برای گروهی دیگر در سری رقابتهای خودرویی پدال بازهم به سراغ بخش محبوب و پرطرفدار کراساوورها رفتهایم اما این بار کلاس کراساوورهای سابکامپکت لوکس را انتخاب کردهایم. این کلاس نسبتاً تازه تأسیس است بهگونهای که پایهگذار آنرا میتوان بامو با مدل X1 دانست که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و به دنبال آن آئودی، مرسدس بنز و دیگر برندهای لوکس نیز نمایندههایی را راهی این کلاس نمودند. بدین ترتیب هماکنون در این کلاس، خودروهای زیر حضور دارند:
مرسدس بنز GLA
بامو X1
بامو X2
آئودی Q3
آئودی Q2
رنجروور اووک
دیاس ۶
ولوو XC40
جگوار E-Pace
اینفینیتی QX30
آکورا CDX
لکسس UX
بیوک انکور
مینی کانتریمن
اینفینیتی QX30
QX30 کوچکترین و البته جدیدترین کراساوور اینفینیتی محسوب میشود؛ که نسخهٔ تولیدی آن برای اولین بار در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵ رونمایی شد. QX30 بر روی پلتفرم دیفرانسیل جلوی مرسدس بنز مشترک با مدلهای A کلاس و GLA ساخته شده است چراکه چند وقتی است گروه رنو-نیسان همکاریهایی را با گروه دایملر آغاز کرده است. همچنین اینفینیتی در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ از یک هاچبک کامپکت بنام Q30 رونمایی کرد که پلتفرم مشترکی با QX30 داشته و بسیار به آن شبیه است تا جایی که میتوان QX30 را در اصل نسخهٔ کراس Q30 دانست. اینفینیتی کراساوور کوچک خود را با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میکند که یکی بنزینی و دیگری دیزل است و ما برای این دوئل نسخهٔ بنزینی را برگزیدهایم. این موتور یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو نیز دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. اینفینیتی QX30 در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن وجود دارد.
دیاس ۶
سیتروئن چند وقتی است که دیاس را بهعنوان یک برند لوکس مجزا تأسیس نموده و در حال گسترش محصولات آن است. یکی از محصولات این برند نوپا، کراساوور کوچک دیاس ۶ است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این خودرو دومین محصولی است که با برند مستقل دیاس عرضه گردید و برخلاف محصولات سابق دیاس، هیچگاه نام و برند سیتروئن روی آن نهاده نشده است. دیاس ۶ روی پلتفرم PF2 گروه پژو سیتروئن ساخته شده که با خودروهایی چون پژو ۳۰۰۸، دیاس ۵، سیتروئن C4 و… مشترک است؛ اما این کراساوور لوکس فرانسوی صرفاً برای عرضه در بازارهای آسیایی در نظر گرفته شده و PSA فعلاً برنامهای برای عرضهٔ آن در دیگر مناطق ندارد. البته تولید دیاس ۶ در فرانسه صورت میگیرد. این خودرو تنها با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو اما در دو سطح قدرت مختلف عرضه میشود که ما برای همخوانی با رقیب ژاپنی نسخهٔ قویتر را انتخاب کردهایم. این نمونه ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. دیاس ۶ چند وقتی است که توسط نمایندگی برند لوکس دیاس در ایران یعنی آرین موتور، در کشورمان هم عرضه میگردد.
مشخصات فنی
اینفینیتی QX30 | دیاس ۶ | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۱۰ اسب بخار | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۲۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو/چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۶.۲ ثانیه | ۸.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر | ۲۱۰ کیلومتر |
مصرف سوخت | ۸.۷ لیتر (ترکیبی) | ۷.۴ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۵۱۵ کیلوگرم | ۱۵۴۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۴۲ متر | ۴.۵۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷ متر | ۲.۷۳ متر |
حجم صندوق بار | ۵۳۸ لیتر | ۵۰۰ لیتر |
قیمت پایه | ۳۰,۹۴۵ دلار | ۲۸,۵۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9764261]
کوشا
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اینفینیتی QX30 به شدددت جذابه و از اونور دی اس6 خیلی متوسطه. به نظرم QX30 با هویت تره و قشنگتر. مشخصات فنی هم که گویاست.
Chevo
۱۹ خرداد ۱۳۹۶من Ds6 ﺭﺍ به منظور خرید سوار شدم . فقط میتونم بگم حالم بهم خورد از سواری و صدای این ماشین ، واقعا یک ماشین مزخرف به تمام معنی هست .
سامان اذری
۱۹ خرداد ۱۳۹۶یه بار تست دی اس رو دیدم که
تست کننده تعجب کرده بود که این ماشین اصلا دستگیره بالای پنجره نداره
.
.
.
انتخاب من اینفینیتی
لامصب جلو و عقبش خیلی زیبا و هماهنگه
نمای جلوی دی اس چنگی به دل نمیزنه
نمای عقبش هم که حال به هم زنه
انگار چینیه
كوروش
۲۲ خرداد ۱۳۹۶برند DS یک برند کاملن چینى اصیل است .
تمامى مراحل : ثبت شرکت ؛ طراحى ؛ ساخت
و تولید آن در کشور چین انجام مى پذیرد .
و فقط طراحى موتور أن با کمک ب.ام،و.
براى برند مینى انجام پذیرفته است و
دانگ فانگ موتورز جوینت ونچر سیتروئن
در کشور جمهورى خلق چین به این شرکت
به اصلاح لوکس سیتروئن فرانسه PSA کمک هاى چشمگیرى براى حضور هر چه
بهتر براى بازار هدف “چین” مى کند .
جواد
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اول میخواستم به ds6 رای بدم ولی وقتی طراحی داخلیش دیدم پشیمون شدم این چیه واقعا برای برند لوکس افتضاح هستش
4x
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اینفنیتی فکر کنم برپایه پلتفرم مرسدس glc ساخته شده قطعا اینفنتی مهندسی سازتر هست.
The R
۲۰ خرداد ۱۳۹۶البته بر اساس GLA هست.
فرزاد لاکچری
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اگه اتاق DS6 لوکسه پس ما هم با ساخت دنا لوکس ساز هم هستیم
اینفینیتی رای دادم
armin
۱۹ خرداد ۱۳۹۶دقیقا ،.. اینفینیتی یه برند بین المللی با فروش قابل توجه در همه جای دنیا و یه محصولی که همه میپسندن .. ولی دی اس فقط محدود به فرانسه و دو سه کشور دورو برشه ، هیچ جای دنیا خواهان نداره ، نمیگم بده ها ولی شواهد اینو میگه
Amir
۱۹ خرداد ۱۳۹۶.
DS سال 2014 فعالیتشُ به عنوان یک برند مستقل شروع کرد و اینفینیتی سال 1989 .
PaRHaM
۱۹ خرداد ۱۳۹۶طراحی خارجی دی اس ۶ واقعا خوشگله! دلی واقعا داخلش فاجعه اس??
با این ک از طراحی خارجی اینفینیتی خوشم نمیاد ولی رای م qx30 !
سعید(تهران)
۱۹ خرداد ۱۳۹۶در جمیع شرایطDS حرفی برای گفتن نداره، درضمن آقا من اگه حق انتخاب داشته باشم ماشین فرانسوی نمییییییخرم…
حسین
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اینفینیتی سیستم چهار چرخ متحرک داره و موتور قوی تر و طراحی داخلی بهتری داره ( طراحی بیرونی سلیقه ای هست ) و خب اینفینیتی اسم و اعتبار نیسان رو یدک میکشه و تنها مزیت ds فضای پای بیشتر برای سرنشینای عقب به خاطر فاصله ی محوری و شاید سیستم تعلیق بهتر اون باشه
Amir
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اینفینیتی طراحیه خیلی مردونه و اسپرتی داره و از لحاظ مشخصات فنیم که بالاتره من به اینفینیتی رای میدم
محمد
۱۹ خرداد ۱۳۹۶انصافا کابین ds خیلی ضایعه برای یه ماشین لوکس
amir
۱۹ خرداد ۱۳۹۶.
اینفینیتی ،
خوب QX30 رو میشناسم و میدونم کارش خیلی درسته. واسه همین بدون خوندن مقاله اگر همین الان بین این 2 تا بخوام یک کدوم رو واسه خودم انتخاب کنم اینفینیتیُ برمیدارم.
هنوز کار داره دی اس به مهندسی نیسان برسه.
