سیتروئن

معرفی رسمی نسل جدید سیتروئن C4، هاچ‌بکی که قد کشید

پس از ساخت ۱۰ نسل از هاچ‌بک‌های کامپکت، سیتروئن تصمیم گرفته نسل جدید مدل C4 را به خودروی کاملاً متفاوتی تبدیل کند. البته ما می‌دانستیم که نسل جدید C4 چه شکلی خواهد بود زیرا حدود دو هفته پیش سیتروئن چند تصویر از این خودرو منتشر کرد اما حالا می‌توانیم از جزئیات، مشخصات و تکنولوژی‌های آن‌هم باخبر شویم. به‌راحتی می‌توان دریافت که نسل جدید C4 بیشتر یک کراس‌اوور است تا یک هاچ‌بک معمولی سگمنت C زیرا اوورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب به همراه گلگیرهای بزرگ و ۱۵۶ میلی‌متر فاصله از سطح زمین به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهند.

C4 جدید ۴,۳۶۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۲۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۷۰ میلی‌متر است. برای مقایسه، نسل قبلی این ماشین ۴,۳۲۹ میلی‌متر طول و ۱,۴۹۱ میلی‌متر ارتفاع داشت. در بخش جلویی C4 جدید چراغ‌های دوقسمتی به همراه لوگوی سیتروئن جلب‌توجه می‌کند که ادامهٔ آن در بالا به سمت دی‌لایت‌ها و در پایین به سمت چراغ‌های اصلی کشیده شده است. در پروفیل جانبی خودرو هم می‌توان رینگ‌های ۱۸ اینچی، روکش‌های پلاستیکی در اطراف دهانهٔ گلگیرها و پایین درها، نوار کرومی زیر پنجره‌ها و خط سقف منحصربه‌فرد با پنجرهٔ عقب شیب‌دار را مشاهده کرد.

در عقب خودرو طراحان با الهام از شکل بدنهٔ C4 کوپهٔ سال ۲۰۰۴، شیشهٔ عقب دوقسمتی را برای C4 جدید طراحی کرده‌اند. در این قسمت همچنین چراغ‌های V شکل LED هم دیده می‌شود که برای اولین بار در کانسپت‌های آمی وان و ۱۹-۱۹ ارائه شدند و حالا به امضای طراحی سیتروئن تبدیل شده‌اند. برای C4 جدید ۳۱ ترکیب رنگ بیرونی مختلف قابل انتخاب است و خریداران می‌توانند از بین رنگ‌هایی مثل سفید قطبی، خاکستری فولادی، خاکستری پلاتینوم، قرمز اکسیر، قهوه‌ای کارامل و آبی ایسلند به همراه پنج پکیج رنگی مختلف، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند.

نسل جدید C4 در داخل از داشبورد افقی عریضی برخوردار است درحالی‌که کنسول مرکزی بلند و عریض آن‌هم نمای کراس‌اوور مانندی را ایجاد کرده که این روزها خریداران دوست دارند. در بالای داشبورد هم نمایشگر بدون قابی جای گرفته که با گرافیک خاص سیتروئن همراه است. علاوه بر این، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر سربالا هم برای C4 قابل سفارش است. در دریچه‌های تهویه، غربیلک فرمان، صفحه آمپر و کنسول مرکزی خودرو نیز تریم کرومی مات یا مشکی براق کار شده است. نسل جدید C4 از صندوق باری به حجم ۳۸۰ لیتر برخوردار است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این عدد به ۱۲۵۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

برای نسل جدید C4 پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی یورو ۶ مختلفی قابل انتخاب است که نمونه‌های بنزینی شامل PureTech 100 با گیربکس شش سرعتهٔ دستی، PureTech 130 با گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک و PureTech 155 با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک می‌شود. موتورهای دیزلی هم شامل دو نمونهٔ BlueHDI 110 با گیربکس شش سرعتهٔ دستی و BlueHDI 130 با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک می‌شود.

اما خبر مهم در مورد نسل جدید این ماشین ارائهٔ نسخه‌ای تمام الکتریکی بنام e-C4 است. این مدل ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق معیارهای WLTP با هر بار شارژ کامل باطری‌های ۴۰۰ ولتی خود می‌تواند تا ۳۵۰ کیلومتر را طی کند. e-C4 ظرف ۹.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. به گفتهٔ سیتروئن، با استفاده از شارژرهای سریع ۱۰۰ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد از باطری‌های این مدل را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کرد و با استفاده از شارژرهای دیواری ۳۲ آمپر این کار در ۷.۵ ساعت انجام می‌گیرد. متأسفانه اما شارژ e-C4 با استفاده از سوکت‌های خانگی استاندارد بیش از ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

تمامی مدل‌های C4 جدید مثل C4 کاکتوس و C5 ایرکراس به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق هیدرولیکی پیشرفتهٔ سیتروئن مجهز هستند که سواری مشابه قالیچهٔ پرنده را ارائه می‌کند. در بخش ایمنی هم این خودرو به سیستم‌های فراوانی مثل ترمز ایمنی فعال، هشدار خطر تصادف، ترمز ایمنی پس از برخورد، پایش نقاط کور، هشدار خروج از خط فعال، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار بزرگراه (تکنولوژی رانندگی خودکار سطح دو)، هشدار قهوه (پس از دو ساعت رانندگی با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت)، هشدار توجه راننده و… مجهز شده است. شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو هم ازجملهٔ تکنولوژی‌های این ماشین هستند. نسل جدید سیتروئن C4 مدل ۲۰۲۱ از پاییز امسال در اروپا قابل سفارش خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    آخه این چه طراحییه ؟
    فرانسویا با این طراحی ها نباید هم تو بازارهای جهانی موفق باشن.

    1. VIPER

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی خیلی شیکی داره

    2. Reza

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      خودرو به این خوشگلی ، چشه؟؟؟
      حالا ممکنه یکم قسمت عقبش ناجور باشه ولی در کل خوبه بخصوص کابینش .

  2. زیزیگولو

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    بدجوری زشت شده

  3. AMIR-REZA

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (330 ديدگاه)

    طراحی جلوش خوبه و خشنه ولی عقبش …..(اون تیکه بالا چراغ اگه نبود خیلی بهتر میشد انگار اون ابروهاشه که بلند شده و اصلاح نشده !!!)
    در کل طراحی های سیتروئن رو هر کسی نمیپسنده….
    ولی به نظر من در بین تمام سیتروئن هاطراحی داخلی بهتری داره … راستی اون مانیتوره اونجا منظورش چی بوده؟؟

    1. (Saeed(peugeot

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (396 ديدگاه)

      اگه اشتباه نکنم منظورتون مانیتور جلو شاگرد باشه دوست عزیز ……

      اون یه تبلت شخصیه سرنشینه …..یه نگهدارنده هست که از بالای در داشبورد ….به صورت کشویی شکل بیرون میاد …..تبلت و میزاری روش .

  4. ممد ژانگولر

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    آفرین ?اروپاییها دارن متوجه میشن از تولید کلوچه ها دست بکشن و رو بیارن به ماشینهای جادارتر مثل آمریکا

    قیافشم خوبه به نظرم‌ موفق میشه

  5. javad

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    جلوش خوبه
    ولی درکل نه

  6. ♤ANGUS_812♤

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    واقعا سیتروئن داره برمیگرده به میدون
    طراحیش هر چی باشه نسبت به قبل پیشرفت بزرگی داشته و موفق میشه
    کاش به جای آشغال های چینی فرانسوی هارو وارد میکردن حداقل یه طراحی و اسم و رسمی داشته باشه
    منتظر محصولات بعدی سیتروئن هستم و مطمئنم میترکونه

  7. امین قلی پور

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ظاهر پژو ۴۰۵ پخته تر از اینه خیلی دومبوز و خیالاتیه زشته مثل نیسان جوک

  8. محمد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    من که عاشقش شدم

  9. فرشاد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سیتروئن از نظر کیفیت تو فرانسه حرف اولو میزنه
    قیافشم ک خوبه مشکل بازاریابیشونه

    1. علی آقا

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (585 ديدگاه)

      استهلاکش شنیدم زیاده.

  10. MAHDI

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی جذابی داره.

  11. (Saeed(peugeot

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خداوکیلی خوب تونسته طراحی خاص و زیبا و منحصربفردی و شکل بده …….از همین الان به قاطعیت میگم فروش خوبی داشته و فروش خیلی خوبی و رقم میزنه …..مطمئنم …

    ولی ۲۰۰۸ رسمی تره…

  12. مهدی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    کسی اینارو میخره واقعا؟!!

    1. کورش کبیر

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5 ديدگاه)

      معلوم شد میخرن

  13. meysam

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    سیتروئن معمولا طراحی های خلاقانه ای داره و عموما هم جالبن ولی تو این مورد پسرفت داشته.

  14. مهرداد كمال

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    جدا عاشقش شدم بعد از بوگاتی سیتروئن تو فرانسویا بی نهایت زیباس ?

  15. Shelby

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    جلوش منو یاد موستانگ نسل قبل میندازه مخصوصا اگه چراغ باریک بالاشو حذف میکردن…

  16. Hadi

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی کاش مدل سدان هم نگه میداشتن…

  17. Mf1

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    کسی که سوار این ماشین بشه دیگه دلش نمیخواه پیاده بشه ازبس داخل ماشین زیبا و لوکسه ولی طراحی بیرونش خیلی سخته کسی بپسنده با اون آرم بزرگ سیترون جلو ماشین

  18. کورش کبیر

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    طراحی بدنه بیست،کابین رویایی ،چراغها عالی ،رینگ ها سه بعدی تر بشه و لاستیک پهن تر .درود به طراحان سیتروئن فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا