در قسمت هفتم از دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال نوبت به گروه هاچبکهای سابکامپکت رسیده است. در دوئل قبلی این گروه رقابت میان اشکودا فابیا و نیسان میکرا برگزار شد که طی آن مجموعاً تعداد ۱۲۱۴ رأی به ثبت رسیده است. در این جدال، میکرا توانست با کسب ۸۰۷ رأی یا ۶۶ درصد از کل آراء پیروز شود درحالیکه فابیا موفق به دریافت ۴۰۷ رأی شده است. حال امروز در هفتمین دوئل گروه هاچبکهای سابکامپکت، شاهد رقابت میان سوزوکی سوئیفت و اشکودا فابیا خواهیم بود.
آئودی A1 | آلفا میتو | فورد فییستا | امجی ۳ |
آئودی A1 | ؟ | ||
پژو ۲۰۸ | سوزوکی بالنو | رنو کلیو | هوندا فیت |
پژو ۲۰۸ | ؟ | ||
تویوتا یاریس | فیات آرگو | فولکسواگن پولو | سئات ایبیزا |
؟ | ؟ | ||
نیسان میکرا | اشکودا فابیا | مزدا ۲ | اوپل کورسا |
نیسان میکرا | مزدا ۲ | ||
مینی کوپر | دیاس ۳ | کیا ریو | شورلت سونیک |
مینی کوپر | ؟ | ||
سوزوکی سوئیفت | سیتروئن C3 | هیوندای i20 | میتسوبیشی میراژ |
؟ | هیوندای i20 |
سیتروئن C3
سیتروئن برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ نسل نخست مدل C3 را بهعنوان یک هاچبک سابکامپکت معرفی نمود. این خودرو که روی پلتفرم مشترکی با پژو ۲۰۶ ساخته شده بود در دو نسخهٔ هاچبک پنجدر و کابریولت دودر به تا سال ۲۰۰۹ به تولید رسید. سپس در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ نسل دوم C3 رونمایی شد. این نسل تنها بهصورت هاچبک پنجدر به تولید رسید اما بر اساس آن یک امپیوی کوچک بنام C3 پیکاسو نیز ساخته شد. نسل دوم C3 روی پلتفرم PF1 گروه پژو سیتروئن مشترک با خودروهایی چون پژو ۲۰۷ و دیاس ۳ ساخته شده بود؛ اما نهایتاً سال گذشته نوبت به معرفی نسل سوم این هاچبک فرانسوی رسید که برای اولین بار در تاریخ ۲۹ ژوئن رونمایی شد. این نسل هم پلتفرم مشترکی با پژو ۲۰۸ دارد اما بجای نسخهٔ امپیوی قبلی، بر اساس آن یک کراساوور سابکامپکت بنام C3 ایرکراس ساخته شده است. این ماشین هماکنون تنها با دو موتور مختلف به بازار عرضه میشود که یکی از آنها یک واحد ۱.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی است ولی ما در این دوئل پیشرانهٔ بنزینی C3 را انتخاب کردهایم که از نوع ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو است. این موتور ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد که انتقال آن به چرخهای جلو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک انجام میگیرد. چند وقتی است خبر میرسد که سایپا قصد عرضهٔ سیتروئن C3 را با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان به بازار کشورمان دارد. این خودرو تا پایان ماه اکتبر در اروپا بیش از ۱۷۴ هزار دستگاه فروش داشته است.
سوزوکی سوئیفت
نسل اول سوئیفت بعنوان یک کراساوور کوچک در سال ۲۰۰۰ صرفاً برای عرضه در بازار داخلی ژاپن معرفی شد. این خودرو تا سال ۲۰۰۴ به تولید رسید و سپس در نمایشگاه پاریس همین سال سوزوکی نسل دوم آنرا رونمایی کرد؛ اما سوئیفت از این نسل به بعد به هاچبکی سابکامپکت و جهانی تبدیل شد. این نسل مثل نسل قبلی در دو نسخهٔ هاچبک پنجدر و سهدر تولید میشد اما نسخهٔ سدان آنهم توسط ماروتی سوزوکی با نام Dzire برای عرضه در بازار هند ساخته شد. در سال ۲۰۱۰ نیز نسل سوم سوئیفت معرفی شد که تا همین امسال روی خط تولید قرار داشت درحالیکه نسل چهارم آن رسماً در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶ در ژاپن رونمایی شد. در این نسل نسخهٔ سهدر حذف شده و سوئیفت در بازارهای جهانی صرفاً بهصورت هاچبک پنجدر عرضه میشود اما همچنان برای بازار هند نسخهٔ سدان آن تولید میگردد. این هاچبک ژاپنی در بازارهای جهانی با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میگردد که هردو بنزینی هستند. موتور اول یک واحد ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است و درحالیکه پیشرانهٔ دوم از نوع ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ است که ما هم برای دوئل همین موتور را انتخاب کردهایم. این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته سوئیفت در یک نسخهٔ اسپرت هم تولید میشود که نسل جدید آن اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی شد. این مدل از یک موتور ۱.۴ لیتری با ۱۴۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. سوزوکی سوئیفت طی ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری در بازار اروپا نزدیک به ۳۲ هزار دستگاه فروش داشته است.
