در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات دنا در سال ۱۴۰۳ بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو خدمت شما عزیزان تقدیم میشود.
خودروی دنا، بهویژه در مدلهای اتومات و پلاس، برای حفظ عملکرد بهینه نیازمند تعمیرات دورهای در بخشهایی مانند گیربکس، دینام، و واتر پمپ است. بررسی دقیق هزینهها و اجرت تعمیرات، از جمله هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک و تعویض تسمه تایم دنا پلاس، به شما کمک میکند تا برای نگهداری خودرو برنامهریزی بهتری داشته باشید و از خرابیهای ناگهانی جلوگیری کنید.
در این راهنما به بررسی هزینه تعمیرات کلیدی دنا، از تعمیر اکسل عقب و تعویض دیسک و صفحه گرفته تا تعویض لنت عقب، پرداخته شده است. همچنین نرخهای جدید سال ۱۴۰۳ برای تعویض لاستیک و دیگر قطعات ارائه شده است. با اطلاع از این نرخها و نکات مهم، میتوانید از خدمات باکیفیت استفاده کرده و هزینههای نگهداری خودرو دنا را بهینه کنید.
هزینه و اجرت تعمیرات دنا و دنا پلاس سال ۱۴۰۳
بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۳، هزینه و اجرت تعمیرات دنا به شرح زیر است:
ردیف | شرح خدمات | دنا | دنا پلاس دندهای توربو | دنا پلاس اتوماتیک | دنا پلاس اتوماتیک توربو |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۸۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | ۷۰,۰۰۰,۰۰ | ۷۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | باز و بست منیفولد هوا | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۶ | باز و بست منیفولد دود | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۸ | تعویض دنده میل سوپاپ CVVT | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۹ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۷,۹۰۰,۰۰۰ | ۲۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۹,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض فشنگی روغن | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | تعویض واشر درب سوپاپ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | سرویس یا تعویض شیر OCV | ۰ | ۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | باز و بست اویل ماژول | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه و بلبرینگ تایمینگ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض تسمه دینام | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض کاتالیست | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۷,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض شمع | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض ترموستات | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض رادیاتور آب | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض منبع انبساط | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض شیلنگ بخاری بلند | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض فشنگی آب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض دسته موتور راست | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی |
۳۹ | تعویض پمپ بنزین | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض فیلتر بنزین | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض لوله رفت بنزین | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض منبع کنیستر | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعمیر کامل گیربکس | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۶۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۶ | تعویض سیم کلاچ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۷ | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۸ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۹ | تعویض قیفی گیربکس | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۰ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۱ | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۲ | تعویض ماهک دنده هر کدام | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۳ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۴ | تعویض سنسور کیلومتر | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۵ | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض رام زیر موتور | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۷ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض منبع هیدرولیک | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض پایه دینام | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۹,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض کمک فرمان | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض لوله های کمک فرمان | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تنظیم غربیلک فرمان | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۹,۱۰۰,۰۰۰ | ۹,۱۰۰,۰۰۰ | ۹,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۸۰۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض پمپ ترمز | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | تعویض کالیپر چرخ عقب | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰۴ | تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۵ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۶ | تعویض شلنگ ترمز عقب | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰۷ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۸ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۹ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۱۰ | تعویض سیم ترمز دستی بلند | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۱۱ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات دنا میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
بیشتر بخوانید: تست و بررسی دنا پلاس توربو دنده دستی 6 سرعته
مشخصات فنی دنا
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف دنا ذکر شده است:
دنا معمولی | دنا پلاس دندهای ساده | دنا پلاس دندهای توربو | دنا پلاس اتوماتیک توربو | |
نوع موتور | ۴ سیلندر EF7 | ۴ سیلندر EF7 | ۴ سیلندر EF7 TC | ۴ سیلندر EF7 TC |
حجم موتور (سیسی) | ۱۶۴۵ | ۱۶۴۵ | ۱۶۴۵ | ۱۶۴۵ |
قدرت (اسب بخار) | ۱۱۳ | ۱۱۳ | ۱۵۰ | ۱۵۰ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۱۵۵ | ۱۵۵ | ۲۱۵ | ۲۱۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۸۹ | ۱۸۹ | ۲۰۵ | ۲۰۵ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۲.۰۳ | ۱۲.۰۳ | ۱۰ | ۱۰.۵ |
گیربکس | ۵ دنده دستی | ۵ دنده دستی | ۶ دنده دستی | ۶ دنده اتوماتیک |
مصرف سوخت بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۹/۷.۴۳ | ۵.۹/۷.۴۳ | ۶.۱/۷.۸۲ | ۶.۳۹/۸.۱۲ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۵۵۹/۱۹۴۴/۱۴۶۰ | ۴۵۵۹/۱۹۴۴/۱۴۶۰ | ۴۵۵۹/۱۹۳۳/۱۴۶۰ | ۴۵۵۹/۱۹۳۳/۱۴۶۰ |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۶۷۱ | ۲۶۷۱ | ۲۶۷۱ | ۲۶۷۱ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | ۱۲۵۸ | ۱۲۵۸ | ۱۳۳۴ | ۱۴۰۰ |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | ۵۰۰ | ۵۰۰ | ۵۰۰ | ۵۰۰ |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۶۰ | ۶۰ | ۶۰ | ۶۰ |
قیمت دنا
در ادامه قیمت مدلهای مختلف دنا خدمت شما تقدیم میشود:
نام خودرو | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
دنا پلاس تیپ ۱ | قالپاق+کاسهای | — | ۷۳۴,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7P | شش سرعته دستی | ۵۶۱,۴۸۰,۵۰۰ | ۸۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس توربو | دستی-۸۵ گانه | ۴۸۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس توربو | اتوماتیک-آپشنال | ۷۰۱,۴۵۹,۶۰۰ | ۱,۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا جوانان | موتور EFP-اتوماتیک | — | به زودی |
مزایا و معایب دنا
دنا بر پایه سمند تولید شده است و بنابراین خودرویی با تکنولوژی قدیمی به شمار میرود. از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی نسبتاً بهتر در مقایسه با سایر رقبای بازار، پیشرانه نرم و با قدرت مناسب، خدمات پس از فروش گسترده و بازار خریدوفروش خوب اشاره کرد. دنا البته معایبی هم دارد که شامل استهلاک و هزینههای نگهداری بالا، قیمت زیاد قطعات یدکی، فضای کم کابین و کیفیت نه چندان بالای قطعات خواهد بود.
datsun
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قیمتها به ریاله یا تومن!
هزینها رو با قطعات حساب کردن یا فقط دست مزد
شاهین
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قیمت ها به ریال هست و فقط دستمزد تعمیرکار ذکر شده.
reza342
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قیمتها به تومان هست. کجا مثلا با 5 میلیون تومن برای شما موتور دنا باز میکنن؟؟؟؟!!!
شاهین
۳۱ شهریور ۱۴۰۲کاربر reza342 برای بار هزارم عرض میکنم که قیمت ها به ریال هست و فقط اجرت و دستمزد تعمیرکار ذکر شده. قیمت قطعات جداست و اونهارو خود شما تهیه می کنی. به قول دوستمون شما برای باز کردن موتور به تعمیرکار 50 میلیون تومن دستمزد میدی؟
—————————————————————————————
داتسون جان بله متاسفانه این قیمت ها توسط اکثر تعمیرکاران رعایت نمیشن. برای دیسک و صفحه تیبا من پارسال 1 میلیون فقط دستمزد دادم در حالی که در این نرخنامه نصف اون برای سال 1402 ذکر شده.
datsun
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ممنون شاهین جان ولی یه سریش خیلی بیشتر میگرن مثله همین دیسک و صفحه یکی از دوستان برا پارس تی یو عوض کرد فقط دو تومن ازش دست مزد گرفتن، رضا یعنی تو ۵۱ تومن میدی دست مزد تعمیر کامل دنا فقط دست مزد؟!
