سایر خودروهای اروپاییطراحی

ایتال دیزاین پارکور با قلب گالاردو

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: رسیدن به جشن ۴۵ سالگی ایتال دیزاین بهانه خوبی دست طراحان آن داد تا از خودرویی عجیب و غریب با نام پارکور رونمایی کنند؛ محصولی که هنوز هم کسی نمی داند باید آنرا در کدامیک از کلاس های خودرویی جای داد . . . !

ItalDesign Giugiaro Parcour
ItalDesign Giugiaro Parcour

پارکور که بر پلت فرم لامبورگینی گالاردو ساخته شده و حتی پیشرانه ۵۵۰ اسبی V10 آنرا در سینه دارد، به رینگ های عظیم ۲۲ اینچی مجهز شده؛ یعنی احتمالا باید به فکر رفتن به مسیرهای آفرود هم بود! این هیولای با سیستم محرکه AWD می تواند در کمتر از ۳.۶ ثانیه خود را ازحال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند.

پارکور که در دو مدل کوپه و رودستر به ژنو آمده بود، تا سطح زمین حدود ۲۱ سانتیمتر فاصله داشته که به لطف سیستم تنظیم ارتفاع تعلیقش، این فاصله حداکثر تا ۳۳ سانتیمتر نیز قابل افزایش است. برای رانندگی با این خودرو چهار حالت Comfort و Off-Road و Ice و Sport درنظر گرفته شده که هرچند اطلاعاتی از قابلیت های هر حالت اعلام نشده اما به احتمال فراوان همانند سیستم های مشابه موجود، با انتخاب هریک می توان پاسخ پیشرانه، رفتار تعلیق و نحوه عملکرد سیستم های احتمالی کنترل پایداری پارکور را با یکدیگر منطبق کرد. جالب است بدانید که نمایشگر کنسول با انتخاب با حالت Comfort سفید، با حالت Off-Road نارنجی، با حالت Ice آبی و نهایتا با حالت Sport به قرمز تغییر رنگ می دهد.

تعلیق پارکور در هر چرخ دارای دو کمک بوده (مجموعا هشت عدد) که در حالت های Sport و Comfort تنها از چهار کمک آن استفاده می شود. مانند اکثر مدل های مفهومی، بجای آینه های جانبی و عقب از دوربین استفاده شده است. تمامی مراحل ساخت پارکور در کارخانه ایتال دیزاین در Moncalieri واقع در هشت کیلومتری جنوب تورین انجام گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. gtr

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یه سبک جدید.چهار حالت رانندگی داره.من که خیلی پسندیدم.

    1. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1470 ديدگاه)

      خیلی جالبه

  2. افشین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ماشین باحالیه من که ازش خوشم اومده…

  3. حسین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    از پژو 504 الهام گرفته

  4. feri

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امریکایی ها هم منظورشون از چلنجر همین پارکور بود یدونش می ارزه به صد تا ماسل امریکایی

  5. هادی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    آدم نمی‌تونه به خود ماشین دقت کنه از دست این «جلوه‌های ویژه»!
    نمای کناری حرف نداره و خیلی خوبه، جلو هم خوبه؛ اما از عقیش زیاد خوشم نیومد!

  6. حمید ذوالفقاری

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان و مسئولین محترم پدال
    با توجه به علاقه وافر و استعدادی که در زمینه طراحی خودرو دارم، از مسئولین عزیز خواهشمندم در صورت امکان شرایطی فراهم آورند تا به جمع دوستان طراح خودرو دعوت گردم.
    با مقایسه آثار خود و سایر طراحی های انجام شده نسبت به روش کاری خود امیدوارم که بتوانم عضوی خدوم در عرصه تولید و فناوری ملی باشم
    با تشکر
    حمید ذوالفقاری
    09158137522
    hamidzolfaghari100@yahoo.com

    1. A

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آره خب خیلیا اینجا عاشق اینکارن و البته یه استعدادی هم دارن.خودمم یکیشم. ولی خب کی اینجا به طراحی بها میده؟؟ کدوم مسِولی اصن میدونه طراحی چیه!
      شما اگه میخوای تو وطنت موفق بشی باید با اصول طراحی تیبا.پراید و سمند آشنا ییت کامل داشته باشی.
      وگرنه که موفق باشی.

  7. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    آره کار خیلی خوبیه ولی حیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا