درحالیکه گفته میشد سیتروئن قصد دارد نسل جدید سدان C5 خود را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کند، این سازندهٔ فرانسوی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل کنونی C5 را با عنوان نسل جدید به این نمایشگاه آورده است. خودرویی که در چین ساخته میشود و با این فیسلیفت میتواند همچنان تا دو سال یا بیشتر در بازار حضور داشته باشد. این فیسلیفت شامل چراغهای جلوی جدید، جلوپنجرهٔ جدید، سپرهای جدید و گرافیک داخلی بروز شدهٔ چراغهای عقب میشود. C5 فیسلیفت ماه آینده در بازار چین عرضه خواهد شد.
در این فیسلیفت سعی شده ظاهر قدیمی C5 به زبان طراحی جدید سیتروئن نزدیک شود. به این منظور در جلو از چراغها و جلوپنجرهٔ کاملاً متفاوتی استفاده شده که همسان با جدیدترین شیوهٔ طراحی این شرکت شکل گرفته است. در عقب اما حجم تغییرات کمتر است و تنها به تغییراتی جزئی در سپر، جا پلاک و چراغها بسنده شده است. گرافیک داخلی چراغهای عقب نیز هماهنگ با زبان جدید طراحی سیتروئن با چهار ماژول مربع شکل طراحی شده است که به کراساوور جدید C5 ایرکراس شباهت دارد.
داخل خودرو اما با داشبورد و غربیلک فرمان کاملاً جدید، ارتقاء بزرگی را تجربه کرده است. علاوه بر این، صفحه آمپر سنتی خودرو با یک صفحهنمایش تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی جایگزین شده و یک صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی هم در مرکز داشبورد قرار گرفته که از کارپلی اپل هم پشتیبانی میکند.
طی مدت اخیر فروش سیتروئن C5 بسیار کاهش یافته است چراکه این خودرویی کهنه است؛ اما حالا این فیسلیفت قرار است بهعنوان یک راهحل موقتی در بازار حضور داشته باشد تا سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ که نسل کاملاً جدید C5 معرفی گردد. C5 فیسلیفت با دو پیشرانه ارائه خواهد شد که شامل یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و یک واحد ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۵ اسب بخار قدرت میشود. پیشرانههای ۲ لیتری و ۲.۳ لیتری نیز از لیست سفارشات حذف شدهاند.
سیتروئن C5 توسط سرمایهگذاری مشترک دانگفنگ-پژو-سیتروئن در چین تولید شده و این نسخهٔ فیسلیفت شده با قیمتی بین ۱۸۰ هزار یوان (۲۶ هزار دلار) تا ۲۲۰ هزار یوان (۳۲ هزار دلار) در بازار چین عرضه خواهد شد. بااینحال همانطور که اشاره شد، سیتروئن در چین این نسخهٔ فیسلیفت شده را بهعنوان نسل سوم C5 معرفی کرده است که البته استفاده از چنین عبارت بزرگی برای یک فیسلیفت ساده در چین بسیار رایج است.
پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…
حسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶بنظرم اگه بیاد تو ایران و توسط سایپا بصورت وارداتی عرضه بشه ، خوبه!
فقط باید همه مدل هاش وارد شه تا معلوم شه بازار کدام مدل را میپسندد!
البته فقط وارد شه ، نه تولید!
ابتدا بصورت cbu وارد شه و بعد skd!
محسن
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶چراغهای عقبشو هیچجوری نمیتونم تحمل کنم، کلا کاسه چراغ قدیمیه بعد اومدن گرافیک داخلشو بروز کردن و یک چیزه خیلی بیخودی ازش در اوردن.
حسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶به غیر از کیلومتر شمار و آمپر ها هیچ چیزش جذاب نیست . تو صنعت خودرو فرانسه فقط رنو قابل قبوله و تا حدودی پژو ..
"Amir"
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶پس DS هویجه ؟ :)) کلا سیتروئن همیشه طراحیاش خاص بوده و شاید تا حدیم چرت ! ولی دلیل بر بد بودنش نمیشه انصافا ، کم لطفی نکن داداش
فيصل.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶چراغ عقبش شده امضای سیتروئن مثلا. چی بگیم والله
حمیدرضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶امیدوارم همین مدل جدیدش در ایران هم عرضه بشه ولی خوب احتمالا چون کارخانه های ما بودجه ندارن و مجبورن با محصولات قدیمی خودشون رو بگذرونن از مدل قدیمی استفاده خواهد شد
یاسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶یه قضیه ای که پیش اومده اینه وزارت صنایع میگه ما اومدیم قانون گذاشتیم کمپانی هایی حق واردات انبوه دارن که بیان حداقل 40 درصد داخل سرمایه گذاری تولید و داخلی سازی خودروهاشون رو بکنن بعد میگن حالاچرا پژو و سیتروئن بیشتر مدلاشون رو وارداتی میارن ایران طرف فرانسوی هم خیلی شیک حرف دلشو زده گفته اقا ما اومدیم دیدیم شما قطعه سازیتون صنعت خودروتون واقعا ظرفیت خودروهای رده بالای ما رو نداره فعلا
خب راست میگه اوناهم فهمیدن اینا توانایی تولید ماشین با کیفیت رو ندارن اقا چه زوری میزنن یه شبه میخوان ره صد ساله برن تا دیروز پراید تولید میکردن میخوان امروز ماشین 2017 تولید کنن اقا عالم میگه هنوز توانشو نداری من یه شبه به این کیفیت و استاندارد نرسیدم که بتونم یه شبه تورو بهش برسونم همون بهتر که مدلهای خوبشون وارداتی بیاد سیتروئن فقط باید بیاد پنج سال برای اینا توضیح بده که تکنولوژی بالشت هیدرولیکیش چجوری کار میکنه انگار اینا یه شبه یاد میگیرن که داخلی سازیشم بکنن
اقا من خودم تو صنعت این مملکت کار میکنم یه مهندس کشتیم اقا صنعت این مملکت 50 سال از دنیا عقبتره بعد میخوان یک شبه هم تراز صنعت دنیا بشن خم رنگ رزی نیست که یکی بیاد به مدیران این مملکت اینو بفهمونه اینکه رابطه اقتصادی تجاری ما با دنیا بعد ده سال فلاکت خوب شد خیلی خوبه ولی هیچ مملکتی یه شبه گلستون نمیشه