به نظر میرسد که خودروی بعدی برند DS، برند لوکس (تر) سیتروئن که زیر مجموعهای از کمپانی سیتروئن-پژو است، یک سدان ردهبالا خواهد بود که در سال ۲۰۱۸ در چین عرضه خواهد شد.
DS8 یک سدان بالارده خواهد بود که تقریباً از نظر اندازه و حجم با BMW سری ۵ برابری خواهد کرد؛ این خودرو ضمن الگوگیری از طراحی بدنهی Citroën DS -که در سال ۱۹۵۵ معرفی شد- عمدتاً تحت تأثیر خودروهای مفهومی Divine و Numero 9 که به ترتیب ۱ و ۳ سال پیش در پاریس و پکن معرفی شدند، قرار گرفته است.
هرچند هنوز اطلاعات رسمی در مورد مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده است، اما طبق گزارش مجلهی فرانسوی Auto-Moto این سدان با سوار شدن بر سکو (پلتفرم) EMP2 کمپانی پژو- سیتروئن در ۲ مدل عرضه خواهد شد؛ مدل ضعیفتر با یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندر و مدل قویتر با موتور هیبرید برق-گازولین (بنزین) همراه خواهند شد. همچنین DS8 بجای سیستم تعلیق هیدرولیکی سابق سیتروئن، از یک سیستم الکتریکی بهینهتر که با هزینهی کمتری نیز تولید میشود، استفاده خواهد کرد. DS 8 در یکی از بزرگترین نمایشگاههای خودروی سال ۲۰۱۷ چین معرفی خواهد شد و یک سال بعد از آن نیز در سراسر کشور چین به فروش خواهد رسید؛ همچنین انتظار میرود که این خودرو تا قبل از سال ۲۰۲۰ به قارهی اروپا وارد نشود و آمریکاییها نیز در صورتی صاحب این خودرو خواهند شد که سیتروئن فعالیتش را در قارهی آمریکا گسترش دهد و دوباره به فروش محصولاتش بپردازد.برخی از منابع نزدیک به کمپانی پژو- سیتروئن گزارش کردهاند که DS8 جایگزین سیتروئن C6 خواهد بود؛ یعنی دیگر به همین زودی منتظر پرچمدار سدان بعدی سیتروئن نباشید! DS8 چندین سال پرچم سدانهای سیتروئن را در دست خواهد داشت.
نظر شما چیست؟ به نظر شما چرا درصد زیادی از مردم آمریکا خودروهای تولید کشور خودشان را -نه به خاطر حمایت از تولید داخلی، بلکه به خاطر سبک رانندگی- به اغلب خودروهای اروپایی ترجیح میدهند؟ آیا واقعاً سیتروئن با این خودرو در بازار آمریکا موفق خواهد شد؟ نظرتان راجع به بازار ایران چیست؟ به نظر شما این خودرو چه برچسب قیمتی خواهد داشت؟
منبع: LeftLaneNews
به یاد عارف
۲۴ تیر ۱۳۹۴هر چند شاید ماشین خوبی باشه ولی با تمام بی احتامی هایی که فرانسویها به ما کردند و میکنند من مخالف ورودش به ایران هستم
ali
۲۴ تیر ۱۳۹۴خخخخخ
عزیزم هر وقت ازت نظر خواستن شما مخالفتتو اعلام کن
در ضمن ایم ماشین هنوز به طور رسمی معرفی نشده تو از الان مخالفتو الام کردی؟؟؟؟
امیر
۲۴ تیر ۱۳۹۴بجای ایراد گرفتن از دیگران بهتر نیست نظر خودتو بگی و غلط املایی خودتو درست کنی. با احترام به همه دوستان فهیم و با غیرت ایرانی
ali
۲۷ تیر ۱۳۹۴عزیزم بهتر نیست به جای غلط املایی گرفتن نظر خودتو بذاری؟؟؟؟
بهزاد
۲۴ تیر ۱۳۹۴ورود به بازاری که سهم زیادی در اختیار 3 شرکت آلمانی لوکس ساز هست و باقی سهم در اختیار لکسوس و اینفینیتی و آکورا و جگوار و کادیلاک در این بازه زمانی کار درستی نیست.
در حالی که نبض بازار حتی در میان لوکس سازان به دست کراس اوورها و شاسی بلندها افتاده و کلاس سدان هر ساله با افت فروش مواجه میشه سرمایه گذاری کلان و ورود به قسمتی که با رشد همراه نیست فقط نشان دهنده ی عدم تجزیه و تحلیل درست از سمت مدیران هست و اینگونه پروژه ها جز هدر رفتن وقت و سرمایه عایدی دیگری برای این شرکت در بلند مدت نخواهد داشت.
البته یک بخش از بازار که کلاس لوکس اقتصادی هست و خودروهایی مثل نیسان ماکسیما و آوالون و ایمپالا و لکسوس es و… در اون حضور دارند کماکان حاشیه امنیت خوبی دارند هر چند که بازارشون خیلی بزرگ نیست اما اگر این مدل در اون کلاس و قیمت قرار بگیره شاید بتونه موفق بشه وگرنه در کلاس قیمتی خودروهای آلمانی مثل سری 5 و e کلاس و… شانس زیادی نداره!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۴ تیر ۱۳۹۴حرف جنابعالی رو قبول دارم آقا بهزاد.
ضمن اینکه سری DS در کل محبوبیت بنز و ب ام و رو نداره و تا زمانی که به جایگاه امروزی لوکس سازان کلاسیک برسه،مطمئناٌ کمپانی تنها ضررخواهد کرد.
یه بحث دیگه هم مربوط به بازار این خودرو است که در حال حاضر در کشور های مختلف بازار فروش مطلوب رو نداره.
ارادتمند
نوید جهرمی
۲۴ تیر ۱۳۹۴من ک کلن با ماشینای فرانسوی مشکل دارم.
تو امریکا ک حالا حالاها جایی ندارن. وارد اونجا هم بشن با شکست مواجه میشن.
PEUGEOT
۲۴ تیر ۱۳۹۴نوید جان شما الان تخصصی بررسی کرده که جایی در آمریکا ندارن؟
شما اول برو تحقیق کن که چرا فرانسوی ها در آمریکا حضور ندارن بعد بگو در آمریکا جایی ندارن
شما پژوهای ایرانو می بینی میای اینجا نظر میزاری
یه ذره دامنه دیدتو گسترش بده
نوید جهرمی
۲۵ تیر ۱۳۹۴داداش جان اینقدرا هم بدون بررسی نگفتم .
من اصلن کاری ب پژوهای داخلی ندارم. وقتی یکم جو بازار و ذائقه ی امریکایی ها رو بشناسی حرفم رو تأیید میکنی.
جایی که قدرت و ابهت ماشین براشون خیلی مهم تر از ظرافت و کم مصرف بودنشه ، جایی که هر سال وانت ها و شاسی بلند هاش بخش قابل توجهی از بازار رو دارن و کوچک ترین خودروهایی ک فروش موفقی دارن کرولا و سیویک هستن ، اگه ب حاشیه خلیج هم رفته باشی میبنی جو شبیه ب اونجا داره. استرالیا هم همینجوره.
من برام نظر مکانیکا هم مهمه . هر کدوم از آشناهایی ک حوزه خلیج هم بودن راجب فرانسویا میپرسم ب عنوان ماشینهای پرخرج و پراستهلاک و پیپیده یادش میکنن.
برعکس ماشین های ژاپنی و امریکایی که تعمیرات راحتی دارن و خرابیشون هم کمه.
پژوسیتروئن همون بازار امریکای لاتین و چین رو حفظ کنه براش کافیه.
نوید جهرمی
۲۵ تیر ۱۳۹۴چیزی ک سواله اینه ک پژو سیتروئن با چ سیاستی میخوادبه بازاری مثل امریکا وارد شه و موفق باشه؟
کره ای ها شیوه ژاپنی ها رو برای ورود ب چنین بازاری کپی کردن . با قیمت کم و امکانات مناسب شروع کردن .طراحیشون رو متحول کردن و کیفیتشون رو بالا بردن.الانم رقبایی هستن ک نمیشه نادیده گرفته بشن و فروش کمی هم ندارن.
شرکتی مثل ولوو با امنیت و ماشین هایی ک الان موتورهای پرقئرت و اسپرتی دارن حضور دارن اما حضورشون پررنگ نیست.
فیات هم با همکاری کرایسلر امکان حضور در امریکا براش فراهم شد اما موفق نبوده.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۵ تیر ۱۳۹۴حرف شما که بحث سلیقه ی آمریکایی ها رو مطرح کردی درسته تا حدودی نوید جان.
اما دلیلش فراتر از این حرفاس.یه زمانی پژو با جنرال موتورز همکاری داشت و امتیازاتی رو هم از این نظر در بازار جهانی کسب میکرد اما بعد مدتی جنرال موتورز همکاری با پژو رو قطع کرد و پژو هم تا مرز ورشکستگی پیش رفت.از اون موقع دیگه تو آمریکا زیاد اسمی از این برند نیست و مسلماً فروشی هم نداره.
این ارزشمنده که پژو عزمش رو جزم کرده و الان به جرات میشه گفت در زمینه ساخت پیشرانه های کم مصرف عالی عمل میکنه و خودروهایی هم که تولید میکنه اصالت خود رو به خوبی حفظ کردن و مدل های ارزنده ای هم هستن.
ارادت
ALiHidden
۲۴ تیر ۱۳۹۴منم دقیقا با نوید موافقم….
بنتلی
۲۴ تیر ۱۳۹۴تو ایران ک فک نکنم موفق بشه چون فعلا نیاز ب خودرو ارزون داریم،موفقیتش تو آمریکا هم بستگی ب کیفیت سواری و قیمت و تبلیغاتش داره و ب نظرم فروش خوبی داره،قیمتش هم فکر میکنم بین 60تا70هزارتا بشه
ALiHidden
۲۴ تیر ۱۳۹۴داداش خیالت راحت تو ایران اینجوریه که ی ماشین تازه میاد تو بازار هنوز تست نشده هیچ خبری ازش نیس بازم ی عده میرن میخرن(مث Z300 یا S300 که اصن تکلیفش با خودش معلوم نیس اسمش چی هس یکی دیدم روش آرم Z بود یکی دیگه هم سایپا:|)
خلاصه اینکه خیالت راحت خیلی هم راحت تو ایران فروش میره…
رضا
۲۴ تیر ۱۳۹۴ماشین های سیتروئن در طول تاریخ همواره با بقیه متفاوت بودن وتا حدودی در بعضی مدل ها عجیب
این مدل هم با اینکه قشنگه ولی طراحی ستون c متفاوتی داره
Archi KHAN
۲۵ تیر ۱۳۹۴گمان نکنم تو بازار امریکا حرفی برای گفتن داشته باشه.
مگر اینگه با قیمت مناسب تو کشورهایی مثل ایران و اینا بجایی برسه…