نسل جدید لوگان میتواند به یکی از بهترین انتخابها تبدیل شود اما موانعی جدی سر راه خود دارد.
شرکت داچیا یک برند رومانیایی است که بهعنوان یکی از زیرمجموعههای خودروسازی فرانسوی رنو فعالیت میکند. این خودروساز که نخستینبار در سال ۱۹۶۶ با کمک رنو بنیان نهاده شد، خود را وقف تولید خودروهای اقتصادی و ارزانقیمت کرد تا از این طریق در کشورهای اروپایی و آسیایی بازاری پیدا کند. یکی از شناختهشدهترین محصولات این برند که نسل نخست آن در بازار داخلی ما با نام L90 یا تندر۹۰ به فروش میرسید، مدل لوگان بود.
داچیا لوگان در بازارهای مختلفی تحت برند داچیا و رنو عرضه شد و محبوبیت زیادی پیدا کرد. بهاینترتیب نسلهای بعدی آن هم رونمایی شدند؛ متاسفانه عرضه نسل دوم این خودرو (که ما آن را با نام رنو سیمبل میشناسیم) با محدودیت و قیمت غیرمنصفانه همراه شد تا یکی از اقتصادیترین خودروهای بازار بینالمللی، کمفروش شود. اما واردکنندگان ناامید نشده و قصد دارند تا نسل جدید لوگان را هم به بازار بیاورند. به همین دلیل در ادامه به طراحی، مشخصات فنی، امکانات و ارزش خرید نسل تازه داچیا لوگان خواهیم پرداخت.
طراحی داچیا لوگان
نسل سوم داچیا لوگان که یهلطف طرح واردات جدید پا به خیابانهای کشور خواهد گذاشت، از سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد. این سدان سایز کوچک از زبان جدید طراحی داچیا بهرهمند شده است. نسل جدید لوگان در مقایسه با سیمبل از فاصله محوری بیشتری برخوردار شده است. طراحی بخش جلو با جدیدترین زبان طراحی این شرکت هماهنگ شده اما بخش عقب همچنان به ریشههای اشاره دارد. استفاده از خطوط زینتی بیشتر، رینگهای کوچک، چراغهای بهروزشده جلو و عقب و شیب کمتر ستون C باعث شده تا چهره لوگان، مدرنتر به نظر برسد.
جدیدترین نسخه این خودرو که برپایه پلتفرم CMF-B LS گروه رنو-نیسان توسعه پیدا کرده است، از جلوپنجره مدرنتر، رینگهای آلومینیومی و لوگوی جدید D دوگانه داچیا بهرهمند شده است. کابین این نسل از لوگان میزبان یک نمایشگر مرکزی، فرمان و ادوات بهروزشده اما آنالوگ است تا ماهیت اقتصادی خود را به مالک یادآوری کند.
مشخصات فنی داچیا لوگان
پیشرانه
جدیدترین نسخه داچیا لوگان از یک پیشرانه اقتصادی کوچک ۱ لیتری ۳ سیلندر استفاده میکند که در بازار نقاط مختلف جهان با دو خروجی متفاوت عرضه شده است. نسخه عادی این موتور توان تولید ۶۵ اسب متواضع بخار را دارد درحالیکه قدرت نسخه توربوشارژ آن به ۹۰ اسب بخار میرسد؛ رقمی که همچنان چشمگیر نیست. قدرت تولیدشده توسط این پیشرانه خطی از طریق یک جعبهدنده ۵ سرعتی دستی یا ۶ سرعتی خودکار به چرخهای جلو منتقل خواهد شد تا لوگان (بسته به نوع موتور) در عرض ۱۴ تا ۱۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
ابعاد و ظرفیت
لوگان با بهرهمندی از ابعادی که در جدول زیر برحسب میلیمتر ذکر شدهاند، یک سدان سایز کوچک خانوادگی به شمار میرود که ظرفیت سواری ۵ تن را دارد:
طول | ۴,۳۹۶ |
عرض | ۱,۸۴۸ |
ارتفاع | ۱,۵۰۱ |
فاصله محوری | ۲,۶۴۹ |
این خودروی اقتصادی از یک صندوق عقب با حجم ۵۲۸ لیتری بهرهمند شده که میتواند نیاز هر خانوادهای را بهخوبی برطرف کند. البته کاربران میتوانند با تاکردن صندلیهای ردیف عقب، به فضای بیشتری دسترسی داشته باشند. از آنجا که لوگان جدید از یک موتور بسیار کوچک استفاده میکند و تنها ۱,۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد، بهصورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر بنزین مصرف میکند.
امکانات داچیا لوگان
نسخه جدید لوگان همچنان بهعنوان یکی از ارزانترین و دردسترسترین محصولات داچیا وارد خط تولید شده است؛ پس نمیتوان انتظار خاصی از آن داشت. این سدان اقتصادی درکنار بهرهمندی از یک موتور ضعیف اما کارراهانداز، از امکانات زیر بهرهمند شده است:
- نمایشگر لمسی مرکزی مجهز به کنترل رسانه و اتصال به تلفنهوشمند
- بهرهمندی از اپلکارپلی و مسیریاب در نسخههای آپشنال
- ۲، ۴ یا ۶ بلندگو (متغیر و بسته به نوع تریم)
- کامپیوتر سفری با نمایشگر ۳.۵ اینچی کنار نشانگر سرعت
- چراغهای LED
- ترمز اضطراری خودکار
- هشدار نقطه کور
- دستیار پارک مجهز به سنسورهای عقب و جلو
- دوربین دید عقب
- دستیار حرکت در سربالایی
- ترمزهای ضدقفل مجهز به سیستم توزیع نیرو
- سیستم روشن/ خاموش پیشرانه در نسخه CVT
قیمت داچیا لوگان
این سدان خانوادگی جمعوجور در بازار جهانی در محدوده ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار عرضه میشود. بهاینترتیب انتظار داریم که نسخه پایه آن با دنده دستی و پیشرانه ۶۵ اسب بخاری در محدوده ۱ تا ۱.۱۵ میلیارد تومان به فروش برسد درحالیکه قیمت نسخه ۹۰ اسب بخاری از مرز ۱.۲ میلیارد تومان هم عبور کند.
مزایا و معایب داچیا لوگان
مزایا
نسل سوم لوگان همچنان خودرویی اقتصادی به شمار میرود. خودرویی که به خط مشی خود، ارائه کمترین امکانات با کمترین قیمت ممکن، پایبند بوده و در همین راستا، امکان سفرهای کوتاه و بلند را با هزینهای کم فراهم میکند. استفاده از پیشرانه کممصرف، طراحی بهروز و صندوق جادار ازجمله مزایای این خودرو محسوب میشوند.
معایب
اما برگردان قیمت دلاری این سدان کوچک، آن را به محدوده خودروهای چینی و حتی ایرانی میرساند که بهمراتب بهتر از آن هستند. پیشرانه ضعیف، امکانات داخلی محدود و تاریخ نامشخص عرضه از معایب لوگان جدید به شمار میروند که میتوانند آن را به سرنوشت تاسفبار رنو سیمبل دچار کنند.
ارزش خرید داچیا لوگان
نسل جدید داچیا لوگان یک سدان جمعوجور اقتصادی است که حداقل امکانات را در اختیار مشتریان این برند رومانیایی قرار میدهد. برای درک بهتر این ماجرا، بهتر است به آن بهعنوان نسخه بهروزرسانیشده رنو L90 نگاه کنید. این خودرو میتواند با طراحی جدید، عرضه نسخه قدرتمندتر ۹۰ اسب بخاری با جعبهدنده ۶ سرعتی خودکار و چند ویژگی تازه بازار خوبی پیدا کند.
