ایران خودروهزینه تعمیرات خودرو

هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس – 1403

در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس در سال ۱۴۰۳ بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو خدمت شما عزیزان تقدیم می‌شود.

رانا که بر پایه پژو ۲۰۶ صندوقدار شکل گرفته در زمان عرضه اولیه به بازار یعنی سال ۱۳۹۱ با استقبال چندانی مواجه نشد. کیفیت پایین مونتاژ به همراه رقابت خانوادگی با ۲۰۶ صندوقدار از جمله دلایل ناکامی رانا در بازار بودند اما ایران‌خودرو با وقفه‌ای کوتاه نسخه پلاس این خودرو را تولید کرد. رانا پلاس که برخی تغییرات جزئی در ظاهر و کابین را تجربه کرده هم‌اکنون بازار خریدوفروش خوبی نسبت به قبل دارد و البته توقف تولید ۲۰۶ صندوقدار نیز خریداران را به سمت آن سوق داده است. از آنجایی که رانا چندین سال است در بازار حضور دارد بنابراین اطلاع از هزینه‌های تعمیرات آن برای مالکان مهم خواهد بود به همین خاطر قصد داریم هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس در سال ۱۴۰۳ را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم.

هزینه و اجرت تعمیرات رانا در سال ۱۴۰۳

بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۳، هزینه و اجرت تعمیرات رانا به شرح زیر است. دقت داشته باشید که تمامی مبالغ ذکر شده بر اساس ریال است و فقط دستمزد و اجرت تعمیرکار و مکانیک را شامل می شود.

ردیف شرح خدمات رانا
۱ تعمیر کامل موتور ۷۹,۰۰۰,۰۰۰
۲ تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل ۶۲,۰۰۰,۰۰۰
۳ پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
۴ تعمیر کامل سر سیلندر ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۵ باز و بست منیفولد هوا ۵,۷۰۰,۰۰۰
۶ باز و بست منیفولد دود ۹,۶۰۰,۰۰۰
۷ تعویض واشر گلویی اگزوز ۲,۱۰۰,۰۰۰
۸ باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ ۷,۵۰۰,۰۰۰
۹ تعویض اورینگ های پایه فیلتر ۳,۳۰۰,۰۰۰
۱۰ تعویض فشنگی روغن ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۱ تعویض شلنگ های بخار روغن ۱,۲۰۰,۰۰۰
۱۲ تعویض واشر درب سوپاپ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۱۳ تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم ۹,۹۰۰,۰۰۰
۱۴ تعویض تسمه و بلبرینگ تایمینگ ۶,۶۰۰,۰۰۰
۱۵ تعویض تسمه دینام ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۶ تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۷ تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۸ تعویض کاتالیست ۳,۳۰۰,۰۰۰
۱۹ تعویض شمع ۱,۲۰۰,۰۰۰
۲۰ باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور ۶,۶۰۰,۰۰۰
۲۱ تعویض هوزینگ ترموستات ۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۲ تعویض ترموستات ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۳ تعویض رادیاتور آب ۱,۹۰۰,۰۰۰
۲۴ تعویض منبع انبساط ۲,۴۰۰,۰۰۰
۲۵ هواگیری و ریختن ضدیخ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۶ تعویض شلنگ از منبع به سه راهی ۱,۹۰۰,۰۰۰
۲۷ تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط ۱,۰۰۰,۰۰۰
۲۸ تعویض شیلنگ پلیمری ۸,۴۰۰,۰۰۰
۲۹ تعویض شیلنگ بالای رادیاتور ۱,۵۰۰,۰۰۰
۳۰ تعویض شیلنگ پایین رادیاتور ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۱ تعویض شیلنگ بخاری کوتاه ۲,۴۰۰,۰۰۰
۳۲ تعویض شیلنگ بخاری بلند ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۳ تعویض فشنگی آب ۱,۲۰۰,۰۰۰
۳۴ تعویض پایه دسته موتور راست ۲,۸۰۰,۰۰۰
۳۵ تعویض دسته موتور راست ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۶ تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۷ تعویض دسته موتور پایین درجا ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۸ تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس ۵,۹۰۰,۰۰۰
۳۹ تعویض باک بنزین توافقی
۴۰ تعویض پمپ بنزین ۲,۴۰۰,۰۰۰
۴۱ تعویض فیلتر بنزین ۱,۲۰۰,۰۰۰
۴۲ تعویض لوله رفت بنزین ۳,۳۰۰,۰۰۰
۴۳ تعویض شلنگ برگشت بنزین ۳,۳۰۰,۰۰۰
۴۴ تعویض منبع کنیستر ۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۵ تعمیر کامل گیربکس ۲۰,۲۰۰,۰۰۰
۴۶ تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ ۱۲,۵۰۰,۰۰۰
۴۷ تعویض سیم کلاچ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۴۸ تعویض کائوچویی پدال کلاچ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۴۹ تعویض بوش های دوشاخه کلاچ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۵۰ تعویض قیفی گیربکس ۱,۵۰۰,۰۰۰
۵۱ تعویض لیور دنده داخل اتاق ۴,۲۰۰,۰۰۰
۵۲ تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام ۲,۸۰۰,۰۰۰
۵۳ تعویض ماهک دنده هر کدام ۱,۲۰۰,۰۰۰
۵۴ تعویض سنسور کیلومتر ۲,۱۰۰,۰۰۰
۵۵ تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۵۶ باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس ۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۷ باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس ۵,۳۰۰,۰۰۰
۵۸ باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس ۳,۳۰۰,۰۰۰
۵۹ تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس ۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۰ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست ۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۱ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۶۲ تعویض رام زیر موتور ۱۲,۴۰۰,۰۰۰
۶۳ تعویض کمک های جلو هر عدد ۴,۲۰۰,۰۰۰
۶۴ باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف ۳,۳۰۰,۰۰۰
۶۵ تعویض میل موج گیر جلو هر طرف ۱,۵۰۰,۰۰۰
۶۶ تعویض قرقری فرمان هر طرف ۲,۳۰۰,۰۰۰
۶۷ تعویض سیبک فرمان هر طرف ۱,۵۰۰,۰۰۰
۶۸ تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر ۲,۳۰۰,۰۰۰
۶۹ تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف ۶,۶۰۰,۰۰۰
۷۰ باز و بست اکسل جهت تعمیرات ۱۶,۵۰۰,۰۰۰
۷۱ میزان فرمان دستی ۱,۹۰۰,۰۰۰
۷۲ میزان فرمان با دستگاه ۲,۴۰۰,۰۰۰
۷۳ باز و بست ژامبون هر طرف ۵,۸۰۰,۰۰۰
۷۴ تعویض کمک عقب هر طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰
۷۵ تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف ۳,۳۰۰,۰۰۰
۷۶ تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف ۳,۳۰۰,۰۰۰
۷۷ باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۷۸ تعویض پمپ هیدرولیک ۳,۳۰۰,۰۰۰
۷۹ تعمیر پمپ هیدرولیک ۶,۶۰۰,۰۰۰
۸۰ تعویض منبع هیدرولیک ۴,۸۰۰,۰۰۰
۸۱ تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک ۵,۸۰۰,۰۰۰
۸۲ تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک ۵,۸۰۰,۰۰۰
۸۳ تعویض پایه دینام ۸,۴۰۰,۰۰۰
۸۴ تعویض گردگیر فرمان چپ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۸۵ تعویض گردگیر فرمان راست ۱,۵۰۰,۰۰۰
۸۶ تنظیم غربیلک فرمان ۲,۰۰۰,۰۰۰
۸۷ تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک ۸,۳۰۰,۰۰۰
۸۸ تعویض چهارشاخه فرمان ۵,۵۰۰,۰۰۰
۸۹ باز و بستن تلسکوپی فرمان ۵,۵۰۰,۰۰۰
۹۰ تعویض بوستر و باز و بستن پدال ۶,۶۰۰,۰۰۰
۹۱ تعویض موتور ABS و کالیبراسیون ۷,۵۰۰,۰۰۰
۹۲ تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰
۹۳ تعویض پمپ ترمز ۴,۲۰۰,۰۰۰
۹۴ تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف ۱,۵۰۰,۰۰۰
۹۵ تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف ۲,۸۰۰,۰۰۰
۹۶ تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف ۱,۵۰۰,۰۰۰
۹۷ تعویض لنت جلو دو طرف ۱,۷۰۰,۰۰۰
۹۸ بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی ۲,۸۰۰,۰۰۰
۹۹ تعویض سنسور ABS چرخ عقب ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۰۰ تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۱ تعویض شلنگ ترمز عقب ۲,۱۰۰,۰۰۰
۱۰۲ تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف ۲,۴۰۰,۰۰۰
۱۰۳ تعویض سیم ترمز دستی راست ۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۴ تعویض سیم ترمز دستی چپ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۵ تعویض تفنگی ترمز دستی ۴,۲۰۰,۰۰۰

مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات رانا می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شماره‌های ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.

مشخصات فنی رانا

در جدول زیر مشخصات فنی رانا ذکر شده است:

رانا پلاس
نوع موتور ۴ سیلندر TU5
حجم موتور (سی‌سی) ۱۵۸۷
قدرت (اسب بخار) ۱۰۵
گشتاور (نیوتون متر) ۱۴۲
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۱.۶
گیربکس ۵ دنده دستی
مصرف سوخت بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۵.۶۹/۷.۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۲۹۲/۱۶۸۴/۱۴۵۳
فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب (میلی‌متر) ۲۴۴۵
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) ۱۱۳۳
حجم فضای صندوق‌عقب (لیتر) ۴۰۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۵۰

قیمت رانا

در ادامه قیمت رانا پلاس معمولی و پانوراما خدمت شما تقدیم می‌شود:

نام خودرو تیپ قیمت کارخانه قیمت بازار
رانا پلاس ارتقا یافته ۴۶۱,۸۵۹,۶۰۰ ۶۴۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس پانوراما – ۱۴۰۲

مزایا و معایب رانا

اکثر خودروهای داخلی در واقع نمونه‌های تغییر شکل یافته‌ای هستند که در زیر پوست خود پلتفرم و قوای محرکه قدیمی را به اشتراک می‌گذارند. رانا هم از این قضیه استثنا نیست و همان‌طور که گفتیم بر پایه ۲۰۶ صندوقدار تولید شده است. به همین خاطر نقاط قوت و ضعف این دو خودرو کم‌وبیش مشابه یکدیگر خواهد بود. پیشرانه کم‌مصرف، پشتیبانی گسترده خدمات پس از فروش و ارزش مناسب در برابر مبلغ پرداختی جزو نقاط قوت رانا هستند درحالی‌که فضای کم بخش عقب کابین، بازار خریدوفروش نسبتاً ضعیف در مقایسه با برخی رقبا و کیفیت پایین بعضی قطعات جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    غربیلک فرمان دقیقا مشابه ۲۰۷i
    موتور همان ۲۰۷i
    شاسی و درب ها همون ۲۰۷i
    سقف شیشه ایی دقیقا همون ۲۰۷i
    قیمت = منصفانه تر از ۲۰۷i
    اونم به علت اینکه آرم فیک و ایرانیزه پژو نداره بجاش اسب فراری ایرانی داره

    موافقم 72
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      پنل تهویه شخمی، صندلی غیر برقی و نداشتن مالتی مدیا هم هست
      البته اینا رو با 30 تومن میشه جمع کرد

      موافقم 16
      مخالفم 3
    2. شاهین

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      ببین دوست عزیز موضوعی هست به اسم ارزش و پرستیژ برند. حالا من با رانا یا ۲۰۷ کاری ندارم اما این موضوع تو خودروهای خارجی کاملا مشخصه. مثلا طرف اگه مثل شما فکر می کرد بجای لامبورگینی اوروس می رفت آئودی می خرید و مثال ها از این دست زیاد هست.
      من خودم رانا رو به ۲۰۷ ترجیح میدم اما در دنیای مدرن افراد پولدار خوشبختانه یا متاسفانه برای برند خیلی خیلی خرج میکنن.

      موافقم 42
      مخالفم 4
      1. محمد

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        اخه اوروس رو لامبورگینی میزنه ائودی هم خودش
        ائودی نمیاد که آرم لامبورگینی رو a1 بزنه

        1. شاهین

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          منظورم این بود جفتشون یه ماشینن با ظاهر و برند متفاوت.
          کسی که دنبال عملکرد باشه میره همون آئودی رو میخره اما خب خود من و شما هم پولشو داشته باشیم اوروس رو میخریم چون تو خیابون همه بهش نگاه میکنن.

          موافقم 13
      2. علی جردن

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2102 ديدگاه)

        پاسختون درسته و موافقم.
        چینی های بازار ایران از پرومکس بگیر تا فوتون ارزش و پرستیژ برند ندارن اما با قیمت های میلیاردی فروخته می شن علتش هم فقط بازار محدود ایران است.

        برام سوال شد علت اینکه شما بین ۲۰۷i و رانا پلاس رانا رو انتخاب کردید چه بود؟

        یک نکه هم بخوام بگم قیمت هواگیری و ریختن ضد یخ تو هزینه های انواع ۲۰۶ قیمت ۵۰۰ هزار تومان بود در رانا که عملا یک ماشین هستن با چراغ های متفاوت این هزینه نوشته شده ۷۰۰ تومان چرا؟

        1. شاهین

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          واقعا فاز اونایی که 207 میخرن رو درک نمی کنم. بخاطر دو تا چراغ و یه سپر چند ده میلیون بیشتر از 206 تیپ 5 خرج می کنن در حالی که 206 بنظرم طراحی منسجم تر و زیباتری داره. علت ترجیح رانا پلاس به 207 هم همین موضوع هست چون ذاتا یه خودرو هستن اما رانا ارزش بالاتری در برابر مبلغ پرداختی داره. به این مورد صندوق عقب رو هم اضافه کنیم که برای من و خانواده کاربردی تر هست.

          موافقم 23
          مخالفم 2
      3. شهروند ایرانی

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (86 ديدگاه)

        استاد اوروس با اون طراحی خفن با ۲۰۷ مقایسه میکنی ضمنا اوروس همیشه از آئودی سریعتر بود و در واقع سریعترین شاسی بلند دنیا اما تفاوت رانا با ۲۰۷ چیه متریال که همونه حتی من داشبورد ۲۰۶ به هر دوتا ترجیح میدم فضای صندلی عقب که همچنان خیلی تنگ صندوق به زور چپوندن بهش به نظر من استانداردترین خودرو اقتصادی که اومد تو ایران تندر ۹۰ بود چون فضای کاربردی زیاد داره

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. parvaz

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (406 ديدگاه)

          من واقعا اینایی که نمیخوان منظور یک شخص رو متوجه بشوند رو درک نمی کنم. برادر من آقا شاهین چندین ساله نویسنده و مترجم یک سایت تخصصی خودرو است اگر متوجه منظورش نمیشی چندین بار بخون!!! هرچند که کاملا واضح دارند صحبت می کنند.

    3. نویدی

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      پنل تهویه پرایدی،دریچه کولر پرایدی،ایمنی در حد پراید،فضای کابین کوچیک تر از پراید،قیمت بالاتر از پراید…رانا پلاس از صفر تا صد ایرانیزه و تو خالی شده و دیگه هیچ صنمی با 206 نداره.

      موافقم 3
      مخالفم 35
      1. فرهاد

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پس نتیجه میگیریم بجای رانا پلاس بریم پراید بخریم بهتره تازه جادارترهم هست🙄🙄

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5000 ديدگاه)

    آقا اگه شما دقت کنین اون. رانا معمولی که سال ۹۰ اومده بود اوائل چراغ ال ای دی داشت(مثل همون رانا صورتیه که بالا عکسشو گذاشتن) که ایران‌خودرو تو ماشینای تحویلی برش داشت مثل همون کروز کنترل شاهین که سایپا برش داشت 😐

  3. Enzo Ferrari 2008

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    همون ۲۰۶sdخودمونه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. optima

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    رانا ماشین خوبیه؟

    موافقم 46
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      از چه نظر؟ در حالت کلی اگه بخوایم مقایسه کنیم در برابر مدل های کارکرده 206 صندوقدار یا پارس من رانا رو ترجیح میدم. در مجموع ارزش بالاتری نسبت به مبلغ پرداختی داره.

      موافقم 34
      مخالفم 1
      1. amirkhanzadeh

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1032 ديدگاه)

        🤣🤣🤣

        موافقم 1
        مخالفم 1
  5. علی منصوری

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    مدل خرید تو ایران بخاطر چند دلیل متفاوته،
    ۱ . تاثیر بازار فروش دست دوم در انتخابشون، .۲ تحمیل و انتخاب مخالف سلیقه در رنگ بخاطر فروش در بازار دست دوم ، خرید نه بخاطر بحث فنی بخاطر حرف مردم و صحبتهای دیگران ،خرید بعلت محدودیت بودجه تو رنج درآمد اکثر مردم جامعه…خدمات بعد از فروش ک خب منطقیم هست، ترس از خرید مدلهای جدید و برندهای جدید بازم بعلت محدودیت‌های مالی ، نداشتن تنوع تو محدوده بودجه اکثر مردم……داستانیه خداییش خرید ماشین تو ایران….
    رانا پلاس نمیگم بدون مشتری یا ماشین بدیه ولی انتخاب آخر تو محصولات تولید ایران تو هم قیمتهای خودشه و البته مشتریاش یکم بیشتر شدن، مثلاً اگه من ماشینهای دیگرو با قیمت منطقی تو ۳.۴ روز بفروشم ، برای رانا حداقل باید ی هفته وقت بزارم

    1. دیاکو

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز توضیحاتتون درست بود . اما من پارس داشتم .شاهینم چند ماه داشتم ۲۰۷ هم دو سه بار عوض کردم و جک جی ۴ داشتم .به حرف یکی از دوستام از ۴۰۱ تا الان رانا پانوراما دارم واقعا ازش راضی ام .خیلی سرتر از ۲۰۷ و پارس و شاهینه . واسه منی ک مدام مسافرت میرم .هم صندوق برام مهمه هم استهلاک هم مصرف و تامین قطعه ش . ک رانا واقعا از همشون بهتره . و نسبت به قیمتش واقعا ارزش خرید بسیار بالایی داره . نه خرابیای پارس و داره نه صدای افتضاح شاهین و و نه کم جا بودن ۲۰۷ .من به شخصیه همیشه پیشنهادش میکنم ب اطرافیانم

      1. کامران

        ۲۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        واقعا راناپلاس به تمام معنا از لحاظ موتوری و کم اصطحلاک بودنش وکم مصرف کاملا منطقی ومعقول هست وبنده تجربه انواع خودروهای ایرانی رو داشتم دنا پارس سمند ۴۰۵ سورن و …رانا خدا وکیلی بسیار متفاوت تر از بقیه هست زیاد هم باهاش مسافرت رفتم از۱۴۰۱داشتم تا حالا ۸۹۰۰۰هزلرتاهم کارکرد فقط یه تسمه تابم ویه تسمه کولر و۴تاشمع ولنت جلو وعقب وباتری همین روغن هم جی تی ایکس کاسترول فول سنتاتیک واسش میریزم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا