در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات رنو ساندرو را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
رنو ساندرو را می توان نسخه هاچبک از ال ۹۰ دانست که با طراحی به روزتر راهی بازار شده است. این خودرو نیز همانند دیگر محصولات رنو در کشورمان یعنی ال ۹۰ و مگان دیگر تولید نمی شود. ساندرو به دلیل استفاده از قوای محرکه ال ۹۰، کیفیت خوبی داشته و در صورت مدارا با آن تا مدت ها مشکلی نخواهد داشت. البته نباید از این خودرو انتظار طراحی هیجان انگیز و یا کابینی جذاب را داشته باشید چراکه هدف اصلی از طراحی ساندرو ارائه هاچبکی بی دردسر و نسبتا جادار برای جوانان کم درآمد بوده است. در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات رنو ساندرو را خدمت شما تقدیم می کنیم تا از زوایای پیدا و پنهان تعمیرات این خودرو آگاه شوید. همچنین اگر می خواهید از هزینه تعمیرات خودروهای بازار کشورمان آشنا شوید صفحه مربوط به آن را دنبال کنید.
هزینه و اجرت تعمیرات رنو ساندرو – ۱۴۰۳
در جدول زیر هزینه و اجرت تعمیرات رنو ساندرو در سال ۱۴۰۳ بر اساس نرخ های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران درج شده است (تعرفه مصوب به ریال):
ردیف | شرح خدمات | ساندرو دندهای | ساندرو اتوماتیک |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۸ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۴۰۰,۰۰۰ |
۹ | تعویض فشنگی روغن | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض تسمه تایمینگ | ۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض تسمه دینام | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | تعویض تسمه کولر | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | باز و بستن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض کاتالیست | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | باز و بست کوئل جهت تعویض شمع | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض ترموستات | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض رادیاتور آب با باز و بست سپر جلو | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض منبع انبساط | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شینلگ بخاری بلند | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض فشنگی آب با هواگیری | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض دسته موتور راست | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض دسته موتور بالا چپ (زیر باتری) | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض دسته موتور شاتونی و پاببن درجا | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی |
۳۵ | تعویض پمپ بنزین برقی | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض فیلتر بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض لوله رفت بنزین | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۹ | تعویض منبع کنیستر | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعمیر کامل گیربکس | ۵۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض کیت کلاچ | ۱۶,۹۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض سیم کلاچ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض قیفی گیربکس | ۰ | ۰ |
۴۴ | تعویض لیور دنده | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۵ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۲۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۴۹,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض سنسور کیلومتر | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعمیر پمپ کلاچ بالا | ۰ | ۰ |
۴۸ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۵۰ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۱ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۳ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۴ | تعویض رام زیر موتور | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ |
۵۵ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۶۱ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | تعویض منبع هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض پایه دینام | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۷ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تنظیم غربیلک فرمان | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض فشنگی هیدرولیک | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | ۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۴۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۴,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۹۵ | تعویض دیسک چرخ عقب هر طرف | ۰ | ۰ |
۹۶ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۹۷ | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۰ | ۰ |
۹۹ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۱۰۱ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۱۰۲ | تعویض سیم ترمز دستی بلند | ۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه اجرت و تعمیرات رنو ساندرو میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی رنو ساندرو
در جدول زیر مشخصات فنی رنو ساندرو ذکر شده است:
ساندرو دندهای | ساندرو اتوماتیک | |
طول (میلیمتر) | ۴۰۲۰ | ۴۰۲۰ |
عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | ۱۷۴۶ | ۱۷۴۶ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۵۳۴ | ۱۵۳۴ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۱۰۵ | ۱۱۴۶ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۷ | ۸.۳ |
ظرفیت باک (لیتر) | ۵۰ | ۵۰ |
نوع گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک |
نوع موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ |
حجم موتور (سیسی) | ۱۵۹۸ | ۱۵۹۸ |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۱۰۵ | ۱۰۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ | ۱۷۰ |
سیستم فرمان | هیدرولیک | هیدرولیک |
مزایا و معایب رنو ساندرو
طراحی بسیار ساده بدنه و کابین، استفاده از پلاستیک خشک در جای جای کابین و عدم وجود تجهیزات به روز و مدرن جزو نقاط ضعف اصلی ساندرو هستند. در واقع فقط زمانی که به طراحی ال ۹۰ علاقه نداشته باشید اما بخواهید همچنان از قوای محرکه باکیفیت آن استفاده کنید سراغ ساندرو خواهید رفت. رقیب اصلی این خودرو را می توان پژو ۲۰۷ دانست که از طراحی جوان پسندتر، تجهیزات بیشتر و همچنین بازار خرید و فروش داغ تر سود می برد هرچند فضای داخلی ساندرو بهتر از ۲۰۷ خواهد بود. از طرف دیگر به دلیل قطع تولید ساندرو شاید تامین برخی قطعات آن با دشواری صورت بگیرد بنابراین اگر تصمیم به خرید این خودرو دارید چنین مواردی را در نظر بگیرید.
احمد
۹ بهمن ۱۴۰۳این قیمتها را غارت کردن مردم هست هر کسی نوشته وفقط قسدش بالا بردن قیمت بوده من تسمه تایم عوض دستمزد ۹۰۰ هزارتومان بود با تسمه وکلیه متعلقات شد ۴،۵۰۰ چه خبره ۱۲ میلیون با واتر پمپ
شاهین
۹ بهمن ۱۴۰۳قیمت ها به ریال هست