هزینه تعمیرات خودرو

هزینه و اجرت تعمیرات انواع پراید – 1403

در این مقاله لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات مدل‌های مختلف خودروی پراید را خدمت شما عزیزان ارائه کرده‌ایم.


بی‌شک پراید یکی از پرتیراژترین، پرفروش‌ترین، جنجالی‌ترین و البته نا ایمن ترین خودروهای تاریخ کشور ماست و طرفداران و منتقدان فراوانی دارد.خودرو پراید با وجود محبوبیت بالا، به دلیل ساختار ساده و استهلاک بالا در مدل های قدیمی، نیازمند تعمیرات دوره‌ای و تعویض قطعات است. اطلاع از هزینه‌های تعمیر و اجرت تعویض بخش‌های مختلف پراید مانند واترپمپ، رینگ پیستون، گیربکس و کاسه‌نمد به شما کمک می‌کند که برای تعمیرات پیش‌بینی‌ نشده و غیرمنتظره آماده باشید. آگاهی از این قیمت ها پیش از مراجعه به تعمیرگاه، نقش مهمی در مدیریت بهتر هزینه‌ها دارد.در این صفحه تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات کاملی از اجرت خدمات و هزینه‌های قطعات پراید در سال  ۱۴۰۳ را در اختیارتان بگذاریم. از تعمیرات موتور و گیربکس گرفته تا تعویض بلبرینگ چرخ یا گردگیر پلوس، شما می‌توانید هزینه‌ها را به نرخ‌ روز مشاهده کنید و در آن مدیریت و صرفه جویی داشته باشید.

هزینه و اجرت تعمیرات پراید در سال ۱۴۰۳

در ادامه لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات انواع پراید در سال ۱۴۰۳ را بر اساس نرخ‌های اعلامی رسمی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

