آستونمارتین وارد فاز جدید و نسبتاً تعیینکنندهای در حیات خود میشود؛ رئیس جدید، روابط جدید با مرسدس، موتورهای جدید توربو و مهمتر از همه، مدل جدید DB11. و موضوع نسبتاً کماهمیتتر برای آستونمارتین، ساخت یک شاسیبلند جدید در آیندهای نزدیک در ولز است.
فارغ از همه اینها، خودروساز بریتانیایی مدلهای اسپورت، زمانی را نیز برای ماجراجویی در دنیای حملونقل دریایی پیدا کرده است. یکی از ثمرات این موضوع، AM37، یک قایق موتوری با عرشه چوبی است که احتمالاً برای حضور در موناکو یا ونیز طراحی شده، ولی احتمالاً در «چلسی» لنگر خواهد انداخت.
این قایق که توسط شرکت «کوینتسنس یاس» تولید شده، به نظر میرسد که «وضع فعلی حمل و نقل دریایی را به چالش بکشد». AM37 دنیای ناوگان دریایی را با المانهای طراحی اتومبیل ترکیب کرده و در نتیجه یک طراحی داخلی خودرویی را در یک دل پوسته قایقی جای داده است.
البته برخی چیزها در این قایق وجود دارند که نمیتوان آنها را در خودروهای آستونمارتین یافت؛ از جمله یک پلتفرم شنا و سیستم لنگر الکترونیکی که با یک نمایشگر کنترل شبیه به آیپد آزاد میشود. همچنین در این قایق، تجهیزاتی مانند یک سیستم خنککننده، یک یخچال و یک قهوهساز دیده میشود. همه این تجهیزات را را میتوان از راه دور و در هنگام رفتن به لنگرگاه کنترل کرد.
برای پیشرانه ۳ گزینه و دو روش پروانه و جت وجود دارد. مدل پایه AM37 را میتوان با هر یک از دو حالت، جفت موتورهای دیزلی ۳۷۰ اسببخاری یا جفت موتورهای بنزینی ۴۳۰ اسببخاری انتخاب کرد. این در حالی است که مدل سطح بالای AM37 S مجهز به یک جفت موتور بنزینی ۵۲۰ اسببخاری است.
بر این اساس، قدرت کلی AM37 حداکثر به ۱۰۴۰ اسببخار میرسد؛ یعنی به اندازه دو V12 ونتیج. امّا حداکثر سرعت ۵۲ نات و اندکی کمتر از ۹۶ کیلومتر بر ساعت است؛ سرعتی که در دریا و هنگامی که میخواهید صیدهای دریاییتان در جای خود حفظ شوند، ممکن است بسیار زیاد نیز باشد.
در حالی که AM37 بیشتر شبیه به یک نسخه مدرن از قایق لوکس سالهای نهچندان دور، «ریوا آکواراما» است، آستونمارتین برنامههای سفارشیسازی متنوعی را با رنگها و متریالهای گوناگون در نظر گرفته است؛ به طوری که به سرعت میتوانید ظاهری مانند یک One-77 را برای قایق خود ایجاد کنید.
AM37 قبل از ورودش به بازار در انتهای سال ۲۰۱۶، در هفته طراحی میلان معرفی میشود.
king 918
۲۵ فروردین ۱۳۹۵دیگه زد به سرم بخرمش اما دقت کردم دیدم تا 2000 کیلومتر دور تر هم ابی نیست که بخوام برونمش بابا داریم از بی ابی می میریم چه کاریه ……….
بهنام طیبی
۲۵ فروردین ۱۳۹۵طراحی فوق العاده ای داره
great britain
۲۵ فروردین ۱۳۹۵انصافا بریتانیا نه تنها در طراحیه خودرو بلکه در تمام ضمینه ها طراحیاش حرف نداره.
علي
۲۵ فروردین ۱۳۹۵انقدر فروش ماشیناش کم شده زده به اقیانوس و دریا . فکر کنم کم کم لنج و تراکتور هم بسازه???
great britain
۲۵ فروردین ۱۳۹۵علی بس که تو به استون بی توجهی میکنی.
اصلا شعار استون اینه:علی نپسنده فروش کمه!!!!!!!!!!!
علی خواهشا یه سر به سایت استون بزن و طراحیهاتو براشون بفرست شدیدا استقبال میشه بلکه به کمک طراحی های تو فروشش بیشتر شه!!!!!
راستی نظرت درمورد db11 چیه؟
خیلی مشتاقم بدونم طراح ارشد سایت.
نوید جهرمی
۲۵ فروردین ۱۳۹۵طراحیش حرف نداره.
جالبه ای ام جی قایق ساخت. بعد شراکتش با استون مارتین و تولید DB-11 . اگه اینجور پیش بره باید منتظر موتورسیکلت هم از استون باشیم.
احمد باقری
۲۶ فروردین ۱۳۹۵استون و وصف بی مثالش