سیتروئن
کمپانی فرانسوی سیتروئن سال 1919 میلادی توسط André Citroën همان شخصی که در جنگ جهانی اول یکی از تامین کننده های تسلیحات نظامی برای ارتش فرانسه محسوب می گشت، تاسیس شد. در همان سالهای نخست آندره توانست نظر مثبت جنرال موتورز را به خود جلب کند و حتی تا پای برای فروش کامل شرکت به GM هم جلو رفت اما بدلایلی آمریکایی ها از تصمیم خود منصرف شدند. سیتروئن در 8سال اولیه تاسیس چنان رشدی کرد که تبدیل به بزرگترین خودروساز تولید انبوه اروپا و چهارمین خودروساز بزرگ جهان شد.
سیتروئن در بازار اروپا موفقیت های بسیاری داشت مثلا سال 1924 اولین بدنه تمام فولادی، سال 1934 اولین خودروی تولید انبوه دیفرانسیل جلو، سال 1955 اولین سیستم هیدرونیوماتیکی برای تعلیق، سال 1956 اولین ترمز دیسکی و سال 1967 میلادی نیز اولین چراغ قابل تنظیم برای اروپایی ها ساخت. سال 1974 سیتروئن ورشکست شد و 38% سهام آن توسط پژو خریداری شد که این میزان دو سال بعد به بیش از 90% رسید و سیتروئن عملا زیرمجموعه پژو قرار گرفت و از این رو ائتلاف پژو/سیتروئن یا PSA درهمان سال ایجاد شد.
-
فروش بسیار پایین برند لوکس دیاس در بریتانیا
دیاس برند لوکس سیتروئن است که با هدف رقابت با بزرگان لوکسسازی یعنی ژرمنها پای به میدان گذاشته اما به…
-
استلانتیس، نام شرکت جدید شکلگرفته از ادغام FCA و PSA
فرایند ادغام دو گروه خودروسازی FCA و PSA همچنان پیش میرود و حالا این دو شرکت اعلام کردهاند که شرکت…
-
معرفی رسمی نسل جدید سیتروئن C4، هاچبکی که قد کشید
پس از ساخت ۱۰ نسل از هاچبکهای کامپکت، سیتروئن تصمیم گرفته نسل جدید مدل C4 را به خودروی کاملاً متفاوتی…
-
پشت فرمان سیتروئن C5 ایرکراس پیورتِک 130 جدید
عرضه سیتروئن C5 ایرکراس پلاگین هیبریدی خبر مهمی در ماه فوریه ۲۰۲۰ بود؛ اما در همان زمان که این خودرو…
-
انتشار تصاویر نسل جدید سیتروئن C4، ترکیبی از هاچبک و کراساوور
سیتروئن قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئن رسماً و بهطور کامل نسل جدید مدل C4 خود را رونمایی کند اما…
-
معرفی نسخه پلاگین هیبریدی دی اس 7 کراسبک
خانواده محصولات الکتریکی شده دی اس پذیرای عضو جدیدی با نام دی اس ۷ کراس بک E-TENSE 225 پلاگین هیبریدی…
-
آزادی عمل برندهای پژو-سیتروئن در استراتژی الکتریکیسازی
گروه پژو-سیتروئن با خوشحالی میگوید برندهای زیرمجموعه این گروه میتوانند برنامههای الکتریکی سازی مناسب خود را انتخاب کنند. مدیر خودروهای…
-
سیتروئن بازهم به دنبال رقابت با لوکسهای آلمانی!
سیتروئن با یک خودروی چهار درب جدید به دنبال نفوذ دوباره به کلاس خودروهای لوکس است. انتظار میرود این خودرو…
-
معرفی سیتروئن C3 ایرکراس ریپ کورل جدید، مخصوص جوانان!
C3 ایرکراس جدیدترین عضو سبد محصولات سیتروئن است که با پسوند ریپ کورل عرضه میشود. محصولات ریپ کورل سیتروئن حاصل…
-
معرفی سیتروئن C5 ایرکراس سری C
بعد از مدلهای C4 کاکتوس سری C و C3 ایرکراس سری C، اکنون نوبت بزرگترین SUV سیتروئن است تا به…
-
نسل آیندهٔ سیتروئن C5 سدانی جذاب و چشمگیر خواهد بود
در سال ۲۰۱۸ گزارش شد که نسل آیندهٔ سیتروئن C5 با ویژگیهای طراحی کانسپت خیرهکنندهٔ Cxperience که در نمایشگاه پاریس…
-
معرفی سیتروئن C3L برای چین، سدانی که میخواهد کراساوور باشد!
تصاویری از محصول جدید سیتروئن برای بازار چین بنام C3L منتشر شده است. این خودرو در اصل نسخهٔ سدان از…
-
رئیس پژو-سیتروئن: خودروهای الکتریکی فعلی جذاب نیستند!
گروه پژو-سیتروئن طیف متنوعی از خودروهای الکتریکی را عرضه میکند اما مدیرعامل این خودروساز و رئیس احتمالی فیات-کرایسلر در آینده…
-
مقایسهٔ سدان جدید دیاس 9 با رقبای اصلی
برند لوکس سیتروئن یعنی دیاس بهتازگی سدان کاملاً جدیدی بنام DS 9 را رسماً برای بازار اروپا رونمایی کرده است.…
-
معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی
دقیقاً یک سال بعد از رونمایی از کانسپت Ami One در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸، حالا سیتروئن نسخهٔ تولیدی این میکروکار…
-
دی اس آئرو اسپورت لانگ، سورپرایزی فرانسوی با طعم آینده!
دی اس به عنوان برند لوکس پژو-سیتروئن در آستانه آغاز به کار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ از کانسپت جدید خود…
-
معرفی سدان پرچمدار دیاس 9، رقیب فرانسوی سری 5 و E کلاس
حدود شش ماه از رونمایی سدان لوکس دیاس ۹ در چین میگذرد و حالا این برند فرانسوی سرانجام نسخهٔ اروپایی…
-
اولین تیزر رسمی از پرچمدار جدید دی اس
دی اس در نمایشگاه ژنو امسال از یک خودروی مفهومی جدید و یک مدل تولیدی پردهبرداری خواهد کرد. هرچند این…