ردیف شرح خدمات پراید پراید دوگانه پراید یورو ۴
۱ تعمیر کامل موتور ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۶,۰۰۰,۰۰۰
۲ تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰
۳ پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲,۰۰۰,۰۰۰
۴ تعمیر کامل سر سیلندر ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۵ تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۴۰۰,۰۰۰
۶ تعویض واشر منیفولد دود ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۷,۲۰۰,۰۰۰
۷ تعویض واشر گلویی اگزوز ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۸ تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ ۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۹ باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ ۱۵,۸۰۰,۰۰۰
۱۰ تعویض فشنگی روغن ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۱ تعویض شلنگ های بخار روغن ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰
۱۲ باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۱۳ فیلرگیری سوپاپ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۰
۱۴ تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۶,۳۰۰,۰۰۰ ۶,۳۰۰,۰۰۰
۱۵ تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۷۰۰,۰۰۰
۱۶ تعویض تسمه دینام و هیدرولیک ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۷ تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۱۸ تعویض تسمه سفت کن کولر و باز و بست هواکش ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۰
۱۹ تعویض کاتالیست ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۵,۹۰۰,۰۰۰
۲۰ باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۱ باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۲۲ تعویض لوله فرعی زیر اگزوز ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۰
۲۳ تعویض ترموستات ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۲۴ تعویض رادیاتور آب ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۲۵ تعویض منبع انبساط ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۶ هواگیری و ریختن ضدیخ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۲۷ تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۲۸ تعویض شیلنگ بالای رادیاتور ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۹ تعویض شیلنگ پایین رادیاتور ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۰ تعویض شیلنگ بخاری کوتاه ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۳۱ تعویض شینگ بخاری بلند ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۲ تعویض زانوی پلاستیکی بخاری به منیفولد ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۰
۳۳ تعویض فشنگی آب ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۳۴ تعویض پایه دسته موتور جلو ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۳۵ تعویض دسته موتور بالا راست ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۳۶ تعویض دسته موتور جلو گرد ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۳۷ باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰
۳۸ تعویض باک بنزین توافقی توافقی توافقی
۳۹ تعویض پمپ بنزین برقی ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۰ تعویض فیلتر بنزین ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۴۱ تعویض لوله رفت بنزین ۷,۲۰۰,۰۰۰ ۷,۲۰۰,۰۰۰ ۷,۲۰۰,۰۰۰
۴۲ تعویض شلنگ برگشت بنزین ۷,۲۰۰,۰۰۰ ۷,۲۰۰,۰۰۰ ۷,۲۰۰,۰۰۰
۴۳ تعویض منبع کنیستر ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۴۴ تعمیر کامل گیربکس ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ ۱۶,۵۰۰,۰۰۰
۴۵ تعویض کیت کلاچ ۹,۹۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰
۴۶ تعویض سیم کلاچ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۴۷ تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۴۸ تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
۴۹ تعویض لیور دسته دنده ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۵۰ تعویض بوش لیور ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۵۱ تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ ۱۶,۵۰۰,۰۰۰
۵۲ تعویض سنسور کیلومتر ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۵۳ باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰
۵۴ باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰
۵۵ باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰
۵۶ تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس ۵,۶۰۰,۰۰۰ ۵,۶۰۰,۰۰۰ ۵,۶۰۰,۰۰۰
۵۷ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست ۵,۶۰۰,۰۰۰ ۵,۶۰۰,۰۰۰ ۵,۶۰۰,۰۰۰
۵۸ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ ۵,۶۰۰,۰۰۰ ۵,۶۰۰,۰۰۰ ۵,۶۰۰,۰۰۰
۵۹ تعویض رام زیر موتور ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰
۶۰ تعویض کمک های جلو هر عدد ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۶۱ باز و بستن طبق هر دو طرف ۴,۸۰۰,۰۰۰ ۴,۸۰۰,۰۰۰ ۴,۸۰۰,۰۰۰
۶۲ تعویض موج گیر جلو هر طرف ۰ ۰ ۰
۶۳ تعویض قرقری فرمان هر طرف ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰
۶۴ تعویض سیبک فرمان هر طرف ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰
۶۵ تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰
۶۶ تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰
۶۷ تعویض کامل اکسل (ABS) ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ ۱۰,۹۰۰,۰۰۰
۶۸ میزان فرمان دستی ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۶۹ میزان فرمان با دستگاه ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۷۰ تعویض کمک عقب هر طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۷۱ تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰
۷۲ تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۷۳ باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ ۱۲,۹۰۰,۰۰۰
۷۴ تعویض پمپ هیدرولیک ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰
۷۵ تعمیر پمپ هیدرولیک ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰
۷۶ تعویض منبع هیدرولیک ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۷۷ تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک ۰ ۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰
۷۸ تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰
۷۹ تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰
۸۰ تعویض گردگیر فرمان چپ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۸۱ تعویض گردگیر فرمان راست ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۸۲ تنظیم غربیلک فرمان ۴۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۸۳ تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰
۸۴ تعویض لوله های هیدرولیک (جفت) ۰ ۰ ۵,۶۰۰,۰۰۰
۸۵ تعویض چهارشاخه فرمان ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰
۸۶ باز و بستن تلسکوپی فرمان ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۵,۹۰۰,۰۰۰
۸۷ تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی ۹,۹۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰ ۱۱,۷۰۰,۰۰۰
۸۸ تعویض موتور ABS و کالیبراسیون ۰ ۰ ۸,۴۰۰,۰۰۰
۸۹ تعویض سنسور ABS چرخ جلو ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۹۰ تعویض ترمینال ترمز ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰
۹۱ تعویض پمپ ترمز ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۹۲ تعویض کالیپر چرخ جلو ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰
۹۳ تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف ۴,۵۰۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰
۹۴ تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۹۵ تعویض لنت جلو دو طرف ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰
۹۶ بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۹۷ تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۹۸ تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۹۹ تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۰ تعویض شلنگ ترمز عقب ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۱۰۱ تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۱۰۲ تعویض سیم ترمز دستی ۸,۸۰۰,۰۰۰ ۸,۸۰۰,۰۰۰ ۸,۸۰۰,۰۰۰
۱۰۳ تعویض تفنگی ترمز دستی ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰

مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات پراید می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شماره‌های ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.

مشخصات فنی پراید

در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های مختلف پراید ذکر شده است:

پراید ۱۱۱ پراید ۱۳۱ پراید ۱۳۲
طول (میلی‌متر) ۳۶۴۳ ۳۹۳۶ ۳۹۵۲
عرض – بدون در نظر گرفتن آینه‌ها (میلی‌متر) ۱۶۰۲ ۱۶۰۵ ۱۶۰۵
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۴۵۵ ۱۴۵۵ ۱۴۵۵
فاصله بین محور چرخ‌های جلو و عقب (میلی‌متر) ۲۳۴۵ ۲۳۴۵ ۲۳۴۵
وزن خالص (کیلوگرم) ۹۰۵ ۹۱۵ ۹۲۰
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۶.۴۴ ۶.۴۴ ۶.۴۴
ظرفیت باک (لیتر) ۴۰ ۴۰ ۴۰
تایر ۱۶۵/65R13 ۱۶۵/65R13 ۱۶۵/65R13
نوع گیربکس دستی دستی دستی
تعداد دنده ۵ سرعته ۵ سرعته ۵ سرعته
نوع موتور بنزینی یورو ۴ بنزینی یورو ۴ بنزینی یورو ۴
تعداد سیلندر ۴ سیلندر خطی ۴ سیلندر خطی ۴ سیلندر خطی
حجم موتور (سی‌سی) ۱۳۲۳ ۱۳۲۳ ۱۳۲۳
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۷۱ ۷۱ ۷۱
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) ۱۰۸ ۱۰۸ ۱۰۸
سیستم فرمان دنده شانه‌ای دنده شانه‌ای دنده شانه‌ای
حداقل شعاع چرخش فرمان ۴.۵۵ ۴.۵۵ ۴.۵۵

قیمت پراید

در حال حاضر تنها نسخه وانت پیکاپ پراید با نام سایپا ۱۵۱ تولید می شود و قیمت آن نیز در جدول زیر ذکر شده است:

مدل مشخصات قیمت کارخانه قیمت بازار
سایپا پراید ۱۵۱ لاینر ۳۱۹,۸۹۲,۰۰۰ ۳۵۱,۰۰۰,۰۰۰
سایپا پراید ۱۵۱ ساده ۳۱۵,۴۸۷,۰۰۰ ۳۴۴.۰۰۰,۰۰۰

مزایا و معایب پراید

باید دقت داشت مواردی که به عنوان مزایای پراید ذکر می‌شوند تنها در مقایسه با سایر خودروهای قدیمی بازار کشور هستند و نباید از خودرویی غیر ایمن با تکنولوژی چندین دهه پیش انتظار چندانی داشت. علیرغم انتقادات بسیار زیادی که به ایمنی و کیفیت پراید وارد می‌شود اما واقعیت آن است که محصول جنجالی سایپا به خاطر سادگی طراحی، استهلاک نسبتاً کم قطعات در مقایسه با خانواده پژو و همچنین مصرف سوخت مناسب آن‌هم در مقایسه با سایر خودروها گزینه محبوب خانواده‌های کم‌درآمد محسوب می‌شود. همچنین این خودرو بازار خریدوفروش بسیار خوبی دارد و از آن به عنوان پول نقد نام می‌برند. در مقابل باید به ایمنی فاجعه‌بار، پیشرانه ضعیف و کیفیت پایین پراید اشاره داشت که همین موارد هرساله باعث فوت تعداد زیادی از هم‌وطنان می‌شود.  البته با افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر پراید نیز از دسترس افراد زیادی خارج شده و حتی قیمت آن مرز ۳۰۰ میلیون تومان را نیز رد کرده است. با افزایش قیمت خودرو هزینه‌های مربوط به قطعات و اجرت تعمیرات پراید نیز بیشتر شده اما بازهم نسبت به سایر خودروها کمتر است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۵۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. ع

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تورو خدا ماشینتون رو با اسنپ نابود نکنید کار در اسنپ مثل اینکه داری ماشینت رو ذره ذره می تراشی و می خوری خدا نابودشان کنه موتور من رفت تو خرج با این اشتغال زایی مزخرفشون

    موافقم 170
    مخالفم 9
    1. امیرعلی جهانبانی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درود به شرافتت ،حرفت حقه، منم بخاطر همین موضوع ۱۵ میلیون به موتور و اجزای ماشینم ضرر رسوندم بخاطر کرایه های نا چیز اسنپ ، به والله بی عقلی بخوای برای اینا کار کنید….

      موافقم 123
      مخالفم 4
    2. علی Shelby

      ۱۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (557 ديدگاه)

      من برام یه سوال پیش اومد
      مگه مزایایی هم داره که زدید مزایا
      اگر قراره پراید مزایایی داشته باشه اون مزایا این ها هستن
      راه رفتن
      داشتن چراغ
      ساعت در ماشین
      صفحه امپر و داشبورده

      موافقم 50
      مخالفم 5
  2. احمد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بله خوب ببینید و برید اسنپ کار کنید

    موافقم 72
    مخالفم 5
  3. احمد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این نرخها الکیه به قران گیربکسم رو تعمییر کامل کردم مکانیک دومیلیون وپونصد دستمزد گرفت.بلبرینگ چرخ عقب مو عوض کردم مکانیک ۲۵۰هزارتومن از دستمزد گرفت

    موافقم 85
    مخالفم 7
    1. علی

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام برواتحادیه مکانیک فریبت داده ۲۵۰۰ازت اجرت گرفته درصورتی که اجرت تعمیرگیریبکس ۷۵۰هزارتومانه بروشکایت کن ازش

      موافقم 60
      مخالفم 5
    2. عبدالله

      ۳۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خداشاهده رام زیر،رادیات،پراید،و۳پیچهای چپ وراست،روبرام ،جوشکاری،کردنه،۶ملیون وپونصد،که،شرطمون،برتعویض،بوده،خوزستان
      ،هندیجان

  4. احمد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در حال حاضر رادیاتور بخاریم سوراخ شده.رفتم ۳۵۰تومن رادیاتور خریدم.سه جا برای تعویض قیمت گرفتم یکیشون گفت ۶۰۰یکیشون گفت۷۵۰یکی دیگشون فرمودند۱ودویست هزار تومن.اصلا هیچ نظارتی نیست هرکس هر نرخی بخواد میده

    موافقم 83
    مخالفم 2
    1. جی جی

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کارکرده خریدی؟چون قیمت رادیاتور یک به بالاست

      موافقم 26
      مخالفم 4
  5. اکبر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۲۵۰۰۰۰۰۰هزینه موتورماشینم شد ازعواقب کار در تپسی خدا لعنت کنه منو که روزی زن وبچه ام رو ریختم تو اب

    موافقم 72
    مخالفم 1
  6. Mohamad reza Nuruzy

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بخدا اگر هیچ مکانیکی طبق تعرفه اجرت بگیره هرکی هرچقددلش بخاد میگه

    موافقم 56
    مخالفم 2
  7. اسدالله

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده همین هفته دوتا کمک عقب با یه سرکمک جلو عوض کردم میگه800هزار البته شهرستان تهران نه.
    هیچ مکانیک یا جلوبندی ساز یا هرچی اصلا بجای نمیرسن از بس پول مفت و حروم میگیرن.نطارتم صفر.البته آشنا بود نصف مبلغ پرداخت کردم نصفش نه گفتم بپرسم مطمئن شم بدم بهش یانه ب نظرتان ؟

    موافقم 33
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نده وقتی زیادگرفته

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. ارش

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدایی خوب گرفته تهران فقط دوتا کمک عقب ۸۰۰ میگیرن

  8. امپراطوری کمالشهر

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا لعنتشون کنه گیربکس ماشینم خراب شده با این کار بیخود اسنپ
    9ملیون تومان رفتم زیر قرض
    همه جوره گرفتارم کرده باطری خراب شده جلوبندی داغون کمک فنر تعطیل لاستیک که نگو اگه ماشینموبدم ضایعاتی باید یه چی هم دستی بدم بهش تا ببره

    موافقم 57
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۱۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      ،👍

    2. محمد ایوبی

      ۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درست مثل همون بلایی که سر ماشین من اومد

  9. H

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این قیمتها چیه ماشینمون زو‌دپر بندازیم اینها به ریال منطقیه این چرندیات رو‌کی در کشور اشاعه میده

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. ابوذر

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر با ماشین کار می‌کنی باید و حتما خودت بتونی تعویض قطعات انجام بدید یا یاد بگیری وگرنه وارد این شغل رانندگی نشو.توقع داری ماشین بکشی و خراب نشه؟بعد بعلت فقر نتونی از مخارجش بر بیایی.علم و آگاهی در مورد مشاغل نداری واردش نشو برو کارگری

    موافقم 32
    مخالفم 16
  11. amirboss

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (777 ديدگاه)

    یه کم در مورد مسائل فنی خودرو تحقیق کنین و چهارتا چیز یاد بگیرین تا کمتر جیب مکانیک های عزیز رو پر کنین.
    وقتی عیب قطعی ماشینتون رو بفهمید راحت تر میتونین تصمیم گیری کنید تا اینکه پیش چند مکانیک برید و هرکدام یه عیب برای ماشینتون بتراشن.

    موافقم 17
    مخالفم 2
  12. شوفر اسنپ

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، شما هر روز که کار میکنی ۲۰۰ هزار تومان بزار تو یک باکس و فراموش کن و اگر هر چی بهت کرایه نقدی دادند بزار تو باکس ، وقتی ماشینت خراب شد اگه پول نداشتی برو بر دار خرجش کن اگه داشتی باز بهش دست نزن یک کار دیگه هم هر وقتی پول دست اومد یه بار لنت، روغن، تسمه خرد خرد لوازم کوچک بخر بزار کنار دیگه بهت فشار نمیاد برای کار د اسنپ عجله نکنید روزی ۵۰۰ کار کنید بین ۸ تا ۴ عصر ترافیک کمه فشار نمیاد به کلاچ مسیرها بالا هم کمتر بگیرد فرودگاه راه آهن بار اصلا ابدا

    موافقم 15
    مخالفم 3
  13. ابولفضل

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من کارم شده روزی 7ساعت بکوب از ساعت 6تا 1نصفه شب کار میکنم تا فقط ماشینو درستش کنم الان روغن سوزی افتاده و گیربکسم داغون شده برای گرفتن پاداش بکوب کار میکنم ولی اکثرا بخاطر تاخیر اکثر خانمها ودخترها توقع بیجا اینجا نگهدار. از. اونجا بورو کار دارم. جلوی کارت بانک نگه دارید پول بگیرم و….خیلی هم میزارن به مقصد که رسیدیم تازه میگه شماره کارت بده انتقال نمیده و…مثلاً اسنپ گفته 13سغر بری 170هزار تومن پاداش میده عوضش کرایهارو نصف کرده از ساعت 6تا12شب کار می‌کنی میبینی 11تایا12تا مسافر بردی بخاطر توقفها وتوقهای لیجای بعضی مسافر ها نمی‌رسم کامل کنم الان خیلی از مسافرها مریض سفر میگیرن قبول میکنم 6دقیقه زده تا مبدا بلد رو میزنی میبینی زده 8دقیقه بهر حال گازشو میگیرم همینکه میرسم مبدا مسافر لغو می‌کنه وتازه بعضی چهار پنج دقیقه منتظر میمونم یک دفعه لغو می‌کنه واسنپم الکی میگه پول لغو میدم اونم اگر ده دقیقه بیشتر وایسی چپی گیری کنی 2000تومن حق کمیلی میده. قبلاً کم بود از این ازیت وآزار ولی الان زیاد شده مسافرها قبلاً میترسیدم که اگه از این کارها بکنن اسنپ برنامشونو قطع می‌کنه ولی الان فهمیدم هیچ کاری ن نداره وخیای هم پول کرایه نمیدن وله بهانه‌ای جور وا جور جیم میشن وهرچی به اسنپ هم میگی جواب نمیده وتازه کمسیونشم گرفته و پس نمیدن خدایی من خونه پدرم هستم وخرجم با خونی ومجردم با این حال کارم شده کار کردن وتعمیر این ماشین که هیچ وقتم تموم نمیشه تا یه جاشو پرست میکنی جای. یگش خراب میشه به امید درآمد 7مایون کار کردم بکوب تا ماشینو درست کنم الان خورد خورد 17ملیون خرج کردم و هنوز مشکل اصلی ماشینو نتونستم درست کنم

    موافقم 32
    1. فرهاد

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      برادر عزیز کارکردن با ماشین شخصی برکت نداره من سالها با ماشین مسافرکشی کردم تو آژانس بودم توی خط میدون حر سپه بودم خط آذری مارلیک بودم مسافر ساعتی روزانه داشتم سرویس کارگری بودم .شاید ماههایی بوده که چند برابر کارمند درامد داشتم ولی خداشاهده پولش برکت نداره .یکی میگفت شاید بخاطر اینه که مسافر راضی بدادن هزینه رفت و آمد نیست! خیلی زرنگ باشی جلوی گدایی رو میگیره .الان چند ساله که اصلا اصلا دیگه مسافر سوار نمیکنم اعصابم راحت تره .

  14. ابولفضل ورزدار

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من همون ابولفضل هستم خرج خورد واشینم رسید به 20ملیون بجز موتور ورینگ پیستون و…..یاطاقان ومیللنگو…همه چیزو تقریبا درست کردم فقط مونده موتور گیر بکس کاما تعمیر کردم فلایویل تراش دادم ودیسک وصفحه شرکتی اصلی انداختم ولی همین که اسم موتور میاد مکانیکها یاد اضافه کردن موجودی میفتن لوازم پرسیدم رینگ پیستون 2ملیون یاطاقان 1ملیون آوریل پمپ هم با کسریچیزای قبل 1ملیونو1ملیونم برای خورده ریز البته موتوری که نترکیدها تازه صدای بغل یاطاقان میده ودود می‌کنه وسرسیلنر رو هم شیش ماه پیش دادم تراشکاری همه کارشون کرد فکر نمیکنم سر سیلندر کاری داشته باشه خلاصه 5تومن لوازمش میشه و تراشکاری هم اگه بخواد3ملیون بگیره واجرت مکانیک هم 5ملیون جمعا 13ملیون حداقل میخواد نذدبک دو ماهه بکوب از 6بعدضهر تا 12یا یک شب بدونه مکس حتی بعضی وقتا وقت نمی کنم سیگاری بکشم کار میکنم ولی ماشین انگار داره وا می‌ره با اینکه اکثر جاهاشو درست کردم میترسم یکدفعه گیر کنه یا خسارت زیادی به سیلندر و میلنگ بزنه واز اون طرف هم تازه دو سه ملیون کار کردم بعد تعمیر گیربکس پیش مکانیک رفتیم گفتیم مشکلش اینه قدرت ندارن سربالایی نمی ره دود می‌کنه حتی سوار هم نمی شن دور کامل بزنن فقطنشست نیم کلاج کرد وگفت صفحه نداری ودود مشکلش چپقی سرسیلندرها همه این کارو کردیم فرقیی نکرد فقط شتاب ماشین بهتر شد ولی دود وضعیف بودنش بدتر شد حالا به مکانیک چیبگم هرچی بگی آخرش میگه این کارو هم باید بلاخره بعداً میکردی اینکه فکر خودشون سرکسی کلاه بزارن کار بگیرن واجب نبود گیربکس بقول خودش گفت صفحه که داری فقط دیسکت کمی خوب نیست اگه این خرج که 5/5برام تموم شد نمی کردم دوسه روز دیگه موتورولا وتعمیر میکردم ولی الان روزی 500بیشتر نمیشه کنار بزارم حداقل بیست روز دیگه باید کار کنم تا پولم 12تومن بشه اگه مشکلی وخرابی پیش نیاد واگر موتور تواین بیست روز ده ملیون خرجش بالاتر نره من اگر بتونم این کارو تموم کنم دیگه اسنپ کار نمی کنم ماشینو میخوابونم ویژه جایی دنبال کار سبکی میگردم تا خرجم در بیاد تازه من مجردم خونه پدرم هستم وخوروخوراکو با توماس وضعم اینجوریه با 53سال

    موافقم 15
  15. علی

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان مشکل این جاست که از اون اولی که ماشین چیزیش نبوده پول کنار نزاشتین که اگه پول کنار میگذاشتین وضع به این جا نمی‌رسید من خودم روزی ۳۰۰ میزارم کنار غیر از بنزین و روغن. هم دارم پس انداز میکنم هم خرج ماشین در میاد هم خرج خودم پیشنهاد میکنم تو تپسی کار کنین کرایه ها بهتره ولی یکم حوصله میخواد چون زیاد لغوی داره

    موافقم 6
    مخالفم 3
  16. فرزاد فیروزی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا من فکر میکردم اینایی ک میگن اسنپ کار نکن ضرر من میخواستن .اما الان ک ماشینم یاتاقان زده میفهمم چ می گفتن بابا کار نکنید واقعا اسنپ

  17. A

    ۱۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان من هم اسنپ کار میکنم هم تپسی، ماشینمم پراید دوگانه‌ست بعد ۱۰ ماه ماشینم زیربندی داغون شده، گیربکس تعمیر کردم ، کمکهای جلو و عقب رو عوض کردم، حتی جعبه فرمون هم کامل عوض کردم
    با این همه تعمیر و تعویض هنوزم ماشینم مثه سابق نشده و از هر جاش یه صدا میاد، تازگیا هم رینگ و پیستون ضعیف کرده احتمال زیاد باید موتور باز کنم
    تازه من هر جایی مسافر نمیزدم ، کوچه و و خیابونهای داغون نمیرفتم و مثلا کلی مراعات میکردم تازه وضع ماشین اینه
    حقیقتا ارزش کار کردن نداره تپسی و اسنپ
    کاری که هم از جونت مایه میزاری هم ماشینت

  18. محمد رضائی

    ۱۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پراید مدل ۸۲ دارم وقتی آب رادیات سرد است مثل اول صبح ، در رادیات باز میکنم آب رادیات تقریبا یک لیتر بیرون میپاشه ( مثل جوش اوردن ) کسی علت رو میدونه چیه ؟ خواهشن کسی میدونه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا