سیتروئن

رونمایی از نسل جدید سیتروئن C3 ایرکراس

نسل جدید سیتروئن C3 ایرکراس که جانشین مدل C3 پیکاسو می‌شود، رونمایی شد.


همانند نسل جدید خودروهای پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸، مدل جدید C3 نیز از ریشه‌های MPV خود فاصله و بیشتر نمایی مشابه یک کراس اوور به خود گرفته است. C3 ایرکراس بر مبنای همان پلتفرم بکار رفته در اوپل کراس‌لند X جدید ساخته شده است. سیتروئن نیز روی SUV بودن این خودرو تاکید زیادی دارد و آن را مهمترین رقیب برای خودروهای این سگمنت نظیر رنو کپچر و نیسان جوک می‌داند.


در این نسل شاهد فرم و طرح آشنای جدیدترین مدل سوپرمینی C3 هستیم که شامل نمای جلوی شخصیتی با عناصر روشنایی جدا هستیم. اما جالب اینکه پانل‌های حفاظتی جانبی خاص سیتروئن موسوم به Airbumps از نمای کناری حذف شده‌اند.


پیش‌نمایش این خودرو با کانسپت C-Aircross رونمایی شده در نمایشگاه خودروی ژنو بوده و همان‌گونه که می‌بینیم بسیاری از عناصر مدل مفهومی به خوبی به مدل تولیدی ترجمه شده‌اند. به عنوان مثال چراغ‌های جلو و عقب و فرم چرخ‌ها همانند نسخه کانسپت هستند.


برای کابین می‌توان از ۹۰ تریم ترکیبی مختلف در رنگ‌ها و تجهیزات مختلف دست به انتخاب زد که در نوع خود کم سابقه است. مواد مورد استفاده نیز از متریال با کیفیت و نرم و در برخی قسمت‌ها از نوع نیمه چرم می‌باشند. یک نمایشگر بزرگ ۷ اینچی نیز برای سیستم اطلاعات و سرگرمی درنظر گرفته شده است.


ظرفیت قسمت بار بین ۴۱۰ تا ۵۲۰ لیتر بسته به موقعیت صندلی های عقب متفاوت است. البته اگر صندلی ها را بخوابانید این فضا به ۱۲۸۹ لیتر نیز خواهد رسید.


انتظار می‌رود طیفی از پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر سری PureTech در انتظار این خودرو باشند. قوی‌ترین این موتورها، ۱۲۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. درست همانند مدل بزرگ‌تر کاکتوس و اوپل کراس‌لند X، سیتروئن C3 ایرکراس با سیستم چهار چرخ محرک عرضه نخواهد شد. پژو همچنین برنامه‌هایی برای استفاده از همین پلتفرم در نسل بعدی ۲۰۰۸ دارد.


برنامه‌های سیتروئن برای عرضه‌ی محصول جدید خود تا پایان سال جاری بوده بنابراین انتظار داریم رونمایی کامل آن در چند ماه آینده صورت بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ” درست همانند مدل بزرگ‌تر کاکتوس و اوپل کراس لند X، سیتروئن C3 ایرکراس با سیستم چهار چرخ محرک عرضه نخواهد شد.”
    چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. CNA

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      واقعاً چرا؟؟؟؟؟??????

      1. Sajjad.a8

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        باید به سیتروئن بگی:
        وات د فاز یا سیدی!

    2. علیx76

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      اخه این ماشین چه نیازی ب چهارچرخ متحرک داره؟
      برای اینکار باید رو پلت فرم ماشین تغییرات ایجاد کنن که به صرفه نیس . اگه برای جاده های لغزنده میخواین چهارچرخو . باید بگم لاستیک زمستونی کاراییش بیشتره . اگرم برای افرود ک جواب مشخصه
      چهارچرخ فقط توانایی حرکت رو ب جلو تو مسیر لغزنده رو افزایش میده
      درحالیکع لاستیک زمستونی یا افرود هم حرکت رو ب جلو . هم فرمان پذیری و هم ترمز گیریو بهتر میکنه

  2. ALI

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    واقعا جای این خوردروها تو بازار داخلی خیلی خالی …امان از دست سایپا و ایرانخودرو چقد بکشیم اخه؟؟؟؟؟؟

  3. amir

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    “برای کابین می‌توان از” 90″ تریم ترکیبی مختلف در رنگ‌ها و تجهیزات مختلف دست به انتخاب زد که در نوع خود کم سابقه است”
    .
    .
    .
    ایران خودرو هم طی بیست سال اخیر داخل پارس سال را از سیاه به سفید تغییر داد!!!!!!!!!!!!!!!

  4. BENZ&BMW

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    اگه ایران میومد میرفتم یه کلیه ام رو میفروختم تا بخرمش.یعنی تا این حد ازش خوشم میاد??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا