سیتروئن

دی اس 3 فیس لیفت با تغییرات ملایم طراحی و قوای محرکه بهینه معرفی شد

خودروساز فرانسوی دی اس از نسخه فیس لیفت شده دی اس ۳ کامپکت رونمایی کرد. این خودرو با فیس لیفت جدید خود نام کراس بک را از دست داده و ویژگی‌های ظاهری مدرن‌تر، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و قوای محرکه بهینه‌تر را دریافت کرده است. نکته مهم‌تر اینکه در مدل تمام الکتریکی دی اس ۳ E-Tense شاهد افزایش قدرت و شعاع حرکتی هستیم که نشان دهنده برنامه‌های استلانتیس برای بهبود محصولات الکتریکی خود در آینده است.

درست همانند مدل قبلی که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده بود، دی اس ۳ فیس لیفت با قوای محرکه بنزینی، دیزلی و الکتریکی عرضه می‌شود. جدای از پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی و گیربکس ۶ سرعته دستی، پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی ۱۳۰ و پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری به همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، گل سرسبد قوی محرکه این خودرو نسخه الکتریکی خواهد بود. این مدل بدون آلایندگی هم‌اکنون از پیشرانه الکتریکی جدید ۴۰۰ ولتی و باتری ۵۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. همه این قطعات در فرانسه ساخته می‌شوند.

در نتیجه این تغییرات، دی اس ۳ E-Tense فیس لیفت هم‌اکنون قدرت ۱۵۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد که نسبت به مدل قبلی بهبود ۲۰ اسب بخاری را نشان می‌دهد. باتری خودرو نیز ظرفیت ۵۴ کیلووات ساعتی دارد که ۴ واحد نسبت به قبل بهبود یافته است. این افزایش ظرفیت باتری باعث می‌شود شعاع حرکتی خودرو به ۴۰۲ کیلومتر برسد. با استفاده از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی می‌توان ۰ تا ۸۰ درصد باتری را در ۲۵ دقیقه شارژ کرد. البته اگر از شارژر خانگی استفاده کنید زمان شارژ به ۵ ساعت خواهد رسید.

تغییرات بصری این خودرو روی سپر جلو متمرکز بوده‌اند و دی اس ۳ فیس لیفت هم‌اکنون از دیلایت های نمادین LED استفاده می‌کند. این دیلایت ها در خودروی دی اس ۴ معرفی شده و دی اس ۷ فیس لیفت نیز از آن سود می‌برد. از دیگر تغییرات می‌توان به گرافیک مدرن‌تر چراغ‌های LED جلو، جلوپنجره اصلاح شده با کروم کمتر و… اشاره داشت. در بخش عقب تنها تغییر مشهود به نوار مشکی اطراف چراغ‌ها مربوط می‌شود. نمای جانبی خودرو نسبت به قبل تغییری ندارد و تنها استثنا به رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی جدید اختصاص دارد. رنگ‌های قابل سفارش دی اس ۳ فیس لیفت نیز تغییر یافته و هم‌اکنون دو رنگ جدید قرمز و خاکستری ارائه می‌شوند. علاوه بر این رنگ‌های صدفی، خاکستری پلاتینیم، خاکستری آرتنز، مشکی نرا و سفید قطبی نیز وجود دارند. تمامی این رنگ‌ها را می‌توان با سقف مشکی یا خاکستری سفارش داد تا بدنه‌ای دو رنگ را شاهد باشیم.

به گزارش پدال و به نقل از carscoops، تغییرات کابین این خودروی فرانسوی روی سیستم اطلاعات سرگرمی جدید IRIS تمرکز دارند. نمایشگر ۱۰.۳ اینچی، ارتباط بی‌سیم با گوشی هوشمند و تشخیص صوتی پیشرفته با پشتیبانی از حداقل ۴۰ زبان دنیا جزو ویژگی‌های این سیستم هستند. نمایشگر مرکزی هم با پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی همراه می‌شود. مالک می‌تواند با برنامه موبایلی مای دی اس نیز برخی ویژگی‌های خودرو را از دور کنترل کند. سیستم صوتی سفارشی فوکال الکترا ۵۱۵ واتی نیز دارای ۱۲ بلندگو و ساب ووفر است.

طراحان دی اس یک غربیلک فرمان جدید با تنظیمات متفاوت کنترل‌ها را در نظر گرفته‌اند. بسته به نسخه سفارش داده شده، پوشش داخل کابین می‌تواند شامل پارچه خاکستری، آلکانترا، چرم مشکی، خاکستری و ناپا باشد. از جمله تجهیزات ایمنی دی اس ۳ فیس لیفت نیز می‌توان به دستیار حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم ترافیکی و ترمز ایمنی فعال اشاره کرد. همچنین تجهیزاتی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، تشخیص علائم ترافیکی پیشرفته و دستیار رانندگی دی اس شامل کروز کنترل تطبیقی و… به‌صورت سفارشی در دسترس هستند.

این خودروساز فرانسوی ساختار تریم ساده‌تری را در نظر گرفته که شامل مدل پایه Bastille، مدل اسپرت پرفورمنس لاین و پرفورمنس لاین پلاس، مدل رده میانی Rivoli و مدل فول اپراست. دی اس پیش‌فروش خودروی موردبحث را از چند روز دیگر در فرانسه شروع خواهد کرد. قیمت مدل بنزینی از ۲۹۰۹۱ دلار، مدل دیزلی از ۳۳۵۳۵ دلار و مدل الکتریکی از ۴۰۳۰۰ دلار شروع می‌شود. دی اس ۳ فیس لیفت در کارخانه پویسی پاریس تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Ali_x76

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    چقدر جذابه 🤤

    موافقم 24
    مخالفم 1
  2. mostang

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    به نظرم دی اس باید تو محصولاتش تغیر ایجاد کنه تا به رقبا برسه

    موافقم 1
    مخالفم 13
  3. قاطر فروش

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    قیمت در حد بنز کارایی در حد هیوندای
    هنوز اون شکست مفتضحانه دی اس مقابل جنسیس رو یادم نرفته

    موافقم 4
    مخالفم 33
  4. خان

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    با اینکه هنوز نتونسته به رقباش بره ولی آخرش یه ماشین لوکسه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. مهردادکمال

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    چقد جذابی لعنتی♡♡♡کاش انجین های بهتری استفاده کنه! کلی انجین آلمانی درجه یک داریم که اگر روی این بزارن واقعا در اون صورت با یه محصول لوکس تمام عیار روبه رو خواهیم بود.

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. Royal Driver UK 70

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    اینی که اینقدر خوشگله و کیفیت برازنده و عالی داره، چرا نباید یک موتور وی۶ یا وی۸ تویین توربو داشته باشه :(

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. Hamilton1970

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      چون ماشین شهریه🗿

  7. T

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    دی اس عالیه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  8. ۹۱۱

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (600 ديدگاه)

    فوقالعاده هست

    موافقم 12
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا