در این مقاله لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات مدلهای مختلف خودروی تیبا در سال ۱۴۰۳ خدمت شما عزیزان تقدیم شده است.
تیبا بهعنوان نخستین خودروی بهاصطلاح ملی سایپا در سال ۱۳۸۷ و در ابتدا با نام مینیاتور رونمایی شد درحالیکه پروژهٔ ساخت آن حدود ۱۰ سال قبل با کد S81 آغاز شده بود. این سدان سگمنت B در اصل با تلفیقی از قطعات پراید، ریو و تا حدودی رنو L90 ساخته شده بود و نهایتاً با تمامی این حواشی و تغییر نام به تیبا به بازار آمد. تیبا با وجود تمامی ضعفهایش، به دلیل قیمت مناسب و تواناییهایی بالاتر از پراید با استقبال مناسبی از سوی خریداران روبرو شد و بهسرعت توانست اصطلاحاً جای خود را در بازار خودروی کشور باز کند. این خودرو اولین محصول سایپا محسوب میشود که روی پلتفرم موسوم به X200 این شرکت ساخته شده است و هماکنون جای خود را به ساینا و کوییک داده است. در این نوشتار هزینه و اجرت تعمیرات تیبا در سال ۱۴۰۳ را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
هزینه و اجرت تعمیرات تیبا – ۱۴۰۳
بر اساس نرخ نامه رسمی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران، هزینه و اجرت تعمیرات تیبا در سال ۱۴۰۳ بر اساس جدول زیر خواهد بود. دقت داشته باشید که قیمت های ذکر شده به ریال بوده و فقط شامل اجرت و دستمزد تعمیرات است.
ردیف | شرح خدمات | تیبا بنزینی | تیبا دوگانهسوز |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۷,۸۰۰,۰۰۰ | ۷,۸۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۸ | تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۹ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) | ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض فشنگی روغن | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | فیلرگیری سوپاپ | ۰ | ۰ |
۱۴ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض تسمه دینام و هیدرولیک | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض تسمه سفت کن کولر و باز و بست هواکش | ۰ | ۰ |
۱۹ | تعویض کاتالیست | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۷,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض لوله فرعی زیر اگزوز | ۰ | ۰ |
۲۳ | تعویض ترموستات | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض رادیاتور آب | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض منبع انبساط | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شینگ بخاری بلند | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض زانوی پلاستیکی بخاری به منیفولد | ۰ | ۰ |
۳۳ | تعویض فشنگی آب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض پایه دسته موتور جلو | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض دسته موتور بالا راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض دسته موتور جلو گرد | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی |
۳۹ | تعویض پمپ بنزین برقی | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض فیلتر بنزین | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض لوله رفت بنزین | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض منبع کنیستر | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعمیر کامل گیربکس | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض کیت کلاچ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض سیم کلاچ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۸ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | تعویض لیور دسته دنده | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۰ | تعویض بوش لیور | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۱ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض سنسور کیلومتر | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۳ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۵۴ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۴,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۵ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۴,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض رام زیر موتور | ۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۱۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض منبع هیدرولیک | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۷ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | تنظیم غربیلک فرمان | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض لوله های هیدرولیک (جفت) | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعویض ترمینال ترمز | ۰ | ۰ |
۹۱ | تعویض پمپ ترمز | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض شلنگ ترمز عقب | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض سیم ترمز دستی | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
مشخصات فنی تیبا
تیبا در دو نسخه صندوقدار و هاچبک یا همان تیبا ۲ تولید شد و نسخه دوگانهسوز صندوقدار آن نیز به مدت کوتاهی عرضه گشت. در جدول زیر میتوانیم مشخصات فنی این خودرو را مشاهده کنیم:
تیبا صندوقدار | تیبا ۲ هاچبک | |
طول (میلیمتر) | ۴۱۰۵ | ۳۹۲۵ |
عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | ۱۶۴۱ | ۱۶۴۲ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۴۸۴ | ۱۴۸۴ |
فاصله دو محور جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۴۱۰ | ۲۴۱۰ |
حجم صندوق (لیتر) | ۳۶۷.۵ | ۲۲۳.۴ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۰۱۵ | ۱۰۴۰ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۹۵ | ۶.۵۳ |
ظرفیت باک (لیتر) | ۴۱ | ۴۱ |
سایز تایر | ۱۷۵/70R13 | ۱۷۵/70R13 |
تعداد سیلندر | ۴ سیلندر خطی | ۴ سیلندر خطی |
حجم موتور | ۱۵۰۳ | ۱۵۰۳ |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۸۷ | ۸۷ |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۱۲۸ | ۱۲۸ |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
قیمت تیبا
در حال حاضر شرکت سایپا خودروهای تیبا و تیبا ۲ را تولید نمیکند و بجای آنها میتوان ساینا، کوییک و مشتقات آنها را خریداری کرد که اساساً از همان پلتفرم، پیشرانه و گیربکس تیبا با اندکی تغییرات استفاده میکنند و تنها در بخش طراحی ظاهری بهبودهای حداقلی را نشان میدهند. البته اگر خواهان تیبا باشید میتوانید نسخههای دستدوم و حتی صفرکیلومتر ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را با قیمت حدود ۳۴۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان خریداری کنید. در جدول زیر نیز قیمت ساینا، کوییک، سهند و اطلس ذکر شده است. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو نیز می توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
ساینا S | ۸۵ گانه | ۳۳۵,۰۷۳,۰۰۰ | ۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا S | CNG | ۲۸۳,۱۲۸,۰۰۰ | ۴۵۳,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا اتوماتیک | ۱۴۰۲ | — | — |
ساینا GX | — | — | به زودی |
کوییک اتوماتیک | پارچه | ۳۵۱,۸۳۹,۹۹۱ | — |
کوییک R تیپ S | ۸۵ گانه | ۲۹۶,۹۲۲,۰۰۰ | ۴۲۱,۵۰۰,۰۰۰ |
کوییک R اتوماتیک | چرم-۱۴۰۲ | ۳۴۳,۲۷۶,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک S | ۸۵ گانه | ۲۹۸,۸۸۴,۰۰۰ | ۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک GX-H | — | ۳۸۳,۸۰۷,۰۰۰ | به زودی |
کوییک GX-L | — | ۳۶۸,۲۹۰,۰۰۰ | ۴۲۸,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک R تیپ GX-L | رینگ | ۳۷۹,۸۴۴,۰۰۰ | ۴۳۹,۰۰۰,۰۰۰ |
اطلس G | دستی | ۴۱۱,۹۵۷,۰۰۰ | ۵۲۳,۰۰۰,۰۰۰ |
سهند S | دستی | ۴۵۹,۴۱۵,۰۰۰ | ۴۹۹,۰۰۰,۰۰۰ |
مزایا و معایب تیبا
از آنجایی که تیبا نسخه تکامل یافته پراید محسوب میشود بنابراین مزایای آن را نیز تا حدی به همراه خواهد داشت. استهلاک پایین، مصرف سوخت نسبتاً مناسب، کابین جادار نسبت به رقبای داخلی و قیمت مناسب قطعات و پشتیبانی گسترده پس از فروش را میتوان جزو نقاط قوت این خودرو دانست درحالیکه طراحی نه چندان جالب، کیفیت متریال و ایمنی ضعیف نیز جزو نقاط ضعف تیبا خواهند بود. اگرچه افزایش قیمت خودرو بر روی نسخههای گوناگون تیبا نیز تأثیرگذار بوده است اما افرادی که علاقهای به پراید نداشته و دنبال خودرویی کم استهلاک هستند تیبا را گزینهای مناسب خواهند یافت.
Enzo Ferrari 2008
۱۹ شهریور ۱۴۰۲فامیل ما تیبا داشت دنده عوض می کرد دنده می خورد به زیر ضبط
(نگه داری خر به صرفه تره )
😅😅😅😅😅😅😭🤣😎
پیام
۱۹ شهریور ۱۴۰۲اصلا این آشغال ارزش تعمیر نداره 😂😂😂😂
Python
۲۰ شهریور ۱۴۰۲اقا اقای احمد زاده (نویسنده این مقاله)خودش تیبا داره
البته بعضیا دوو سی یلو کره ای وگالانت ژاپنی رو به تیبا ترجیح میدن
ولی بعضیا نه
Golpesare60
۱۹ فروردین ۱۴۰۳سلام دوست عزیز اگه نظریه ای هم میدید درست نظر
بدید اقرار نکنید حرفی بزنید که باعقل جور در بیاد.
فامیل شما مطمعنا فقط پشت فرمون ماشین خاموش بوده و در حال رانندگی نبوده و ازهمه مهمتر تو شرایط نامساعدی بوده و اونی که دستش بوده دنده نبوده که سر میخورده و به ضبط میخوره.
X
۱۹ شهریور ۱۴۰۲مشکل سیستم ترمز
مشکل گیربکس در مدل های پایین تر
ترک خوردن داخل صندوق عقب در مدل هاچبک
Ali
۱۹ شهریور ۱۴۰۲تیبا خودرو خوبیه من خودم ۳ سال دارم نمبگمعالیه ولی خوبه از نظر ظاهری و شتاب و کولر در کل هر کی هم میگه من ناراضی هستم اگه پول بیشتر داره بره ماشین خارجی بخره پس آنقدر پیسو افاده نیایید یا نمیتونی بخری یا رانندگی بلد نیستی
Gabriel
۱۹ مهر ۱۴۰۳فقط وقتی ارزش داشت که مثلا تیپ۵ صفرخشک بود ۳۲۰۰۰۰۰۰ و تیبا۲ صفر رو میدادن ۲۰۰۰۰۰۰۰ در حالیکه حقوقمون ماهی ۳۰۰۰۰۰۰ بود یعنی زیر یکسال پول خرید یدونه صفرش دست من کارمند بود!
abbas
۱۹ شهریور ۱۴۰۲من خودم تیبا مدل ۹۲ داشتم حدود س سال دستم بود
بهترین و بی دردسر ترین ماشین تو رنج قیمتشه
کشش موتور ب نسبت وزنش عالی موتورش فقط ی آب و روغن و وسایل مصرفی خرج رو داشت و چند بار باهاش سفر کل ایران رفتم یکبارم تو جاده اذیتم نکرد
تصادف سنگین هم پارسال باهاش داشتم و بدنه اش مثل ریو فقط سپر و چراغ ها شکست و نیاز ب تعویض گلگیر و … نبود خودمونم چیزمون نشد
عیباش
ترمزاش یکم ضعیفه و باید مراقب باشید
ماشین خیلی بد پیچ میگیره و جوری طراحی کردن دور برگردون ها باید خیلی فضا بگیرید
تو پیچ های تند هم یکم نایمن میزنه انگار میخوایی چپ کنی اگ سرعتت زیاد باشه
مجید
۲۶ آبان ۱۴۰۳سلام ، منم یدونه تیبا مدل ۹۳ دارم و از همون اول چرخهای ماشینو تعویض کردم ورینگ سایز ۱۴ انداختم زیرش ، یدونه استرس بار هم روی سرکمکهای جلو نصب کردم ، و هیچکدوم از مشکلاتی که شما گفتین را تا حالا نداشتم ، تیبا در رنج قیمت خودش ماشین بسیار خوبیه ، از نظر استحکام خیلی ایمن تر از پراید هستش.شتاب مناسبی داره و کم خرجه.
شهروند ایرانی
۱۹ شهریور ۱۴۰۲اونایی که داشتن لطفا نظر بدن من چند بار پشت فرمان ساینا نشستم دنده اس عین دنده تراکتور جا میرفت بادی رول زیادی داره انگار سوار قایق شدی ولی جادار تر از ۲۰۶ و طراحی داشبوردش بهتر از تیبا هست تا جایی که میدونم مشکل دیسک صفحه داره بدنه خیلی زود زنگ میزنه احتمالا بخاطر رنگ نازک بی کیفیت که روش و لایه استر نداره زیرش موتورش احتمالا مشکل واشر زدن و شاتون زدن نداره چون سرسیلندر چدنی کلا دوتا مزیت داره موتور و فضای کابین بقیه موارد میشه گفت افتضاح
علی
۱۹ مهر ۱۴۰۳تیبای من واشر زده بدون دلیل خاصی
اتفاقا یکی از آشناهامون هم همین مشکلو داشت.
مدل 96
کیلومتر 90000
Vahid
۲۱ مهر ۱۴۰۳ایضا
hamid
۱۹ شهریور ۱۴۰۲مقاله خوبیه ، اگه امکانش هست واسه همه ماشین های ایرانی و مونتاژی چین هچین محتوایی بسازید
شاهین
۲۰ شهریور ۱۴۰۲سلام چشم حتما
ممد
۱۹ شهریور ۱۴۰۲هروقت از سوار شدنش جون سالم به در بردید بعد به فکر هزینه هاش باشید
abbas
۲۰ شهریور ۱۴۰۲من سوار شدم تصادف نسبتا شدید هم داشتم
بدنه و استحکام اش از محصولات ایرانخودرو و خود سایپا بهتره
اکثر بدنه دوبل که در اوردنش برای صافکار سخت
پلتفرم شبیه ریو
ی سری قطعات هم با ریو یکیه
SRT
۱۹ شهریور ۱۴۰۲جالب بود لطفا برای انواع 206 هم بسازید
شاهین
۲۰ شهریور ۱۴۰۲سلام ان شالله در روزهای آینده برای محصولات ایران خودرو از جمله 206 هم منتشر خواهد شد
بهرام کمالی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اجرت اگه به تومان هست خیلی گرون میشه و از پس خیلیها بر نمیاد،فکر نکنم تیبا ارزش این قیمتها به تومان رو داسته باشه.🤔
ایرانی
۲۲ آذر ۱۴۰۳اجرت به ریال هست دوست عزیز مثلا ۱ ملیون و ۷۰۰ هزار ریال اجرت تعویض لنت جلو یعنی ۱۷۰ هزارتومن که فکرنکنم زیاد باشه
مهدی
۲۱ شهریور ۱۴۰۲سلام قیمتاش برای ساینا و کوییک هم همینه ؟ و اینکه کاش یه فایل pdf بود که میشد ذخیره اش کرد و به راحتی قابل استفاده بود ممنون از زحمات شما بابت این کار زیبا این قیمتها رو که بدونیم دیگه بعضی از مکانیکها سو استفاده نمیتونن بکنن
محمدی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲باسلام.من تیبادارم ماشین بدی نیست اماوسایلاشوک توی اینترنت میبینم انگاری گرونتراز۴۰۵ سمندوال نودهستش.مثلالیوردنده برا۴۰۵زده۳۴۰۰۰۰تومن براتیبا۵۹۰۰۰۰.عجیبه برام واقعا
ایرانی
۲۲ آذر ۱۴۰۳لیور دنده تیبا من امسال ۱۴۰۳ خریدم ۵۰۰ تومن که فکر نمیکنم زیاد باشه
قیمت لیور دنده پژو ۴۰۵ و سمند بالای ۷۰۰ تومنه
احمد
۵ آبان ۱۴۰۲سلام من تیبا ۹۱ دارم ماشینم تسمه پاره کرد مجبور شدم سرسیلندر باز کنم و متجه شدم روغن سوزی هم داره و مجبور شدم کل موتور تعمیر کنم
سیلندر تراش خورد
رینگ عوض شد
سرسیلندر کامل عوض کردم
پیستون عوض شد
میلنک تراش خورد
تسمه تایم تعویض شد
کلیه واشرها و کاسه نمدها عوض شد
برای تمام موارد بالا مکانیک غیر از تراشکاریها ۶میلیون دستمزد گرفت ایا زیاد گرفته یا منصفانه است
بهرام کمالی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳خدایی خوب گرفته،بیشر از اینها تعمیرکارهای بالای شهر میگیرند.جنوب شهر دستمزدکمتر هم میشه
مهدی
۴ تیر ۱۴۰۳دوست عزیز زیاد گرفته. من خودم دقیقا همین اتفاق برام افتاد مکانیک 3ملیون دستمزد گرفت. دقیقا ایام عید 1403بود
محمد نعمتی
۱۰ آذر ۱۴۰۳هزینه تراشکار چقدر شد؟
حسین
۳ دی ۱۴۰۲سلام من تیبا۲دارم مدل ۹۸ چهار ساله دارمش خیلی هم راضی ام
تیباسوار
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ازپرایدبهتره-اصطهلاکش کمه-شتابش وکشش نسبت به خودش بهتر 405یاسمندخیلی خیلی سرتره
مهدی
۸ فروردین ۱۴۰۳هر چی پول بدیم آش میخوریم ؛ برای داخل شهر ماشین خوبیه ؛ کم استهلاک و هزینه هاش پایین …
امید شیرازی
۱۳ فروردین ۱۴۰۳من که ماشین ایرانی زیاد داشتم ولی خدایش نسبت به قیمتش ماشین خوبیه و سگ جون هستش ۴۰۵که داشتم ۲بار واشر سرسیلندر زد پراید که داشتم دم دقیقه جلوبندیش داغون بود. خیلی هم ظعیف بود شاسیاش ولی خداییش الانع چند ساله که تیبا دارم راضی هستم فقط ی مشکل بدی که همه ی تیبا ها دارن از نظر چرخ ظعیف هستن و زود به زود بلبرینگ و پلوس خراب میکنن وگرنه نسبتاً تو این بازاری که ماشین های بی کیفیت با قیمت فضایی وجود داره تیبا نسبت به اونا با این قیمت طلا هستش…
بهرام کمالی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳با میکسر تو انزلی تصادف کردم با فشار ماشین رو به جدول بلوار کوبید و فقط در جلو رو قور کرد و کمک عوض کردم.ماشین جون داری هستش
amirkhanzadeh
۱۸ مهر ۱۴۰۳👍
Golpesare60
۱۹ فروردین ۱۴۰۳از حق نگذریم یه ماشین فوق العاده کم استهلاک و کم مصرفه،بیشترین هزینه ای که داره پول روغنشه
یه سری چیزا اعم از لنت و لاستیک و…… جزو لوازم مصرفی هرماشینی هستش که اونم نبوددیگه جای بحثی اصلا نبود.
یه خط از آخر بگم درسته هرچی پول بدی آش میخوری،ولی این آش سیر داغ پیاز داغش انقدری زیاد هست که شوری و بینمکی آشش به چشم نمیاد.
سجاد
۱۸ آبان ۱۴۰۳ماشین فقط یه ایراد بزرگی داره اونم کیت کلاچشه هرچی میندازم روش به ۵۰۰۰ نمیرسه خراب میشه دیگه میخوامبفروشمش
بهرام کمالی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام ننوشته بودید قیمتها به ریال یا تومانه.سپاس
بهرام طولابی
۱۰ آذر ۱۴۰۳نوشته داداش ، به ریاله
اکبری
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام.من 6ساله که تیبا دوگانه سوز صفر از کارخونه تحویل گرفتم.تا الان میشه گفت فقط خرج های مصرفی مثل لاستیک و لنت این جور چیزا داشته.البته یه بار بلبرینگ چرخ جلو و تعویض منبع انتهایی اگزوز انجام دادم.بعد از 6سال هم امروز جلو بندی رو تعمیر کردم.در کل من راضی هستم
امیر
۳ مهر ۱۴۰۳توی ایران جزو ماشینای کم خرج و اصطحلاک هستش، البته با قیمت همین ماشین کشورای عربی بهترین ماشینهای روز رو البته با چند سال کارکرد میشه خرید…
اگه فقط اهل سوار شدن ماشین باشین خیلی زود مصرف بنزینش سر به فلک میزاره!
روغن SM یا SN بریزین و نهایتا ۴۵۰۰ تا عوضش کنید بهمراه فیلتر هوا و روغن تا سالها از خرج موتور بی نیاز باشین، مصرفی ها مثل شمع و وایرها رو هم بموقع تعویض کنین اصطهلاک پایینی بهتون میده…
ترمز افتضاح طوری که سرعت ۱۰۰ به بالا اگه مانع رو دیرتر از ۵۰-۶۰ متری تشخیص بدین بهتره هرچه زودتر توبه کنید و به درگاه الهی متوسل بشین تا به ترمزها و ماشین!
من یه ساله دارم و قبلا پژو و سمند داشتم خب مسلما رانندگی با اونا یه چیز دیگس و رانندگی با تیبا نسبتا ارزان قیمت!
Saji
۱۸ مهر ۱۴۰۳حاضرم شرط ببندم اونا ک چرت و پرت گفتن ک مثلا خفن به چشم بیان روزا با موتور امرار معاش میکنن….بابا آدم اگه منطق داشته باشه میفهمه اونا ک تو سایت ولن ۹۰ درصدشون ماشین ایرانی اونم زیر ۳۰۰ ۴۰۰دارن چرا چسکلاس میزارین/: نمیدونم نمیتونن بدون عقده و منطقی نظر بدن؟
Vahid
۲۱ مهر ۱۴۰۳موارد زیادی دیدم که بی جهت واشر میزنه
موسوی
۲۸ مهر ۱۴۰۳واقعا ماشین کم استهلاک و خوبیه برای شهر؛ ولی توی پیچ ها باید با سرعت کم بپیچی چون ماشین سبکیه و احساس میکنی ماشین داره چپ میشه. من مدل ۹۸ خریدم اونموقع سایپا اینو میداد ۲۶ میلیون
لعنت به تورم
انشاءالله همه بتونن ماشین خوب سوار شن
محمد نعمتی
۱۰ آذر ۱۴۰۳هزینه تراشکار چقدر شد؟
مهدی محمدی
۲۲ آذر ۱۴۰۳تیبا ماشین خوبیه ، نه عالی ولی واقعا خوبه ، قطعاتش نسبت به پژو و سمند واقعا ارزونه در جاده هم میشه روش حساب کرد و مانند پراید نیست که تن و بدنت از ترس بلرزه ، ولی متاسفانه قطعات ضعیف مخصوصا جلوبندی و البته اتاقش هم جادار نیست ، نسبت به جیب امسال بنده که کارمند هستیم و از ظاهر پراید خوشمان نمیاد ، گزینه بسیار ایده آلی محسوب میشه . ولی(( واقعا نظر بعضی دوستان که میگن خر بهتره یا دنده اش میره زیر فرمون ، واقعا غیر واقع و جسارتا چرته .)) دیگه رفقا هر چی پول بدید آش میخورید کاسه ی آش امثال بنده هم همین قدر بوده .