forza lamborghini
الف.ی
۱۹ خرداد ۱۳۹۶دی اس رو خیلی دوس دارم ولی اینفینیتی بهتره
یاسین
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اصلا این مدل اینفینیتی معرکس پلتفرم مشترک با مرسدس و ارتقا یافته توسط رنو نیسان طراحی محشر واقعا محشر ? و در این حد به جزییات دقت شده به شکل کنسول بین دو صندلی نگاه کنین یه طراحی ارگونمی شده ای داره که دست راننده کاملا تا مچ روش قرار بگیره و دست حالت معلق نداشته باشه و خیلی راحت راننده با خم کردن مچش میتونه دست اون جویستیک چرخشی وسط برسونه و جای دست برای شاگرد به شکلیه که جای لیوانی عقب تر از اون جویستیکس تا کنترلش رو جا لیوانی ها باشه در این حد نیسان تو طراحیش به جزئیات دقت کرده کاری که هر کمپانی تولید کننده ماشین های لوکس باید توش خوب باشه نیسانم که لازم نیست از خوب بودنش بگیم انچه عیان است چه حاجت به بیان است
#ali.m#
۱۹ خرداد ۱۳۹۶شاید اینفینیتی از نظر لوکس بودن به پای رقبای ژاپنیش مثل لکسس یا المانیا مثل بنز نرسه ولی از نظر طراحی هیچی کم نداره و تو بعضی موارد حتی از اونا بهترم هست .
طراحی Qx30 فوق العادست .واقعا عالیه .
با وجودی که از ماشینای فرانسوی هم خوشم میاد اما به اینفینیتی رای دادم.
حمیدرضا
۱۹ خرداد ۱۳۹۶من به دی اس رای دادم چون از ریبجحتی خیلی حرفه ای خوشم نمیاد
افرود
۱۹ خرداد ۱۳۹۶داداش فازت چیه دقیقا ریبج !!!اینفینیتی !!!!!!!
Amirhosein
۱۹ خرداد ۱۳۹۶تو فرانسوی ها رنو صد در صد آینده ی روشنی داره ولی پژو سیتروئن رو زیاد مطمئن نیستم طراحی هاشون هنوز عجیب و غریبه
Sardar
۱۹ خرداد ۱۳۹۶بیرون اینفینیتی رو بشدت دوست دارم حتی از لکسوس بیشتر . بنظرم هنرمندانه تر از لکسوس طراحی شده و دیرتر کهنه میشه اما نمای داخلی اینفینیتی اصلا در حد بیرونش نیست . دی اس هنوز کار داره این مدلش طراحی و مشخصاتش ضعیفه . کاش بیرون اینفینیتی و داخل لکسوس رو با هم پیوند می زدن عجب شاخی میشد
سياوش
۱۹ خرداد ۱۳۹۶کلاً اعتقادمن اینه که وقتی اسم کراس اور یا شاسی بلند رو برای یک خودرو درنظر میگیرن باید دو دف یا ۴چرخ باشه وگرنه دلیل خوبی نیست که ادم به خاطر ارتفاع بیشتر کراس اور رو به سدان ترجیح بده
به همین دلیل اینفینیتى
مهدي
۱۹ خرداد ۱۳۹۶طراحی اینفینیتی تا حدودی شبیه مزدا cx5 هست بخصوص چراغ های جلو و عقب و در کل اینفینیتی از دی اس خیلی زیباتر و رای منم اینفینیتی هست
Ali
۲۰ خرداد ۱۳۹۶دی اس کمپانی تولید اشغال متحرک
یک لحظه هم در انتخاب اینفینیتی شک نکردم
از همه لحاظ بهتر از دی اسه ینی دی اس هیچ حسنی نداره
شایان
۲۰ خرداد ۱۳۹۶حیف اینفینیتی که بخواد با سیتروئن مقایسه بشه. از همه لحاظ سره و مهم ترین دلیل برای برتری اینفینیتی اینه که ژاپنیه و این ینی استهلاک حداقل
سرجیو لامبورگینی
۲۰ خرداد ۱۳۹۶و امروز نقطه عطفی در تاریخ است ??
چون اینفینیتی برای اولین بار در مقایسه ای با قاطعیت و حق تمام پیروز شد ??
دی اس ممنونم که با آشغال بودنت باعث شده این اینفینیتی اینقدر احساس یتیمی نکنه در مقابل لوکس ساز های جهانی
آی لاو یوووووو اینفینیتی
كوروش
۲۰ خرداد ۱۳۹۶با سلام و احترام
مقایسه خودروی شاخه ی لوکس نی سان “اینفینیتی ” با برند نوپای
چینی الاصل شاخه ی لوکس سیتروئن گروه PSA فرانسه ؛ “DS” ؛ مقایسه دلبر و دیو می باشد .
آرشام
۶ شهریور ۱۳۹۶به نظر من این نظرسنجی کاملا جهت دار طراحی شده چه جوری میشه به ماشینی که در ایران نیست و حتی نمیشه تستش کرد مثا اینفینیتی رو مقایسه کرد ، ضمنا میشه از روی عگسهایی که از این دو ماشین گذاشتن به جهت دار بودن نظرسنجی شک کرد… بی کیفیت و زشت ترین عگسهای DS ، بهترین عگسهای اینفینیتی؟؟؟؟