سیتروئن C3 | سوزوکی سوئیفت | |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر | ۱ لیتری ۳ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار | ۱۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۵ نیوتن متر | ۱۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۹ ثانیه | ۱۰.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۸ کیلومتر/ساعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۶ لیتر (ترکیبی) | ۴.۶ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر | ۳۷ لیتر |
وزن | ۱۰۵۰ کیلوگرم | ۸۶۵ کیلوگرم |
طول | ۳.۹۹ متر | ۳.۸۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۴ متر | ۲.۴۵ متر |
حجم صندوق بار | ۳۰۰ لیتر | ۲۶۵ لیتر |
قیمت پایه | ۱۱,۵۵۵ پوند | ۱۱,۹۹۹ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9898498]
مصطفی
۲۴ آذر ۱۳۹۶C3 خیلی خوشگلتر و خاصتره،
شاهين
۲۴ آذر ۱۳۹۶به نظرم تو مبحث طراحی , سوزوکی خیلی عقبه در جمع خودروسازان ژاپنی،طراحی های مزدا یا جدیدا تویوتا خیلی خوشکلتره
امیر
۲۴ آذر ۱۳۹۶حتما اینو ببین ☜
https://www.pedal.ir/سوزوکی/کراس-اوور-کانسپت/ این هم هست☜https://www.pedal.ir/سوزوکی/suzuki-iv-4-concept/
امیر
۲۴ آذر ۱۳۹۶https://www.pedal.ir/سوزوکی/ماروتی-سوزوکی-سیاز-ciaz/
سوزوکی کیزاشی هم جایزه ی بهترین طراحی اروپا رو گرفته بود
Kamran
۲۴ آذر ۱۳۹۶انتخاب من’ سیترون C3 ‘ به دلایل زیر
–
کابین و استایل بیرونی زیباتر
-حجم صندق بار بیشتر
-ظرفیت باک بیشتر
-وزن بیشتر
امیر
۲۴ آذر ۱۳۹۶وزن بیشتر مزیته؟؟؟ کابین سوزوکی که خوشگل تره!!!
فرامرز
۲۴ آذر ۱۳۹۶وقتی با وزن بیشتر همون پرفورمنس رو داره احتمالاْ با ۵ سرنشین کمتر تو فشار باشه. ضمناْ تو خیلی از موارد وزن بیشتر به معنی ایمنی، تعادل و نرمی بیشتر هست.
امیر
۲۴ آذر ۱۳۹۶برعکس وزن بیشتر عملکرد ماشین رو پایین تر میاره. از لحاظ ایمنی هم سوئیفت ۴ستاره از یورو انکاپ گرفته و تعادل خوب یکی از نکات مثبتشه
☜ (نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOEXPRESS»
خودرویی ارزشمند در مقابل بهای پرداختی
هندلینگ دقیق
کیفیت ساخت)
ضمنا☜ (سوزوکی سوئیفت بسیار فرز و چابک احساس میشود و از رانش بسیار سهل و آسانی هم بهره میبرد و رانندگی با آن در شهرها، عملی راحت و بیدغدغه است. فرمان دقیق، چسبندگی قوی، و تعویض نرم دندههای این خودرو، سواری لذتبخشی همانند فورد فیستا را برایش فراهم میکند؛ علیالخصوص در جادههای پر پیچوخم و مارپیچی به شکل B.
کوچکترین پیشرانه بنزینی آن که 1.2 لیتر حجم دارد نسخهای نرم بوده و بازیگری مشتاق و پرشور است) این ها متن پدال هست که مستقیم کپی کردم
حامد
۲۴ آذر ۱۳۹۶یکی از یکی زشتر?