علی جردن
۳۱ شهریور ۱۴۰۲دنا ماشین خوبیه نسبت به پارس و ۴۰۵ اما
هر جور حساب کنی تارا بهتره از دنا عه
H2
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ماشین ایرانی یعنی آشغال – برند و قیمتش اصلا مهم نیست – همگی آشغالن
بخاطر همین اگه کسی میتونه با پولش کار کنه (سرمایه گذاری) بصرفه تره که یه ارزون و کم خرجش رو بخره و باقی پولشو کار کنه و با فرمول بهره مرکب بیشترش کنه تا کم کم بتونه سوئیچ کنه رو ماشین وارداتی (غیر از چینی)
X
۳۱ شهریور ۱۴۰۲کاملا موافقم با شما به نظر من بهترین خودرو ایران خودرو و سایپا پراید بود
هیچ کس نمیتونه دلیلی بر برتر بودن محصولات دیگه بیاره حتی از لحاظ ایمنی دیدم زد پشت پژو خشک صندوق و گلگیر های پژو رو از زیر رو به بالا خم کرد
شاهین
۳۱ شهریور ۱۴۰۲اقای هیدروژنی شما همونی نیستی که تیکه انداختی بهم و بعدش که جوابتو گرفتی یهو غیب شدی؟ حالا فهمیدی قیمتها به تومنه یا ریال؟
X
۳۱ شهریور ۱۴۰۲هیدروژن توسط شاهینِ سایت شکار شدی
H2
۳۱ شهریور ۱۴۰۲بله خودمم
من به شما تیکه ننداختم
یه اشتباهی شد که فکر کردم قیمتها به تومنه و میبینی که خیلی ها این اشتباهو میکنن چیز خاصی نیست
مشکل کامنت من این بود که کمی لحنم بد بود و از شما بابتش معذرت میخوام
غیب هم نشدم فقط وقتهایی که فرصت کنم میام پدال
یه وقتایی روزی چند بار میام یه وقتایی هم یه هفته فرصت نمیکنم
شاهین
۱ مهر ۱۴۰۲فدای سرت برادر
بیشتر بهمون سر بزن در خدمتت هستیم 🌷🙏
Enzo Ferrari 2008
۳۱ شهریور ۱۴۰۲یا خدا
ehsan.fa
۲۰ مهر ۱۴۰۳سیلندر روغن ترمز چپ عقب تو همشون میترکه از جمله مال من و مال بابام، لوازمش میشه ۶۰۰ تومن حدودا که فقط یکروز کار میکنه ، هم قطعه فروش هم تعمیرگاه گفت کاملش رو بخر ، قیمت شرکتیش ۱.۸۰۰ هست که تو بازار موجود نیست ، گارانتی حداقل ۲ ماه میگه باید صبر کنی پسمجبوری از بازار بخری که دوست ۱۲ ساله قطعه فروش من از روی مجوعه دیسک و چرخ باز کرد و با کلیمنت بهم فروخت ۴.۵۰۰ با هزینه اجرت و ۶۰۰ تومن دور ریخته شده برا من دراومد ۶ میلیون ، اینه قدرت ماف…
new reventon
۳۱ شهریور ۱۴۰۲من حیرونم چطور بعضیا میگن این زباله قشنگه، هیچجاش تناسب نداره، نه بغل نه جلو. فقط عقبش یکم بهتره
علی Shelby
۲۰ مهر ۱۴۰۳برای این که عقبش از بنز کپی شده
وگرنه زشت بود
abbas
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قبلا تیبا داشتم
الان توربو ۶ دنده
اونایی ک دارن حتتتتما بدن ریمپ بشه موتور
زمین تا اسمون فرق میکنه بعد ریمپ
ریمپ هم بردم اپکو سمت موزه خودرو های تاریخی دو سه هفته پیش جشنواره داشتن
شتاب اش بعد ریمپ خوب شده
ولی بدی وحشتناک داره این ماشین یکی کپ موتور تو سربالایی هاس ک واقعا تو درد سر میندازه آدمو
اونم سر وزن بالاش بیخود برداشتن سنگین کردنش بحدی که گاهی تو شیب تند اگر پارک کنید حتتتما ماشین باید تو دنده باشه وگرنه تو دستی تکون میخوره
مورد دیگم موتورش حسابی حساس ب بنزین معمولی و الانم سوپر تو تهران نایاب
Majied
۳۱ شهریور ۱۴۰۲سلام ریپ یعنی چی برای دنا پلاسم خوبه
abbas
۱ مهر ۱۴۰۲تو اینترنت بزنید میاره
اینا برداشتن جهت اینکه مثلا مصرف سوخت رو بیارت پایین و خودرو رو با بنزین یورو پنج ( ک تو کل ایران نیست ) تطبیق بدن ای سی یو رو جوری تنظیم کردن ک موتور قدرت اصلی اش رو نتونه ب چرخ ها بده و اگر دقت کنید تو سر بالایی کولر روشن با سرنشین کامل ماشین گاز نمیخوره و مدام بوست اصطلاح تا دور زیر دو خالی
ریمپ ک کنید ظاهر تنظیمات ای سی یو میاد رو حالت یورو ک تطبیق بهتری با سوخت داره
توانایی و راندمان ماشین فوق العاده الخصوص تو دنده یک و دو بهتر میشه
تو سربالایی ها دیگ انچنان بی جونی ماشین اذیتت نمیکنه
البته من جز ریمپ دادم شمع های ماشینمم همونجا عوض کردن و مارک بوش انداختن
ولی باز حضوری اگ شد برید اونجا
همه چی هم با گارانتی انجام میشه و گارانتی خود کارخونه هم پابرجاست ( اگ ریمپ رو بیرون انجام بدید گارانتی ایرانخودرو از بین میره فقط ریمپ اپکو مورد قبول )
Ahmad
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قیمت بازار تقریبا ۲ برابر این نرخ نامه هست مثلا باز بست گیربکس فقط یک تومان هست حالا اگه گیربکس سرویس هم بخواد این نرخ تو بازار به ۳.۵ تا ۴ هم میرسه بدون لوازم ، جالبی کار اینه خود گیربکس مثلا be3 الان حدودا ۱۵ تومانه اما باز بست و سرویسش بین ۲ تا ۶ میلیون هزینه داره و هیچ وقت هم گیربکس سرویس شده مثل گیربکس نو نمیشه
Abolfazl
۱ مهر ۱۴۰۲سلام شاهین جام دوست عزیز داخل همین سایت همه چیز هارو میگید تا کانالی چیزی دارید به من هم معرفی کنید
شاهین
۱ مهر ۱۴۰۲سلام وقت بخیر
من دقیق اطلاع ندارم از سایر شبکه ها اما فکر کنم با سرچ کردن نام سایت بصورت انگلیسی در شبکه های اجتماعی بتونین مال پدال رو پیدا کنین.
سعید
۲۹ آذر ۱۴۰۲سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
یه مطلب راجع به بنزین سوپر خدمتتون عرض کنم
با توجه به اینکه خودروهای امروزی بیشتر با بنزین اکتان بالا سازگاری دارند تقاضای بنزین سوپر زیاد تر از یک دهه گذشته هست و متاسفانه جایگاه های بنزین سوپر اضافه نشده اند
ساسان حدادی
۲۴ دی ۱۴۰۲سلام به همگی الان مدت ۳ سالی میشه که پژو پارس ۸۶ دوگانه خودمو فروختم و یه پراید ۱۳۱ sx مدل ۹۰ خریدم تازه ماشین من ۱۸۰۰ بود.
بخدا راحت شدم مدام چشمم همش به امپر اب بود اگه من رو بکشید دیگه هیچوقت هیچوقت هیچوقت سراغ ماشین ایران خودرو نخواهم رفت.
مکانیک
۱۹ اسفند ۱۴۰۲بنظرم خیلی دستمزدها رو بالا زدن بی انصافیه
محسن
۵ شهریور ۱۴۰۳درود بر شما ، لطفا هزینه لوازم کامل با تعمیر موتور هم بزارین ، ممنون