رنوهزینه تعمیرات خودرو

هزینه و اجرت تعمیرات خودرو ال 90، ساندرو و مگان – 1403

در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو در ایران شامل تندر ۹۰ دنده‌ای و اتوماتیک، ساندرو دنده‌ای و اتوماتیک و مگان دنده‌ای و اتوماتیک را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

رنو از دیرباز در کشور ما حضور دارد و محصولاتش همواره به استهلاک کم شناخته‌ شده‌اند. از تندر ۹۰ گرفته تا ساندرو و مگان، اکثر خودروهای این برند فرانسوی هزینه نگهداری پایین‌تری در مقایسه با هم‌وطن خود یعنی پژو داشته‌اند و با استقبال خریداران نیز روبرو بوده‌اند. البته قیمت قطعات یدکی این خودروها در کشور ما بالاتر از سایر خودروهاست و شاید مالکان در درازمدت با چنین مشکلی دست‌وپنجه نرم کنند. همچنین عدم تولید تندر ۹۰، ساندرو و مگان باعث شده است برخی قطعات به سختی پیدا شوند و به همین خاطر خریداران مدل‌های کارکرده و دست‌دوم می‌بایست نسبت به چنین موضوعی دقت لازم را داشته باشند. در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو در سال ۱۴۰۳ را بر اساس نرخ‌های رسمی اعلامی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تقدیم شما می‌کنیم.

هزینه ی اجرت و تعمیرات انواع خودرو های ال نود، ساندرو و مگان – ۱۴۰۳

ردیف شرح خدمات تندر ۹۰ تندر ۹۰ اتوماتیک ساندرو دنده‌ای ساندرو اتوماتیک مگان دنده‌ای مگان اتوماتیک
۱ تعمیر کامل موتور ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۸,۰۰۰,۰۰۰
۲ تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ ۷۱,۰۰۰,۰۰۰ ۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۳ پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۴ تعمیر کامل سر سیلندر ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۳۸,۰۰۰,۰۰۰
۵ تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر ۶,۸۰۰,۰۰۰ ۶,۸۰۰,۰۰۰ ۶,۸۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰
۶ تعویض واشر منیفولد دود ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰
۷ تعویض واشر گلویی اگزوز ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰
۸ باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ ۲۰,۴۰۰,۰۰۰ ۲۰,۴۰۰,۰۰۰ ۲۰,۴۰۰,۰۰۰
۹ تعویض فشنگی روغن ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۳,۱۰۰,۰۰۰ ۳,۱۰۰,۰۰۰ ۳,۱۰۰,۰۰۰
۱۰ تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ ۱۵,۴۰۰,۰۰۰ ۱۵,۴۰۰,۰۰۰
۱۱ تعویض تسمه تایمینگ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۶۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ ۱۳,۶۰۰,۰۰۰
۱۲ تعویض تسمه دینام ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۱۳ تعویض تسمه کولر ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۱۴ باز و بستن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۶,۸۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۵ تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰
۱۶ تعویض کاتالیست ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۸۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰
۱۷ باز و بست کوئل جهت تعویض شمع ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰
۱۸ باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۶,۸۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰
۱۹ تعویض هوزینگ ترموستات ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۶,۸۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰
۲۰ تعویض ترموستات ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۶,۸۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰
۲۱ تعویض رادیاتور آب با باز و بست سپر جلو ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰
۲۲ تعویض منبع انبساط ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۲۳ هواگیری و ریختن ضدیخ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۴ تعویض شلنگ از منبع به سه راهی ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۲۵ تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۲۶ تعویض شیلنگ بالای رادیاتور ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰
۲۷ تعویض شیلنگ پایین رادیاتور ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰
۲۸ تعویض شیلنگ بخاری کوتاه ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۳,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۹ تعویض شینلگ بخاری بلند ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
۳۰ تعویض فشنگی آب با هواگیری ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰
۳۱ تعویض دسته موتور راست ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۳۲ تعویض دسته موتور بالا چپ (زیر باتری) ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰
۳۳ تعویض دسته موتور شاتونی و پاببن درجا ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰
۳۴ تعویض باک بنزین توافقی توافقی توافقی توافقی توافقی توافقی
۳۵ تعویض پمپ بنزین برقی ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۳۶ تعویض فیلتر بنزین ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۳۷ تعویض لوله رفت بنزین ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰
۳۸ تعویض شلنگ برگشت بنزین ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰
۳۹ تعویض منبع کنیستر ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰
۴۰ تعمیر کامل گیربکس ۵۲,۴۰۰,۰۰۰ ۶۳,۴۰۰,۰۰۰ ۵۲,۴۰۰,۰۰۰ ۶۳,۴۰۰,۰۰۰ ۵۵,۴۰۰,۰۰۰ ۶۳,۴۰۰,۰۰۰
۴۱ تعویض کیت کلاچ ۲۰,۵۰۰,۰۰۰ ۰ ۱۶,۹۰۰,۰۰۰ ۲۰,۵۰۰,۰۰۰ ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ ۰
۴۲ تعویض سیم کلاچ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۴۳ تعویض قیفی گیربکس ۰ ۰ ۰ ۰ ۲۷,۲۰۰,۰۰۰ ۰
۴۴ تعویض لیور دنده ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۰
۴۵ تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس ۴۳,۱۰۰,۰۰۰ ۰ ۲۷,۲۰۰,۰۰۰ ۴۹,۳۰۰,۰۰۰ ۵۲,۴۰۰,۰۰۰ ۰
۴۶ تعویض سنسور کیلومتر ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۰
۴۷ تعمیر پمپ کلاچ بالا ۰ ۰ ۰ ۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۰
۴۸ باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ۲۲,۲۰۰,۰۰۰ ۰ ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ ۱۸,۳۰۰,۰۰۰ ۲۱,۸۰۰,۰۰۰
۴۹ باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰
۵۰ باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس ۹,۹۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰
۵۱ تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰
۵۲ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰
۵۳ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰
۵۴ تعویض رام زیر موتور ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ ۳۷,۴۰۰,۰۰۰ ۳۷,۴۰۰,۰۰۰
۵۵ تعویض کمک های جلو هر عدد ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸,۸۰۰,۰۰۰ ۸,۸۰۰,۰۰۰
۵۶ باز و بستن طبق هر دو طرف ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۷,۳۰۰,۰۰۰ ۸,۸۰۰,۰۰۰ ۸,۸۰۰,۰۰۰
۵۷ تعویض موج گیر جلو هر طرف ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۸ تعویض قرقری فرمان هر طرف ۳,۷۰۰,۰۰۰ ۳,۷۰۰,۰۰۰ ۳,۷۰۰,۰۰۰ ۳,۷۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰
۵۹ تعویض سیبک فرمان هر طرف ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۶۰ تعویض سیبک زیر کمک هر طرف ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۰ ۰ ۰
۶۱ تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۲۸,۶۰۰,۰۰۰ ۲۸,۶۰۰,۰۰۰
۶۲ تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۸,۸۰۰,۰۰۰ ۸,۸۰۰,۰۰۰
۶۳ تعویض کامل اکسل (ABS) ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ ۳۹,۶۰۰,۰۰۰ ۳۹,۶۰۰,۰۰۰
۶۴ میزان فرمان دستی ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۶۵ میزان فرمان با دستگاه ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۶۶ تعویض کمک عقب هر طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۶۷ تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۶۸ تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰
۶۹ باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۰ تعویض پمپ هیدرولیک ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۷۱ تعمیر پمپ هیدرولیک ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۷۲ تعویض منبع هیدرولیک ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۷۳ تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک ۹,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰ ۸,۸۰۰,۰۰۰ ۸,۸۰۰,۰۰۰
۷۴ تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۷۵ تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰
۷۶ تعویض پایه دینام ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۷۷ تعویض گردگیر فرمان چپ ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰
۷۸ تعویض گردگیر فرمان راست ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰
۷۹ تنظیم غربیلک فرمان ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰
۸۰ تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۳,۰۰۰,۰۰۰
۸۱ تعویض چهارشاخه فرمان ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۴,۵۰۰,۰۰۰
۸۲ باز و بستن تلسکوپی فرمان ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰ ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ ۱۶,۵۰۰,۰۰۰
۸۳ تعویض فشنگی هیدرولیک ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۸۴ تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی ۹,۶۰۰,۰۰۰ ۹,۶۰۰,۰۰۰ ۹,۶۰۰,۰۰۰ ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ ۱۸,۸۰۰,۰۰۰
۸۵ تعویض موتور ABS و کالیبراسیون ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۱۶,۴۰۰,۰۰۰ ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ ۱۹,۸۰۰,۰۰۰
۸۶ تعویض سنسور ABS چرخ جلو ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰
۸۷ تعویض پمپ ترمز با هواگیری ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۶,۲۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰
۸۸ تعویض کالیپر چرخ جلو ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰
۸۹ تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف ۴,۳۰۰,۰۰۰ ۴,۳۰۰,۰۰۰ ۴,۳۰۰,۰۰۰ ۴,۳۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۹۰ تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۳,۱۰۰,۰۰۰ ۳,۱۰۰,۰۰۰
۹۱ تعویض لنت جلو دو طرف ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۹۲ بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰
۹۳ تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰
۹۴ تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۰ ۰ ۰
۹۵ تعویض دیسک چرخ عقب هر طرف ۰ ۰ ۰ ۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
۹۶ تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۰ ۵,۶۰۰,۰۰۰ ۵,۶۰۰,۰۰۰
۹۷ تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۳,۱۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰
۹۸ تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف ۰ ۰ ۰ ۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰
۹۹ تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۱۰۰ تعویض سیم ترمز دستی راست ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰
۱۰۱ تعویض سیم ترمز دستی چپ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰ ۸,۷۰۰,۰۰۰
۱۰۲ تعویض سیم ترمز دستی بلند ۰ ۰ ۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۰ ۰
۱۰۳ تعویض تفنگی ترمز دستی ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵,۳۰۰,۰۰۰
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه اجرت و تعمیرات خودروهای رنو می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شماره‌های ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.

مشخصات فنی خودروهای رنو

در جدول زیر مشخصات فنی تندر ۹۰، ساندرو و مگان ذکر شده است:

تندر ۹۰ ساندرو دنده‌ای ساندرو اتوماتیک مگان
طول (میلی‌متر) ۴۲۴۷ ۴۰۲۰ ۴۰۲۰ ۴۴۹۸
عرض – بدون در نظر گرفتن آینه‌ها (میلی‌متر) ۱۷۴۰ ۱۷۴۶ ۱۷۴۶ ۱۷۷۷
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۵۳۴ ۱۵۳۴ ۱۵۳۴ ۱۴۶۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۱۰۰ ۱۱۰۵ ۱۱۴۶ ۱۳۸۵
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۶.۸۲ ۶.۷ ۸.۳ ۷.۸
ظرفیت باک (لیتر) ۵۰ ۵۰ ۵۰ ۶۰
نوع گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۴ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک
نوع موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور (سی‌سی) ۱۵۹۸ ۱۵۹۸ ۱۵۹۸ ۱۹۹۸
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۵ ۱۰۵ ۱۳۲
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵ ۱۷۵ ۱۷۰ ۱۹۵
سیستم فرمان هیدرولیک هیدرولیک هیدرولیک الکتریکی

قیمت خودروهای رنو

همان‌طور که گفته شد تولید تمامی مدل‌های تندر ۹۰، ساندرو و مگان متوقف شده است و بنابراین نمی‌توان نسخه‌های صفرکیلومتر آن‌ها را از کارخانه خریداری کرد اما نمونه‌های کارکرده و دست‌دوم آن‌ها در بازار بسته به مدل، کارکرد و تمیزی بین ۳۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شوند.

مزایا و معایب خودروهای رنو

محصولات این خودروساز فرانسوی در کشور ما به استهلاک کم و کیفیت بالا نسبت به سایر خودروهای موجود شناخته می‌شوند. از جمله مزایای تندر ۹۰ می‌توان به فضای کابین و بار زیاد، کیفیت پیشرانه و گیربکس بالا، هزینه‌های نگهداری پایین و ایمنی مناسب در مقایسه با خودروهای قدیمی بازار اشاره کرد. از طرف دیگر تندر ۹۰ طراحی کاملاً ساده و معمولی داشته و در مقایسه با رقبا نیز از تجهیزات کم رنج می برد. همچنین با توجه به جدول بالا می توان گفت هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو نیز جزو نقاط ضعف این محصولات هستند. موارد یاد شده کم‌وبیش درباره دو محصول دیگر رنو یعنی ساندرو و مگان نیز صدق می‌کنند اما در زمان خرید باید دقت داشت که چند سالی از قطع تولید این خودروها می‌گذرد و بنابراین احتمال دارد برای پیدا کردن برخی قطعات با مشکلاتی روبرو شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. RIO

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    ال ۹۰ دیگه بیفته تو خرج باید فرش زیر پاتم بفروشی واسش

    موافقم 40
    مخالفم 71
    1. amir

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3612 ديدگاه)

      تو کافه خودرو یکی هست دهنمون صاف کرده همش میگه ال ممد لرزش نداره خخخخ

      موافقم 17
      مخالفم 12
    2. علی

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دقیقا یه میل سوپاپش دوازده سیزده میلیونه

      موافقم 3
      مخالفم 5
  2. بردیا

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ماشین خوب با خرج بالا
    خراب نمیشه ولی اگه بشه خلاصه اتفاق خوبی نمیفته !

    موافقم 46
    مخالفم 9
    1. مهدی

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اگر منظور شما از ماشین خوب یه چهارچرخه است که تنها آپشنش یه کولره که اونم از مدل ۸۸ به اینورش تعریفی نداره خب بنظر من گاری بهتره. چون هم کروکه و هم بنزین نمیخواد.خخخ.

      موافقم 12
      مخالفم 65
  3. محسن

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تقریبا تنها ایرادش همین نبود بعضی از قطعات و گرون بودن لوازمشه . یه سرخوردن ماشینمو برخوردش با جدول ( بدون نیاز به صافکاری ) نزدیک ۸۰ تومن شده که ۷۵ تومنش فقط لوازم بود !! دسته موتور , پایه هیدرولیک , محفظه هواکش , کنیستر و چارتا کوفت و زهرمار دیگه !!!!

    موافقم 24
    مخالفم 6
  4. Reza

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چون ماشین خوبی است ولی وقتی بیفته تو خرج خانه خراب کن است وچون طرفدار زیادی دارد قیمت آن ۵۰ برابر شده ولوازم یدکی هم چون نام برند ال نود روش است صد برابر گران می‌فروشند واکثر قطعات آن با خودرو دیگه فرقی ندارند وچون برای ال نود میخری گران‌تر میدن . الله برکت الله

    موافقم 44
    مخالفم 3
  5. امید صفایی

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، برای تعمیر جلوبندی مگان 2000 ، آدرس خوب و معتبر میخواستم . ممنونم

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. جعفر

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زنگ بزن محمدی،تعمیرکار رنو هست،همه میشناسنش

  6. محمد

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بدون دلیل وبدون برخورد به جایی لوله زیر اکسل عقب تندر بنده شکسته است و تعمیرکار میگه جوش بزنیم نمی دونم چی کار کنم کسی میتونه کمکم کند

  7. محمد

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بدون دلیل وبدون برخورد به جایی لوله زیر اکسل عقب تندر بنده شکسته است و تعمیرکار میگه جوش بزنیم موندم که چی کار بکنم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. محمد

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آیا لوله زیر اکسل تندر شکسته شد میشه جوش زد بهش؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. محمد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در تاریخ 403/02/16 تعمیر اساسی کردم به قیمت 150میلیون .
    دیگه این دنیا ب درد نمی خوره.
    دوستم پرادو داره موتورش یاتاقان زده تعمیر کرده 220تومن ولی این کجا و آن کجا
    باک ال نود نزدیک40تومان هست.
    ………………….

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. shahab

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      عزیز رو چه حسابی چه مدرکی اینقدر خرج کردی جور در نمیاد اخه

  10. shahab

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با درود دوستان توجه کنید عیب از خودمون هست چرا چون که با بالا بردن یچیزی باعث گرون شدن همون میشیم بنده ماشین یکی از دوستان را تعمیر کامل کردم ال نود مدل ۹۶ که لوازم آن را با ۲۴ملیون کامل خریدم ولی خودش که رفته بود نزدیک ۴۰تومان بهش قیمت داده بودند و اینم بگم اینا بازیه که میگنند اصل داریم یا ترک تمامش یکی نوع است بجز چینی هرچی خرید نمایید درسته شک نکنید اغفال فروشنده نشوید

  11. سید ابراهیم پیرسیدی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    متاسفانه چون توان خرید اتومبیل صفر نیست مجبور هستیم علی رغم میل باطنی از اتومبیلهای مدل پایین استفاده کنیم حال اینکه عمر مفید قطعات تمام شده و همین میشه هر روز باید تعمیرگاه باشی خداوند متعال باعث و بانی این کار را لعنت کنه باید بسوزیم و بسازیم.باتشکر

    موافقم 12
    مخالفم 1
  12. علی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    قطعاتش وارداتی هست خیلی گرونه ماشین های معمولی ۲۰۰ هزارتا بدون تعمیر میرن ال نود نهایتا ۳۰۰ هزارتا ولی در عوض قطعات خیلی گرونی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا