ایران خودروپژوهزینه تعمیرات خودرو

هزینه و اجرت تعمیرات انواع پژو پارس – 1403

در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس بر اساس نرخ‌های رسمی اعلامی در سال ۱۴۰۳ توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم می‌شود.

پژو ۴۰۵ یکی از ستون‌های اصلی صنعت خودروی کشور محسوب می‌شود چراکه شاهد تولید نسخه‌های گوناگونی از آن با نام و نشان‌های گوناگون بوده‌ایم. پژو پارس اگرچه در کشور ما با هویت جداگانه‌ای نسبت به ۴۰۵ شناخته شده اما در واقعیت فیس لیفتی بزرگ از آن به شمار می‌رود هرچند با گذشت بیش از دو دهه از تولید آن به خودرویی کاملاً قدیمی و از رده خارج تبدیل شده است. البته قدیمی بودن پارس باعث نمی‌شود با قیمت‌هایی نجومی خریدوفروش نشود! به‌هرحال پارس یکی از پرتیراژترین خودروهای چند سال اخیر ایران‌خودرو به شمار می‌رود و طبیعی است مالکان زیادی به دنبال آگاهی از هزینه‌های نگهداری آن باشند. به همین خاطر در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس در سال ۱۴۰۳ را خدمت شما تقدیم می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: پژو پارس سال سفارشی XU7P

هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس در سال ۱۴۰۳

بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۳، هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس به شرح زیر است:

