شاسیبلند جدید داچیا بیگستر نسبت به داستر، بزرگتر و لوکستر است؛ اما همچنان قیمت رقابتی با استاندارد اروپا ارایه میکند.
داچیا زیرمجموعهی رنو است و همچنان با کارخانهی اصلی خود در رومانی فعالیت میکند. برای مردم ایران، L90 و ساندرو نمونههای قابل لمس از محصولات اقتصادی داچیا هستند که البته باکیفیت نیز محسوب میشوند. فروش جهانی داچیا سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه است.
بیگستر به تازگی وارد بازار اروپا شده و محصولی کاملا جدید است. این مدل با سیستم تک دیفرانسیل محرک جلو و گیربکس دستی نیز تولید میشود اما طبیعتا برای کشورهای غربی، دنده اتوماتیک دو دیفرانسیل خواهد بود. ابعاد بیگستر شامل طول ۴,۵۷۰ و عرض ۱,۸۱۰ و ارتفاع ۱,۷۱۰ و فاصله محوری ۲,۷۰۰ میلیمتر است.
بیگستر جدید پرچمدار داچیا است. بله، اسمی کارتونی دارد که ممکن است موقع گفتنش به دیگران کمی خجالتآور باشد، اما کاملاً گویاست: بیگستر یک شاسیبلند سگمنت C است که در رأس محصولات فعلی داچیا قرار میگیرد. بزرگترین مدل این برند.
با وجود اینکه از نظر فنی لوکسترین و گرانترین مدل داچیا محسوب میشود، اما قیمت آن همچنان بسیار منطقی است:
– مدل پایه “اکسپرشن” با دیفرانسیل جلو و دنده دستی: ۲۴,۹۹۵ یورو
– مدل هیبرید ۱۵۵ اسببخاری “اکسترم”: حدود ۳۰,۰۰۰ یورو
بیگستر در واقع نسخه بزرگشده داستر است:
– همان خطوط زمخت و کاربردی
– طول و ارتفاع بیشتر (با عرض یکسان برای رانندگی راحتتر)
– سپرها و گلگیرهای پلاستیکی “استارکل” بازیافتی برای مقاومت بیشتر
– دستگیرههای مخفی دربهای عقب
– صندوق عقب ۶۶۷ لیتری (۱۵ لیتر بزرگتر از فولکس واگن تیگوان)
داچیا برای عدم ارایهی بیگستر سه ردیف صندلی دو دلیل اصلی ارائه میکند:
۱. بازار خودروهای هفتنفره بسیار محدود است و طراحی آن هزینهها را افزایش میدهد.
۲. مدل جاگر در کلاس مینیون قبلاً نیاز این مشتریان را پوشش داده است.
آیا رانندگی با داچیا بیگستر جذاب است؟
کارشناس تاپ گیر پاسخ میدهد: خیر؛ اما رانندگی هیجانانگیز، هدف بیگستر نیست. ویژگیهای کلیدی:
– سیستمهای ایمنی اجباری GSR II (قابلیت خاموش کردن سریع با دکمه My Safety)
– پیشبینی احتمال برخورد با موانع و سیستمهای کمک راننده برای بهبود ایمنی در جاده
– تعلیق متعادل (اگرچه در پیچهای تند کمی نافرمانی دارد)
– پیشرانه هیبرید ۱۵۵ اسببخاری جدید (اولین نمونه در گروه رنو) که عملکردی روان اما ابتدایی ارایه میکند.
آیا داچیا بیگستر ارزش خرید دارد؟
بیگستر دقیقاً همان چیزی است که ادعا میکند: یک داستر بزرگتر با
✔ فضای بیشتر (بهویژه صندوق عقب غولپیکر)
✔ قیمت بسیار جذاب نسبت به رقبا
✔ تجهیزات کاربردی (سانروف پانوراما، درب صندوق برقی)
✔ طراحی متمایز ولی نهچندان زیبا نسبت به رقبای اروپایی
نتیجه: یکی از بهترین شاسیبلندهای اقتصادی دنیا با فضای داخلی وسیع که برای مردم اروپا، انتخاب هوشمندانهای است. صندوق ۶۵۰ لیتری، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه و مصرف سوخت ۴ تا ۵ لیتر در صد کیلومتر، داچیا بیگستر را ارزشمند نشان میدهد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ فروردین ۱۴۰۴اگر داخل پدال زیرنویس پخش نشد از سایت آپارات تماشا کنید
https://www.aparat.com/v/aoz29w8
Mhosein
۹ فروردین ۱۴۰۴آقای اشتری عزیز لوگوی پدالو جدید کنین خیلی وقته همینه البته اینم خوبه اما یه نظره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ فروردین ۱۴۰۴کل سایت می خوایم عوض کنیم
کار زیاده ولی انجام خواهد شد
۹ فروردین ۱۴۰۴نه نکن جان من نکن اینکار رو
پارسا
۹ فروردین ۱۴۰۴فقط جون خودت مثل زومیت دارک نکن صفحه رو
همایون
۱۰ فروردین ۱۴۰۴خیلی خوبه که زیرنویس فارسی براش گذاشتین دستتون درد نکنه امیدوارم ویدیوهای بیشتری با زیرنویس بزارید
محمد
۹ فروردین ۱۴۰۴ماشین های داچیا خیلی کم استهلاک و بی آزار هستن ، تو نسل های جدید هم که طراحی و فناوری بهتری نسبت به قبل ارائه میدن ، یه جورایی میشه گفت تویوتای اروپایی ها هستن کمتر کسی رو دیدم از محصولات این برند ناراضی باشه اگه خوب ازش استفاده کنی سال های سال بدون خرج اضافه کار میکنه
مهدی
۹ فروردین ۱۴۰۴خیلی بهتر از کراس اورهای چینی است.
۹ فروردین ۱۴۰۴بیارتش ایران انشاالله
پارسا
۹ فروردین ۱۴۰۴به قیمت آئودی و بنز انشاالله
shetab-car
۱۰ فروردین ۱۴۰۴خیلی خوبه زیر نویس اضافه شده اما موقعیت قرار گیری اش خیلی پایینه باید سرمون ببریم پایین مانیتور
حالا یکی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴30 هزار یورو به عبارتی 33 هزار دلار
کجای این قیمت برای یک ماشین اقتصادی با برند اقتصادی با حداقل امکانات و قدرت 155 اسب بخار خوبه؟
رامتین
۱۱ فروردین ۱۴۰۴از نظر من که فوق العاده هست. البته اگر داستر را با موتور قویتر عرضه کنند، جذابتر هم میشه و میتونه انتخاب بهتری باشه.