کاکتوس M یک کانسپت جدید از سیتروئن بر اساس مدل کاکتوس کراساور است که بیشتر به درد ساحل میخورد تا بیابان و صحرا. این مدل سقفباز، اگرچه در زمینه ابعاد وفادار نمانده، ولی یک جانشین معنوی برای سیتروئن مِهاری است که در گذشتههای دور بر اساس مدل 2CV (ژیان) ساخته شده است.
در خبر مربوط به ارائه کاکتوس M، با شور و شعف خاصی به زبان فرانسه از این کانسپت با عنوان “un crossover de plein air” یاد شده که ترجمه آن چیزی شبیه به «یک کراساور روباز» میشود. کاکتوس نسبت به مدل تولیدی زیبا و عجیبی که بر اساس آن ساخته شده، دارای پنجره جلوی عمودیتر، ارتفاع رانندگی بالاتر، دماغه پهنتر و تعداد درهای آن نیز ۲ عدد کمتر است. همچنین، دیگر ویژگیای که بدونشک با دیدن تصاویر به آن فکر کردهاید، عدم وجود سقف است؛ موضوعی که مخصوصاً برای سرنشینان عقب با توجه به اینکه در هنگام سوار شدن باید خود را بالا بکشند، بسیار خوشایند خواهد بود. دو در بزرگ بدنه از جنس پلاستیک هستند که کاملاً تعهد این مدل را نسبت به مِهاری اولیه با بدنه تمامپلاستیک نشان میدهند.
این کانسپت که در نمایشگاه بینالمللی اتومبیل فرانکفورت امسال رونمای میشود، مطابق گفته سیتروئن میخواهد «آسودگی خیال» را به سبک زندگی تبدیل کند. با توجه به استفاده از صندلیهای مقاوم در برابر نفوذ آب «نئوپرین»، کیت مخصوص حمل وسایل موجسواری و بادسواری در دریا و لولههای زهکشی جانبی، یک نسخه فرانسوی از جیپ رنگلر به شمار میآید؛ ضمن اینکه احتمالاً قابلیت های آفرود آن بیشتر با مدل دیفرانسیل جلوی جیپ «رنگید» سازگار هستند.
اگر یک ویژگی کانسپت M بتواند تمام خصوصیات خارج از جاده رنگلرها را تحتتأثیر قرار دهد، یک سقف منبسط شوندهای است که میتواند تبدیل به یک چادر شود. در همین حال، صندلیهای به صورت کاملاً تخت یا مطابق اصطلاحی که سیتروئن در توصیف آن به کار میبرد، “couchette” در میآیند. در نتیجه، این کانسپت نهتنها یک وسیله نقلیه ساحلی برای شماست، بلکه میتواند یک «مقصد» هم برایتان باشد.
HELL CAT
۱۴ شهریور ۱۳۹۴انگار قایق بر داشتن روش ماشین ساختن آخه کف ماشینو نگاه…
asa
۱۴ شهریور ۱۳۹۴نواوری خوبی داره اما نباید که به خاطر نو اوری هر کاری کرد. مثل اینکه یکی چرخ ماشینو مربعی شکل درست کنه بگه اینم نواوری دیگه. بد نیست اما همون بیشتر شبیه اسباب بازی پلاستیکی ها هستش….]]]]]]]][[[[[[[[[[$
ИN
۱۴ شهریور ۱۳۹۴معلومه این ماشینو از نزدیک ندیدین.مطمئنا نظرتون عوض میشه.این ماشین جایزه ی طراحی( نمیدونم کدوم سال بود) رو برده.خیلی خوشگله مخصوصا ترکیب رنگ قرمز و مشکی که وسط دراشه و همینطور هر دو مشکیش عالیه.من دفعات زیادی دیدمش اول تو عکس چیز جالبی نبود برام.ولی وقتی دیدم عااالی بود واقعا
مسلم
۱۵ شهریور ۱۳۹۴خدایی این معلوم نیست داره میره یا میاد!!!