اما این روش، یک شمشیر دولبه برای لوگان خواهد بود. عرضه نسخه پایه لوگان با قیمتی فراتر از ۱ میلیارد تومان انجام خواهد شد که آن را در برابر حریفان رقابتیتر ایرانی و چینی با امکانات بیشتر و پیشرانههای قدرتمندتر قرار میدهد. اگر واردکنندگان بتوانند قیمت نهایی آن را کاهش دهند، بیشک انتخابی مناسب برای خانوادهها خواهد بود اما اگر قیمت نهاییاش غیررقابتی شود، بیشک باید به سراغ گزینههای دیگر رفت. نظر شما درباره نسلهای گذشته لوگان چیست؟ آیا نسل جدید این خودرو به سرنوشت رنو سیمبل دچار خواهد شد؟
ناصر
۱۶ دی ۱۴۰۳تا این حد ما نفرین شدیم کمترین حقوق در دنیا و ماشین ها 7تا 10برابر گرانتر،مردم ما هم خیلی فرصت طلب و منفعت گرا هستند و لگن ساز هم در صدر ظلم و کرده چه دلیلی داره ک مثلاً ساینا را ک خارج از ایران 1000دلار هم نمیخرن اینجا 7000تا بندازن …..والا خود بنده از زمانی ک سال 84ریو دم در نمایشگاه دیدم 11تومن بود تا الان در حسرتشم ولی نمیشه …
مملکت سرمایه داری
۱۷ دی ۱۴۰۳درسته که وضعیت اقتصادی ما پر از اشکال هست و فقط سرمایه دارها و پولدار ها دارن زندگی میکنن و ما برای خرید پراید کارکرده هم ناتوان هستیم ولی یکم واقع بین باشیم،موتور سیکلت ۱۵۰سی سی معمولی در چین یا هند بیشتر از ۱۰۰۰دلار قیمت دارن و ارزون ترین ماشین های چینی هم حدود ۷،۸هزار دلار هست
گرونی ماشین های بی کیفیت داخلی درسته، ولی زیر ۶هزار دلار ماشین نداریم
همین پراید تو عراق ۶هزار دلار میخریدن،عراقی که ۱۰۰۰مدل ماشین آمریکایی و ژاپنی،آزاد خرید و فروش میشه،چرا میخرن چون ارزون ترینه برای اونا
اون حرفهای فضای مجازی که میگفتن پراید تو عراق ۳میلیون تومنه،مال قبل سال ۹۰ بود یا اینکه میگن تویوتا کمری تو دبی ۳۰۰میلیونه واقعا چرت و پرت هستش
کمری دست دوم قدیمی ۱۰هزار دلار هم باشه،میشه ۸۰۰میلیون به پول ما! مشکل کاهش ارزش پول ملی ما هست که با سرعت خیلی زیاد داره پیش میره و ما فقیرتر میشیم و چون ثبات اقتصادی وجود نداره،هیچوقت ماشین قسطی نمیفروشند یا بانک وام خرید ماشین نمیده.مثلا ۵۰۰میلیون وام ۶۰ماه ۲۴درصد اگه بدن که باهاش ساینا صفر فقط میشه خرید،حدود ۱۰،۱۱میلیون در ماه قسطش میشه درحالی که حقوق کارگری یا بازنشستگی کمتر ازین هست
فکر کن از فردا ماشین دست دوم خارجی بدون گمرکی وارد بشه،اوکی ولی مطمئن باش بالای ۶۰درصد خانواده ها نمیتونن حداقل ۷۰۰ یا ۸۰۰میلیون پول نقد برای ماشین کارکرده ای بدن که ۱۰هزاردلار قیمت داره و خرج تعمیرات و قطعاتش که با قیمت دلار ۸۰تومنی بسیار وحشتناک گرون هست برای حقوق کارگری و بازنشستگی یا راننده تاکسی اینترنتی
مهدی
۱۷ دی ۱۴۰۳ارباب
این شرکت های خودرو ساز زیان ده هستن و دولت داره از جیب من و شما بهشون پول میده که خودرو تولید کنن، اگر 1000دلار ارزون تر میده، برای هر خودرو 2000 دلار از جیب ملت برداشت کرده
نیو کار
۱۶ دی ۱۴۰۳کاری که با ارزش پول کشور کردن دیگه رنو لوگان هم که زمانی ماشین قشر متوسط بود بشه رویاشون با همین فرمون تا سه سال دیگه عین هند مردم عادی با سه چرخه میرن اینور انور
احمد
۱۶ دی ۱۴۰۳۶۰ تومن به ۸۲ تومن
فقط توی چهار ماه ! چند ماه ؟ ۴ ماه
من می فهمم که نمی فهمم ، من هیچ برنامه ای ندارم
عوض ش لاتی راه میرم – از وقتی زنم مرده زن نگرفتم – عوض ش دکتر باسوادم – کشور باید توسط کارشناسان اداره شود ….
چندماه دیگه توسط کارشناس ها اداره بشید ، باید به دلار ۱۰۰ هزارتومن سلام کنید پراید کارکرده هم دیگه نمی تونید بخرید چه برسه لوگان وارداتی!
راستی واتساپ هم براتون رفع فیلتر کردهااا
با واتساپ برید دلار رو بیارید پایین ، خدارو چه دیدی شاید با واتساپ و گوگل پلی ، تونستید یه ماشین هم وارد کنید
بی برقی خوش میگذره؟
L
۱۶ دی ۱۴۰۳اگه اون معتاد متجاهر سر کار بود مگه فرقی میکرد؟ اگه اون سقط شده سرکار بود چی فرقی میکرد؟ نه همش همین میشد. از اونی که تو فکر جانشینه باید بپرسی چرا اینجور شد،،،
احمد
۱۷ دی ۱۴۰۳راستی اونی که مُرد ، دولت رو با ۴۵۰ هزار میلیارد بدهی تحویل گرفت(ماهی ۱۲ هزار میلیار تومن بدهی اوراق قرضه فروخته شده توسط قبل رو میداد به مردم)
در شرایطی که آب تو خوزستان و بلوچستان نداریم(به جنوب آب رسوند و برای بلوچستان بزرگترین آب شیرین کن دنیا رو زد) ، مدام شورش میشه ، دولت قبلی(منتخب امثال تو) بوسیله بورس سرمایه مردم رو بلعیده و یک جا بالا کشیده بود
توی فشار حداکثری ارزی بودیم ، هیچ دلاری برای واردات خودرو وجود نداشت(واردات خودرو توسط دولت قبل،بطور کامل ممنوع شد)
رفت قرارداد دوجانبه پولی و مالی و قرارداد بلند مدت با چین بست ، بواسطه این کار ، ایران تونست از چین خودروهای خارجی وارد کنه
همین چند خودرویی که کف خیابون الان داری می بینی هم کار همون بود
اون بنده خدا ، دولت رو یه ویرانه کامل تحویل گرفت ویراااااااانه ی کامل
باز رفتید به تفکر ی که یکبار کشور رو ویرانکرد رای دادید
دلار ۸۲ تومن و بدبخت شدن ، نوش جون تون
واقعا چرا؟؟؟؟
۱۷ دی ۱۴۰۳اگه فرق نداره چرا اینجور پشت پزشک ایان وایسادن تا رای بیاره؟ اینجور سلبریتی ها مثل پرویز پرستویی و بقیه ازش دفاع کردن؟ چرا میگفتید این بیاد بهتره؟ مگه ۳سال قبل برق میشد؟ درد اینجائه که دقیقا ماجرای سال ۹۶ و همون حرفا و وعده ها تکرار شد و تا ۱۴۰۰ با روهانی،نتیجه اش شد آبان ۹۸ و شبانه ۳برابر شدن بنزین،دلار از ۴تومن به ۳۰تومن یعنی حدود ۸برابر و قطعی برق دائم در تابستان و حتی زمستان و شب عید هم برق قطع میشد
الان دوباره تکرار میشه و سال بعد بنزین و تکرار اتفاقات آبان ۹۸ ولی بدبختی اینه که خیلی راحت میگن این هیچکاره است و تقصیر فلان و فلان هستش،اوکی پس چرا اومد رئیس شد؟ چرا پسرش آورد سر کار؟ چرا حقوق و خونه و ماشین و محافظ و مزایا استفاده میکنن اگه هیچکاره است؟چرا همتی کرد وزیر اقتصاد که دوره روهانی وقتی رئیس بانک مرکزی شد،دلار از ۱۰،۱۱ تومن رسید به ۳۳هزار تومن؟
یکبار به چیزهایی مثل هزینه های دولت،بودجه دستگاه های دولتی،سفرهای خارجی،سفیرهایی که انتخاب میشن،استانداران که انتخاب شدن،وام های ارزی سنگین که یکدفعه به بعضی ها داده شد برای واردات نیروگاه خورشیدی و امثال اینا فکر کنیم بعد بگیم اینا هیچکاره هستن،اینکه رئیس ستاد تبلیغاتی خودش کرد استاندار مازندران،کسی که کل سابقه اجرائیش رئیس دانشگاه بوده ولی چون میلیاردر هست و خیلی خرج کرد برا تبلیغات،اگه هیچکاره هست چرا لایحه بودجه سال بعد داده به مجلس؟ بودجه ای که بیش از ۲۰۰میلیارد دلار هست خرج و تقسیم کردن و مدیریتش دست همین هیچکاره ها هستش
اگه هیچکاره است چرا اینهمه تغییرات تو مدیران میانی انجام دادن و رفیقان قدیمی آوردن سر کار دوباره؟؟؟
Hook
۱۶ دی ۱۴۰۳فاجعه به تمام معنا.من سورن پلاس ef7 رو بهش ترجیح میدم.حیف اون دلاری که خرج واردات این لگن بشه
۱۶ دی ۱۴۰۳چرا کجاش فاجعه هست؟
Nismo
۱۶ دی ۱۴۰۳داداش با این قدرت تو سربالایی باید پیاده شی هلش بدی
مجید
۱۶ دی ۱۴۰۳والا به مراتب خیلی بهتر از ماشینای سایپا و ایران خودرو هست. قطعا ایمنیش بهتره. در بحث کیفیت و امکانات هم اونقدر اوضاعش خراب نیست. نسبت به ماشینای چینی هم هرجور حساب کنی و پیرو عقل باشی این ماشین بهتره البته ببینیم با چه قیمتی میخواد به دست مصرف کننده برسه.
Hook
۱۶ دی ۱۴۰۳قیمتشو در متن اشاره کرده . حداقل یک میلیارد قیمت میخوره که راست هم میگه. کلا وارداتی جماعت آشغال هم بیاد میره بالای یک میلیارد
حالا شما اگه بنظرت خرید ماشین ۶۰ اسبی مثل پراید اونم با یک میلیارد منطقیه دیگه بحثش جداست. صد درصد چینی بهتره . بعدشم ایرانی
تازه حساب کن پول تعمیرات و قطعات این ماشینم باهات وارداتی حساب میکنند دیگه نور علی نور
نانو
۱۶ دی ۱۴۰۳قیمتش دقیقا هم قیمت مازراتی تو سال 1391شده تورم تو ایران خیلی خنده داره
Sina
۱۶ دی ۱۴۰۳یه بحث دیگه که هست اینه این ۹۰ اسب بی بخار بیاد ایران میشه ۲ میلیارد یعنی هر اسب میشه ۲۲ میلیون
قبلنا یادش بخیر میگفتم گمرک خیلی میکشه رو قیمت ماشینا
الان گمرکم ۰ درصد بشه بازم دیگه هیچ فرقی به حالم نداره.
گذر عمر که هیچی نیست گذر ثانیه هم حس میشه.
محمد
۱۶ دی ۱۴۰۳پاشنه آشیل خودرو قطعا قیمت ارائه به بازار داخلیه
موتور ضعیف باعث شده که خودرو کند باشه
امکانات لب مرزی و اقتصادی
اگه قیمت بیش از شاهین سایپا رقم بخوره
یه شکست تمام عیار برای وارد کننده پیش رو خواهد بود
mickeyy
۱۶ دی ۱۴۰۳۶۵ اسب بخار ؟! شوخیش گرفته انگار با این قدرت که یک سربالایی معمولی رو هم نمیره بالا حتی پی کی هم قدرتش از این بیشتره! این حداقل یک موتور ۱۲۰ اسبی لازم داره تازه حداقلش رو گفتم. اگه روشون میشد کلا موتور نمیذاشتن داخلش دو تا رکاب میذاشتن داخلش میگفتن راننده پا بزنه ماشین رو حرکت بده
۱۶ دی ۱۴۰۳خب شما ۹۰ اسبیشو بگیر روش توربو بنداز یا تقویتش کن من دادم پرایدمو تقویت کردم تو درگ هرچی پژو سمند دنا هست رو میگیره
javad-bmw
۱۶ دی ۱۴۰۳متن رو بخون بعد بدو بدو بیا اینجا نظر بده ، ۹۰ اسبی همون موتور هست که توربو شده.
با پراید پرقدرتت میری بیرون از خودت مراقبت کن.
گاس فرینگ
۱۶ دی ۱۴۰۳برای ماشین ۱۰۰۰ کیلویی کفاف میده
https://dacia.drive.place/logan/iii/group_sedan/624808
دیگه از آردی که بدتر نیست
درسته به پول بی ارزش ما میلیاردی میشه ولی تو اروپا تیپ ۶۵ اسبیش شاید ۱۰ هزار یورو هم نمیشه
۱۶ دی ۱۴۰۳داش اصلا مگه اروپا سربالایی داره که ماشین نتونه راه بره؟ این ماشین مخصوص اونجاست دیگه راه که میره
تورج
۱۶ دی ۱۴۰۳ابتدای ورود ال ۹۰دقیقا همه همین نظررو نصبت بهش داشتن .رو موتورش و طراحی اتاقش هزارتا عیب میزاشتن .الان شده ماشین خوش نام بازار .عتیقه دوست داشتنی (البته درغیاب سایر برندهای روز دنیا )بعیده رنو اجازه فروش خودرویی با لگوی خودشو بده که داد مصرف کننده در بیاد .سابقه نداره .
سامان اذری
۱۶ دی ۱۴۰۳چه خبره ۱۴ تا ۱۶ هزار تا ؟؟؟؟
این ماشین ۷-۸ هزار تا ارزششه
قیمت خودروهای زیر رو ببینید
سوزوکی ارتیگا
۱۳،۳۱۰ دلار
سوزوکی سوئیفت
۱۳،۳۱۰ دلار
سوزوکی بالنو
۱۳،۵۶۰ دلار
کیا پیکانتو
۱۳،۵۹۰ دلار
شورولت اسپارک
۱۳،۶۰۰ دلار
کیا پگاس
۱۳،۶۱۰ دلار
کیا ریو
۱۳،۶۸۰ دلار
ام جی ۵
۱۳،۹۷۰ دلار
همایون
۱۷ دی ۱۴۰۳به نظرم پاشنه آشیل این ماشین موتور ضعیفشه که شکستشو تو بازار حتمی میکنه حتی اگه موتور نسل اول لوگان رو روش بزارن بهتر جواب میگیرند البته منظورم بازار ایران هستش در کل خودروی شایسته ای هست و میتونست با تکیه بر خاطرات خوب کیفیتش به فروش برسه ولی موتور و قیمت بالاش جلوی موفقیتش رو خواهند گرفت
همایون
۱۷ دی ۱۴۰۳وارد کننده داچیا اگه دنبال موفقیته نسل جدید داستر رو با قیمت منتقی وارد کنه حتما موفق میشه