سیتروئن C5 که در اکتبر سال ۲۰۰۷ به عموم مردم معرفی شد یکی از قدیمیترین خودروهای بازار اروپا به شمار میرود. با حضور تقریباً یک دههای در بازار، این خودرو نهایتاً از خط تولید کنار خواهد رفت تا راه برای تولید نسل جدید این خودرو در خط تولید پژو-سیتروئن در رن فرانسه هموار شود.
دومین نسل سیتروئن C5 در طول عمر ۱۰ سالهی خودرو فروشی بیش از ۶۳۵ هزار دستگاهی را ثبت کرد و تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه از آنان به مشتریان اروپایی تحویل داده شد. البته در سال ۲۰۱۶ کمتر از ۱۰ هزار دستگاه از C5 در اروپا فروخته شدند.
آخرین C5 ساخته شده برای بازار اروپا از نوع استیشن واگن بوده زیرا نمونهی سدان از سال پیش دیگر تولید نمیشود. سیتروئن به مونتاژ نسخهی مدرن شدهی این خودرو در چین ادامه خواهد داد. این خودرو با طراحی تازه، کابین کاملاً جدید و سیستم تعلیق فنری استاندارد در دسترس چینیها خواهد بود.
اما سیتروئن برای بازار اروپا نسل جدید C5 را تدارک خواهد دید که احتمالاً سال آینده از راه میرسد. به احتمال زیاد این خودرو فرم یک هاچبک بزرگ را به خود خواهد گرفت و از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد.
یاس ی
۲۱ خرداد ۱۳۹۶یکی از محاسن خودروی سیتروین نسبت به هم رده هاش سواری نرم و پایداریش توی پیچها بود، امیدوارم طبق قولی که دادن سیستم انقلابی ارایه کنن.
فورد
۲۱ خرداد ۱۳۹۶این سیستم که بر روی زانتیا هم استفاده شده دارای مشکلات جدی بود هزینه تولید بالا استهلاک زیاد و سیستم یکپارچه با هیدرولیک فرمان که در صورت خرابی خودرو در جاده فرمان ان هم از کار میوفتد در کل بنظر من بهترین سیستم تعلیق در حال حاظر سیستم الکترومغناطیسیه
علیx76
۲۱ خرداد ۱۳۹۶مجیک کنترل بنز فنر پنوماتیکه؟ یا هیدرولیک؟
یاس ی
۲۱ خرداد ۱۳۹۶البته منظورم در بازار ایران بود،
یاس ی
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ببخشید که کامنتهام زیاد شد، راستش با دوستومون آقای فورد موافقم که با اینکه یکسری محاسن داره این سیستم قطعا مشکلاتی هم داره،یکبار برای خود من هم پیش اومد، توی جاده داشتم با سرعت بسیار بالا رانندگی میکردم متوجه شدم فرمون ماشین نرمال نیست، توقف کردم متوجه شدم تسمه دینام کنده شده خوشبختانه به اولین شهر 10 کیلومتر مونده بود،
ولی تا اونجا که رفتم نه هیدرولیک داشتم نه ترمز. گرچه سالم رسیدم ولی تجربه جالبی نبود.
ایرانی
۲۱ خرداد ۱۳۹۶اینجور که از نتیجه تستها میشه متوجه شد زانتیا ماشین واقعا نا امنی بوده تو تصادف … ولی برای ما به عنوان یک ماشین ایمن معرفی میشد…!!!
(یه چیزی کمتر از پراید با1.5 ستاره ایمنی)
اما…..
اما اونچه که مهم بود به قول دوستمون ماشین واقعا پایداری بود و تو سرعت بالا احساس امنیت خوبی داشت… و حتی با سرعت 215 کیلومتر هم البته تو شیب جاده مثل این بود که با پژو 130 تا بری … دیگه پراید که هیچی…!!!
ROHAM
۲۱ خرداد ۱۳۹۶زانتیا اونقدر ایمنیش پایین بود که سیتروئن حتی اسمش رو از محصولاتش کنار گذاشت که دیگه اون ذهنیت نا امن بودنش روی نسل جدید که c5 بود کنار گذاشته بشه
این همون قصه کیا با پراید بود که سال 2000 ریو رو جایگزین اسم پراید کرد.
جالب اینکه تو ایران خیلی از افراد که البته علم بالایی نسبت به خودروها ندارن فکر می کنن زانتیا خیلی ایمنه!!!
شایان
۱۹ خرداد ۱۴۰۳اولا که زانتیا ایمنیش بالا تر از پرایده دوما که زانتیا هایی که داخل ایران هستند فیس لیفت هستند که دو ستاره ایمنی دارند و از بیشتر ماشین های ایرانی و ماشین هایی چینی که در ایران تولید شد امنیت بیشتری داره
شاهین پسر
۲۱ خرداد ۱۳۹۶کل سیتروئن رو با هیدروپنوماتیک میشناسم مخصوصا زانتیا
حیف شد خیلی حرکت جوون پسندانه ای بود این سیستم تعلیق.خیلی نرم و قابل تنظیم
یاس ی
۲۲ خرداد ۱۳۹۶متاسفانه عدم اطلاع کافی باعث شد مردم فکر کنن زانتیا از تمام لحاظ ایمنه، در صورتی که زانتیا بدنه بسیار ضعیفی داره و توی تستهای تصادف کمترین ستاره هارو گرفت در زمان خودش،تعادلش سر پیچها و تا حدودی ترمزهاش نسبت به بقیه ماشینهای داخلی بهتر بود ولی متاسفانه بدنه به شدت ضعیفی داشت، من نزدیک به یکسال یدونه مدل 88 داشتم، از اونجایی که یکم اطلاعات خودرویی دارم همیشه ته دلم استرس داشتم که اگه تصادف کنم چی میشه، ولی متاسفانه چون موتور زبلی داشت همیشه آدم وسوسه میشد که گاز بده بهش.