سیتروئن
کمپانی فرانسوی سیتروئن سال 1919 میلادی توسط André Citroën همان شخصی که در جنگ جهانی اول یکی از تامین کننده های تسلیحات نظامی برای ارتش فرانسه محسوب می گشت، تاسیس شد. در همان سالهای نخست آندره توانست نظر مثبت جنرال موتورز را به خود جلب کند و حتی تا پای برای فروش کامل شرکت به GM هم جلو رفت اما بدلایلی آمریکایی ها از تصمیم خود منصرف شدند. سیتروئن در 8سال اولیه تاسیس چنان رشدی کرد که تبدیل به بزرگترین خودروساز تولید انبوه اروپا و چهارمین خودروساز بزرگ جهان شد.
سیتروئن در بازار اروپا موفقیت های بسیاری داشت مثلا سال 1924 اولین بدنه تمام فولادی، سال 1934 اولین خودروی تولید انبوه دیفرانسیل جلو، سال 1955 اولین سیستم هیدرونیوماتیکی برای تعلیق، سال 1956 اولین ترمز دیسکی و سال 1967 میلادی نیز اولین چراغ قابل تنظیم برای اروپایی ها ساخت. سال 1974 سیتروئن ورشکست شد و 38% سهام آن توسط پژو خریداری شد که این میزان دو سال بعد به بیش از 90% رسید و سیتروئن عملا زیرمجموعه پژو قرار گرفت و از این رو ائتلاف پژو/سیتروئن یا PSA درهمان سال ایجاد شد.
-
رندرهایی از پیکاپ احتمالی سیتروئن
فرانسویها تلاشهای زیادی را در بخش تراک ها انجام ندادهاند اما یکی از آن تلاشهای نادر تولید رنو آلاسکان بوده…
-
دیاس X پاسخی فرانسوی به رقبایی آلمانی
پس از خبرهای بیشماری که حکایت از برنامهی دیاس برای تولید شاسیبلندی جدید داشت، سرانجام تصاویر جاسوسی ما پرده از…
-
بازگشت پژو-سیتروئن به بازار خودروی هند
گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به احتمال زیاد با برند پژو به بازار خودروی هند بازمیگردد. این کمپانی فرانسوی از اواخر دههی…
-
برنامه تولید پرچمدار جدید DS در چین
برند لوکس سیتروئن یعنی DS در حال آماده شدن برای تولید خودروی پرچمدار جدید خود برای بازار چین است. اعلامیهی…
-
بررسی سدان DS 5LS، مَرکب جذاب اروپاییتبار
سام کاویانی: برند «DS» از زیرشاخههای شرکت سیتروئن فرانسه به شمار میآید که هماینک به تولید خودروهای لوکس اشتغال دارد.…
-
ارائه دوربین HD در مدلهای آینده پژو-سیتروئن
مدلهای آیندهی پژو-سیتروئن به لطف همکاری با کمپانی Garmin با جدیدترین تکنولوژی دوربین داشبورد عرضه خواهند شد. پیش از این…
-
مقایسه مشخصات فنی رنو تلیسمان و دیاِس 5LS در بازار ایران
بازار خودروی ایران در چند ماه اخیر تبوتاب زیادی داشته است. طی این مدت چندین خودروی جدید رونمایی یا معرفی…
-
رونمایی از سیتروئن C3 WRC جدید برای رالی 2017
سیتروئن با تولید نسل جدید خودروی مسابقهای C3 WRC امید دارد که بتواند تعداد ۹۶ قهرمانی رالی قبلی و ۸…
-
سرمایهگذاری پژو سیتروئن در آرژانتین
پژو سیتروئن با سرمایهگذاری چشمگیر در آرژانتین برای گسترش بازار و تولیدات خود آماده میشود. طبق گفتههای نشریه محلی iEcoCarin،…
-
برنامههای پژو سیتروئن برای توسعه برند DS
DS؛ برندی که به عنوان یکی از زیرشاخههای سیتروئن در سال ۲۰۱۰ متولد شد و در سال ۲۰۱۴، کارلوس تاوارس…
-
نسل آیندۀ سیتروئن C5 متحول خواهد شد
سیتروئن C5 بزرگترین محصول حال حاضر سیتروئن محسوب میشود که تولید آن از سال ۲۰۰۰ بهعنوان جایگزین زانتیا آغاز شد.…
-
جراحی زیبایی سیتروئن C-Elysee
سیتروئن C الیزه که بر روی پلتفرم مشترکی با پژو ۳۰۱ ساخته شده، در درجهٔ اول جهت عرضه در بازارهای…
-
رونمایی از DS 5LS برای بازار ایران
شرکت آرین موتور تابان، نماینده رسمی برند DS فرانسه، روز یکشنبه بیستوسوم آبان ماه بهصورت رسمی از سدان لوکس این…
-
طراحی سهچرخه قرن بیستویکمی با ترکیبی از ژیان و یک دوچرخه قدیمی
مدل نمادین سیتروئن 2CV که بیشتر آن را با نام «ژیان» میشناسیم، خودرویی است که قبلاً در فرانسه و البته…
-
کوچولوهای شیک! زورآزمایی پژو 2008، سیتروئن C4 کاکتوس و فورد اکواسپورت
پژو به منظور از دست ندادن بازار در برابر رقبا، ۲۰۰۸ را نونوار کرده است. آیا این خودرو میتواند در…
-
عرضه شاسیبلند میان سایز DS در سال آینده
شرکت DS در حال آماده شدن برای عرضهی شاسیبلندی لوکس در سال ۲۰۱۷ است. این خودرو حریف رقبایی چون مرسدس…
-
رانندگی با نسل جدید سیتروئن C3 مدل 2016
نسل جدید سیتروئن C3 با هدف تکان دادن بازار هاچبکهای سابکامپکت عرضه شده و رقبای اصلی آن باید نگران باشند…
-
عجیب اما واقعی! بررسی سیتروئن C1 Furio
سیتروئن C1 Furio هزینهی سواری کم و ظاهر خوبی دارد اما فاقد تواناییهای رقبا است. اجازه ندهید که نوارهای مسابقهای،…