در سال ۲۰۱۸ گزارش شد که نسل آیندهٔ سیتروئن C5 با ویژگیهای طراحی کانسپت خیرهکنندهٔ Cxperience که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شد تا سال ۲۰۲۰ به نمایندگیهای فروش میرسد. خب الآن در سال ۲۰۲۰ هستیم و اثری از C5 جدید دیده نمیشود. بااینحال مدیران سیتروئن میگویند طرح یک سدان میان سایز جدید همچنان روی میز است. مدیر محصول و استراتژی سیتروئن «لارنس هانسن» دراینباره گفته است:
به ما اعتماد کنید. این خودرو وجود دارد و بسیار جذاب و باشکوه خواهد بود. این خودروی واقعاً مهمی برای ماست.
آخرین C5 که در دو نسخهٔ سدان و استیشن ارائه میشد، در سال ۲۰۱۸ از خط تولید سیتروئن خارج شد. البته این ماشین همچنان با تجربهٔ یک فیسلیفت در چین در حال تولید است. همچنین سازندهٔ فرانسوی اعلام کرد که این بخش را رها نخواهد کرد. این در حالی است که بخش سدانهای متوسط طی سالهای اخیر به دلیل محبوبیت کراساوورها، با کاهش فروش مواجه شده است و سال گذشته فروش آنها با ۱۴ درصد کاهش به ۴۰۳,۹۲۲ دستگاه رسیده است. همچنین هرچند این خودروها در چین هنوز محبوب هستند اما فروش سیتروئن در سال ۲۰۱۹ با کاهشی چشمگیر از ۱۱۴ هزار دستگاه سال ۲۰۱۸ به تنها ۵۵ هزار دستگاه رسیده است.
فعلاً اطلاعات زیادی از جایگزین باشکوه C5 نمیدانیم ولی این احتمال وجود دارد که روی پلتفرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شود یعنی همان پلتفرم پژو ۵۰۸. دو سال پیش، مدیر محصولات سابق سیتروئن «زاویر پژو» اظهار داشت که این شرکت نیاز به اختراع دوبارهٔ سگمنت سدانها دارد تا آنها را به مدرنی و جذابی سگمنت کراساوورها جلوه دهد. وی افزود:
اگر سدان شما کلاسیک یا سنتی باشد، میترسم دچار مشکل شوید
آیا این یعنی C5 آینده ارتفاع کمی بیشتری از یک سدان میان سایز سنتی مثل پژو ۵۰۸ یا فولکسواگن پاسات خواهد داشت یا از استایل لوکس هاچبک مانندی مثل کانسپت Cxperience برخوردار خواهد بود؟ فعلاً هیچچیز در این بار نمیدانیم زیرا تاکنون حتی پروتوتایپهای استتار شدهٔ آنرا هم ندیدهایم که این یعنی نسل جدید سیتروئن C5 هنوز وارد مراحل نهایی توسعه نشده است.
♤Angus_812♤
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹خدا کنه سیتروئن به روزهای اوج برگرده
واقعا برند با ارزشیه
حیف اون محصولات با طراحی خاص نبود!!!!!
امیدوارم ادغامش با فیات و کرایسلر تاثیر مثبتی داشته باشه براش
مهدی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹پژو سیتروئن بهترین خودرو ساز هست تو بحث خودروهای شهری و کاربردی به نظرم که از آلمانی ها قویتر کار میکنه
ممد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹آلمان بهترین مهندسی و کیفیت رو داره فرانسه قبلا خوب بود ولی الان دیگه واقعا گند شده .
مهردادكمال
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹موافقم
البته رنواستثناس چند ساله واقعا موفق عمل کرده
مهدی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹بله پژو سیتروئن ده سالی جا زد اما چند ساله ماشینهای سال اروپا مال این خودروسازه. من خیلی به مجلات کاری ندارم تا وقتی خودم میتونم بیرونم و تجربه کنم. خدا شاهده کیفیت سواری و جذابیت کابینی که تو ۳۰۰۸ دیدم حتی نصفش رو تو رقبای المانیش ندیدم
حسین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عاقلانه اش اینه که بر اساس سلیقه بازاری که در ان سدان ها هنوز خوب فروش میره ، طراحی کنه!
ممد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹بهترین ماشین دنیا برای بدترین راننده های دنیا (جرمی کلارکسون)
جواد خطر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دلمون خوش بود بعده امضای برجام چَنتا ماشین جدید و تقریباً به روز دنیا مث پژو 307 و پژو 2008 با قیمت معقول میاد داخل خط مونتاژو تولید ایرانخودرو که نشد
مک وال
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹کاری به بقیه مشخصات فنی اش ندارم ولی طراحی سدان های رنو خیلی زیباست
(Saeed(peugeot
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹من با نظر بعضی از دوستان موافقم ……
رنو پیشرفت خیلی خوبی داشته …..ولی پژو هم فوق العاده بوده
پژو ۳۰۰۸ عالی بوده که این فروش عالی و رقم زده …
سیتروئن خط طراحی خودشو داره ….. و با توجه به کراس اوورهایی که طراحی کرده تو چند سال اخیر عالی جواب داده ….
اگه یه طراحی خاص و با کمک پژو و اون هندلینگ و سواری ناب سیتروئن بزنه عالی میشه .