اول سیترون رو دیدم گفتم یا خدا چرا اینجوری طراحیش کردن
بعد که سوزوکی رو دیدم گفتم واویلا…
تو این سگمنت تویوتا یاریس و هیوندای i20 حیلی انتخاب بهتریه
ولی در کل بین این دوتا سیترون انتخاب بهتریه
BehNam
۲۴ آذر ۱۳۹۶بینشون انتخاب کنم c3 را انتخاب میکنم
BehNam
۲۴ آذر ۱۳۹۶چرا واسم نظر سنجی ها و لایکارو نمیاره؟
حامد
۲۴ آذر ۱۳۹۶وی پی ان وصل کن
مال منم بعضی وقتا اینجور میشه
تاها
۲۴ آذر ۱۳۹۶همین c3 تو نمایشگاه تهران بود از نزدیک دیدمش خیلی کوچیک و جمع جور بود با قیمت 90 تومن ولی اصلا ارزش نداشت نه ماشین بلکه 90 تومن ما حیف ماشین حد اقل 400 میلیونی باید پول داد برا این ماشین نمیدونم چرا اینقدر کار و زحمت دیگران رو کوچیک میکنن آخه 90 تومن هم پوله!!!
امیر
۲۴ آذر ۱۳۹۶با اینکه حجم موتور سوزوکی از سیتروئن کمتره اما قدرتشون برابره ، از کابین سوزوکی هم بیشتر خوشم اومد و جادارتر بنظر میرسه همچنین سوزوکی سوئیفت قابلیت اطمینان بالایی داره
Saeed Boroomand
۲۴ آذر ۱۳۹۶این ویژگی خوبی نیست الزاما، ممکنه دور توربوش بیشتر باشه یا ماکزیمم دور موتورش و نمیشه گفت که بازده موتورش بهتره حتما. اگه با ضریب کمپرس بالا به این نتیجه رسیده باشه حرف شما قبوله. اما از مصرف سوخت میشه حدس زد موتور سیتروین احتمالا ( ضریب دنده ها نباید خیلی متفاوت باشن) بهتره به دلیل مصرف یکسان با وزن بیشتر.
سوزوکی شرکت خوبیه برای مونتاژ کارهاش و قطعاتش توی ایران.به خاطر این که اول راهه میشه تخفیف های خوبی ازش گرفت.
AK_007
۲۵ آذر ۱۳۹۶شما مصرف سوختم ببین
احسان
۲۵ آذر ۱۳۹۶به گشتاور دقت نکردید
حمیدرضا
۲۴ آذر ۱۳۹۶به خاطر حجم صندوق ابعاد و مصرف سوخت و در اخر قیمت کمتر به سیتروئن رای دادم البته سوزوکی هم خودروی خوبی هست ولی چون سیتروئن کلا در ساخت هاچ بک ها خیلی تخصصی عمل میکنه انتخابم سیتروئن بود
حسام
۲۴ آذر ۱۳۹۶منم C3 رو انتخاب کردم، ولی به نظرتون ماشینی که در این حد و اندازه 110 میلیون ارزش خرید داره؟
نوید جهرمی
۲۴ آذر ۱۳۹۶وقتی در نظر بگیریم که این ماشین در کلاس B هس و قراره مونتاژ بشه نه وارداتی است، قطعا با این قیمت توجیه نداره.
ولی چون ایرانه نمیشه کاریش کرد. بهتره ک نخرید. لاقل پیش خودمون شرمنده نباشیم.
Mercede kaviani
۲۴ آذر ۱۳۹۶با سلام
انتخاب من سوزوکی سوئیفت بخاطر کیفیت و زیبایی
باتشکر از راهنمایی شما مرسده کاویانی
امیر
۲۴ آذر ۱۳۹۶پدال چرا این مشخصات با مشخصات دوئل یکی نیست؟؟ ☟
https://www.pedal.ir/سوزوکی/معرفی-سوزوکی-سوئیفت-اسپرت-جدید/
امیر دهقان
۲۴ آذر ۱۳۹۶درود دوست عزیز
این لینکی که شما گذاشتین متعلق به نسخه اسپرت سوئیفت است که در متن بالا هم به اون اشاره شده ولی ما تو این دوئل جهت هماهنگی با سیتروئن C3 نسخه معمولی سوئیفت رو انتخاب کردیم.
#ali.m#
۲۴ آذر ۱۳۹۶از نظر فنی تقریبا یکسان هستن
قطعا انتخابم سیتروئنه
طراحیش نظرمو جلب کرده .