نسل جدید C3 ایرکراس که با پیشرانههای بنزینی و الکتریکی عرضه خواهد شد، با ۴,۳۹۰ میلیمتر طول برای اولین بار با سه ردیف صندلی قابل خریداری خواهد بود.
سیتروئن C3 ایرکراس درواقع نسخهٔ کراساوور هاچبک کوچک C3 محسوب میشود اما وقتی نسل جدید C3 حال و هوایی کراساوور مانند پیدا کرده است، به نظر میرسید دیگر جایی برای C3 ایرکراس در سبد محصولات سیتروئن وجود نداشته باشد. بااینحال، سازندهٔ فرانسوی نسل جدید C3 ایرکراس را با فاصلهٔ محوری بیشتری معرفی کرده است که برای اولین بار امکان سفارش صندلیهای ردیف سوم را فراهم میکند تا از این طریق از C3 هاچبک متمایز شود.
C3 ایرکراس جدید از زبان طراحی جعبهای استفاده میکند که قبلاً در نسخهٔ هاچبک دیده بودیم؛ بنابراین، در اینجا هم همان چراغهای جلوی C شکل را میبینیم درحالیکه لوگوی جدید سیتروئن هم در میانهٔ جلوپنجرهٔ باریکی خودنمایی میکند. این کراساوور فرانسوی در پروفیل جانبی کاملاً با اوپل فرونترا که چند روز پیش رونمایی شد یکسان است زیرا هردو از پلتفرم CMP استلانتیس استفاده میکنند. فعلاً فاصلهٔ محوری هیچکدام از این دو کراساوور جدید اعلام نشده است اما به گفتهٔ سیتروئن، نسل جدید ایرکراس بزرگترین خودرو در کلاس خود خواهد بود و به همین دلیل توانسته صندلیهای ردیف سوم را در آن جای دهد.
البته میدانیم طول کلی ایرکراس با ۲۴۰ میلیمتر افزایش نسبت به نسل قبلی به ۴,۳۹۰ میلیمتر رسیده است. همچنین به گفتهٔ سیتروئن، به لطف شیشهٔ عقب عمودیتر خودرو، سرنشینان ردیف سوم مجبور نخواهند بود سر خود را خم کنند. بااینحال، C3 ایرکراس علیرغم برخورداری از فاصلهٔ زیاد از زمین، ریلهای روی سقف و روکشهای پلاستیکی بدنه، مثل همهٔ رقبای کوچک خود برای آفرود ساخته نشده است.
سیتروئن فعلاً مشخصات پیشرانههای نسل جدید C3 ایرکراس را اعلام نکرده اما وعدهٔ ارائهٔ نسخههای درونسوز، هیبریدی و الکتریکی را داده است. همچنین ازآنجاییکه میدانیم پیشرانههای این خودرو با C3 هاچبک و اوپل فرونترا مشترک خواهد بود، میتوانیم انتظار دیدن یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری توربوشارژ را داشته باشیم که با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت قابل خریداری خواهد بود. نسخهٔ الکتریکی هم احتمالاً با یک موتور الکتریکی روی محور جلو ارائه میشود که ۱۵۶ اسب بخار قدرت دارد و برد ۴۰۰ کیلومتری را ارائه میکند.
زیزیگولو
۳۰ فروردین ۱۴۰۳یه کراس اوور کامپکت با شکلو شمایلی مدرن و طراحی شده با خلاقیت فرانسوی …. ولی بیشتر سازگار با انتظارات بازار چین!!!!!!! که میتونه تو بازار چین با ژاپنیایی مثل نیسان جوک رقابت کنه
KAIZEN
۳۰ فروردین ۱۴۰۳طراحی عالی
از داخلش عکس میزاشتین
KAIZEN
۳۰ فروردین ۱۴۰۳من سیتروئنهای c3 که مدت محدودی در ایران تولید شده رو هروقت میبینم ناخودآگاه لبخند به لبم میشینه. طراحی های سیتروئن رو خیلی دوست دارم
ولی باب میل همه نیستن
froG-driVer
۳۱ فروردین ۱۴۰۳اون رو میشه گفت یه ماشین بروز اروپایی بود که الآنم هست.از طراحی بیرون و داخلش گرفته تا آپشن های منطقی و واقعی اش…
۳۰ فروردین ۱۴۰۳این بیاد ایران ن میترکونه
علی
۳۱ فروردین ۱۴۰۳C3 موشک زمینی بود اینم عالی عالی شده. فرانسوی اصیل. بورژوا سیتروئن
همایون
۳۱ فروردین ۱۴۰۳از وقتی لوگو سیتروئن تغییر کرده سیتروئن داره به اصالت خودش برمیگرده به انید سلیقه خاص و خلاقیت و نواوری دهه هفتاد و هشتاد میلادی و تا حدودی دهه نود میلادی محصگلات سیتروئن با دوام زیاد محصگلات جدید گروه استلانتیس که واقعا پیشرفت کردن نسبت به گذشته