سیتروئن
کمپانی فرانسوی سیتروئن سال 1919 میلادی توسط André Citroën همان شخصی که در جنگ جهانی اول یکی از تامین کننده های تسلیحات نظامی برای ارتش فرانسه محسوب می گشت، تاسیس شد. در همان سالهای نخست آندره توانست نظر مثبت جنرال موتورز را به خود جلب کند و حتی تا پای برای فروش کامل شرکت به GM هم جلو رفت اما بدلایلی آمریکایی ها از تصمیم خود منصرف شدند. سیتروئن در 8سال اولیه تاسیس چنان رشدی کرد که تبدیل به بزرگترین خودروساز تولید انبوه اروپا و چهارمین خودروساز بزرگ جهان شد.
سیتروئن در بازار اروپا موفقیت های بسیاری داشت مثلا سال 1924 اولین بدنه تمام فولادی، سال 1934 اولین خودروی تولید انبوه دیفرانسیل جلو، سال 1955 اولین سیستم هیدرونیوماتیکی برای تعلیق، سال 1956 اولین ترمز دیسکی و سال 1967 میلادی نیز اولین چراغ قابل تنظیم برای اروپایی ها ساخت. سال 1974 سیتروئن ورشکست شد و 38% سهام آن توسط پژو خریداری شد که این میزان دو سال بعد به بیش از 90% رسید و سیتروئن عملا زیرمجموعه پژو قرار گرفت و از این رو ائتلاف پژو/سیتروئن یا PSA درهمان سال ایجاد شد.
-
سیتروئن C5 جدید، اختراع دوباره کلاس سدانها!
سیتروئن ادعاهای بزرگی را در رابطه با نسل جدید C5 مطرح کرده و میگوید این خودرو کلاس سدان ها را…
-
سیتروئن برلینگو 2018، بازیگر نقش اول کلاس ونها
نسل جدید ون سیتروئن برلینگو که به همراه پژو پارتنر و اوپل کومبوی جدید توسعه یافته طراحی جدیدی را وارد…
-
سه تفنگدار: معرفی ونهای جدید سیتروئن، اوپل و پژو
گروه خودروسازی پژو-سیتروئن اولین تصویر تیزری از ونهای جدید سهگانه خود را منتشر کرد. این خودروساز که خود را پیشروی…
-
دوئل پژو 301 و سیتروئن الیزه
دور دهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال هم رو پایان است و امروز نوبت به گروه سدانهای سابکامپکت رسیده…
-
DS3 کراس بک برای اولین بار شکار شد!
این روزها داغترین روزهای شاسی بلندها بوده و به نظر میرسد حتی برند لوکس و فرانسوی DS نیز میخواهد از…
-
بازگشت پژو-سیتروئن به ایالاتمتحده قطعی است
چند وقتی است که زمزمههای بازگشت گروه پژو-سیتروئن یا همان PSA به بازار ایالاتمتحده به گوش میرسد. حال مدیرعامل پژو…
-
دیدار با خودروی فرمول E شرکت DS
وقتی برای اولین بار پدال گاز خودروی مسابقهای DSV-02 Formula E را به منظور یک شتاب گیری سریع فشار دادم،…
-
سیتروئن درصدد عرضه سدانی جدید به جای C5 و C6
سیتروئن معتقد است به منظور موفقیت در بازار کنونی باید حضور پررنگی در کلاس خودروهای رده میانی داشته باشد و…
-
دوئل سیتروئن C5 ایرکراس و امجی GS
امروز در قسمت دیگری از سری رقابتهای خودرویی پدال نوبت به گروه کراساوورهای کامپکت رسیده است. در دوئل قبلی این…
-
بررسی دیاس 7 کراسبک ۲۰۱۸
فرانسویها در زمینه خودروهای پرمیوم فعالیت زیادی نداشتهاند. در سالهایی که از هزاره سوم میلادی میگذرد، مدلهایی چون رنو اَونتایم…
-
قیمت روز خودروهای دی اس DS در ایران
دی اس(DS)، برند لوکس زیرمجموعه پژو سیتروئن فرانسه است که روی پلتفرمهای مشترک، خودروهای لوکس و بسیار باکیفیتی را تولید…
-
دوئل دیاس 4 و لکسس CT
در ادامهٔ روند برگزاری دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز به قسمت ششم و زیرگروه هاچبکهای کامپکت…
-
آشنایی با سیتروئن سفارشی C3 اِلی
سیتروئن با مجله مد ELLE به منظور تولید نسخه سفارشی جدیدی از سوپرمینی C3 همکاری کرده است. این خودرو در…
-
سیتروئن C4 پیکاسو و گرند C4 پیکاسو سفارشی
سیتروئن و ریپ کورل تولید نسخههای سفارشی از مدلهای C4 پیکاسو و گرند C4 پیکاسو را اعلام کردند. موفقیت C4…
-
آشنایی با سیتروئن C4 کاکتوس مدل 2018
سیتروئن محصول محبوب خود یعنی C4 کاکتوس را بهروز کرده اما بجای آنکه تنها اصلاحات جزئی انجام دهد تصمیم گرفته…
-
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
بهتازگی، شرکت سایپا از هاچبک جذاب و آوانگاردی به نام سیتروئن C3 رونمایی نمود که توجه بسیاری از اهالی رسانه…
-
دوئل سیتروئن C3 و سوزوکی سوئیفت
در قسمت هفتم از دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال نوبت به گروه هاچبکهای سابکامپکت رسیده است. در…
-
آشنایی با پلتفرمهای پژو-سیتروئن (بخش پایانی)
در بخش اول این متن، شما را با پلتفرمهای PF1،PF2 و PF3 کمپانی PSA (پژو- سیتروئن) آشنا نمودیم. حال در…