سیتروئن

پرچم‌دار جدید دی اس با طراحی شگفت‌انگیز و ویژه در راه است…

از آنجایی که برند دی اس از چند سال قبل به عنوان زیر شاخه لوکس گروه پژو-سیتروئن عمل می‌کند در تلاش است تا با حرکت در سطح بالای بازار و ارائه طراحی سفارشی و متریال لوکس‌تر خود را از دو برند یاد شده متمایز کند. خودروهای جدیدی همچون دی اس ۷ کراس بک و دی اس ۳ کراس بک باعث حضور بیشتر این برند در صنعت خودروسازی شده‌اند اما دی اس نیازمند یک پرچم‌دار کامل است.


این پرچم‌دار در حوالی سال ۲۰۲۰ و با نام دی اس ۸ عرضه خواهد شد تا به جنگ محصولاتی همچون ب ام و سری ۵، آئودی A6 و مرسدس بنز E کلاس برود. البته برخلاف سه محصول آلمانی یاد شده، پرچم‌دار جدید دی اس به شکل یک سدان سنتی نخواهد بود. بجای آن، طراحان با استعداد فرانسوی استایل شیک‌تر فست بک را انتخاب خواهند کرد که خوشبختانه دارای برخی اشتراکات با کانسپت سیتروئن Numero 9 معرفی شده در سال ۲۰۱۲ خواهد داشت.


برنامه‌ها برای تولید پرچم‌دار جدید دی اس چیزی بیشتر از حدس و احتمال بوده زیرا معاون مدیر تولید این برند گفته بود که خودروی یاد شده چراغ سبز تولید را از مدیران دریافت کرده است. او در مصاحبه با اتواکسپرس گفته که طراحی این خودرو پیشرفت داشته و ظاهر آن شگفت‌انگیز، متفاوت و خاص خواهد بود. دی اس به منظور تمایز این خودرو از طراحی بسیار متفاوت در نمای عقب استفاده خواهد کرد که به لطف طراحی هاچبک خود کاربردی‌تر خواهد بود.


مدیر دی اس قول داده دی اس به منظور ادامه حیات در کلاس لوکس‌ها عملکرد مشابه رقبا نخواهد داشت. او گفته که محصولات این شرکت یک کپی از مرسدس نخواهند بود.


زیر پوست بدنه شیک پرچم‌دار دی اس همان پلتفرم EMP2 بکار رفته در پژو ۵۰۸ جدید قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود نسخه پلاگین هیبریدی این پرچم‌دار نیز در آینده معرفی شود.

پژو-سیتروئن چند سالی است که به دنبال ورود به بازار آمریکا هستند اما هنوز تصمیمی برای ورود اولین برند به این بازار گرفته نشده است. البته دی اس می‌تواند با پرچم‌دار لوکس خود اولین عضو خانواده فرانسوی برای ورود به این بازار بزرگ باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. AK_007

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (562 ديدگاه)

    سیتروئن همیشه ماشینایی با طراحی متفاوت عرصه کرده و مزیت برند DS هم اینه که چون کم سابقس دستش برا تغییرات زیاده, البته طول میکشه تا مسیر طراحیشونو کامل پیدا کنن

    1. محمد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      و البته طراحی فست بک اونم تو کلاس لوکس بشدت ریسکی هست واسه استقبال عمومی از اون
      راهی که معدود خودروسازانی مثل پورشه کاملا موفق ازش بیرون اومدن

    2. مزدا

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2096 ديدگاه)

      اینکه بیشتر شبیه استیشن هست تا یه کراس اور??

  2. Mohammad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    خوبه برای یه تازه کار . فقط کاری که نباید بکنه اینه که راه المانی هارو نره . برای هر مدلش یه زبان طراحی دیگه و متفاوت نسبت به مدل دیگش عرضه کنه . نه اینکه فقط سایز هاش رو عوض کنه یه متور به حجم متفاوت بزاره و بهش بکنه فلان کلاس یا فلان سری

    1. Bilbo

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (516 ديدگاه)

      داداش واقعا کار سختی نیست یه کمپانی مثل ب‌ام‌و یا مرسدس بیان برای هر کلاس خودرویی یه طراحی کاملا متفاوت بزنن. اظهر من الشمس هست که هر شرکتی با هر قدرتی که تو طراحی داشته باشه میتونه این کار رو بکنه، پس چرا مرسدس، ب‌ام‌و، ائودی، پورشه و جدیدا فولکس واگن دارن این مسیر شباهت مدلها رو طی میکنن؟ بنظرت همشون در حال انجام یه اشتباه فاحش هستن؟ یا اینکه ذات برندینگ درست این رو طلب میکنه؟ اگر در حال اشتباهن پس آمار فروششون نسبت به سال های گذشتشون چی میگه؟

      کمپانیا یه واحد به بزرگی R&D دارن که در کنار سایر بخشهای کمپانی یه سری داده میدن برای مدیریت که در نهایت باعث میشه بهترین تصمیم رو بگیرن. اما اینجا ما از تو خونه هامون داریم در مورد یه سری از مهمترین تصمیمات یه شرکت به راحتی نظر میدیم بدون اینکه رو همه جوانب اون تصمیم تسلط کافی داشته باشیم.

      1. Mohammad

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        خب به نظر من مشتری های بی ام و
        و بنز به خاطر طراحی خوبش گیرا بودنش . کلاسش سمت این ماشین ها نمیرن .
        مشتری های این ماشین ها دنبال کیفیت هستن مصرف کمتر مقرون به صرفه بودن مطمئن بودن و خدمات پس از فروشش بیشتر این برند هارو انتخاب میکنن . وگرنه از هر کسی که واقعا به دنبال زیبایی محصول و جذابیتش باشه بپرسی پیکاپ بنز رو انتخاب میکنه یا فورد رو ۱۰۰٪ میگه فورد چون واقعا f150 رو با پیکاپ بنز نمیشه عوض کرد
        در مدل های دیگه هم همنطوره کی میاد بگه من بی ام و رو به جای موستانگ میپسندم خب قابل درک نیست یا کی جیپ چروکی رو ول میکنه بیاد x6 سوار شه . خودرو ساز های المانی یه جورایی دارن فقط نون خدمان پس از فروش خوب و یه مقدار کیفبت بیشترشون رو میخورن همین نقطه مثبت دیگه ای ندارن

        1. Bilbo

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (516 ديدگاه)

          «به خاطر طراحی خوبش گیرا بودنش . کلاسش سمت این ماشین ها نمیرن .
          مشتری های این ماشین ها دنبال کیفیت هستن مصرف کمتر مقرون به صرفه بودن مطمئن بودن و خدمات پس از فروشش بیشتر این برند هارو انتخاب میکنن . »

          داداش مطمئنی داری در مورد مشتری های بنز و ب‌ام‌و اینا رو میگی؟ مطمئنی اینا کسایی نیستن که میرن تویوتا و هوندا میخرن؟

          «وگرنه از هر کسی که واقعا به دنبال زیبایی محصول و جذابیتش باشه بپرسی پیکاپ بنز رو انتخاب میکنه یا فورد رو ۱۰۰٪ میگه فورد چون واقعا f150 رو با پیکاپ بنز نمیشه عوض کرد
          در مدل های دیگه هم همنطوره کی میاد بگه من بی ام و رو به جای موستانگ میپسندم خب قابل درک نیست یا کی جیپ چروکی رو ول میکنه بیاد x6 سوار شه»

          من کاری به بنز ندارم، چون تازه وارد این کلاس شده. اما مقایسه ب‌ام‌و و موستانگ، و بدتر از اون ایکس ۶ با گرند چروکی اگر تعصب و تحمیل نظرت نیست پس چیه؟ اینکه شما گرند چروکی رو به ایکس ۶ ترجیح میدید یه بحثه و اینکه انتخاب بقیه رو چون با نظر شما یکی نیست زیر سوال ببرید یه بحث دیگه. درسته امریکایی دوست دارید اما دیگه تا این حد حل نشید تو قضیه.

        2. احسان

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (57 ديدگاه)

          ((خب به نظر من مشتری های بی ام و
          و بنز به خاطر طراحی خوبش گیرا بودنش . کلاسش سمت این ماشین ها نمیرن .
          مشتری های این ماشین ها دنبال کیفیت هستن مصرف کمتر مقرون به صرفه بودن مطمئن بودن و خدمات پس از فروشش بیشتر این برند هارو انتخاب میکنن))
          داداش اتفاقا کاملا برعکس گفتی اینا معیارهای انتخاب ماشین ژاپنی و کره ای هست!

      2. Mohammad

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        اقای bilbo باید به عرضتون برسونم که درست میگید . ولی خب
        ماشین های لوکس رو‌که انگلیس با بنتلی و رولزویس در اختیار داره . ماشین های مقرون به صرفه رو هم کره و ژاپن . ماشین های سرسخت و یکم زمخت البته به نظر شما ها امریکایی ها تحویل گرفتن . ماشین های سوپر اسپورت رو‌هم ایتالیایی ها این وسط فرانسه و‌ چین هم تولیداتی برای کشور های جهان سومی مثل ایران دارن . المان دقیقا جبهش در زمینه خودروسازی چیه . جز هیچ‌ کدوم دسته از کشور های خودرو سازی نیست .

        1. ahmad

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (566 ديدگاه)

          ماشینهای لوکس رو انگلیس میزنه !! خیلی ببخشید ولی فراموش کردید که همین خودروهای به ظاهر لوکس انگلیسی اکثرا تحت مالکیت المانیا هستند وعملا مراحل ساخت و طراحی به عهده المانیاست ، بعد انوقت بنز ، بی ام و و ائودی در چه جایگاهی قرار دارند ؟ مگه اونا لوکس گفته نمیشن ؟ در مورد فرانسویا هم مگه فراموش کردید که جزو پر فروشترینها در اروپا هستند ، انوقت شما میگی برای کشورهای جهان سومی ماشین میزنند ، بعد میشه بفرمایید مگه همین برند دی اس لوکس گفته نمیشه ، اتفاقا تو هر مطلبی که پدال راجب برند دی اس گذاشته گفته خودرو ساز لوکس فرانسوی .

  3. ساسان

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    طراحی متفاوتی داره… اگربتونه کیفیت قابل رقابت با پانامرا اراعه کنه میتونه زنگ خطرباشه برای اینکلاس

    1. ahmad

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      چرا که نه همانطور که کره ای ها به جنگ خودروسازان اروپایی رفتن ، الان هم که جدیدا چینیها ، پس فرانسویها هم میتونن به جنگ المانیا برن ، ضمن اینکه تکنولوژی فرانسوی خیلی پیشرفته تر و بالاتر از کره ای ها وحتی در بعضی مواقع المانیا بوده .

      1. Mohammad

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        اقای ahmad برند ds خیر لوکس محیوب نمیشه . برند ds برای مردم عادی تولید میشه . رولز رویس و بنتلی برای اشراف زاده ها تولید میشه . و هیچ اشراف زاده ای نمیاد بی ام و سوار شه هر چقدر هم که لوکس ماشین بسازه
        ولی باز افراد ثروتمند یا رولزرویس میخرن یا بنتلی . برند هایی که ماشین های زیر ۷۰ هزار دلاری تچلید میکنن لوکس حساب نمیشن بی ام و برای ایرانی ها لوکس حساب میشه . مثلا برای خود المانی ها یه ماشینیه که قسطی هم میتونن بخرن ولی تا حالا شنیدید که رولزرویس رو قسطی در کشوری بفروشن البته که نشنیدید .

        1. M3csl

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (126 ديدگاه)

          من دیروز رفتم برای خونمون یه آفتابه بخرم،،اما هرچی اصرار کردم فروشنده اونو قسطی نداد و مجبور شدم نقد بخرم،،
          پس طبق منطق شما آفتابه هم یه محصول لوکس ب حساب میاد ک فقط اشراف زاده ها اونو میخرن چون فروش اقساطی نداره.

      2. امیرحسین

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (157 ديدگاه)

        دقیقا درست می گید… مردم ما ماشین فرانسوی رو‌ پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ و ال ۹۰ ایرانیزه شده می دونن!!! و کره ای رو سانتافه و اپتیما! من دی اس ۵ دارم و واقعا راضی هستم قابل مقایسه با هیوندای سوناتای ال افی که داشتم نیست

    2. امیرمحمد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (238 ديدگاه)

      M3csl دمت گرم نیم ساعته دارم به حرفت در وصف منطق این رفیق امریکن باز میخندم???