ردیف شرح خدمات پژو پارس ساده پژو پارس دوگانه‌سوز پژو پارس ELX
۱ تعمیر کامل موتور ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۰۰۰,۰۰۰ ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
۲ تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل ۴۸,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۹,۰۰۰,۰۰۰
۳ پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
۴ تعمیر کامل سر سیلندر ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷,۰۰۰,۰۰۰
۵ باز و بست منیفولد هوا ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۸,۴۰۰,۰۰۰
۶ باز و بست منیفولد دود ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰
۷ تعویض واشر گلویی اگزوز ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۸ باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ ۸,۴۰۰,۰۰۰ ۸,۴۰۰,۰۰۰ ۸,۴۰۰,۰۰۰
۹ تعویض فشنگی روغن ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۰ تعویض شلنگ های بخار روغن ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۱۱ تعویض واشر درب سوپاپ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۱۲ فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ ۸,۴۰۰,۰۰۰ ۸,۴۰۰,۰۰۰ ۰
۱۳ تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۱۰,۸۰۰,۰۰۰
۱۴ تعویض تسمه تایمینگ ۴,۸۰۰,۰۰۰ ۴,۸۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰
۱۵ تعویض تسمه دینام ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۶ تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۷ تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۸ تعویض کاتالیست ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۱۹ تعویض شمع ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۲۰ باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۲۱ تعویض هوزینگ ترموستات ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۲۲ تعویض ترموستات ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۳ تعویض رادیاتور آب ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰
۲۴ هواگیری و ریختن ضدیخ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۲۵ تعویض شلنگ از منبع به سه راهی ۰ ۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۲۶ تعویض شیلنگ بالای رادیاتور ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۷ تعویض شیلنگ پایین رادیاتور ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۸ تعویض شیلنگ بخاری کوتاه ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۲۹ تعویض شیلنگ بخاری بلند حصیری ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰
۳۰ تعویض سه راهی آب پشت موتور ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۳۱ تعویض فشنگی آب ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۳۲ تعویض پایه دسته موتور راست ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۳۳ تعویض دسته موتور راست ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۴ تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۵ تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۵,۹۰۰,۰۰۰
۳۶ تعویض باک بنزین توافقی توافقی توافقی
۳۷ تعویض پمپ بنزین ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۳۸ تعویض فیلتر بنزین ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۳۹ تعویض لوله رفت بنزین ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۴۰ تعویض شلنگ برگشت بنزین ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۴۱ تعویض منبع کنیستر ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۲ تعمیر کامل گیربکس ۲۰,۲۰۰,۰۰۰ ۲۰,۲۰۰,۰۰۰ ۲۱,۸۰۰,۰۰۰
۴۳ تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳,۹۰۰,۰۰۰
۴۴ تعویض سیم کلاچ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۴۵ تعویض کائوچویی پدال کلاچ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۴۶ تعویض بوش های دوشاخه کلاچ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۴۷ تعویض قیفی گیربکس ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۴۸ تعویض لیور دنده داخل اتاق ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۴۹ تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۵۰ تعویض ماهک دنده هر کدام ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۵۱ تعویض سنسور کیلومتر ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۵۲ تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۵۳ باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۴ باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰
۵۵ باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۵۶ تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۷ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۸ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۵۹ تعویض رام زیر موتور ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ ۱۵,۸۰۰,۰۰۰
۶۰ تعویض کمک های جلو هر عدد ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۶۱ باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۶۲ تعویض میل موج گیر جلو هر طرف ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۶۳ تعویض قرقری فرمان هر طرف ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰
۶۴ تعویض سیبک فرمان هر طرف ۱,۳۰۰,۰۰۰ ۱,۳۰۰,۰۰۰ ۱,۳۰۰,۰۰۰
۶۵ تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر ۳,۱۰۰,۰۰۰ ۳,۱۰۰,۰۰۰ ۳,۱۰۰,۰۰۰
۶۶ تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۶۷ باز و بست اکسل جهت تعمیرات ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
۶۸ میزان فرمان دستی ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۶۹ میزان فرمان با دستگاه ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۷۰ تعویض کمک عقب هر طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۷۱ تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰
۷۲ تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۷۳ باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان ۱,۶۰۰,۰۰۰ ۱,۶۰۰,۰۰۰ ۱,۶۰۰,۰۰۰
۷۴ تعویض پمپ هیدرولیک ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۴,۸۰۰,۰۰۰
۷۵ تعویض منبع هیدرولیک ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۷۶ تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
۷۷ تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰
۷۸ تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰
۷۹ تعویض پایه دینام ۵,۷۰۰,۰۰۰ ۵,۷۰۰,۰۰۰ ۸,۰۰۰,۰۰۰
۸۰ تعویض گردگیر فرمان چپ ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰
۸۱ تعویض گردگیر فرمان راست ۹,۷۰۰,۰۰۰ ۹,۷۰۰,۰۰۰ ۹,۷۰۰,۰۰۰
۸۲ تعویض کمک فرمان ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰
۸۳ تعویض لوله های کمک فرمان ۳,۲۰۰,۰۰۰ ۳,۲۰۰,۰۰۰ ۳,۲۰۰,۰۰۰
۸۴ تنظیم غربیلک فرمان ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰
۸۵ تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک ۹,۱۰۰,۰۰۰ ۹,۱۰۰,۰۰۰ ۹,۱۰۰,۰۰۰
۸۶ تعویض چهارشاخه فرمان ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰
۸۷ باز و بستن تلسکوپی فرمان ۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵,۸۰۰,۰۰۰
۸۸ تعویض بوستر و باز و بستن پدال ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰
۸۹ تعویض موتور ABS و کالیبراسیون ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰
۹۰ تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۹۱ تعویض پمپ ترمز با هواگیری ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۹۲ تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰
۹۳ تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۹۴ تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۹۵ تعویض لنت جلو دو طرف ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰
۹۶ بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۹۷ تعویض سنسور ABS چرخ عقب ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۹۸ تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۹۹ تعویض کاسه چرخ عقب دو طرف ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۰۰ تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۰۱ تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۱۰۲ تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۰
۱۰۳ تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۰۴ تعویض سیم ترمز دستی راست ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۰۵ تعویض سیم ترمز دستی چپ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۰۶ تعویض سیم ترمز دستی بلند ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۰
۱۰۷ تعویض تفنگی ترمز دستی ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰

مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شماره‌های ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.

مشخصات فنی پژو پارس

در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های مختلف پژو پارس ذکر شده است:

پژو پارس ساده پژو پارس دوگانه‌سوز پژو پارس ELX
نوع موتور ۴ سیلندر XU7 ۴ سیلندر XU7JP/L3 ۴ سیلندر XUM
حجم موتور (سی‌سی) ۱۷۶۱ ۱۷۶۱ ۱۹۰۵
قدرت (اسب بخار) ۱۰۰ ۱۰۰ بنزین/۸۳ گاز ۱۰۵
گشتاور (نیوتون متر) ۱۵۳ ۱۵۳ بنزین/۱۳۵ گاز ۱۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۹۰ ۱۹۰ بنزین/۱۸۰

گاز

۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۱ ۱۳.۸ ۱۰.۹
گیربکس ۵ دنده دستی (BE3) ۵ دنده دستی (BE3) ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۱۳.۸/۷/۹.۱ ۱۳.۸/۸/۹.۱ بنزین – ۱۴.۷۸/۶.۶۹/۹.۶۹ گاز ۱۲.۴/۶.۴/۸.۶
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۴۹۸/۱۷۰۴/۱۴۱۰ ۴۴۹۸/۱۷۰۴/۱۴۱۰ ۴۴۹۸/۱۷۰۴/۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب (میلی‌متر) ۲۶۶۹ ۲۶۶۹ ۲۶۶۹
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) ۱۱۶۵ ۱۲۴۸ ۱۱۵۵
حجم فضای صندوق‌عقب (لیتر) ۴۷۰ ۳۹۵ ۴۷۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۶۶ ۶۶ بنزین/۷۵ گاز ۷۰

قیمت پژو پارس

در جدول زیر قیمت مدل‌های مختلف پژو پارس ذکر شده است:

مدل توضیحات قیمت نمایندگی قیمت بازار
پژو پارس XU7P سال ۴۴۵,۷۴۲,۳۰۰ ۶۹۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس XU7P فول ELX دریچه گاز برقی ۵۲۴,۱۵۸,۰۰۰ ۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس TU5 LX-سیمی ۲۷۵,۲۰۰,۰۰۰ ۹۰۴,۰۰۰,۰۰۰

مزایا و معایب پژو پارس

همانند اکثر خودروهای موجود در بازار، پارس نیز محصولی قدیمی و از رده خارج محسوب می‌شود اما متأسفانه از دسترس اکثر خریداران خارج است. از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به فضای داخلی و بار جادار، بازار خریدوفروش مناسب، پشتیبانی گسترده خدمات پس از فروش و ظاهر نسبتاً بهتر در مقایسه با برخی رقبا اشاره کرد. در مقابل کیفیت پایین بدنه و کابین، استهلاک زیاد قطعات به همراه هزینه‌های نگهداری قابل‌توجه، ایمنی پایین و… جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۷۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5005 ديدگاه)

    هزینه واشر پژو پارس 😐

    موافقم 57
    مخالفم 31
    1. علی Shelby

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (577 ديدگاه)

      محصولاتی مثل پژو پارس و ۴۰۵ خیلی واشر زنی شون بالاست
      متاسفانه
      من موندم تا کی باید ایران ماشین تولید کنه
      یا تولید میکنی ماشین درست تولید کن
      یا ماشین پرست تولید نمیکنی در کارخونت رو ببند

      موافقم 36
      مخالفم 5
      1. شاهرخ خونساری

        ۷ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نگهداری از ماشین مهم است معذرت میخوام که شما بلد نیستید من از سال ۱۳۸۴پژو پارس دارم تا حالا واشر نزده ترموستات رله فن تمیزی رادیات خنک کردن اصولی ضدیخ تعویض شلنگ مشکل شماست.

        موافقم 12
        مخالفم 16
      2. ایران مظلوم

        ۱۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کاملا درست و دقیق اشاره کردید ولی از اونجایی که تولید کنندگان عرابه های مرگ در ایران در اثر بی شرفی و دیاثت زیاد در برابر نظرات مشتریان خود کور و کر هستند جا داشت چندین مورد فک و فامیل و اهل و عیالشون را مورد عنایت و دعاهای بالاتر از ۱۸ قرار میدادی تا برای خوندن اونها و لذت بردن از دعایی که برایشان کرده اید نظرات مفید شما را نیز ببینند . هر چند اینها اصلا پوشاندن جامه ی ناموسشون هم بلد نیستند چه برسه به نظرات و درخواستهای مردم و مصرف کنندگان و مشتری های مظلومشون
        دلم می سوزد و جز این ز دستم برنمی آید🙏🏻🙏🏻🥹🥹🥹🥹🤲🤲

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. محمدم۵۲

        ۱۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        کافیه کمی رادیاتور رو بالاتر از موتور قرار دهند .و اینو راحت می‌توانند اصلاح کنند،ولی دوباره چطور اینهمه اشغال هاشون رو بفروشند به مردم فلک زده ایران.
        من شش ساله ۴۰۵دارم مدل ۸۵ و تا حالا شش بار واشر زده.مرده شور این مافیا رو ببرند که این لگن میباس تا حالا صدبار قیچی شده باشه،هنوز زیر دست منه کارمند بیچاره هست.سوختش هم زیاده.خوب ماشین خوب وارد کنید تا میلیارد ها لیتر بنزین ،مازاد بیارید.
        لعنت به پدر و مادرتون با این سیاست های کثیفتون.من چقدر درامد دارم که همش در تعمیرگاهم.لعنت لعنت

    2. علی Shelby

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (577 ديدگاه)

      من موندم ایران خودرو و سایپا با اون فروش چطوری هنوز سرپان
      اینقدر ماشین هاشون گرونه که کم هم بفروشن اینقدر سود دارن که شرکت سرپا بمونه
      اینو قبلا هم گفتم رییس شرکت سایپا در دولت دهم میگفت:
      اون موقع که پرایدو از ۲۰ میلیون کردیم ۱۸ میلیون مردم فکر کردن خیلی خوب شده هی میومدن میخریدن
      و سود ما در هفته ۱۶۰ میلیارد بود

      یه روزی رییس شرکت فیات گفت:
      در این دوره شرکتی تولیدش زیر ۵ میلیون خودرو باشه ورشکست میشه
      تو همون ده ها شرکت ها باهم ادغام شدند و شدند
      کرایسلر فیات بعد شد استلانتیس
      رنو ، میتسوبیشی ، نیسان
      گروه فولکس بزرگ تر شد
      بی ام و رولز رویس
      ووو…
      چون نمیتونستن دوام بیارن و ورشکست میشدن چون ورشکست نشن با هم ادغام شدند
      وگرنه از خداشون بود جدا باشن از هم

      موافقم 11
      مخالفم 0
  2. دیا

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    شوخی نیست عزیز چند سال دیگه میشیم قدرتمندترین کشور دنیا. با همین پژو پارس. حیف که پراید تولید نمیشه وگر نه الان قضیه فرق می کرد.

    موافقم 47
    مخالفم 14
    1. گلاب

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (185 ديدگاه)

      ایران قویع

      موافقم 14
      مخالفم 29
    2. پیرمرد قدیمی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (205 ديدگاه)

      شما انصافاً کاپوت بزن بالا اگه بگم با تکنولوژی ۲۰ سال پیش مواجهه میشی بازم کم گفتم این خودرو به هرچیزی شبیه جز پژو ۴۰۶ با احترام به سلیقه دوستان لش ترین خودرو داخلیه.

      موافقم 43
      مخالفم 17
  3. دیا

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    واقعا واسه این عبوطیاره هزینه ها سرسام آوره

    موافقم 35
    مخالفم 8
    1. amirkhanzadeh

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      دقیقا

  4. سعید

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم چی بگم درمورد این خودرو.فقط این بگم کاش این خودرو هیچوقت وارد ایران نمیشد

    موافقم 37
    مخالفم 11
  5. فرهاد

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    من پژو پارس سال دارم ،این ماشین ما برای خوانواده استفاده شده
    مدل اواخر ۱۴۰۰بقران ماشین ۳۲ یا ۲۳ هزار واشر زد الان ماشین با ۵۰هزار کار جعبه فرمون پلوس خرابه
    کیفیت داخلی افتضاح
    رودریا جدا شده ،،،از اول هم جدا بود
    تازه همه سرعت گیر ها هم میبوسیم

    موافقم 55
    مخالفم 11
    1. افرسیابی

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام ببخشید ی چندروزی هست روغن فرمون ماشینم پژوه پارس ساده روغن کم میکنه زیرماشین نگاه کردیم بغل چرخ سمت شاگرد روغن میریزه میخواستیم بدونم هزینه اش چندمیشه وکجابایدبیایم

  6. مملی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیسک و صفحه و یه کله پلوس و گرد گیر و یه دسته موتور و ۲ تا لنت با اجرت شد ۸ میلیون ناقابل

    موافقم 31
    مخالفم 4
    1. .

      ۱۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      دیسک و صفحه ،۴ تومن
      کله پلوس ۵۰۰
      دسته موتور ۶۰۰
      لنت جلو ۵۰۰
      لنت عقب ۸۰۰

      دست مزد هم ۱.۵

      همه چیز عادی عزیزم

      گیربکس جک جی ۵ ،،100میلیون تعمیر میشه عزیزم

      موافقم 3
      مخالفم 1
  7. حجت

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با اینکه هزینه تعمیراتش مقرون بصرفه هست ولی همینکه خیلی بیخود واشر میزنه و برخی تعمیرنکاران هم موقع تعویض واشر خرج های اضافی مثل رینگ و پیستون و … درست میکنن اینهاش رو مخه برای تعمیر جای مطمئن ماشینو ببرین نه مثل من که بخاطر یک میلیمتر لقی پیستون 15میلیون خرجش کردم از اولش هم بدتر شد یه موتور داغون تحویلم داد

    موافقم 36
    مخالفم 3
    1. علی رضایی

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز لقی که مبگین به مکانیک ربط!نداره پژو بوس پیستون باهمه ینی طوری نیست که مکانیک بد ببنده و اندازه اش رو کم وزیاد کنه مگه اینکه جنس بوش پیستون بد برات انداخته باشه‌من شرق میبندم خوبه

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. رهگذر

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون لقی طبیعی بود

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. یاری

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من سالها پارس سال مدل ۸۹ دارم خدایی کیفیتش خیلی خوب بود خیلی کم خرج می‌تراشه قدرتش هم عالیه ت جاده خصوصا سربالایی هم که نگو
      البته چند سال پیش یه مدل ۹۸ هم خریدم هر روز یه مشکلی داشت دیگه عاجز شدم فروختمش خداروشکر که مدل پایین رو نگه داشتم و فعلا همینو سوار میشم فقط بعد از ده سال یه واشر روش عوض کردم

      موافقم 25
      مخالفم 1
      1. امیر

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز. منم یدونه 89سال دارم. واقعا همونجوری هستش که گفتی

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. کورد‌پور

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          خب چرا نمی‌یان اجاره مغاره بگین

  8. مجید

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    سال 96 پژو 405 دوگانه گرفتم ایران خودرو زحمت کشید
    دیسک و صفحه ماهک سیم کلاج ،جعبه فرمان ، یک جفت لاستیک ،یک بوش ورینگ پیستون ،پمپ بنزین ،کلید شیشه بالا بر ، گردگیرهای پلوس .بابت مشکل رنک حدود دو میلیون و …. خلاصه دوسال بدونه حقوق میرفتم صبح میرفتم نمایندگی شب خوشحال می‌آمدم خونه چون ماشین داشتم دیگه قضاوت نمیکنم

    موافقم 21
    مخالفم 5
  9. محمد

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت ها غیر منطقی و بسیار بالاست ،،نرخ نامه اتحادیه تا آنجا که من دیدم از زمین تا آسمان فرق دارد ،،خواهشمندم واقعی مطالب را مطرح کنید ،،برای مهال اجرت تعویض واشر سر سیلندر بستگی به پایین شهر وبالای شهر دارد حدودا میانگین دو تومان هست..ووو

    موافقم 26
    مخالفم 0
    1. علی رضایی

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام اجرت باز وبست سرسیلندرپژو دوتمن هست نرخنامه هم همینه تقریبا اما شمانسبت به تمام مشاغل وهزینهای زندگی بایدمقایسه کنین من تسمه تایم میگرفتم پنجاه تومن اجرت هم پنجاه تومن برای پژو الان تسمه تایم شده یک ملیون و پونصدهمون ایساکو اما اجرت پونصدتومنه .دیسک وصفحه میخریدم صدوبیست تومن والئو اجرت میگرفتم صدوپنجاه تومن الان دیسک وصفحه وائو شده سه تومن اجرت تعویض یک تومن .خب لوارم یدکی بدون هیچ زحمتی تسمه ده هزارتا توی انبارش داشته این سود رو خورده ولی تعمیرکار باید اون هم حمالی کنه گیربکس رو بازکنه پولوسهارو بازکنه جلوبندی رو بازکنه وببنده بعدهم تا یکماه طرف میادمیگه اقا ازوقتی بازکردی اگزوزم صدامیده اونم براش درست میکنی بازمیگه ترمزم نمیگیره وخلاصه تمام این جنگ اعصاب روداریم پس من فکرمیکنم اجرت که میگیریم نسبت به بقیه مشاغل خیلی کمتره وبیشتر ازهمه هم مسعولیت داریم البته بماندتعمیرکارانی که کارهارو از سر بازمیکنن وپول زیادهم میگرن ابروی ماروهم میبرن ولی کار درست انجام دادن وهزینه اتحادیه وتعهدات بعداز تعمیر واقعا درقبال اجرت ناچیز هبچی نیست

      موافقم 32
      مخالفم 22
      1. مهران

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اجاره مغازه های سرسام آور رو چرا نمیگی خرج خونه و خورد و خوراک ک دیگه هیچپیگه دخل ب خرج نمیخونه ملتم طلبکارن واقعا مکانیک ی زمانی جز پردرآمدترینا بود الان شده جز قشر ضعیف

        موافقم 7
        مخالفم 20
        1. Mohammad.reza.nemati

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          شما بدانید که همه مردم در دخل وخرج مشگل دارند من خودم مکانیکم مشتری که میاد خدمت شما ان هم مشگل دازه ماشین قوز بالا قوزه کیفیت لوازم زیر 20 درصدهست مشگل مکانیک نیست مشگل لوازم وتورم است اکثر قتطات هیچ نقشی مکانیک نداره کیفیت جنس بده تورم تورم همه را بجان هم انداخته

      2. مهران

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اجاره مغازه ها رو چرا نمیگی

        موافقم 3
        مخالفم 10
      3. امین

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مگه پول قطعاتو هم تو میخای بدی که انتظار داری هچقدر قطعه گرون شد دستمزد هم گرون بشه

        موافقم 20
        مخالفم 6
        1. ایوب

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام ببخشید ی چندروزی هست روغن فرمون ماشینم پژوه پارس ساده روغن کم میکنه زیرماشین نگاه کردیم بغل چرخ سمت شاگرد روغن میریزه میخواستیم بدونم هزینه اش چندمیشه وکجابایدبیایم

      4. Seyed

        ۱۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خب لوازم فروش حداقل سرمایش چند سال تو انبار خوابیده،شما چه توقعی داری که اندازه لوازم فروش دستمزد بگیری.البته که اکثر مکانیک ها هم با لوازم فروش‌ها تبانی می‌کنند که مشتری میفرستند لوازم بخره ب شرطی که ی درصدی هم واسه مکانیک کنار بذاره.یعنی علنی حرام اندر حرام کردید هر پولی که در میارید.

      5. احمد

        ۱۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        برادر من مگه تعمیر کار مونده همه نو بند شدن حتی بستن یک پیچ معمولی رو از حلقومت میکشن بیرون دستمزدها نجومی شده بیشتر از یک مهندس شرکت که بیست سال سابقه داره حقوق میگیرن

  10. Farhad

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام آقا شاهین
    لطفا اصلاح کنید من در مقاله ای در پدال هست در مورد هزینه واشر سر سیلندر ماشین
    هزینه کامل سرسیلندر پژو پارس رو زدید :۱۰,۱۰۰,۰۰۰ و در اون مقاله ریال زدید اما در این مقاله نه زدید ریال نه تومان آخه با عقل جور در نمیاد هزینه تعمیر کامل موتور پژو سه میلیون و ششصد بشه!!! و هزینه سرسیلندرش هم ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ تومان!!

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. شاهین

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      سلام مبالغی که مشاهده می فرمایید اجرت و دستمزد هست و به ریال نوشته شده. قیمت قطعات جدای این موارد هست که اونو باید از بازار تهیه کرد. البته دوستان دقت کنن این نرخنامه اتحادیه هست و در اکثر موارد هم رعایتش نمیکنن.

  11. فرشید یزدیان

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هزینه تعویض گیربکس: ۹۲۰،۰۰۰؟
    تعویض دیسک و صفحه: ۶۳۰،۰۰۰؟
    برای تعویض دیسک و صفحه باید گیربکس کامل پیاده شه بعد دیسک و صفحه تعویض بشه یعنی اجرت تعویض دیسک و صفحه باید از تعویض گیربکس بیشتر باشه نه کمتر!

    موافقم 7
    مخالفم 5
  12. دانیال باقری

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این اجرت ها و نرخ هایی که اصناف ارائه داده اصلا با بازار روز هماهنگ نیست همینطور قطعات و اجناس و املاک و همه چیز گرون میشه ولی به اجرت ها اضافه نمیشه. به نظرتون اجرت تعمیر کامل موتور ۳ تومن کافیه؟ هزینه‌ی ۶ بار اصلاح کردن سر میشه
    درضمن هیچ کسی دیگه زیر ۵ تومن تعمیر موتور ها رو نمیگیره چون نمیصرفه

    موافقم 6
    مخالفم 11
  13. طاهر موسوی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود به شما
    اقا تو تعمیر اساسی هزینه تراشکاری و سر هم کردن سرسیلندر جزو دستمزد تعمیرکاره؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  14. کامبیز

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    نان رو فقط مکانیک و تراشکار و قطعه فروش میخوره، بقیه مشاغل مفت گرونه!! البته صافکار یادم رفت.
    امروز دو تا رولبرینگ ژامبون عقب ۴۰۵ برای من مکانیک عوض کردند، دستمزد خالی مکانیک شده ۱/۸۰۰/۰۰۰ تومان، به هزار بدبختی ۱/۵۰۰/۰۰۰ بهش دادم. آخه این شد نان خوردن!! ؟ این که میگم نو شهرستان هست که معمولا قیمتا پائین تره.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  15. مهدی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام..آخه یه واترپمپ گرفتم یک میلیون..800هزار تومن اجرت میخواد.برا 405…آخ چجوریه چیزی تعمیر نکرده..فقط تعویض کرده.کهنه روباز کرده قطعه نو رو بسته سری جاش..چرااینقدر گرون..بابا مام کارگریم.یک ماه 8تومن حقوق داریم..طرف دوروزه 8تومن درمیاره..بابابابابابا

    موافقم 16
    مخالفم 2
  16. میرزا محمد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متأسفانه بعضی از تعمیر کاران نه انصاف دارند و نه کار بلد هستند فقط جیب بر هستند بخصوص تنظیم موتوریها روزی ۱۰ تا ۱۵ قانع نمی شوند و هیچ گونه نظارتی هم روی این آقایان صورت نمی گیرد.

    موافقم 11
  17. Mohammad.reza.nemati

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باور بفرمائید همه درست میگن همه مشگل دارند ناله دل سر میدن خدا بزرگه انشااله خدا خودش درست بکنه

  18. امید

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    .سلام دوستان اجرت دسمزد تعمیر کامل موتور پژو TU5چقد است
    اجرت تعویض واشر سر سیلندر TU5 هم بفرمایید

  19. رضا

    ۱۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر یه رانند یه ذره فنی کار باشه ۴۰۵ واشر نمیزنه من ۴۰۵ مدل ۸۹ هشت سال سوار شدم شوتی و کیلومتر انداز واشر نزد و دوباره یکی دیگه خریدم مدل ۹۷ این هم واشر نزده چرا چون هر سال اول مهر جنتهای رادیاتور و ترموستات رو تعویض میکنم و صد یخ میریزم داخلش. همیشه هم یک رله فن همراه هوا گیری و خیلی از کارها رو خودم انجام میدم موقعی که به ماشین نرسی و حتی ندونی رادیاتور کجاست این که ۴۰۵ من پراید که سخت جونی معروف دیدم تو یک ماه دوبار واشر زده نیسان آبی هم کاملا مشکل ۴۰۵ و داره اگه یه ذره داغ کنه واشر میزنه پس فنی کار باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا