فرانسویها همواره در کلاس سدان های بزرگ لوکس ناموفق بودهاند. خودروسازان فرانسوی در کلاس سدان های فوق لوکس یعنی سگمنت F هیچگاه حضور نداشته و ندارند و فقط در کلاس سدان های لوکس بزرگ (سگمنت E) حضور داشتند که آن هم کمرنگ و ناموفق بود. بطوریکه در دهه ۸۰ میلادی خودروهای لوکس رنو ۲۵ (و سپس مدل سافران) ، پژو ۶۰۵ و سیتروئن XM را به بازار عرضه کردند که به موفقیت چندانی دست نیافتند. سپس در سالهای آغازین قرن ۲۱ نیز با خودروهای رنو ولساتیس ، پژو ۶۰۸ و سیتروئن C6 پا به این کلاس گذاشتند که باز هم با شکست مواجه شدند. چراکه مدل های ولساتیس ، ۶۰۷ و C6 هیچکدام موفق عمل نکرده و همواره زیر سایهٔ ژرمنها قرار داشتند. این مدل ها فروش اندکی داشتند که میزان زیادی از همین فروش محدود هم در زادگاهشان صورت میگرفت و در کشورهای دیگر خریدار چندانی برای آنها وجود نداشت. به همین دلیل رنو ، پژو و سیتروئن با توقف تولید این محصولات ناموفق تصمیم گرفتند از کلاس سدان های لوکس خداحافظی کرده و تمرکز خود را بر روی دیگر کلاس ها که توان رقابت بیشتری در آنها دارند بگذارند. این امر موجب شد که فرانسویها هیچ نمایندهای در سگمنت E یا سدان های لوکس نداشته باشند.
اما این موضوع برای فرانسویهای کهنهکار قابلتحمل نبود چراکه حتی کرهایها هم به تارگی به این کلاس راهیافته و به موفقیتهایی دستیافتهاند. به همین دلیل سیتروئن در نمایشگاه پکن امسال بهطور ناگهانی و درحالیکه هیچکس انتظار نداشت از نسل دوم مدل لوکس C6 رونمایی کرد. نسل اول C6 در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد و به دلیل عدم موفقیت و استقبال کم، تولید آن در سال ۲۰۱۲ پایان یافت. از این خودرو در طی ۷ سال فقط ۲۳۳۰۰ دستگاه تولید شد. اما گویا این بار C6 قدرتمندتر از گذشته برگشته است. هرچند متأسفانه فقط در بازار چین عرضه میشود و سیتروئن در حال حاضر هیچ برنامهای برای عرضهٔ سدان پرچمدار خود در اروپا ندارد. نسل C6 اول ظاهری نامعقول و نامتعارفی داشت اما C6 جدید برخلاف قبل از طراحی عادی و معمولی سود میبرد. این خودرو با طولی معادل ۴.۹۶ متر، حدود ۶ سانتیمتر کشیدهتر از ب ام و سری ۵ است. طراحی آن نیز شباهتهایی با محصولات فولکسواگن خصوصاً نسل قبلی پاسات دارد. سیتروئن هنوز هیچگونه اطلاعاتی از مشخصات فنی این خودرو منتشر نکرده و فقط آن را اینگونه توصیف کرده است: «تمرکز ویژه بر فضای کابین، راحتی و کیفیت مواد مورداستفاده». گزارشها نشان میدهد که C6 جدید بر روی پلت فرم EMP2 پژو-سیتروئن ساختهشده که در خودروی A9 محصول شریک چینی پژو-سیتروئن یعنی دانگ فنگ هم بکار رفته است. در داخل خودرو یک صفحهنمایش لمسی بزرگ به همراه صندلیهای چرمی و همینطور کاربرد فراوان چوب و چرم موجب شکلگیری فضایی کاملاً لوکس و تجملی شده است. هرچند هنوز هیچ اطلاعات رسمیای در رابطه با قوای محرکهٔ C6 جدید منتشرنشده است اما احتمالاً مجهز به یک موتور بنزینی چهار سیلندر توربوشارژر به همراه گیربکس اتوماتیک خواهد بود.۱۹ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
mehdi
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵وای بی خیال..چه یک دفعه شرکت های فرانسوی متحول شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! woww
AliZeus
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مهدی جان، جساراتا بعد از خوندن کامنت انتظار اسم دختر داشتم که با نام پسر رو به رو شدم :D استایل کامنتت دخترونه بود :)
amin
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵من که زیاد خوشم نیومد
یه جورایی به نظر میاد نماهای مختلف ماشین با هم هماهنگی ندارن مخصوصا قسمت جلو با عقب ماشین
فکر نمیکنم صرفا استفاده از چوب و چرم یه ماشینو لوکس کنه چیزایی دیگه هم لازمه
اگه مانیتور از داشبورد حذف بشه و آدم تو ماشین بشینه فکر میکنه تو یه ماشین مال 40 یا 50 سال پیش نشسته
فکر میکنم اینم مثل نسل قبل موفق نخواهد بود حتی در بازاری مثل چین
بازاری که مرسدس و آئودی و بی ام و دارن براش کاملا سفارشی محصولاتشونو به صورت لانگ تولید میکنن
نوید جهرمی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵باز جای شکرش باقیه که فقط توی چین عرضه میشه.
نیما ناصری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵احتمالا گفتن عقبش رو شبیه بی او و میکنیم جلوش هم از پاسات که خوشگله بر میداریم
ويكي
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحی خاصی داره کلا داخل و بیرونش هم مدرنه هم ساده..
احمد باقری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵میشه گفت برای شروع مجدد، خوبه، فقط به نظرم باید روی طراحی بیرونی بیشتر کار کنه، مخصوصا نمای جلو.
امیرحسین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵البته سیتروئن طرفداران خودش رو داره.خیلی ها عاشق سواری عالی سیتروئن هستن.طراحی داخلی اش هم خیلی شیک شده
Nima
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سیتروئن سال 2005 چقدر زشته.
تازه با این قیافه تا 2012 هم تولید شده??
نوید جهرمی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اینایی که منفی دادن معتقدن قشنگ بوده؟؟؟؟
خوبه که توی گزینه های زشت ترین خودروهای تولیدشده هم اومده.
بهنام طیبی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵عقب خودرو خیلی ساده است.
بنتلی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحی داخلی خوبی داره،طراحی بیرونی هم تقریبا خوبه،فقط ب نظرم اگه یکم خط های تاثیر گذار و واضح تو طراحیش داشت بهتر بود!
امین جان،دوست گرام،سیتروئن و زیر مجموعه لوکسش محصولات مخصوص چین زیادی تولید کردن و یکی از بازارای با ارزش از نظر فروش برا سیتروئن حساب میشه
نیما نصیری عزیز،جلوشو کاری ندارم ولی طراحیی پشتش اصلا کپی بی ام و نیس،این طراحی نسبتا ساده قبلا هم استفاده شده،از طرفی وجود چراغ های مربعی در چراغ عقب تو سیتروئن شناخته شدس
احسان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵خوبه،اگه بیاد میگن خودروی فوق لوکس قیمت300 میلیون
علي رضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سادگی اش به سیتروئن نمی خوره…سیتروئن همیشه تو طراحی اش نوآوری داشته..
http://static.independent.co.uk/s3fs-public/styles/story_medium/public/thumbnails/image/2014/10/14/15/citroen-c4-cactus-2.jpg
http://cdn2.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/citroen-c4-picasso-action_1.jpg
http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/citoreon-c1-new-107.jpg?itok=n0uwrcpp
http://resources.carsguide.com.au/styles/cg_hero_large/s3/Citroen-DS5-2016—(3).jpg
http://www.driving.co.uk/s3/st-driving-prod/uploads/2014/04/1974-citroen-cx-resized.jpg
http://bestcarmag.com/sites/default/files/8812541Citroen_ds.jpg
ارمان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵توش خیلی خوبه
(*مهرداد*)
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵انگار به آدم داره میگه من فرانسویم
Sina
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵فرانسه از نظر خودرو سازی تو این چند سال اخیر واقعا پیشرفت خاصی نکرده …. خصوصا در زمینه طراحی بدنه که واقعا در برابر کره ای ها حرفی برا گفتن نداره دیگه چه برسه به آلمان و ژاپن
این خودرو هم که جلوش رو یه جورایی از اپتیما 2012 کپی برداری کرده
تنها مزیت خودروهای فرانسوی هندلینگ نسبتا خوب اونهاس وگرنه هیجان خاصی تو ماشیناشون نیس
به نظر من عقب پژو 407 از این خیلی قشنگتره
احمد.ف
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اینم موتورش ۱.۶ توربو هست لابد :D
فرهاد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحی بیرونی چرت ولی طراحی داخلیش عالیه