طبق گفتههای طراحی به نام Omar Alfarra Zendah تسلا قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته ی لمانز در سال ۲۰۳۰ خواهد شد. او به همراه ۴ دانشجوی دیگر در IED بارسلونا، خودروی مفهومی تسلا T1 را طراحی کردهاند که یک کانسپت الکتریکی کاملاً متفاوت است.
این دانشجوها T1 را با یک جفت لاستیک در هر گوشه از خودرو به تصویر کشیده و یک ایرفویل را بین آنها قرار دادهاند. زمانی که سرعت خودرو در پیست کاهش مییابد، هوای عبوری از اطراف خودرو میتواند این دستگاهها را به کار انداخته و الکتریسیته تولید کند. به علاوه، یک ایرفویل پیشرفته که توربین پیچشی Gorlov نامیده میشود پشت راننده قرار گرفته و انرژی بیشتری تولید میکند. این طراحی میتواند قدرت بیشتر و سروصدا و لرزش کمتری را تولید نماید.
کانسپت T1 از پیشرانهای الکتریکی با قدرت ۳۳۵ اسب بخار در هر گوشه از خودرو استفاده میکند و گشتاور کل سیستم به ۲۴۰۰ نیوتون متر میرسد. یک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی نیز کار ذخیرهی انرژی را انجام میدهد. این دانشجوها تخمین میزنند که خودروی مسابقهای T1 میتواند به سرعت ۴۱۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.
علاوه بر سیستم تولید قدرت پیشرفته، کانسپت T1 قادر خواهد بود تا از طریق فرمان پذیری فعال چرخها در اکسل جلو و عقب با سرعت زیاد از پیچها عبور کند.
سرباز وطن
۲۷ فروردین ۱۳۹۶درود. http://www.aparat.com/v/284sE بدرود.
سرباز وطن
۲۷ فروردین ۱۳۹۶تسلا T1 هه.با دیدن T1 یاد دمای اولیه بر حسب کلوین افتادم… تو متن خوندم کانسپت الکتریکی کاملا !!!!!متفاوت…فک کردم این کانسپت بال داره به جای چرخ..یا این ک دیوار صوت رو میشکونه نه این که max. speed=410km/h..دوستان خودمونو گول نزنیم باخودمون تعارف نداریم ک…چیزخاصی تحت عنوان کاملامتفاوت نداره…همون عنوان concept برازندشه..هه.کاملا!!!شتابشم کار شاخی نیس.این خصلتِ همه ی electric engines هستش..مهم ترینا وزن خودرو ،نحوه کنترل برخورد ماکروسکوپیک مولکول های هوا با بدنه(آیرودینامیک) و میزان انتقال نیرو به محیط (توسط چرخ هاولاستیک) هستن…سپاس