در این مقاله لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات مدلهای مختلف خودروی پراید را خدمت شما عزیزان ارائه کردهایم.
بیشک پراید یکی از پرتیراژترین، پرفروشترین، جنجالیترین و البته نا ایمن ترین خودروهای تاریخ کشور ماست و طرفداران و منتقدان فراوانی دارد.خودرو پراید با وجود محبوبیت بالا، به دلیل ساختار ساده و استهلاک بالا در مدل های قدیمی، نیازمند تعمیرات دورهای و تعویض قطعات است. اطلاع از هزینههای تعمیر و اجرت تعویض بخشهای مختلف پراید مانند واترپمپ، رینگ پیستون، گیربکس و کاسهنمد به شما کمک میکند که برای تعمیرات پیشبینی نشده و غیرمنتظره آماده باشید. آگاهی از این قیمت ها پیش از مراجعه به تعمیرگاه، نقش مهمی در مدیریت بهتر هزینهها دارد.در این صفحه تلاش کردهایم تا اطلاعات کاملی از اجرت خدمات و هزینههای قطعات پراید در سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان بگذاریم. از تعمیرات موتور و گیربکس گرفته تا تعویض بلبرینگ چرخ یا گردگیر پلوس، شما میتوانید هزینهها را به نرخ روز مشاهده کنید و در آن مدیریت و صرفه جویی داشته باشید.
هزینه و اجرت تعمیرات پراید در سال ۱۴۰۳
در ادامه لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات انواع پراید در سال ۱۴۰۳ را بر اساس نرخهای اعلامی رسمی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان ارائه میکنیم.
ردیف | شرح خدمات | پراید | پراید دوگانه | پراید یورو ۴ |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ |
۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۸ | تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۹ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض فشنگی روغن | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | فیلرگیری سوپاپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۱۴ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض تسمه دینام و هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض تسمه سفت کن کولر و باز و بست هواکش | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۱۹ | تعویض کاتالیست | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض لوله فرعی زیر اگزوز | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۲۳ | تعویض ترموستات | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض رادیاتور آب | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض منبع انبساط | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شینگ بخاری بلند | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض زانوی پلاستیکی بخاری به منیفولد | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۳۳ | تعویض فشنگی آب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض پایه دسته موتور جلو | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض دسته موتور بالا راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض دسته موتور جلو گرد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
۳۹ | تعویض پمپ بنزین برقی | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض فیلتر بنزین | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض لوله رفت بنزین | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض منبع کنیستر | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعمیر کامل گیربکس | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض کیت کلاچ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض سیم کلاچ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۸ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | تعویض لیور دسته دنده | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۰ | تعویض بوش لیور | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۱ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض سنسور کیلومتر | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۳ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۵۴ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۵۵ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض رام زیر موتور | ۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۰ | ۰ | ۰ |
۶۳ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض منبع هیدرولیک | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۷ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۰ | ۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | تنظیم غربیلک فرمان | ۴۰۰,۰۰۰ | ۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض لوله های هیدرولیک (جفت) | ۰ | ۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۰ | ۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعویض ترمینال ترمز | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض پمپ ترمز | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض شلنگ ترمز عقب | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض سیم ترمز دستی | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات پراید میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی پراید
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف پراید ذکر شده است:
پراید ۱۱۱ | پراید ۱۳۱ | پراید ۱۳۲ | |
طول (میلیمتر) | ۳۶۴۳ | ۳۹۳۶ | ۳۹۵۲ |
عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | ۱۶۰۲ | ۱۶۰۵ | ۱۶۰۵ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۴۵۵ | ۱۴۵۵ | ۱۴۵۵ |
فاصله بین محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۳۴۵ | ۲۳۴۵ | ۲۳۴۵ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۹۰۵ | ۹۱۵ | ۹۲۰ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۴۴ | ۶.۴۴ | ۶.۴۴ |
ظرفیت باک (لیتر) | ۴۰ | ۴۰ | ۴۰ |
تایر | ۱۶۵/65R13 | ۱۶۵/65R13 | ۱۶۵/65R13 |
نوع گیربکس | دستی | دستی | دستی |
تعداد دنده | ۵ سرعته | ۵ سرعته | ۵ سرعته |
نوع موتور | بنزینی یورو ۴ | بنزینی یورو ۴ | بنزینی یورو ۴ |
تعداد سیلندر | ۴ سیلندر خطی | ۴ سیلندر خطی | ۴ سیلندر خطی |
حجم موتور (سیسی) | ۱۳۲۳ | ۱۳۲۳ | ۱۳۲۳ |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۷۱ | ۷۱ | ۷۱ |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۱۰۸ | ۱۰۸ | ۱۰۸ |
سیستم فرمان | دنده شانهای | دنده شانهای | دنده شانهای |
حداقل شعاع چرخش فرمان | ۴.۵۵ | ۴.۵۵ | ۴.۵۵ |
قیمت پراید
در حال حاضر تنها نسخه وانت پیکاپ پراید با نام سایپا ۱۵۱ تولید می شود و قیمت آن نیز در جدول زیر ذکر شده است:
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
سایپا پراید ۱۵۱ | لاینر | ۳۱۹,۸۹۲,۰۰۰ | ۳۵۱,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا پراید ۱۵۱ | ساده | ۳۱۵,۴۸۷,۰۰۰ | ۳۴۴.۰۰۰,۰۰۰ |
مزایا و معایب پراید
باید دقت داشت مواردی که به عنوان مزایای پراید ذکر میشوند تنها در مقایسه با سایر خودروهای قدیمی بازار کشور هستند و نباید از خودرویی غیر ایمن با تکنولوژی چندین دهه پیش انتظار چندانی داشت. علیرغم انتقادات بسیار زیادی که به ایمنی و کیفیت پراید وارد میشود اما واقعیت آن است که محصول جنجالی سایپا به خاطر سادگی طراحی، استهلاک نسبتاً کم قطعات در مقایسه با خانواده پژو و همچنین مصرف سوخت مناسب آنهم در مقایسه با سایر خودروها گزینه محبوب خانوادههای کمدرآمد محسوب میشود. همچنین این خودرو بازار خریدوفروش بسیار خوبی دارد و از آن به عنوان پول نقد نام میبرند. در مقابل باید به ایمنی فاجعهبار، پیشرانه ضعیف و کیفیت پایین پراید اشاره داشت که همین موارد هرساله باعث فوت تعداد زیادی از هموطنان میشود. البته با افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر پراید نیز از دسترس افراد زیادی خارج شده و حتی قیمت آن مرز ۳۰۰ میلیون تومان را نیز رد کرده است. با افزایش قیمت خودرو هزینههای مربوط به قطعات و اجرت تعمیرات پراید نیز بیشتر شده اما بازهم نسبت به سایر خودروها کمتر است.
مهران
۱۸ شهریور ۱۴۰۲فکر کنم ریال و تومن رو قاطی نوشتید!
تعویض سیم ترمز دستی ۴ میلیون یا ۴۰۰ هزار!؟
شاهین
۱۸ شهریور ۱۴۰۲همه قیمت ها به ریال هست
مددی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲سلام، استپر موتور چه مارکی برای پراید خوبه دوستان؟
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۲داداش دستی بنداز من سه تا پراید داشتم هر سه تاشو دستی انداختم خیلی عالیه
هه
۲۴ شهریور ۱۴۰۲من کاری به تعصب ندارم . واقعا بدنه ی پژو ها محکمتر از پرایده؟ تصادفات رو ندیدید ؟ اسم پراید بد در رفته وگرنه هم پراید هم پژو مثل همن . کوییک محکمتر شده ولی بازم فایده نداره . ولی کلا صدی ۷ لیتر برای یه خودرو به این سایز خیلی زیاده.
قطعا من دنا نمیخرم سمند و پژو هم نمیخرم. یکم دیگه پول جمع کنم رد میشم از اینا و سراتو میخرم .
یا تویوتا .
Kingferi
۱۰ اسفند ۱۴۰۲سلام. پول مگه جمع هم میشه کرد؟! یا باید طلا کنی&دلار وضعت بهتر باشه ماشین چینی بخری بزاری بمونه ۱تومن روش بخوری خلاصه easy money بتونی جمع کنی.کسی که مثل من پراید سوار.همونم اسنپ وتپسی.از چنگش در میاره.مفت برای بزرگ
Enzo Ferrari 2008
۱۸ شهریور ۱۴۰۲نگه داری خر یا اسب به صرفه تره
هه
۲۴ شهریور ۱۴۰۲تازه در مغازه ها دو برابر این قیمتا که نوشته میگیرن .
