خودروهای چینیهزینه تعمیرات خودرو

لیست قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی – 1402

در این مقاله لیست قیمت لوازم یدکی برخی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی بازار ایران در سال ۱۴۰۲ را خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

حضور پررنگ خودروهای چینی در کشور ما بر کسی پوشیده نیست و افرادی که ترجیح می‌دهند بجای یک خودروی کره‌ای یا ژاپنی کارکرده به دنبال محصولی صفرکیلومتر با گارانتی بروند ناچار هستند خودروهای چینی را انتخاب نمایند. اگرچه محصولات چینی حاضر در کشور ما از نظر کیفیت و سواری بسیار بهتر از نمونه‌های قدیمی و از رده خارج داخلی هستند اما نقاط ضعف قابل‌توجهی هم دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به برخی مشکلات کیفی، کمبود لوازم یدکی و همچنین قیمت بالای قطعات اشاره کرد. ما در این مقاله لیست قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی محبوب بازار شامل هایما S7، تیگو ۷ پرو، آریزو ۵، جک S5 را ذکر کرده‌ایم.

در همین زمینه بخوانید:

راهنمای خرید خودروی ایرانی و چینی با قیمت یک میلیارد تومان / سال ۱۴۰۲

راهنمای خرید گران ترین خودروهای چینی بازار ایران؛ چری تیگو ۸ و فیدلیتی و دیگنیتی و لاماری

خودروهای چینی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار ایران کدامند؟

لیست قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی در سال ۱۴۰۲

  • هایما S7

شاسی‌بلند مونتاژی ایران‌خودرو محبوبیت زیادی بین خریداران دارد. این قدبلند چینی شاید از نظر طراحی خودروی جذابی نباشد اما به لطف تولید توسط ایران‌خودرو و عدم تناسب بین عرضه و تقاضا بازار پررونقی دارد. در دل این خودرو پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو قرار دارد که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. در لیست زیر قیمت برخی قطعات یدکی هایما S7 ذکر شده‌اند:

نام قطعه قیمت حدودی (ریال)
پوسته گیربکس ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
میل‌لنگ ۱۳۸,۰۰۰,۰۰۰
جعبه‌فرمان ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
توربوشارژر ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کمپرسور کولر ۱۰۲,۰۰۰,۰۰۰
کاپوت ۹۸,۵۰۰,۰۰۰
درب جلو ۸۶,۵۰۰,۰۰۰
رادیاتور کولر ۷۸,۸۰۰,۰۰۰
ایربگ ۷۴,۰۰۰,۰۰۰
پلوس ۷۲,۵۰۰,۰۰۰
چراغ جلو ۵۸,۵۰۰,۰۰۰
رادیاتور آب ۴۸,۵۰۰,۰۰۰
دینام ۴۸,۰۰۰,۰۰۰
سپر جلو ۴۴,۰۰۰,۰۰۰
اویل پمپ ۴۱,۰۰۰,۰۰۰
جلوپنجره ۲۸,۵۰۰,۰۰۰
سنسور اکسیژن ۲۳,۵۰۰,۰۰۰
  • تیگو ۷ پرو

یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای چینی بازار تیگو ۷ پرو است که به لطف طراحی زیبا، کابین جذاب و پیشرانه کم‌مصرف گزینه مطلوبی به شمار می‌رود. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی تیگو ۷ پرو ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور خود را از طریق گیربکس CVT راهی چرخ‌ها می‌کند. در لیست زیر به قیمت حدودی برخی قطعات این شاسی‌بلند چینی اشاره شده است:

نام قطعه قیمت حدودی (ریال)
بوش میل تعادل جلو ۴,۴۵۰,۰۰۰
لنت ترمز ۸,۸۸۰,۰۰۰
قسمت پایین سپر جلو ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ترموستات ۱۹,۰۰۰,۰۰۰
سنسور سرعت ۷,۸۵۰,۰۰۰
دنده VVT میل سوپاپ دود ۲۸,۰۰۰,۰۰۰
رادیاتور آب ۵۳,۰۰۰,۰۰۰
پمپ بنزین ۴۰,۰۰۰,۰۰۰
  • آریزو ۵

سدان آریزو ۵ چند سالی است که در بازار کشورمان حضور دارد و اخیراً نسخه به‌روز آن با پسوند S معرفی شده است. این خودروی پینی از پیشرانه مشابه با تیگو ۷ پرو استفاده می‌کند و قدرت و گشتاور آن به ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتون متر می‌رسد. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس CVT راهی چرخ‌های جلو می‌شود. در ادامه قیمت برخی از قطعات آریزو ۵ را مشاهده می‌کنید:

نام قطعه قیمت حدودی (ریال)
درب جلو چپ ۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سرسیلندر ۱۹۹,۰۰۰,۰۰۰
کاپوت جلو ۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
اویل پمپ گیربکس ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ایربگ کامل ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰
توربین گیربکس ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کمپرسور کولر ۹۰,۰۰۰,۰۰۰
چراغ جلو ۷۳,۰۰۰,۰۰۰
جلوپنجره ۸۵,۰۰۰,۰۰۰
گلگیر جلو ۴۸,۰۰۰,۰۰۰
کیت تسمه تایم ۴۶,۰۰۰,۰۰۰
رادیاتور آب ۳۴,۵۰۰,۰۰۰
سپر جلو ۴۳,۰۰۰,۰۰۰
مه شکن عقب ۲۷,۰۰۰,۰۰۰
آینه بغل ۲۴,۵۰۰,۰۰۰
طبق جلو ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کمک فنر جلو ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دسته موتور راست بالا ۲۱,۰۰۰,۰۰۰
واتر پمپ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰
  • جک S5

دیگر شاسی‌بلند قدیمی بازار خودروی کشور جک S5 است که توسط کرمان موتور عرضه می‌شود. این خودرو به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتون متر گشتاور مجهز است و با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده است. لیست قیمت لوازم یدکی این خودروی چینی به شرح زیر است:

نام قطعه قیمت حدودی (ریال)
سرسیلندر ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
توربوشارژر ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰
منیفولد دود ۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰
ایربگ راننده و سرنشین ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
میل لنگ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جعبه فرمان ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
درب صندوق عقب ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکسل عقب ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کمپرسور کولر ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کاپوت ۹۰,۰۰۰,۰۰۰
درب جلو ۸۸,۰۰۰,۰۰۰
رام زیر موتور ۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پلوس کامل ۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رادیاتور آب ۴۳,۰۰۰,۰۰۰
چراغ جلو ۴۳,۰۰۰,۰۰۰
اویل پمپ ۵۲,۰۰۰,۰۰۰
واتر پمپ ۳۶,۰۰۰,۰۰۰
دیسک و صفحه ۶۲,۰۰۰,۰۰۰

خودروی چینی بخریم یا نه؟

با توجه به وضعیت موجود بازار خودروی کشور، اگر به دنبال خرید خودرویی صفرکیلومتر و مدرن‌تر از نمونه‌های تولید داخل باشید انتخابی به جز محصولات چینی نخواهید داشت. این شرکت‌ها طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و قطعاً یک سر و گردن بالاتر از محصولات قدیمی بازار کشور هستند. البته باید در خرید این خودروها به مواردی همچون افت فاحش قیمت خودرو، بازار خریدوفروش کم‌رمق‌تر نسبت به مدل‌های تولید داخل و از همه مهم‌تر کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آن‌ها اشاره نمود.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. H2

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    لوازم آریزو۵ چقدر گرونه؟؟؟ 😵‍💫😵‍💫

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. hamid

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (103 ديدگاه)

      اگه بتونی پیدا بکنی

      موافقم 15
      مخالفم 2
  2. X

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    آریزو کمک 2 تومن!
    من جفت کمک عقب تویوتا رو بهم گفت 1.5 البته حدود 2 سال پیش

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. ab0lf4zl

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      داداش دو سال پیش دلار 28 بود. بعد قیمت دسته دوم رو داری میگی نه نو

      موافقم 22
      مخالفم 0
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    خیلی گرونه پس می فهمیم که ماشین ایرانی
    بهتره

    موافقم 17
    مخالفم 12
    1. ab0lf4zl

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      ماشین ایرانی ک خب نداریم چون تمام وسایل هاش از چین میاد. بعد شما سراغ خانواده پژو ک بری اگه خوش شانس باشی و موتور نسوزونی هر 50هزار کیلومتر ی واشر سر سیلندر داری.اتاق سریع ب صدا میوفته . لوازم جانبی ک ب اسم فابریک بهت میدن نمیدونی کجا و با چ کیفیتی ساخته شده .
      خونواده سایپا هم ک کلا چیزی ب نام امنیت و رفاه نداری . کیفیت ساخت و مونتاژ هم ک افتضاح .
      و اینم هست ک هر رزو از کیفیت و پسایل ماشین هم دارن میزنن

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. عرفان

        ۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (43 ديدگاه)

        موتور TU5 مشکل واشر نداره و اگر درست نگهداری بشه حتی این جدیدا بدون نیاز به تعمیر اساسی ۲۰۰ هزار تا راحت کارمیکنه
        اگر ماشین برای زیر پا تو شهر مدنظر باشه با در نظر گرفتن هزینه نگهداری هنوز بهترین انتخاب خانواده ۲۰۶-۲۰۷ هست

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. حسین

          ۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (403 ديدگاه)

          آره فقط باید مجرد باشی یا حداکثر زوجین

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. تمدن شناس

          ۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          خیلی کم گفتی جناب عرفان نگهداری درست از تیوفایو بخصوص روغن هر5000هزارتا تعویض کنید+آب و غیره 207ایرانیزه داریم با 550هزارتا کار آدرس تعمیر گاه بلد نیستیم به لطف الله

    2. رضا

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (268 ديدگاه)

      آره پارس کاغذی و دنا شاتون و کلاغ بهتر از تیگو ۸ و هایما و دیگنیتی هستن!
      جک نگو
      ماشین چینی هر چقدر بد باشه سالها جلو تر از ایرانیه
      اگر پول کره ای و ژاپنی داری چینی نخر

      موافقم 15
      مخالفم 3
      1. M

        ۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دیگنیتی که یه سربالایی رو بالا نمی‌رفت

        موافقم 3
        مخالفم 3
      2. TOPGEAR

        ۱۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (54 ديدگاه)

        در عوض ایران ۶۹ ساله خودرو سازه تجربش بیشتره

        موافقم 3
        مخالفم 4
  4. کلاسیک باز آتشین

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    شما اشتباه میکنید که قیمت هارو به ریال مینویسد . البته ببخشیدا .

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. علی

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      واحد پول ایران ریال پس به دلار بنویسن ؟! البته ببخشیدا 😏

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. TOPGEAR

        ۱۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (54 ديدگاه)

        منظورض تومن بود

        موافقم 1
        مخالفم 1
  5. P

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (286 ديدگاه)

    یک نکته خیلی خیلی مهم اینکه خودرو های این لیست جزو پرفروشترین خودرو ها تو بازار هستن و حتی با این وجود دسترسی به قطعات تقریبا سخت هست ،حالا تصور کنید خودرو های تیراژ پایین چه بلایی سر مالک خواهد اورد

    موافقم 14
    مخالفم 3
  6. محمد حسین

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اول فکر کردم تومنه گفتم یا ابلفضل! بعد دیدم نه ریاله گرچه بازم به نسبت قیمتشون خیلی گرونه لوازم یدکیشون

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. H2

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    تو ماشینای ایرانی
    ماشینای سایپا موتور سردن و کم خرج ولی کم جونن و انتظارات حداقلی باید ازشون داشته باشی
    تو ایران خودرو
    موتور TU5 استهلاک کمتری نسبت به بقیه داره بشرط رسیدگی بموقع و رانندگی معقول
    سری XU که ربطی به رسیدگی نداره و کلا واشر میزنه
    سری EF هم خوبه ولی تا یه کارکردی، بیافته تو خرج تعویض موتور بصرفه‌تر از تعمیرشه
    در کل بنظر من تو ایرانیها، اونایی که موتور TU۵ دارن بهتر از بقیه‌ هستن مثل تارا و رانا
    البته منظورم از خوبن اینه که از بقیه بهترن

    موافقم 11
    1. ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (5005 ديدگاه)

      سری EF رو باید خوب ازش نگهداری کنی

      موافقم 3
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا