Faurecia که مالکیت آن در اختیار پژو-سیتروئن است به عنوان یکی از بزرگترین تأمینکنندههای صندلی و کابین صنعت خودرو به دنبال ساخت کاکپیت های منعطفتر است.
انتظار میرود که خودروهای کاملاً خودران سه تا پنچ سال بعد در جادهها جولان دهند و درحالیکه کابین اینگونه خودروها شاید چندان مورد علاقهی عموم نباشند، تأمینکنندههایی مثل Faurecia میخواهند که علایق آینده را پیشبینی کرده و پیشرفتهای زیادی را در این باره به دست بیاورند.
مت بنسون مدیر بخش سرمایهگذاری و تحقیقات پیشرفتهی کمپانی میگوید:
رفتارهای جدید زمانی که خودروها دیگر تنها برای رانندگی طراحی نمیشوند بروز مییابند. یکی از چالشهای ما خلق کاکپیت های انعطافپذیرتر در آینده است و ما میخواهیم خلاقتر بوده و پیشگویانه عمل کنیم.
Predictive همچنین روی صندلی “سلامتی فعال” کار میکند که دارای حسگرهای بیومتریک و تحلیلهای پیشگویانه بوده و استرس سرنشینان را اندازهگیری کرده و به آنها پاسخ نشان میدهد.
طبق خبرهای منتشره از سوی رویترز، کمپانی در حال تلاش برای پیدا کردن راههایی به منظور ترکیب تشخیص صدا و کنترلهای حرکتی با سیستمهای کنترلی و صوتی است. در صدر این تلاشها، تا زمانی که خودروهای خودران و سرویسهای اشتراکگذاری خودرویی تقاضا دارند این کمپانی به دنبال ساخت کابین cleanability نیز هست.
یکی از چیزهایی که مردم میگویند این است که خودروهای کاملاً خودران و سرویسهای اشتراکگذاری دیوانهوار هستند. با آزاد شدن از وظیفهی رانندگی، مردم میگویند که گیتار نواخته و به انجام یوگا و تمرینات کاردیو خواهند پرداخت.
نکته: تصاویر مربوط به کانسپت نیسان IDS هستند.
محمد
۸ شهریور ۱۳۹۵تو ایران که حالا حالا ها خبری نیست ولی در کل چقدر ادم وقتش ازاد میشه فک کن از تهران بخوای بری مشهد شب به ماشین بگی کجا برو صبح از خواب بیدار میشی اونجا باشی وقت های مرده رو عالی زنده میکنه یا کامیون ها 24 ساعته کار میکنن و کلا خیلی از هزینه ها کم میشه
ELEMENTO
۸ شهریور ۱۳۹۵خیلی درست گفتی.
uss zumwalt DDG-1000
۸ شهریور ۱۳۹۵تا سال 2100 در ایران امکان پذیر
El Dorado
۹ شهریور ۱۳۹۵خدا کنه امکان پذیر بشه.
خیلی به این تکنولوژی نیاز داریم.
Mercede.Kaviani
۸ شهریور ۱۳۹۵با سلام به دوستان
خطر تصادف صدمات ناشی از ان را یه صفر می رسانند ومشکل تراقیک را حل می کند چون روی اصول و طبق مقرارت حرکت می کنند به امید ورد هرچه زودتر سیستم خودران به صنعت اتوموبیل سازی
با تشکر دوستدار شما
مرسده کاویانی
El Dorado
۹ شهریور ۱۳۹۵حق با شماست .
به امید ورود این صنعت.
A4
۸ شهریور ۱۳۹۵یه ماشین خودران لازم نیست که حتما دو تاصندلی جلو داشته و سهتا عقب.
صندلی ها میتونه در اطراف ماشین قرار بگیره یا به صورت نیمکت باشه و از طراحی سنتی پیروی نکنه و با یه خلاقیت خوب یه کابین عالی درست بشه.
javad
۹ شهریور ۱۳۹۵دقیقا وقتی ماشین ها دارن پیشرفت میکنن باید سنت شکنی هم بشه
حميد
۹ شهریور ۱۳۹۵چرا ما دنبال این طرحها نمیریم
به هر حال داخل ماشینها داره مثل فیلمهای علمی تخیلی میشه
احمد باقری
۹ شهریور ۱۳۹۵تا ده سال دیگه چقدر پیشرفت در صنعت خودروسازی رخ خواهد داد.