تنها راه تعزیزاته
شهروند ایرانی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲یه نظر سنجی بزاریم کدوم ماشین با کدوم موتور کم استهلاک تر
گزینه ۱_پراید با موتور m13
2- پژو ۲۰۶ با موتور tu5
3-mvm 315 با موتور ۱.۵
کره فرانسه یا چین
امیر لک
۲۰ شهریور ۱۴۰۳پراید m13 بدون آب روغن کار می کنه
بردیا
۱۸ شهریور ۱۴۰۲حاجی قیمتارو دیگه پراید داشته باشی هم نمیتونی نگهداریش
X
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اسم پراید بد در رفته
پراید تمیز شرف داره به پژو و سمند و تیبا و ساینا و کوییک
شما پشت صبا های یورو2 قبل 90 بشینید زمین رو میکنن یعنی دنده یک بکس و باد میکرد و به صورت ترسناکی راه میرفت
تنها عیبش ایمنیه وگرنه از tu5 و xu7 و m15 های الان بهتر راه میره
علی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲بکس و باد !!!!!؟؟؟؟؟؟ 😐😐😐
شهروند ایرانی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲بعضی از مردم به ماشین به چشم تعصب نگاه میکنن در واقع پراید فقط موتور کم استهلاک داشت بخاطر وزن سبکش بود از لحاظ ایمنی همون سالی مزدا و فورد تولید میکرد اشغال بود چون اجازه فروش تو آمریکا پیدا نکرد بدلیل نقص ایمنی بعد کره ۲۵ سال پیش از رده خارج شد سایپا گرفتش هنوزم انواع جانور مثل سهند ازش تولید کرد
ab0lf4zl
۱۸ شهریور ۱۴۰۲تنها عیب؟؟؟ واقعا ایمنی خودت و خونوادت اینقدر برات کم اهمیته؟
پراید رو میگن اسهلاکش پایینتره ک اونم چون طول عمر قطعاتش کمتره عملا فرقی با سمند نداره.
هه
۲۴ شهریور ۱۴۰۲اولا عمر قطعات پراید کمتر نیست . کلا استهلاک پایین یعنی دیر خراب میشه . سمند و پژو سالی یکبار واشر میسوزونه.
در مورد ایمنی . همه گوش کنند پژو پارس هیچ فرقی با پراید نداره. بدنه انگار از کاغذه حتا فرانسویای قدیمیش.
عادل
۱ دی ۱۴۰۲حاجی من خودم پراید دارم قبلا هم پژو داشتم بله بدنه پژو زود جمع میشه اما همین جمع شدنش یجوریه که کمتر ضربه وارد میکنه به داخل اتاق ایمنیش از این لحاظ ایمنیش بیشتر کسی که باهاش تصادف کرده باشه تجربه کرده البته متاسفانه ما تو ایران ماشین سوار نشدیم که اینا را ماشین میدونیم و باهم مقایسه میکنیم
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۲درست استفاده کنی واشر نمیزنه.من ۴۰۵ مدل ۹۰ داشتم تا ۹۷ دادم ای اف سون گرفتم بعد ۱ سال درب سوپاپ ترک خورد آتیش گرفت پر شد.اونم شانس تخمی بود.۲۰۰ هزارتا با ۴۰۵ راه رفتم واشر نزد.پرایدم دارم ۶ ساله پیچ عوض نکردم.همه چی ب چطوری استفاده کردن ربط داره.یارو ماشین وارداتیم سوار میشه موتور قفل میکنه.
مهران
۱۹ اسفند ۱۴۰۲چجوری میتونم از فاکتور که همین الان پرداخت کردم و از قیمتش وحشت زده شدم و اومدم استعلام بگیرم چرا انقد شده یه عکس برای دوستان بزارم پراید یه … به تمام معناس که همش یجاش میلنگه صفرشو بگیر تا خونه بیا اگه تو گلگیر پشت کمک ترک نخورد هرچی گفتین حسابه
هادی
۱۵ آذر ۱۴۰۲به صورت ترسناکی راه میرفت من رو یاد زامبی ها انداخت
رهگذر
۲۰ شهریور ۱۴۰۲من همین دیروز واتر پمپ عوض کردم اجرت 570 هزارتومان ! مثل همیشه فقط یه لیستی ارایه شده بدونه هیچ نظارت و هیچ ایده ای برای اینکه تعمیرگاه و تعمیرکار به این لیست پایبند باشه !!
هه
۲۴ شهریور ۱۴۰۲من رفتم اتحادیه شکایت کردم و تعمیرکار مجبور شد طبق نرخ نامه عمل کنه .
هادی
۱۵ آذر ۱۴۰۲من شلنگ رادیاتور های پراید رو عوض کردم با یه ضد یخ و یه آب رادیاتور و منبع آب اضافی شد 500 تومن حالا با این تورم چطور میشه زندگی کرد گناه ما چیه که فقط باید اذیت بشیم از همه نظر
هه
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ماشینای ایرانی فقط ساینا قبل از ۹۷ .
ال ۹۰ ولی قیافش مینی بوسه .
بدنه شاهین قوی موتورش تعطیل . که احتمالا بدنش هم در آینده تعطیل میشه مثل سمند که نازک شد .
بقیه خودروهای داخلی همه آشغال و غیر ایمن . حتا پژو.
زانتیا با اینهمه طرفدار بی مغزش با وجود سرعت زیاد بدنش از پراید بدتره .
آرزم پسر بختیاری
۱۱ آبان ۱۴۰۲خداشاهده همین پرایدها اگه سازنده وطراحهاش سرسفره پدرمادر بزرگ شده بودن ونون حلال خور بودن یه عمر ماشین بود ورودستش نداشتیم.میشد مث پیکان زمان شاه
شهرزاد
۱۶ آبان ۱۴۰۲سلام این لیست قیمت اصلا درست نیست بری تعمیرگاه متوجه میشی دستمزد تعویض واتر پمپ ۷۰۰تومن دیروز پرداخت کردم وقتی گفتم تعرفه این نیست ۱۵۰تومن پس داد ولی باز هم زیاد بود تقریبا ۲برابر تعرفه
مسعود
۲۲ آبان ۱۴۰۲سلام اگه اجرتها اینه چرا نظارتی نیست الان اجرتها هر کدو ۳ الی ۴ برابرقیمت اتحادیه استچرا نظارت نیست اگه چند تا تعمیر گاه پلمپ بشه شاید رعایت بشه امنی کهاین نرخها رو میزاره بایدشماره برای شکایت ورسیدگی بزاره
arash
۱۲ دی ۱۴۰۲با سلام دوستان عزیز مقصرمکانیک نیست که هزینه ی زیاد میگیره مقصر خودشماها هستین فقط ده دقیقه بازرسی صنعت ومعدن یه برگه ی شکایت پرکن بروخونه ات اگرتوهرمسیرمکانیک ها دوتاجوشون جریمه های دریافت وجه اضافه بشن مابقی خودشونوجمع میکنند شماهم به پول اضافه ای دادی میرسی
پژمان
۲۶ آبان ۱۴۰۲پراید دارم ترمزش دو پا شده بود )پایین میگرفت و خالی میکرد( مشخص شد مشگل از کیت abs هست. خداشاهده کیت رو دراورد و ۱۵ دقیقه روش کار کرد. اجرتش شد ۲ م ت. محمدشهر کرج …
اینم بگم به هیچ وجه کارت به کارت نکنید.
لطفا این فرهنگو تو خودتون اصلاح کنید…
هرکسی هر کاری براتون داره انجام میده منتی نداره و پولشو میگیره
حتی بابت کیفیت کارشم منتی نداره و باعث میشه مجدد بریم پیشش…
شما واسه طرف کارت به کارت میکنی اون میان درصد مالیاتو کسر کنه و بهتون تخفیف بده؟ نه!
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۲داداش گفت کارت ب کارت مشکلی نداره.قیمتی ک میگه تقسیم بر ۱/۰۹ میکنی مالیاتش بره کنار باقیشو واریز کن.هرکی کارت ب کارت خواست همینه.تازه این وسط کارمزدتم کم کن
رضا عوده
۱ آذر ۱۴۰۲خب این که این نرخنامه رو نوشته سر کدوم اصولی تنظیم کرده
همین دیروز یه گیربکس تعمیر کردم طرف فقط یدونه کشویی دنده خریده. ۷۰۰تومن غیر از بقیه قطعات یدکی که کل فاکتور یدکی شد ۴میلیون
اونوقت من سر چه حسابی ۷۵۰تومن بگیرم؟
هی یارو توکه داری حق مردمو میگیری خب یه نگاهیم به قیمت یدکی بکن
یا فقط زورت به مکانیک رسیده
مهدی اصفهان
۱۰ دی ۱۴۰۲با ادبیات خودت باید باهات حرف زد ، اون فروشنده اولا پولشو خوابونده تا یه درصدی سود روش گیرش بیاد هر چند طرف اونا رو هم نمیگیرم چون اونا هم به حق خودشون قانع نیستند اما شما تعمیرکارا چون وسیله اون بنده خدا خراب شده و بی وسیله شده فکر میکنید سر گردنه هستش به اسم پول هنر نقره داغ میکنید طرفو،اوضاع مملکت به این بدیهام نیست بدی از خودمونه که هیچ کدوممون توی هر شغلی که هستیم به حق خودمون قانع نیستیم
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۲مهندس لنت ۶۰۰ تومنی جلو اجرتش نهایت ۱۰۰ تومنه.شما میخوایی نصف پول لنت اجرت بگیری یا بیشتر؟ چ ربطی ب قیمت فاکتور داره.انگار قطعات گیربکس از نوک ماشین تا ته ماشین جا میخوره.شما یا تازه کاری یا اصلا اینکاره نیستی
شهرام
۱۴ آذر ۱۴۰۲با سلام ۲تا بلبرینگ چرخ عقب عوض کرده برام ۶۳۰بلبرینگ شده ۵۰۰ اجرت تعمیر موتور کردم ۲۲میلیون و ۶۶۶هزار تومن فقط ۸تومن اجرت زده
رضا
۱۹ آذر ۱۴۰۲آخه من چی بگم به اونیکه این مقاله رو نوشته معلوم نیست قیمت ها به ریاله یا تومن
مهدی اصفهان
۱۰ دی ۱۴۰۲اینجا به ریال نوشته ولی دم تعمیرگاهها عین همین مبلغو منتها به تومن ازت میگیرن
عادل
۱ دی ۱۴۰۲حاجی من خودم پراید دارم قبلا هم پژو داشتم بله بدنه پژو زود جمع میشه اما همین جمع شدنش یجوریه که کمتر ضربه وارد میکنه به داخل اتاق ایمنیش از این لحاظ ایمنیش بیشتر کسی که باهاش تصادف کرده باشه تجربه کرده البته متاسفانه ما تو ایران ماشین سوار نشدیم که اینا را ماشین میدونیم و باهم مقایسه میکنیم
سیاوش
۲ دی ۱۴۰۲امشب تسمه تایم واسه پرایدم ۲۵۰هزار تومن گرفت تازه رفیقشم ،،پراید سواری خوبی داره ماشین بدی که نیست اگر جاده جاده باشه و راننده راننده
احمد
۵ دی ۱۴۰۲این قیمت ها دروغه مکانیک ها دوبرابر میگیرن.مثلا تعویض گیت کلاچ رو نهصد هزارتومن میگیرن .تعویض واتر پمپ رو هفتصد هزارتومن میگیرن.فیلرگیری پراید رو دویست وپنجاه میگیرن.تمام این نرخ نامه دروغه.تا اعتراض میکنی نرخ نامه نشون میدن که دوبرابر اینه
احمد
۵ دی ۱۴۰۲این هفته گیربکس پراید تعمیر کردم فقط بلبرینگ و عوض کرد با دنده دیشلی هارو با تسمه تایم و کاسه نمد ته میلنگ چهارمیلیونو پونصد دستمزد گرفت.به قران ظلمه مکانیک ها از دکترها بیشتر دارن مردم رو تیغ میزنن
میلاد
۹ دی ۱۴۰۲دوستان به این نرخنامه توجه نکنین دینا یچیزی نوشتن برای دل خودشون و انگار اینجا زندگی نمیکنن مبلغ هایی که تعمیرکاران محترم دریافت میکنن دو الی سه برابر این نرخنامه هستش
ایرانی
۱۳ دی ۱۴۰۲قیمت ها حتما به ریال ه ؟ هزینه تعمیر موتور حدودا ۳۰۰۰۰۰۰۰ . غیر ممکنه تومن باشه . کسی که همچین پولی داشته باشه پراید سوار نمی سه .
سالار
۱۷ دی ۱۴۰۲آخه چه خبره.خب دولت اینطور تعرفه میده که مکانیک میگیره دیگه.آخه تعویض یه کنیستر یا صافی بنزین اصلا مسخره ست چرا باید این عدد باشه.یا سیم ترمز دستی ۴۰۰ هزار تومان.مگه میخواهد موتور تعمیر اساسی کنه.خب اینطوری همه چی گرون میشه و مردم زیر بار گرونی دارن بیچاره میشن.
پاشا
۲۷ دی ۱۴۰۲این قیمتا واسه همینجاست. همش کشکه. تعمیرکار هرچی دلش بخاد میگیره.من پارسال گیربکس پراید باز کردم 850اجرت گرفته. بعد اینجا زده 700تومن برا امسال. مسخرس
حمید
۳ بهمن ۱۴۰۲تعویض سیم کلاچ پرایثد 111 رو 300 هزار تومان گرفت نرخ نامه ای در مغازه زده اند که با مقادیر اعلام شده چندین برابر تفاوت دارد
تبززپرد
۸ بهمن ۱۴۰۲شما بیا در رشته مکانیکی این پولا شما در بیار
بعد میفهمی که 400تومان برای تعویض سیم ترمز دستی کم هم هست چون تعویضش وقت گیر و کار سختی هست
حق گو
۱۰ بهمن ۱۴۰۲سلام.
تقصیر خودمون هست که مکانیک یا لوازم یدکی گرون حساب میکنه.
حتما قبل از پرداخت پول تقاضای فاکتور با مهر مغازه کنید و مغازه دار موظف هست فاکتور بده . اگر نداد پول ندین . هیچ کاری نمیتونه کنه چون خلاف قانون عمل کرده. و تاکبد کنید اگه ببشتر از نرخ مصوب باشه شکایت میکنید و اگه بیشتر از نرخنامه خواست بگیره اصلا ندین و تهدید به تماس با ۱۱۰ کنید و اونا ازترس ابرو هم شده دست از زرنگ بازی برمیدارن.
خجالت نکشید شما پول میدین و ارباب شمایید اون وظیفه داره طبق نرخ اتحادیه پول بگیره.
اگر مجبور به پرداخت مبلغ بیشتر شدین با فاکتور برو اتحادیه یا زنگ بزن به اتحادیه یا ۱۲۴ . هم بقیه پولتو پس میگیری هم خسارتت رو .
هرچی خریدی فاکتور بگیر . حتی یه شکلات .
دوبار تقاضای فاکتور کنید اتومات در ذهنتون باقی میماند که دریافت فاکتور مساویست با پایمال نشدن حق
حمید
۱۸ بهمن ۱۴۰۲همین الان تو کاشان پمپ بوستر ترمز تعمیر کرد،کلا بیست دقیقه شد،،سیصدپ پنجاه هزار تومن گرفت،،کاری ک خودم ده بار انجام دادم،ایندفه گفتم یه نونی هم تعمیرکار ببره،،تف به روش،،میگم زیاد نیست،میگه تازه هواتو گرفتم،یعنی اگه هواتو نمیگرفتم حتما یه ملیون میخاست بگیره،،فردا پیرم اتحادیه،،حالشو جا میارم،،همه دزد شدن،،هرکسی ک میتونه داره دزدی میکنه،،اجرت بالاهم یه نوع دزدی از جیب مردمه
مجتبی
۵ اسفند ۱۴۰۲کلا پراید ماشین خوبیه اما کجا؟!
توی مسافت های داخل شهری
نه اینکه توی وتوبان و جاده بین شهر
سعید سیدآبادی
۹ اسفند ۱۴۰۲من یه واتر پمپ پراید عوض کردم ۶۰۰ بابت واتر پمپ گرفته ۸۰۰ هزار اجرت تعویض؟
واقعا درسته؟
به کی باید شکایت کنیم؟
حسین
۹ اسفند ۱۴۰۲این قیمت ها مال سال 1401 هست که تا پانزدهم فروردین 1702 اعتبار داشت لطفا اصلاح فرمایید و مردم رو دچار کج فهمی نکنید.
حسین
۹ اسفند ۱۴۰۲اعتبارش تا 15 فروردین 1402 بود که تموم شده.
رضا
۲۱ اسفند ۱۴۰۲اصلا این لیست با قیمت ها برابری نمیکنه من یک واتر پمپ پراید عوض کردم 600هزار تومان دادم