ایران خودروپژوهزینه تعمیرات خودرو

هزینه و اجرت تعمیرات انواع 206 – 1403

در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات تمام تیپ های پژو ۲۰۶ در سال ۱۴۰۳ را بر اساس نرخ‌های رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

خودروهای هاچبک در کشور ما طرفداران زیادی دارد و بی‌شک پژو ۲۰۶ را می‌توان محبوب‌ترین آن‌ها دانست. این خودرو در زمان عرضه جزو مدرن‌ترین خودروهای بازار بود اما با گذشت زمان از کیفیت آن کاسته و بر قیمتش افزوده شد! ۲۰۶ در تیپ‌های مختلفی تولید شده است که دو نوع تیپ ۲ و تیپ ۵ آن به فروش بیشتری دست یافت. طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کم‌نظیر بود و حتی با گران‌تر از خود نیز رقابت می‌کرد. ایران‌خودرو پس از چند سال نسخه فیس لیفت شده ۲۰۶ را با نام ۲۰۷ به خریداران قالب کرد، خودرویی که هم‌اکنون نیز با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد.

تعمیر و نگهداری خودروی پژو ۲۰۶ نیازمند آگاهی دقیق از هزینه‌ها و اجرت‌های مرتبط است. در این صفحه، به بررسی هزینه‌های مختلف تعمیرات، از جمله تعمیر گیربکس و نشتی روغن هیدرولیک تا تعویض واشر سر سیلندر و تعمیر پمپ هیدرولیک پرداخته‌ایم. هدف ما ارائه اطلاعات جامع و دقیق به شما است تا بتوانید با آگاهی بیشتری در مورد تعمیرات خودرو خود تصمیم‌گیری کنید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری نمایید.ما همچنین به بررسی هزینه تعمیرات دیگری مانند تعمیر موتور tu5 و تعمیر اکسل عقب پرداخته‌ایم. با دانستن قیمت های دقیق و اجرت‌های مرتبط با این خدمات، می‌توانید با خیال راحت‌تری به تعمیرگاه مراجعه کنید و از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنید. با ما همراه باشید تا با هزینه تعمیرات انواع تیپ های ۲۰۶ آشنا شوید و بهترین تصمیمات را برای نگهداری خودروی خود بگیرید.

هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۳

هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۳ بر اساس نرخ‌های رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران به شرح زیر است (قیمت ها به ریال):

