سیتروئنکیا

دوئل سیتروئن C3 و کیا ریو

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت نهم، اولین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت

سیتروئن C3

کیا ریو

؟

فولکس‌واگن پولو

فورد فی‌یستا

؟

آئودی A1

مزدا ۲

؟

کیا ریو

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: GB هیوندای-کیا

امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷۰,۳۰۹ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۵,۶۵۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۲ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۲۵ درصد

امتیاز کلی: سه ستاره

 

سیتروئن C3

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: PF1 پژو-سیتروئن

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۰۵,۲۷۲ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۱۵,۴۴۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۵۹ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۸ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

سیتروئن C3

کیا ریو

پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر ۱ لیتری ۳ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۱۰ اسب بخار ۱۲۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر ۱۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰.۹ ثانیه ۱۰.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۶ لیتر (ترکیبی) ۴.۷ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۰۳ گرم/کیلومتر ۱۰۷ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۵ لیتر ۴۵ لیتر
وزن ۱۰۵۰ کیلوگرم ۱۱۶۰ کیلوگرم
طول ۳.۹۹ متر ۴.۰۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۴ متر ۲.۵۸ متر
حجم صندوق بار ۳۰۰ لیتر ۳۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۱,۵۵۵ پوند ۱۱,۹۹۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10078310]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین (Lion26)

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (256 ديدگاه)

    پدال جان، خبر خروج دایملر از ایران رو هم بذار ?

    Just France??

    1. محمد

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      همین سیتروئن رو به اسم شاسی بلند به مردم فروختند
      بعد جالبه که قیمت هر ۲ یکیه ولی به لطف بازار جذاب ما قیمت پایه ریو بشدت گرانتره
      گرچه که همین سیتروئن هم بیاد بخاطر تحریم قطعا قیمتش فضایی خواهد شد

  2. Radin

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بدون‌ شک ریو

    1. کیان

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      پرا بدون شک ریو ؟
      مشخصات فنی که کفه به نفع سیتروئن سنگینی میکنه
      طراحی سیتروئن هم که خاصتر و جوون پسندتره
      قیمت هم باز سیتروئن کمتره

      دیگه چرا اونم بدون شک ریو ، ممنون میشم بفرمایید

  3. سام

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    کیا ریو از نظر پرفورمنس و راحتی با خودرویی چون سیتروئن C3 قابل مقایسه نیست و من در این دوئل به سیتروئن C3 رأی می دهم.

  4. میثم

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    سیتروئن طراحی جذابتری داره.

    1. شایان

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      آره مخصوصا کناره درش که انگار کپسوله آنتی بیوتیک چسبوندن بهش

  5. saeed

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    از نظر فنی خیلی نزدیک به هستن.اما از نظر طراحی دو سبک کاملا متفاوت .به نظرم انتخاب هر کدوم تو سایت و نظر سنجی صرفلا بر اساس علاق و سلیقس چون طراحیشون 2 سبک کاملا متفاوته و تو دنیای واقعی مخصوصا تو این کلاس میزان خدمات ،تعداد سال گارانتی ،ارزونی قطعات ،نحوه لیزینگ کردن و تعداد نمایندگیهای ارائه کننده خدمات … از مهمترین و تعیین کننده ترین فاکتور های انتخاب هستند.

    1. شایان

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      فقط همینو بگم که سیتروئنو تو آمریکا راش نمیدن :))))

      1. saeed

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        من راستش طرفداره هیچ کدوم نیستم .اما کلا برندهای اروپایی (به جز لوکسها) تو آمریکا فروش خیلی زیادی ندارن و عمدتا بازار آمریکا تو دست ساخت داخل و آسیاییها (کره و ژاپن ) هست.همونطور که تو اروپا ،آسیاییها قوی نیستن و برندهای آمریکایی هم جز فورد حضور قوی ندارن و عمدتا بازار اروپا دست خود اروپاییهاست.برندهای فرانسه هم عمدتا یا داخل اروپا فعال و قوی هستن یا کشورهای آفریقایی و جهان سوم.

      2. ahmad

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        منم فقط همینو بگم که ماشینای امریکایی رو تو اروپا راه نمیدن .

        1. saeed

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          والا من نه طرفدار ماشین فرانسوی هستم نه آمریکایی .اما فکر کنم این واژه درست نیست به نظرم که فرانسویهارو راه نمیدن به آمریکا .تا جاییکه من میدونم به علت فروش پایین خودشون بیخیال بازار آمریکا شدن و این با راه ندادن خیلی فرق داره و علتشم تفاوته سلیقه وحشتناک مردم آمریکا با ماشینهای فرانسوی هست.این واژه راه ندادنو میشه در خصوص ماشینهای چینی برای ورود به بازار آمریکا گفت که دارن سعی میکنن به یه استانداردی برسن که مجوز ورود پیدا کنن نه فرانسویها .ضمنا الان مثلا رنو با وجود شریکی مثل نیسان شاید منطقی نباشه بخواد وارد بازار آمریکا شه چون همپوشانی ایجاد میشه و سعی کرده جاهای دیگه دنیا سرمایه گذاری کنه و اوجارو به نیسان سپرده .بعد آمریکا بعلت وسعت زیاد و نیاز به تعداد زیاد نمایندگیهاش احتیاج به سرمایه گذاری زیادی داره .ماشینهای آمریکایی هم که مثل فورد خوب کار میکنن تو اروپا . اپل هم که سالیان سال تا قبل از فروش به پژو سیتروئن به نوعی لاین اروپایی جنرال موتورز تو اروپا بود .بنابراین کلا واژه راه دادن اینارو قبول ندارم.بیشتر سیاسته کمپانیه بر اساس سوددهی.

        2. شایان

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (191 ديدگاه)

          موستانگ که توی زادگاه خودرو(آلمان) میشه پرفروش ترین کوپه
          احتمالا موستانگ برای اروپاست

  6. (Saeed(peugeot

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    سیتروئن هم از از نظر طراحی و هم ایمنی و هم فروش و پرفورمنس خیلی از ریو بالاتره….این کلاس سیتروئن فوق العادس….
    بدون شک فقط سیتروئن

  7. saeed

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    من که نفهمیدم واسه چی کامنتم پاک شد . من نوشتم از نظر فنی خیلی نزدیک به هم هستن از نظر مصرف قدرت فضا ….انتخابش سلیقه ای و از روی علاقس اینجا تو نظر سنجی چون طراحیش 2 سبک متفاوته کاملا و هر کدوم طرفدارای خودشو نودارن. اما تو واقعیت فاکتورهایی مثل مدت زمان گارانتی ، ارزونی قطعات ، نحوه لیزینگ و محاسبه بهره ،گستردگی شبکه خدمات و …. میتونه تاثیرگذار باشه تو انتخاب.

  8. محمد رضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    رویو جادار تره صندوقش بزرگ تره شتابش بهتره قدرتش بیشتر مصرفشونم که تقریبا مساویه و ریو طراحیشم از نظر من بهتره

  9. Amin

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    با توجه به اینکه من سیتروئن رو پیش خرید کردم رأی من قطعا به سیتروئن است
    البته نسخه ای که در ایران عرضه میشود موتور بسیار قوی تری دارد

  10. حمیدرضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    سیتروئن گزینه خیلی بهتری هست به اون رای میدم

  11. همدم

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیا ریو با ده درصد عوارض گمرکی و ۲۵ درصد مالیات فروش شده صد و سی میلیون تومن تو بریتانیا
    مردمی که برا چیزای مجانی چیز قلاب کردن حقشونه بدترین بلاها سرشون بیاد. هنوزم این مردمو میشه با چیزای مجانی گول زد. هنوزم این مردم یه مشت مفت خور تنبل بی چاره باقی موندن

  12. sunmartin

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    ریو جز چهار خودروی سریع و کم مصرف و استهلاک جهان در سال 2017 شناخته شده موتور ریو با اینکه حجم کمتری داره قدرت بیشتری یعنی 10 اسب بیشتره بهر حال من ریو رو برنده میدونم که بلحاظ طراحی و پرفورمانس و سطح تجهیزات در مکان بالاتری از سیتروئن c3 قرار داره

  13. Kian70

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    امنیت چیز ی نیست که بشه ساده ازش رد شد
    سیتروئن لایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا