ستارهی اصلی سیتروئن در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ شاسیبلند مفهومی C5 ایرکراس هیبریدی است که طرحی پیشتولیدی از اولین خودروی پلاگین هیبریدی این خودروساز فرانسوی محسوب میشود.
نسخهی پلاگین هیبریدی این خودروی جمع و جو از سال ۲۰۲۰ وارد فرایند فروش میشود و از همان قوای محرکهی مدل مفهومی سود خواهد برد. قوای محرکهی این کانسپت از پیشرانهی بنزینی ۱.۶ لیتری پیورتک ۱۸۰ اسب بخاری و واحد الکتریکی ۱۰۹ اسبی ترکیب شده و قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۲۲۵ اسب بخار میباشد.
این قوای محرکهی همانی است که در پژو ۵۰۸ هیبریدی بکار رفته و شامل مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۱۳.۲ کیلووات ساعتی هم هست. پیشرانهی احتراق داخلی و الکتریکی در حالت هیبریدی با یکدیگر همکاری میکنند تا قدرت ۲۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۳۷ نیوتون متری را به چرخهای جلو انتقال دهند.
C5 ایرکراس هیبریدی در حالت الکتریکی برد ۵۰ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعتی دارد. همچنین به منظور استفاده از حداکثر پرفورمنس قوای محرکه یک حالت اسپورت تعبیه شده است.
شارژ باتری با استفاده از منبع خارجی بین ۴ تا ۸ ساعت تولید میکشد؛ اما با استفاده از پریز ۳۲ آمپری میتوان باتری را در ۲ ساعت شارژ کرد.
شاسیبلند جدید سیتروئن در نمایشگاه خودروی پاریس حضور داشته و از پوشش بدنهی سفارشی شامل عناصر سفید، آبی تیره و آبی کمرنگ سود میبرد. این شاسیبلند از رینگهای ۱۹ اینچی برخوردار میباشد.
طرح دو رنگ خودرو در کابین هم دیده میشود. صندلیهای راحت و پیشرفتهی C5 ایرکراس هیبریدی از پوشش چرم و پارچه سود میبرند. همچنین روی صندلیها میتوان عناصر آبیرنگ را مشاهده کرد.
حمید
۱۲ مهر ۱۳۹۷یکم دلمون برا سیتروین تنگ میشه نیامدهرفت