هزینه تعمیرات خودرو

هزینه تعمیر واشر سرسیلندر خودرو در سال 1403

در این مقاله هزینه تعمیر واشر سرسیلندر برخی از خودروهای پرفروش بازار در سال ۱۴۰۳ را خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سر سیلندر قطعه‌ای حیاتی در موتور خودرو است که بین بلوک سیلندر و سر سیلندر قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین وظیفهٔ این قطعه آب‌بندی موتور و جلوگیری از خروج سوخت و گاز از سیلندرها و همین‌طور نفوذ آب و روغن به داخل آن است. به‌طورکلی، واشر سر سیلندر وظیفهٔ ایجاد آب‌بندی کامل بین بخش احتراق موتور و سیستم‌های روغن‌کاری و خنک‌کننده را بر عهده دارد تا آب و روغن با یکدیگر مخلوط نشوند. همچنین این قطعه با قرار گرفتن بین بلوک سیلندر و سر سیلندر، از تماس مستقیم آن‌ها باهم و چسبیدن به هم به دلیل حرارت زیاد جلوگیری می‌کند.

هزینه تعمیر واشر سرسیلندر خودرو در سال ۱۴۰۳

واقعیت آن است که واشر سرسیلندر در برخی خودروهای تولید داخل بسیار بیشتر از سایر خودروها دچار مشکل می‌شود و نام این قطعه با خودروهایی که در ادامه اشاره خواهیم کرد عجین شده است. در ادامه هزینه تعمیر واشر سرسیلندر خودروهای پرطرفدار داخلی خدمت شما عزیزان تقدیم می‌شود. دقت کنید که این هزینه‌ها شامل اجرت و دستمزد تعمیر کامل سرسیلندر و همچنین قیمت واشر سرسیلندر است. با توجه به نوسان قیمت شدید و تفاوت فاحش بین نوع قطعات تولیدکنندگان، کف قیمتی قطعات یاد شده در نظر گرفته می‌شود.

نام خودرو هزینه تعمیر کامل سرسیلندر (ریال) قیمت حدودی سرسیلندر (ریال) قیمت حدودی واشر سرسیلندر (ریال)
پراید ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰
پراید دوگانه ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰
پراید یورو ۴ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰
تیبا بنزینی ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
تیبا دوگانه‌سوز ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
ساینا دنده‌ای ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
ساینا اتوماتیک ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ اتوماتیک ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸,۰۰۰,۰۰۰
ساندرو دنده‌ای ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸,۰۰۰,۰۰۰
ساندرو اتوماتیک ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸,۰۰۰,۰۰۰
مگان دنده‌ای ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
مگان اتوماتیک ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ ۹۲,۰۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ساده ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس دوگانه‌سوز ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ELX ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰
سمند ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰
سمند دوگانه ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF7 ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
رانا ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
تندر وانت ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸,۰۰۰,۰۰۰
وانت آریسان ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰
پیکان وانت ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰

در همین زمینه بخوانید:

نشانه های سوخته شدن واشر سرسیلندر

وقتی واشر سر سیلندر تغییر شکل می‌دهد یا به‌اصطلاح می‌سوزد، قابلیت آب‌بندی خود را از دست می‌دهد و در این صورت و موتور علائمی را از خود نشان می‌دهد. این علائم شامل چرب شدن آب رادیاتور و شیری‌رنگ شدن روغن (در اصل مخلوط شدن آب و روغن)، داغ شدن سریع و غیرطبیعی موتور، دیر روشن شدن موتور خصوصاً هنگام سرد بودن، بد کار کردن و لرزیدن موتور، کاهش کشش و توان موتور و خروج دود سفید از اگزوز خواهد بود که آخری نشانۀ وجود بخارآب در دود است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. pezhman

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کی با این نرخ ها آخه کار می‌کنه
    بیشتر به جای اطلاع سانی ، دردسر برای تراشکار و مشتری درست می‌کنه

    موافقم 30
    مخالفم 72
  2. soheiljeep

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ترکمتر مهمترین ابزار بستن سرسیلندر است و اجازه بدهید یک راه حل خانگی خیلی دقیق پیشنهاد کنم که برای کالیبره کردن ترکمتر هم می شود استفاده کرد . یک ترازوی ماهیگیری که در واقع نیروسنج است تهیه کنید . دیجیتال آن هفتاد هزار تومان است . به سر آچار بکس یک میله یا لوله یک متری جوش بدهید .ترازو را به آن متصل کنید . ترازو با زاویه قائمه به اندازه یک کیلوگرم نیرو می شود یک کیلوگرم بر متر والسلام علیکم رحمت الله ! تازه دقت آن گرم است که همچین ترکمتری فک کنم چیز خیلی گرانی باید باشد و اگر خدای نکرده سرسیلندر بدون ترکمتر بسته شود قطعا غلط بسته شده و مراجعه مجدد و مجدد و هرکس گفت فلان اوستا دستی دقیق می بندد بشنو و باور مکن….

    موافقم 37
    مخالفم 15
    1. amirboss

      ۱۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (769 ديدگاه)

      برادر گرامی با احترام فراوان چیزی که شما به اسم ساخت تورک متر گفتید از عهده افراد معمولی برنمیاد.
      بهترین کار اینه که تورک متر رو حتما باید مارک معتبر تهیه کرد تا کالیبراسیون دقیقی داشته باشه.
      البته میشه تورک متر رو به صورت آنالوگ هم ساخت اما باید توجه داشت که زاویه خم،طول و جنس لوله ی متصل به آچاربکس خیلی مهمه.
      حوصله توضیح تخصصی ندارم ولی بدونید باز و بستن پیچ های سرسیلند مهم ترین چیزی هست که امیدوارم یه مکانیک بدونه که عموما به صورت حلزونی یا ضربدری باز و بسته میشه و به صورت نیم دور یا تمام دور هست و البته مستقیما با جنس سرسیلندر در ارتباط هست.
      درضمن سرسیلندر هایی که مثل پژو پیچ های خاص و فنری دارن باید پس از بازشدن تعویض بشن تا بعده ها مشکل سوختن واشرسرسیلندر پیش نیاد.
      پیچ سرسیلندر در حالت عادی کار موتور و پس از گرم و سرد شدن مکرر بخصوص در موتورهایی بابدنه و سرسیلندر آلمینیومی تمایل به شل شدن داره که اونم بخاطر انبساط و انقباظ سریع فلز آلمینیوم هست بخاطر همینه پیچ های سرسیلندر پژو خاصیت فنری داره تا باکارکرد طولانی شل نشه و موتور واشر بزنه.

      موافقم 5
      مخالفم 2
  3. رضا

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (154 ديدگاه)

    سر سیلندر تیپ پنج با ای اف تقریبا یک قیمت هستند که اینجا تیپ پنج ۳تومن کمتر نوشته شده

    موافقم 17
    مخالفم 4
  4. Ahmad Hedary

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام والا من پدرم مکانیک هست ،بعضی موقع ها اجرت کار کوچک از مشتری نمیگیره،والا مکانیکی باید بر اساس ساعت کاری و سختی کار باشه،وگرنه این قیمت ها خیلی زیاد هست،به نظرم بعضی کاراش اصلا سختی و تایم نداره،اصلا

    موافقم 49
    مخالفم 2
    1. فاطمه

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قمت سوخت واشر پراید رو میدونی؟

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. سیاوش

        ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بستگی به سرسیلندر داره اگه واشر خالی باشه یه قیمت اگه بره تراشکاری یه قیمت داره

  5. پویان

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام استاد سمنددوگانه مدل ۹۷دارم دیشب حین برگشت دیدم امپرابم بالا رفنه وایستادم تاخنک بشه متاسفانه بعدش دیدم روشن نمبشه‌ بنظرتان واشرزده واینکه‌ لزوما بهمراه تعویص واترپمپ لزوما تسمه تایم‌هم بایدعوض بشه نگران هزینه اش هستم بنظرتان دربدبینانه تربن حالت چقدرهزینه بذمیداره دوستان اگرکسی تجربه ای داره بینهایت سپاسگزارتان خواهم شد تابه ایمیلrahnamod20@gmail.comبفرج خیلی نگرانم

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. amirboss

      ۱۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (769 ديدگاه)

      اولا واشر زدن موتور یه مقوله جداست،تعویض تسمه تایم و واتر پمپ هم هرکدام یه بحث دیگه هستن.
      تسمه تایم رو باید سر ۸۰ هزار حتما عوض بشه و واتر پمپ هم تا موقعی که صدا یا نشتی یا کم شدن فشار آب چرخشی توموتور پیش نیاد نیاز به تعویض نداره و
      اگه روشن نمیشه باید دنبال علت قطعی بگردی داداش.
      اولا باید دستگاه بخوره تا عیوب برقی یا سوخت رسانی مشخص بشه.
      اگه پیدا نشد تازه بحث واشر سرسیلندر پیش میاد.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. علی

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    جدای از این قطعات قطعات دیگه ای هم هست مثل کاسه نمد ها سوپاپ ها میل سوپاپ … هزینه شستشو و تراشکاری هم که اشاره شد کلا حمل نقل خیلی گرون تموم میشه قبلا اینجوری نبود بجز قیمت سوخت که فعلا گرون نشده

  7. مهدی دهقان

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    قیمتها درست نیست سر سیلند پژو 8 تومن پراید 7/200 حد اقل 4 تومن اختلاف دارن اینها بعد سر سیلندر ای اف 7 و تی یو 5 یه قیمت نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا