سیتروئن C الیزه که بر روی پلتفرم مشترکی با پژو ۳۰۱ ساخته شده، در درجهٔ اول جهت عرضه در بازارهای بینالمللی و رقابت با خودروهایی چون رنو/داچیا لوگان در نظر گرفته شده است. حال سیتروئن این فرزند اقتصادی خود را زیر تیغ جراحی زیبایی برده و فیسلیفت کرده است. طراحی کلی C الیزه بهجز در جلوپنجره، چراغهای جلو، پروژکتورها و اضافه شدن دیلایتهای LED، در دیگر قسمتها تقریباً بدون تغییر باقیمانده است. در قسمت عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغهای عقب که فرمی سهبعدی پیدا کردهاند بسنده شده است. همچنین دو رنگ جدید آبی لاجوردی و خاکستری آلومینیومی هم برای الیزهٔ جدید ارائه شده است.
سی الیزه ۲۰۱۷ به رینگهای جدید ۱۶ اینچی نیز مجهز شده است درحالیکه در داخل، یک رابط کاربری جدید برای صفحهنمایش لمسی ۷ اینچی آن ارائه گردیده است که پاسخگویی بهتری داشته و امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث هم برای آن فراهم شده است. این سیستم از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل نیز پشتیبانی میکند و به تکنولوژی تشخیص صدا هم مجهز شده است. همچنین برای این خودرو سیستم «Citroen Connect Nav» ارائه شده است که در برخی بازارها توسط سرویسهای اتصالی، قیمت بنزین/گازوئیل را نشان داده و پیشنهاد مسیرهای جایگزین را ارائه میکند.
بسته به هر بازار، سیتروئن C الیزه ۲۰۱۷ را میتوان با طیف وسیعی از پیشرانههای دیزلی و بنزینی خریداری کرد. این موتورها عبارتاند از PureTech با ۸۲ اسب بخار، VTi با ۱۱۵ اسب بخار، HDi با ۹۱ اسب بخار و BlueHDi با ۱۰۰ اسب بخار قدرت. برای انتقال نیروی این موتورها نیز دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک در نظر گرفته شده است.
سی الیزه همچنان در ویگو اسپانیا تولید میشود و فروش آن در سهماههٔ اول سال آینده آغاز خواهد شد؛ اما علاوه بر این مدل، نسخهٔ چینی این ماشین نیز در ووهان چین تولید میشود که آنهم از بهروزرسانی مشابه نسخهٔ اسپانیایی بهرهمند خواهد شد. لازم به ذکر است که احتمالاً در آینده شاهد عرضهٔ سیتروئن سی الیزه در کشورمان توسط سایپا خواهیم بود که با پسرعمویش، پژو ۳۰۱ که توسط ایرانخودرو تولید میشود به رقابت خواهد پرداخت. البته مشخص نیست که سایپا این نسخهٔ جدید فیسلیفت شدهٔ الیزه را عرضه خواهد کرد یا نمونهٔ پیش از فیسلیفت آنرا.
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۵ آبان ۱۳۹۵با جراحی زیبایی و عمل پلاستیک هم همچین چیز خوبی نشده …
نگاهی به کابین این ماشین مخصوصا فرمونش یاد کویر لوت میندازه ادمو ////
بی شباهت با محصولات فولکس واگن هم نیست ///
omid
۲۶ آبان ۱۳۹۵غربیلک فرمون واقعا عجیبه، یه سطح بزرگ تو پُر ، بدون هیچ دکمه ای و با طرح D کات !! هم از طراحی اسپورت استفاده کرده و هم از طراحی لوکس ، اما در عمل هیچکدوم نشده. :))
Madjid
۲۵ آبان ۱۳۹۵اسم الیزه براش یکم زیاده.
سیتروئن این اسم رو روی مدل خیلی بهتری باید میذاشت.
نوید جهرمی
۲۵ آبان ۱۳۹۵چطور معلوم نیست سایپا کدوم نسخه رو مونتاژ کنه؟ نسخه قبل از فیس لیفت دیگه
جالب اینجاس ک گفته 301 و الیزه برای رقابت با داچیا لوگان هستن اونوقت اینجا قراره 60 تومن قیمت بخوره.
omid
۲۶ آبان ۱۳۹۵در ایران این و 301 باید با رنو سیمبل ( همون داچیا لوگان که اون هم به تازگی کمی فیس لیفت شده) رقابت کنن.
حمیدرضا
۲۵ آبان ۱۳۹۵جلوش شبیه تیپ طراحی فولکس شده و به نظر من از طرح قبلیش دلنشین تره ولی نمی فهمم چرا با این که تولید داخلی میشن باز قیمتشون بالاتر از سایت اصلی سازنده میشه
Nima
۲۶ آبان ۱۳۹۵نسبت به 301 طراحی جالبتری داره اگه با قیمت 301 بفروشه سایپا احتمالا پسر عموشه شکست میده
رضا پ
۲۶ آبان ۱۳۹۵از سایت پدال تقاضا دارم در مطالبی که در مورد فیس لیفت خودروها منتشر میکنه تصاویرهمه قسمتهای تغییر یافته رو با نسخه های قبلی یکجا مثلا بصورت قرینه تو مطلب بزاره تا کاربرها مخصوصا کسانی که به تازگی علاقمند شدن تو همونجا یه مقایسه بین قبل و بعدش بکنن و ببینن تو فیس لیفت چه تغییراتی انجام شده
آیا بهتر و قشنگتر شده یا بدتر شده؟( مثل فیس لیفتهای وطنی)
بخدا حسش نیست بریم تو گوگل مدلهای قدیمی رو دوباره سرچ کنیم😒
و ضمنا مقایسه هرو دو تو یه مطلب کمک میکنه آدم بدونه سلیقه طراحای شرکتهای مختلف چه سمت و سویی گرفته
با تشکر از سایت پدال
احمد باقری
۲۷ آبان ۱۳۹۵کمی بهتر شده.