فواد
۱۴ شهریور ۱۳۹۴نمیدونم سیتروئن چرا همیشه میخواد خاص بازی در بیاره؟
داخلش شبیه شلوارک جهانگردا شده
asa
۱۴ شهریور ۱۳۹۴خخخخخخ ایول فواد عزیز. لاااااااااااااااااااااااااایک______________
فواد
۱۵ شهریور ۱۳۹۴فدامدا
ارش
۱۴ شهریور ۱۳۹۴روکش و پارچه و چی هست رو صندلی کشیدن؟شبیه پیرهن گل گلی بابامه!!!
آرمااااان
۱۵ شهریور ۱۳۹۴مسخره بازی در اوردن یا واقعا اینجوریه؟؟؟؟؟
کفش شبیه قایقای سی سال پیشه،صندلی هاشم خیلی غربتیه
c6کجایی ببینی سیتروِین چی ساخته
جواد
۱۴ شهریور ۱۳۹۴من تو کار فرانسویها موندم کانسپتهای عالی تولید میکنن و ماشین اصلی تولیدی هیچ ربطی به کانسپتهاشون نداره نمونه بارزش پژو کو اون کانسپتهای عالی و قشنگش کو اون اسپرتهای کانسپتش
asa
۱۴ شهریور ۱۳۹۴از تنها چیزی که خوشم اومد فقط جراغای عقبش بود. فکر نکنم فروش خوبی داشته باشه ، مگر خانوم ها ازش خوششون بیاد. من که جیپ رنگلرو خیلی بیشتر از این ترجیح میدم.
سامان از تبریز
۱۴ شهریور ۱۳۹۴:)
پیرهن مشکی
۱۴ شهریور ۱۳۹۴دمشون گرم. این ماشین به درد جاده های شمال و کنار دریا می خوره. حال میده مجردی با رفیق ها بریم شمال یا واسه ماه عسل این ماشین رو کرایه کنیم.
شایان
۱۴ شهریور ۱۳۹۴صندلی هاش لباس زنونست این فرانسه با اون همه دک و پز تویه مد یه طراحی درست و حسابی نداره حداقل نمای داخل اینجوری نمیکرد یه چیزی در حد افتضاحست داخلش در مورد بیرونش چیزی نگم بهتره
s.M.s
۱۴ شهریور ۱۳۹۴اگه قیمتش معقول باشه ماشین جالبیه :)
یوسف
۱۴ شهریور ۱۳۹۴بچه گانه، غیر کاربردی، دخترونه و …
از این کانسپت ماشین موفقی در نمیاد
احمد باقری
۱۴ شهریور ۱۳۹۴اصلا معلوم نیست چی هست!
نوید جهرمی
۱۴ شهریور ۱۳۹۴من موندم چطور کاکتوسو کاندیدای خودروی سال اروپا کردن.یعنی بین کلی خودرو شایستگیش اینقدر بالا بوده؟
اینم از کانسپتی ک برپایه کاکتوس زدن.
AHMADREZA
۱۴ شهریور ۱۳۹۴از داخلش خوشم نیومد انگار میخواسته مسخره بازی در بیاره
ali
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ژیان 2015
ایول بهتر از هزار تا بی ام دبلیو
Erfan
۱۵ شهریور ۱۳۹۴بیرونش قبول یکم خوبه اما داخلش رو کجای دلم بذارم آخه؟
انگار طراح خسته بوده و حال نداشته داخل ماشین رو طراحی کنه :D
احسان
۱۵ شهریور ۱۳۹۴اقا یکی این مداد رو از دست این طراحای سیترون بگیره خدا وکیل اصلا معلوم نیست سیترون فازش چیه اونم با این همه قدمتی که داره !!
RM
۱۵ شهریور ۱۳۹۴باید یه زنگ به مدیر عامل سایپا و طراحان محترم سایپا بزنم بگم یه پراید شاسی بلندم بدن بیرون خیال همرو راحت کنیم ههههههههههههه اسمشم چمیدونم سایپا 164باشه
ولی خودمونیم از ظاهرش خوشم اومد
راد
۱۶ شهریور ۱۳۹۴هر کسی کو دور ماند از اصل خویش (ژیان ) باز جوید روزگار وصل خویش