      1. M3csl

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (126 ديدگاه)

        فدایی داری داداش

  4. amir

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    اولین کاری که باید بکنن یه موتور شش سیلندر پرقدرت هست وهمین طور سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک یا حداقل دیفرانسیل عقب.
    با موتور سه سیلندر(!)ودیفرانسیل جلو که نمیشه به جنگ پورشه و آئودی و ب ام و رفت

    1. SAEED

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (279 ديدگاه)

      با کاری که درحال حاضر psa میکنه کاملا موافقم
      چه بخوایم چه نخوایم تا الان میدونیم که آینده دوران الکتریسیته خواهد بود و این آینده اجتناب ناپذیره
      برای این میگم تا الان چون یه سوخت پاک تر از بنزین که رایج هم باشه فعلا وجود نداره
      قبلا و تا حدودی الان جوری بوده که موتور یه خودرو تعیین کننده ترین نقشو ایفا کرده و قدرت بیشتر و گشتاور بیشتر و کلا اغلب چیزا بیشتر بودنش نشان از بالاتر بودن شانس موفقیت اون خودرو رو داشته
      ولی خب همیشه بیشتر بودن یه چیزایی که خوب نیست
      مثلا آفرود که هممون قبول داریم قدرت بیشتر خیلی لازمه براش و هرچی بیشتر باشه بهتره
      ولی همین رنگلر که به نظرم بهترین آفرودر دنیاست 300 اسب تو بعضی نسخه هاش بیشتر نداره ولی بازم بهترینه خب مگه جیپ موتور قدرتمند تری نداره روش بذاره؟!
      اینو گفتم که بگم گذاشتن یه سیستم AWD رو خودرویی که شاید فقط 40 درصد بهش نیاز داشته باشه اصلا معقول نیست و وقتی میشه همون 40 درصدو با یه سیستم کنترل پایداری یا … جایگزین کرد چرا باید ماشینو سنگین ترش کرد و صرفه جویی تو بخشای دیگه نکرد؟
      خیلی از کمپانیا الان دارن میرن به سمت بازدهی بالاتر و این به نظرم خیلی بهتره
      مثلا ماشینای آمریکایی دهه 70 رو ببینین یه 8 سیلندر 7 لیتری داره ولی کلا 300 اسب تولید میکنه خب این کجاش به صرفه بود با این وضع که فک کنیم سیستم 4 چرخ متحرک و قدرت بیش از اندازه برای یه کلاسی که خیلی اولویت نداره این پارامترا چرا بازدهیو کم کنیم
      باعث بشه مصرف سوخت بیشتر شه راندمان کمتر شه …
      اگه اون زمان 30 درصد راندمان داشت کارشون الان شده 60 درصد پس باید یه تغییری ایجاد کرد
      کلا من اعتقادم بر اینه که مسیر درستیه که از همه چیز به اندازه باید داشته باشه یه ماشین
      مرسی که وقت گذاشتین

      یه کامنت مثل همین نوشتم ولی نمیدونم چرا ثبت نشد اولین باره میبینم سایت اینجوری شده پس این دومیو یکم با عجله تر نوشتم امیدوارم منظورمو فهمیده باشین.مرسی

  5. ahmad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    اصلا هر چی شما میگی ولمون کن بابا.

  6. net

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    اون ماشین سیتروئنی که در تصویر پایین به رنگ مشکی هست خیلی قشنگه

    1. امیرحسین

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (157 ديدگاه)

      اون کانسپته… فک کنم برای سال ۲۰۱۲ بود. دی اس های بعدی قرار نیست شکل این باشن قراره شکل کانسپت های ای تنس و دیواین باشن.

  7. Mohammad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    اقای m3csl دقیقا روش تشریح شما از حرف های من رو شرکت های ایرانی پی گرفتن و میگن مثلا بنز نمیتونه شرایط استاندارند کشور مارو داشته باشه از بس بی کیفیت هست .
    و اینم بگم رولزرویس دونه ای میفروشه
    و بی ام و فله ای فکر کنم منظورم رو فهمیدید

    1. امین قاف

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عزیز جان هر ماشین بازی ماشین امریکاییم دوس داره ولی خدایی تحلیلات خیلی غیرمنطقیه این همه هم دیسلایک خوردی که البته فک کنم سنت کم باشه ولی خوبه یکم بازتر فکر کنی موفق باشی

      1. Mohammad

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        سنم کم نیست ولی چون شرایط سیاسی ایران یه جوریه که مردم حتی ماشین های دو نسل قبل تر امریکایی یا حتی انگیلیسی رو ندیدن البته اکثرشون . و تا بخواید ماشین المانی جلوی چشمشون بوده . به خاطر همین شرایط سیاسی مردم به جز ماشین های المانی چیز دیگه ای رو ماشین حساب نمیکنن . در حالی که مثلا در ترکیه کشچر همسایه بی ام و یا بنز یه ماشین معمولی حساب میشه .و ماشین خوب رو معمولا به موستانگ کامارو‌بنتلی چلنجر فراری و لامبو و پورشه یا هر چیز دیگه ای به جز بنز و بی ام و میگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا