سیتروئن سی فور گراند پیکاسو، جدیدترین خودروی هفت صندلی سیتروئن است که از همان پلتفرم سایز متوسط آخرین نسل از خودروهای پنج صندلی خودش استفاده کرده است. هرچند سیتروئن اظهار داشته فاصله بین محور جلو و محور عقب این اتومبیل را با ۱۱ سانتی متر افزایش به ۲.۸۲ متر گسترش داده است، اما طول کلی این اتومبیل تفاوت زیادی با نسل قبلی اش ندارد.
مهندسین سیتروئن، پلتفرم این اتومبیل را به گونه ای طراحی کرده اند که با کاهش حجم اشغالی بدنه و کف آن، فضای داخلی بیشتری را به نسبت نسل قبلی اش به کاربرانش ارائه می دهد. کمک فنرهای نسل جدید این اتومبیل برخلاف نسل پیشین که به صورت عمودی قرارگرفته بودند، به حالت معلق به آن اضافه شده اند. همچنین طراحی این اتومبیل به نحوی است که برای بهبود وضعیت تعادل در جاده وزن آن ۱۱۰ کیلوگرم از نسل قبلی اش کمتر است که عمده دلیل آن استفاده از مواد کامپوزیت و استیل در ساخت کف و بدنه می باشد. در حال حاضر سیتروئن تنها جزئیات سه پیشرانه دیزلی برای استفاده در سیتروئن سی فور گراند پیکاسو را منتشر کرده است و به طور حتم حداقل یک گزینه بنزینی برای استفاده در قوای محرکه آن وجود خواهد داشت. مدل پایه با پیشرانه e-HDi 90 عرضه می شود که باصرفه ترین موتور دیزلی با میزان آلایندگی ۹۸ گرم در هر کیلومتر و مصرف سوخت بسیار عالی ۳.۸ لیتر در صد کیلومتر است. پرفروش ترین مدل با پیشرانه e-HDi 115 ارائه می شود که مصرف سوخت آن ۴ لیتر است. مدل BlueHDi 150 با استاندارد یورو ۶ و کاتالیستهای جدید که میزان آلایندگی NOx را تا ۹۰ درصد کاهش می دهند، به بازار می آید. تمامی پیشرانه ها با یکی از گیربکس های شش سرعته دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب می باشند. از نظر طراحی خارجی به نظر می رسد سیتروئن با طراحی بدنه این خودرو وارد دنیایی تازه برای خودروهای آینده خود شده است. همچنین سیتروئن بخش جلویی این اتومبیل را به نحوی کاملاً جدید طراحی کرده است که تا به اکنون در مدل ها و نسل های پیشینش سابقه نداشته است. استفاده از افکت های سه بعدی همراه با چراغ های LED برای ایجاد یک فضای خارجی کاملاً متمایز یکی از همین طراحی ها بوده است. سیتروئن اظهار کرده طراحی داخلی نسل جدید سیتروئن سی فور گراند پیکاسو در کنار ارائه فضای بیشتر رویکرد منظم تری نیز نسبت به نسل قبلی.داشته است. همچنین شیشه جلوی این اتومبیل از یک پانورامیک استانداردتری برخوردار است که علاوه بر سطوح بالایی تمیزتر، وضعیت سانروف بهتری نیز ایجاد می کند. علاوه بر اینها سیتروئن در معرفی این اتومبیل از آپشن صندلیهای راحتی سخن به میان آورده است، که تنها برای سرنشینان جلو و در سفرهای طولانی کاربرد دارد.
مترجم: علی لیواری
امیر
۸ تیر ۱۳۹۲سیتروئن کمپانی خوبیه اما ماشینای پر استحلاکی داره. من NEW C5 داشتم به نظرم زود افت قدرت پیدا کرد از طرفی هم خرجش خیلی بالا بود . در کل زیبایی و کیفیتش نسبت به قیمتش خوبه.
سعید
۱۸ اسفند ۱۳۹۴افت قدرت؟ داداش دمت گرم با این حرفت شرکت سیتروئن زیر سوال بردی. یاد ماشین کنترلی افتادم که وقتی باتریاش ضعیف میشد ، قدرتش کم میشد.
ناصر الاول
۸ تیر ۱۳۹۲لامذهب جون میده واسه مسافرت
اسی
۲۰ شهریور ۱۳۹۳دمت گرم داداش حرفت درسته
جلال
۸ تیر ۱۳۹۲بازار ایران فقط به نفع ماشینهای کره ایه.
البته غیراز ماشینهای بدرد نخور داخلی!!!!!!!
ماهان
۸ تیر ۱۳۹۲چه طراحی زمختی از این بدتر نمیشه
سهراب
۸ تیر ۱۳۹۲مصرفو نگاه کن.3.5 لیتر !!! ما این هیکلش خوب مصرفی براش درآوردن. خوبه
mahsa-alman
۸ تیر ۱۳۹۲پدال میشه یه مقایسه بین ماشینای آلمانی و امریکایی بذاری و نقاط قوت و ضعف هرکدومو و برتری هاشونو از جهات مختلف نسبت بهم بگی؟ خیلی ممنون
BmB
۸ تیر ۱۳۹۲در یک کلام …
آلمانی : لوکس , قیمت بالا , کیفیت “داخل” ماشین عالیه عالی .
آمریکایی : قدرت بالا , قیمت مناسب , کیفیت “داخل” ماشین متوسط .
من خودم آمریکایی رو خیلی دوست دارم … واقعا ابهّت داره … ولی تو ماشینای آلمانی آسایش بیشتری داری … بخاطر لوکس بودنشه بخاطر همین قیمتش گرونه ;)
نیما
۹ تیر ۱۳۹۲لوکس همیشه و همیشه مال انگلیس بوده
لطفا کلمه لوکس رو برای ماشنهای کشور دیگه استفاده نکنید
استون مارتین و پورشه
مقایسه کنید
پورشه عال هستش
با نصف قیمت استون مارتین قدرت بیشتری رو بهتون میده
اما لامصب اگه میخوای خاص باش و لوکس استون کاملا برتریشو تو این گزینه به رخ میکشه
نه تنها استون مارتین
بلکه حتی مینی ماینر هم هم ین خصویتو تو هم ردهاش داره
ماشینهای امریکایی پر قدرت ..خوش قیمت اما پر مصرف بخاطر همین عرب پسنده بیشتر چون عربه عاشق سرعت و بزرگی ماشین هستن و مصرف براشون مهم نیست
اما المانی ها به روز با بهترین امکانات جانی و رفاهی
کم مصرف اما نسبت به ماشینهای مریکایی گرونتر و با ظرافت هستن
برند یک ماشین سازی دنیا بنز دیگه حرفی واسه گفتن نمیزاره با جمله خاص خودش که بنز همیشه بنزه
اما دوستمون گفتن لوکس
لوکس مختص انگلیسی ها هست با غول بزرگشون تو صنعت ماشین لوکس رویز رویس دیگه حرفی واسه گفتن باقی نمیزاره
kayhan
۱۱ تیر ۱۳۹۲آمریکایی ها فکر می کنن می تونن با طرز فکر 30 سال پیش ماشین بسازن و همین باعث شکست خودروسازی آمریکا شده. هنوز میخوان موتورای بزرگ و پرمصرف و بدردنخور بذارن روی ماشینای بزرگ غیر شهری. همون کاری که کره ای ها می کنن (با تقلید مستقیم از آمریکا) اما مثلا بی ام و ماشینی می سازه که 350 اسب بخار قدرت داشته باشه ولی در هر 100 کیلومتر 7 لیتر بسوزونه ولی اگه آمریکا همون ماشینو بسازه صدی 15 لیتر مصرف خواهد کرد. در مورد انگلیس هم من خودروسازای انگلیسی زیادی نمی شناسم؛ جگوار که هندیه، بنتلی و رولزرویس و مینی که آلمانین، ام جی چینیه و…
مرتضی
۸ تیر ۱۳۹۲عجب ماشینی هستا به قول دوستمون واقعا جون می ده برای مسافرت!!!!!!!
x-master
۸ تیر ۱۳۹۲این خیلی خوشکله و میشه باهاش یه بازارو تصاحب کرد.
این اولین سیتروئنی هست که کاملن به دلم میشینه.عاشق رینگاشم با اون طراحی
محمد........
۹ تیر ۱۳۹۲وایییییییی عاشق رینگاش شدم
ضد عرب"x-master"
۹ تیر ۱۳۹۲کم کم سیتروئن داره از رقبای دیگر فرانسویش جلو میزنه
AMIR*
۱۰ تیر ۱۳۹۲نگران نباشید از رده خارج شد صد سال بعدش بدست ما میرسه
رضا
۳ آبان ۱۳۹۲چرا یه عکس از داشبرد عجیب غریبش نذاشتید؟!
واقعا طراحی فوق العاده ای توی قسمت داشبرد داشته
Farshid
۵ آذر ۱۳۹۲سلام
من در سوئد زندگی میکنم و تصمیم داشتم مدل گرند پیکاسو عدهی ۱۱۵ بخرم ولی از یک تعمیرکار پرسیدم چطور ماشینیه گفت خوب ولی سیبک جلوش به علت وزنه زیادش زود ایراد پیدا میکنه و کمی مشکله برقی دارن البته مدل جدیدشو ندیدم مشکله برقی داشته باشن میخواستم بدونم این واقعیت داره و دیگه چه ایرادهای داره. ممنون
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۳من تو استرالیا زندگی می کنم آقا فرشید نمی دو نی تو استرالیا این ماشین داره چیکار می کنه همه عاسقش شدن . به تو هم پیشنهاد خرید می کنم
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲به راستی زیباست…
مهدي
۴ خرداد ۱۳۹۳یعنی خودشونو بکشن نمی تونن به پراید مابرسن
امکانات داخل عالی اگه کیسه هوا فعال بشه اتاقو پرت می کنه بیرون
قدرت از این بیشتر
پژو
۱۲ آبان ۱۳۹۳پژو 908 یا 4008 خیلی از این بهترن این هم عالیه ولی به پای اونا نمیرسه دوستان خواهشمندم مشخصان پژو رو نگاه کنید بعد نظر بدید
پژو
۱۲ آبان ۱۳۹۳رنو خیلی اشغاله از ال نود خشک و زشتش معلومه