ردیف شرح خدمات پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶
۱ تعمیر کامل موتور ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ ۷۹,۰۰۰,۰۰۰ ۸۴,۰۰۰,۰۰۰
۲ تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل ۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۶,۰۰۰,۰۰۰
۳ پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
۴ تعمیر کامل سر سیلندر ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۵ باز و بست منیفولد هوا ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۵,۷۰۰,۰۰۰ ۵,۷۰۰,۰۰۰
۶ باز و بست منیفولد دود ۵,۴۰۰,۰۰۰ ۹,۶۰۰,۰۰۰ ۹,۶۰۰,۰۰۰
۷ تعویض واشر گلویی اگزوز ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۸ باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ ۵,۴۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰
۹ تعویض اورینگ های پایه فیلتر ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۱۰ تعویض فشنگی روغن ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۱ تعویض شلنگ های بخار روغن ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۱۲ تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۱۳ فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۱۴ تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰
۱۵ تعویض هوزینگ واتر پمپ ۹,۹۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۱۶ تعویض تسمه تایمینگ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰
۱۷ تعویض تسمه دینام ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۸ تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۱۹ تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۲۰ تعویض کاتالیست ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۲۱ تعویض شمع ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۲۲ باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰
۲۳ تعویض هوزینگ ترموستات ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۲۴ تعویض ترموستات ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۵ تعویض رادیاتور آب ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۲۶ تعویض منبع انبساط ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۲۷ هواگیری و ریختن ضدیخ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۲۸ تعویض شلنگ از منبع به سه راهی ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۲۹ تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۰۰,۰۰۰
۳۰ تعویض شیلنگ پلیمری ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۸,۴۰۰,۰۰۰ ۸,۴۰۰,۰۰۰
۳۱ تعویض شیلنگ بالای رادیاتور ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۳۲ تعویض شیلنگ پایین رادیاتور ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۳۳ تعویض شیلنگ بخاری کوتاه ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۳۴ تعویض شیلنگ بخاری بلند ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۵ تعویض سه راهی آب پشت موتور ۸,۴۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۳۶ تعویض فشنگی آب ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۳۷ تعویض پایه دسته موتور راست ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۳۸ تعویض دسته موتور راست ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۹ تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۴۰ تعویض دسته موتور پایین درجا ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۴۱ تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰
۴۲ تعویض باک بنزین توافقی توافقی توافقی
۴۳ تعویض پمپ بنزین ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۴۴ تعویض فیلتر بنزین ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۴۵ تعویض لوله رفت بنزین ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۴۶ تعویض شلنگ برگشت بنزین ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۴۷ تعویض منبع کنیستر ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۸ تعمیر کامل گیربکس ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸,۳۰۰,۰۰۰ ۵۵,۷۰۰,۰۰۰
۴۹ تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ ۰
۵۰ تعویض سیم کلاچ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۰
۵۱ تعویض کائوچویی پدال کلاچ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۰
۵۲ تعویض بوش های دوشاخه کلاچ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۰
۵۳ تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۰
۵۴ تعویض لیور دنده داخل اتاق ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۰
۵۵ تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۰
۵۶ تعویض ماهک دنده هر کدام ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۰
۵۷ تعویض سنسور کیلومتر ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۵۸ تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۵۹ باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۰ باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰
۶۱ باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۶۲ تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۳ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۴ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۶۵ تعویض رام زیر موتور ۱۴,۶۰۰,۰۰۰ ۱۴,۶۰۰,۰۰۰ ۱۴,۶۰۰,۰۰۰
۶۶ تعویض کمک های جلو هر عدد ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۶۷ باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۸ تعویض میل موج گیر جلو هر طرف ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۶۹ تعویض قرقری بازویی فرمان هر طرف ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰
۷۰ تعویض سیبک فرمان هر طرف ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۷۱ تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰
۷۲ تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۷۳ باز و بستن ژامبون هر طرف ۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵,۸۰۰,۰۰۰
۷۴ تعمیر کامل اکسل ۱۷,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۵ باز و بست اکسل جهت تعمیرات ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۷۶ میزان فرمان دستی ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۷۷ میزان فرمان با دستگاه ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۷۸ تعویض کمک عقب هر طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۷۹ تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۸۰ تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۸۱ باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۸۲ تعویض پمپ هیدرولیک ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۸۳ تعویض منبع هیدرولیک ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۸۴ تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک ۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵,۸۰۰,۰۰۰
۸۵ تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک ۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵,۸۰۰,۰۰۰
۸۶ تعویض پایه دینام ۷,۵۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰
۸۷ تعویض گردگیر فرمان چپ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۸۸ تعویض گردگیر فرمان راست ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۸۹ تعویض پولک بغل سیلندر و باز و بست اگزوز بغل و دینام و هیدرولیک ۷,۵۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰
۹۰ تنظیم غربیلک فرمان ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰
۹۱ تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک ۸,۳۰۰,۰۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰
۹۲ تعویض فشنگی هیدرولیک ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۹۳ تعویض چهارشاخه فرمان ۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۹۴ باز و بستن تلسکوپی فرمان ۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۹۵ تعویض بوستر و باز و بستن پدال ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۵,۹۰۰,۰۰۰
۹۶ تعویض موتور ABS و کالیبراسیون ۷,۵۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰
۹۷ تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۹۸ تعویض پمپ ترمز با هواگیری ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۹۹ تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۰۰ تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۰۱ تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۱۰۲ تعویض لنت جلو دو طرف ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰
۱۰۳ بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۰۴ تعویض سنسور ABS چرخ عقب ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۱۰۵ تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف ۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۶ تعویض کاسه چرخ عقب دو طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۱۰۷ تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۰۸ تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۱۰۹ تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۱۱۰ تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف ۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۱۱ تعویض سیم ترمز دستی راست ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۱۲ تعویض سیم ترمز دستی چپ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۱۳ تعویض تفنگی ترمز دستی ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰

مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شماره‌های ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.

مشخصات فنی پژو ۲۰۶

در جدول زیر مشخصات تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۶ ذکر شده است:

تیپ ۱ تیپ ۲ تیپ ۳ تیپ ۴ تیپ ۵ تیپ ۶
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۴ سرعته اتوماتیک (فاقد تیپ ترونیک) ۵ سرعته دستی ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک
قدرت (اسب بخار) ۷۵ ۷۵ ۷۵ ۱۱۰ ۱۱۰ ۱۱۰
گشتاور (نیوتون متر) ۱۱۸ ۱۱۸ ۱۱۸ ۱۴۲ ۱۴۲ ۱۴۲
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۱۴.۱ ۱۴.۱ ۱۴.۱ ۱۱.۴ ۱۱.۶ ۱۳.۴
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۷۰ ۱۷۰ ۱۷۰ ۱۹۰ ۲۰۰ ۱۹۰
وزن (کیلوگرم) ۱۰۲۵ ۱۰۲۵ ۱۰۲۵ ۱۰۶۵ ۱۰۵۴ ۱۰۵۴
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) ۶.۴ ۶.۴ ۶.۴ ۷.۱ ۶.۴ ۷.۱

قیمت پژو ۲۰۶

در حال حاضر هیچ‌یک از تیپ‌های پژو ۲۰۶ تولید نمی‌شود و امکان خرید آن از کارخانه به‌صورت صفرکیلومتر وجود ندارد اما اگر خواهان خرید این خودرو باشید می‌توانید از بازار نسبت به تهیه مدل‌های دست‌دوم و یا حتی مدل‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ صفرکیلومتر اقدام کنید. ایران‌خودرو در سال‌های اخیر پژو ۲۰۷ را به تدریج جایگزین ۲۰۶ کرده و در جدول زیر می‌توانید قیمت نسخه‌های مختلف ۲۰۷ را مشاهده کنید.

مدل توضیحات قیمت نمایندگی قیمت بازار
پژو ۲۰۷ TU3-ESP ۴۵۸,۴۰۵,۷۰۰ ۶۴۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ تیپ ۵ دستی
پژو ۲۰۷ دستی فرمان هیدرولیک ۴۷۱,۵۲۸,۷۰۰ ۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی پانوراما-ارتقا یافته ۵۰۸,۷۰۷,۸۰۰ ۷۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی ۶ سرعته پانوراما به زودی
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما TU5P-ارتقا یافته ۶۱۲,۴۱۱,۷۰۰ ۱,۰۳۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی-۸۵ گانه ۸۸۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف قرمز

مزایا و معایب پژو ۲۰۶

اگرچه ۲۰۶ در زمان عرضه به بازار ایران خودروی مدرنی محسوب می‌شد اما هم‌اکنون جزو قدیمی‌ترین‌هاست و از کیفیت آن نیز کاسته شده است. با این وجود طراحی ۲۰۶ همچنان بهتر از اکثر تولیدات قدیمی ایران‌خودرو و سایپاست. از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به ایمنی نسبی در مقایسه با رقبای دیگر بازار، بازار خریدوفروش خوب، طراحی ظاهری و کابین مناسب و خدمات پس از فروش گسترده اشاره کرد. از طرف دیگر ۲۰۶ نیز همچون دیگر محصولات قدیمی پژو در کشورمان خودروی پر استهلاکی به شمار می‌رود و هزینه‌های نگهداری بالایی دارد. به این موارد باید کیفیت پایین به ویژه در سال‌های اخیر و کمبود فضای کابین و بار را افزود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا بفرمائید هزینه باز و بست پیچ . الان تعمیرکار نداریم که . همشون فقط پیچ باز و بسته میکنن همین…بعد موضع دیگه اینکه مثلا هزینه تعویض فشنگی آب رو عمه منم هم میتونه انجام بده در حد کشیدن و جا زدن یک سوکت هست 150 هزار تومن واقعا برای اینکار زیاده . در ایران مکانیکی یعنی باز و بست پیچ . مکانیک نما های ایران اکثرا بیسواد هستند برقکارها هم که در حد تعویض شمع و وایر اینها هستن کار دیگه ایی بلد نیستن

    موافقم 30
    مخالفم 1
    1. نازنین

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جدا درست میگین و منم با نظر شما موافقم , من ماشینم یه مشکل کوچیک پیدا کرده که متاسفانه تا حالا 5و6 تا مکانیک اونم بقول خودشون آشنا کلی هزینه تراشیدن برام , بجای اینکه درست بشه هی بدترش میکنن , میان بقول معروف ابروشو درست کنن هی میزنن جشمش رو هم کور میکنن, والا نمیدو.نم یه تعمیرکار خبره ی وارد 206 از کجا میشه پیدا کرد

  2. Moseb

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا الان طرف هر چی دوست داره قیمت میده و تازه کلی هم منت میزاره،نرخ اتحادیه کجا بوده،اگه اتحادیه وجود داشت بازرس می‌فرستاد تا میدید چطوری پوست مردم رو میکنن،تازه ایراد ماشین هم برطرف نمیشه و باید چندجای دیگه هم ببری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا