مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت نهم، اولین دوئل از گروه هاچبکهای سابکامپکت
سیتروئن C3 | کیا ریو |
؟ | |
فولکسواگن پولو | فورد فییستا |
؟ | |
آئودی A1 | مزدا ۲ |
؟ |
کیا ریو
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: GB هیوندای-کیا
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷۰,۳۰۹ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۵,۶۵۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۲۵ درصد
امتیاز کلی: سه ستاره
سیتروئن C3
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: PF1 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۰۵,۲۷۲ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۱۵,۴۴۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۸ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
سیتروئن C3 | کیا ریو | |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر | ۱ لیتری ۳ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار | ۱۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۵ نیوتن متر | ۱۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۹ ثانیه | ۱۰.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۶ لیتر (ترکیبی) | ۴.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۰۳ گرم/کیلومتر | ۱۰۷ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر | ۴۵ لیتر |
وزن | ۱۰۵۰ کیلوگرم | ۱۱۶۰ کیلوگرم |
طول | ۳.۹۹ متر | ۴.۰۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۴ متر | ۲.۵۸ متر |
حجم صندوق بار | ۳۰۰ لیتر | ۳۲۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۱,۵۵۵ پوند | ۱۱,۹۹۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10078310]
امیرحسین (Lion26)
۲۱ مرداد ۱۳۹۷پدال جان، خبر خروج دایملر از ایران رو هم بذار ?
Just France??
محمد
۲۱ مرداد ۱۳۹۷همین سیتروئن رو به اسم شاسی بلند به مردم فروختند
بعد جالبه که قیمت هر ۲ یکیه ولی به لطف بازار جذاب ما قیمت پایه ریو بشدت گرانتره
گرچه که همین سیتروئن هم بیاد بخاطر تحریم قطعا قیمتش فضایی خواهد شد
Radin
۲۱ مرداد ۱۳۹۷بدون شک ریو
کیان
۲۱ مرداد ۱۳۹۷پرا بدون شک ریو ؟
مشخصات فنی که کفه به نفع سیتروئن سنگینی میکنه
طراحی سیتروئن هم که خاصتر و جوون پسندتره
قیمت هم باز سیتروئن کمتره
دیگه چرا اونم بدون شک ریو ، ممنون میشم بفرمایید
سام
۲۱ مرداد ۱۳۹۷کیا ریو از نظر پرفورمنس و راحتی با خودرویی چون سیتروئن C3 قابل مقایسه نیست و من در این دوئل به سیتروئن C3 رأی می دهم.
میثم
۲۱ مرداد ۱۳۹۷.
سیتروئن طراحی جذابتری داره.
شایان
۲۱ مرداد ۱۳۹۷آره مخصوصا کناره درش که انگار کپسوله آنتی بیوتیک چسبوندن بهش
saeed
۲۱ مرداد ۱۳۹۷از نظر فنی خیلی نزدیک به هستن.اما از نظر طراحی دو سبک کاملا متفاوت .به نظرم انتخاب هر کدوم تو سایت و نظر سنجی صرفلا بر اساس علاق و سلیقس چون طراحیشون 2 سبک کاملا متفاوته و تو دنیای واقعی مخصوصا تو این کلاس میزان خدمات ،تعداد سال گارانتی ،ارزونی قطعات ،نحوه لیزینگ کردن و تعداد نمایندگیهای ارائه کننده خدمات … از مهمترین و تعیین کننده ترین فاکتور های انتخاب هستند.
شایان
۲۱ مرداد ۱۳۹۷فقط همینو بگم که سیتروئنو تو آمریکا راش نمیدن :))))
saeed
۲۱ مرداد ۱۳۹۷من راستش طرفداره هیچ کدوم نیستم .اما کلا برندهای اروپایی (به جز لوکسها) تو آمریکا فروش خیلی زیادی ندارن و عمدتا بازار آمریکا تو دست ساخت داخل و آسیاییها (کره و ژاپن ) هست.همونطور که تو اروپا ،آسیاییها قوی نیستن و برندهای آمریکایی هم جز فورد حضور قوی ندارن و عمدتا بازار اروپا دست خود اروپاییهاست.برندهای فرانسه هم عمدتا یا داخل اروپا فعال و قوی هستن یا کشورهای آفریقایی و جهان سوم.
ahmad
۲۱ مرداد ۱۳۹۷منم فقط همینو بگم که ماشینای امریکایی رو تو اروپا راه نمیدن .
saeed
۲۱ مرداد ۱۳۹۷والا من نه طرفدار ماشین فرانسوی هستم نه آمریکایی .اما فکر کنم این واژه درست نیست به نظرم که فرانسویهارو راه نمیدن به آمریکا .تا جاییکه من میدونم به علت فروش پایین خودشون بیخیال بازار آمریکا شدن و این با راه ندادن خیلی فرق داره و علتشم تفاوته سلیقه وحشتناک مردم آمریکا با ماشینهای فرانسوی هست.این واژه راه ندادنو میشه در خصوص ماشینهای چینی برای ورود به بازار آمریکا گفت که دارن سعی میکنن به یه استانداردی برسن که مجوز ورود پیدا کنن نه فرانسویها .ضمنا الان مثلا رنو با وجود شریکی مثل نیسان شاید منطقی نباشه بخواد وارد بازار آمریکا شه چون همپوشانی ایجاد میشه و سعی کرده جاهای دیگه دنیا سرمایه گذاری کنه و اوجارو به نیسان سپرده .بعد آمریکا بعلت وسعت زیاد و نیاز به تعداد زیاد نمایندگیهاش احتیاج به سرمایه گذاری زیادی داره .ماشینهای آمریکایی هم که مثل فورد خوب کار میکنن تو اروپا . اپل هم که سالیان سال تا قبل از فروش به پژو سیتروئن به نوعی لاین اروپایی جنرال موتورز تو اروپا بود .بنابراین کلا واژه راه دادن اینارو قبول ندارم.بیشتر سیاسته کمپانیه بر اساس سوددهی.
شایان
۲۱ مرداد ۱۳۹۷موستانگ که توی زادگاه خودرو(آلمان) میشه پرفروش ترین کوپه
احتمالا موستانگ برای اروپاست
شایان
۲۱ مرداد ۱۳۹۷https://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DA%98%D9%88-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/
این مطلبو بخونید دو سال پیش تو خوده پدال چاپ شد
(Saeed(peugeot
۲۱ مرداد ۱۳۹۷سیتروئن هم از از نظر طراحی و هم ایمنی و هم فروش و پرفورمنس خیلی از ریو بالاتره….این کلاس سیتروئن فوق العادس….
بدون شک فقط سیتروئن
saeed
۲۱ مرداد ۱۳۹۷من که نفهمیدم واسه چی کامنتم پاک شد . من نوشتم از نظر فنی خیلی نزدیک به هم هستن از نظر مصرف قدرت فضا ….انتخابش سلیقه ای و از روی علاقس اینجا تو نظر سنجی چون طراحیش 2 سبک متفاوته کاملا و هر کدوم طرفدارای خودشو نودارن. اما تو واقعیت فاکتورهایی مثل مدت زمان گارانتی ، ارزونی قطعات ، نحوه لیزینگ و محاسبه بهره ،گستردگی شبکه خدمات و …. میتونه تاثیرگذار باشه تو انتخاب.
محمد رضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۷رویو جادار تره صندوقش بزرگ تره شتابش بهتره قدرتش بیشتر مصرفشونم که تقریبا مساویه و ریو طراحیشم از نظر من بهتره
Amin
۲۱ مرداد ۱۳۹۷با توجه به اینکه من سیتروئن رو پیش خرید کردم رأی من قطعا به سیتروئن است
البته نسخه ای که در ایران عرضه میشود موتور بسیار قوی تری دارد
حمیدرضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۷سیتروئن گزینه خیلی بهتری هست به اون رای میدم
همدم
۲۱ مرداد ۱۳۹۷کیا ریو با ده درصد عوارض گمرکی و ۲۵ درصد مالیات فروش شده صد و سی میلیون تومن تو بریتانیا
مردمی که برا چیزای مجانی چیز قلاب کردن حقشونه بدترین بلاها سرشون بیاد. هنوزم این مردمو میشه با چیزای مجانی گول زد. هنوزم این مردم یه مشت مفت خور تنبل بی چاره باقی موندن
sunmartin
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ریو جز چهار خودروی سریع و کم مصرف و استهلاک جهان در سال 2017 شناخته شده موتور ریو با اینکه حجم کمتری داره قدرت بیشتری یعنی 10 اسب بیشتره بهر حال من ریو رو برنده میدونم که بلحاظ طراحی و پرفورمانس و سطح تجهیزات در مکان بالاتری از سیتروئن c3 قرار داره
Kian70
۲۱ مرداد ۱۳۹۷امنیت چیز ی نیست که بشه ساده ازش رد شد
سیتروئن لایک