یکی از خاصترین افرادی که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ حضور داشته مدیرعامل شرکت کونیگ زگ آقای کریستین ون کونیگ زگ است. او در مصاحبه با رود اند تراک گفته که طرفدار استون مارتین والکری مخصوصاً نسخه مخصوص پیست AMR Pro است که در این رویداد مهم خودرویی رونمایی شده است.
کونیگ زگ که برخی از سریعترین و جذابترین خودروهای دنیا را توسعه داده به خوبی از اهمیت ترکیب طراحی جذاب با قطعات آئرودینامیکی فوقالعاده آگاه است.
فکر میکنم استون مارتین والکری بسیار بسیار جذاب است. مدل حاضر در ژنو نسخهای جادهای نبوده و یک اسلحه پیست بوده و به نظر من وقتی به آن نگاه میکنید میفهمید که با خودرویی بسیار خاص طرف هستید.
این موضوع جالبتوجه است. واقعاً تمرکز زیادی روی والکری صرف شده است؛ و پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی که صدای شگفتانگیزی دارد. من فکر میکنم این خودرو خیالانگیز بوده و برای من بسیار جذابتر از AMG است.
نظر کونیگ زگ درباره دیگر سوپرکار مشهور بریتانیایی نیز جالب است. او برخلاف والکری علاقهای به مک لارن سنا GTR ندارد زیرا شکلی جذاب را نشان نمیدهد.
زمانی که تصاویر اولین نسخه از سنا را دیدم خیلی متوازن به نظر نمیرسید و این نسخه GTR نیز کمک زیادی به اصل قضیه نمیکند. آنها میگویند این کار به خاطر آئرودینامیک است نه؟ اما به والکری نگاه کنید! همین سیستم آئرودینامیکی در والکری هم بوده و نه تنها حس خاص بودن داشته بلکه طراحی جذابی نیز دارد.
کونیگ زگ در نمایشگاه امسال فعالیت چندانی نداشته و دو رگرای متعلق به مشتری و یک CCX بازسازی شده را به ژنو آورده است. البته این خودروساز پشت درهای بسته تصاویر جانشین آگرا را به برخی مشتریان نشان داده است.
ساسان
۲۱ اسفند ۱۳۹۶با نظرش درمورد این نسخه ی والکری موافقم.نسبت به نسخه ی اولیه خیلی بهتر و قابل تحملتر شده..ولی از رقیبش در کارخانه ی بنز جذابترنیست….با نظرش درمورد سنا بشدت موافقم طراحی خیلی ناموزونی داره.تو پستهای قبلی درمورد این خودرو اینو نگفتم نظری ندادم تا ابتدای رونمایی کام هواداراش تلخ نشه..انگار چندتا دیفیوزو فلپو سپرو از ماشین دیگه ای کندن و متصل کردن بهش…انتظارمون ازخالق مکلارن P1چیزی خیلی فراتر ازاینه…خود مکلارن توقعاتو بالا برده
فرهاد كرمستجی
۲۱ اسفند ۱۳۹۶جالبه بعضی ها تو همین پدال، نتنها از نزدیک بلکه از طریق چهاررتا دونه عکس والکری رو می کوبیدن:))) اونوقت جناب کونیگ زگ معظم اینقدر فروتنانه درباره ی برندی دیگه نظر میده. این نشون میده بعضی از دوستان ماشین دوست ما بیش از حد اعتماد به نفس دارن و گویا از مشکل خود کارشناس دانی رنج می برن. راستی بنده اآمریکایی بازم، جو ندین دوستان:)
s.h
۲۱ اسفند ۱۳۹۶من دیونه این مرد و ماشیناشو کمپانیشو وتیم مهندسیشم اینا خیلی خوبند دمشون گرم
صادق
۲۱ اسفند ۱۳۹۶اینا همونایین که تا حالا دستشون به بوق مگانم نخورده
بزاریم به حال خودشون باشن
Une3
۱۰ فروردین ۱۳۹۷شما دستت خورده؟
VOLVO S90
۲۱ اسفند ۱۳۹۶من نظرشون رو میپسندم
والکری واقعا اغوا کننده است.
البته سنا که توسط مک لارن ارایه شد هدفش با والکری متفاوته .
شخصا بین پرجکت وان و والکری من والکری رو حداقل با نگاه ظاهر بین میپسندم.
هرچند مهندسی بنز بر کسی پوشیده نیست .
کلا من این آدم رو دوست دارم . کسی است که تو فرایند تولید و مدیریت و حتی تست و همه چیز کارخانه خودش دستی استادانه داره و بهش درود میفرستم.
s.h
۲۱ اسفند ۱۳۹۶فکر کنم ماشین جدید کونیک زگ اسمش اوتاگرا باشه
صادق
۲۱ اسفند ۱۳۹۶قبلا بعضیا کامنت داده بودن که کوینخزخ کار خاصی نکرده و ماشینای افسانه اییرو ساخته چون موتور فورد رو ماشیناش میزاره
من رفتم اینترنتو گشتم، موتورای کونیخزخ همشون طراحی خود شرکت ولی تولیدشو به فورد سفارش میده. به این روش میگن برونسپاری. یعنی شرکتی میاد طراحی میکنه ولی هزینه ایی رو برای ایجاد خط تولید هر محصولی و در اینجا موتور نمیکنه و تولیدو به شرکتایی که کارشون تولید طراحی دیگه شرکتا هست میدن. مثلا کارخانجات MAGNA تو اتریش بنز جی کلاس رو تولید میکنه یا شرکت هوندا بعضی وقتا تولید موتورهای بنزو هم قبول میکنه. این به این معنی نیستش که مثلا بنز نمیتونه تولید کنه و یا اینکه اون موتور تولیدی بنز به دست هوندا بنز نیست، بلکه اینجا و تو این نوع تولید هوندا یا فورد فقط کار تولیدو میکنن نه بیشتر. یا شرکت مگنای اتریش فقط بنز جی کلاسو تولید میکنه مثل یه مونتاژ کار.
یه مثال دیگه اینه که مثلا اپل تراشه رو خودش طراحی میکنه ولی میده شرکتای دیگه براش تولید کنه چون نمیخواد برای تراشه خط تولید بزنه
کونیخزخ هم همینطوره موتورهاشو خودش طراحی میکنه و به شرکت فورد میده تولید کنه. خواهشا نیایین بگید موتورشو فورد میزنه پس ارزش نداره.
نظر شخصی منم اینه که هنوز مونده شرکتایی مثل بوگاتی به کونیخزخ برسه چه طراحی چه تولید
mmm
۲۳ اسفند ۱۳۹۶کاملا صحیح
Love Cars
۲۱ اسفند ۱۳۹۶1-والکری واقعا عالیه و شکی درش نیست 2-هدف و زمان تولید و تحویل سنا با والکری فرق داره و رقیب واکری هایپر جی تی هست نه سنا و هر کمپانی سبک طراحی و به کارگیری تکنولوژی خاص خودشو داره.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۱ اسفند ۱۳۹۶حرفشون کاملا درسته،البته این نسخه ی سنا کانسپت هستش.
ولی هدف دو شرکت استون مارتین و مک لارن تفاوت زیادی داره و هدف دو خودور و نوع ساختشون هم فرق داره.
مک لارن مجبور بوده به خاطر پیشرفت های ایروداینامیکی توجهش به زیبایی کمتر باشه.
فقط بال فعال عظیم عقب قادر به نیروی رو به پایین 500 کیلویی در سرعت 250 هستش((جالبه که وزنش فقط 4.8 کیلوگرمه!!!)) از این حیث پیشرفته ترین در بین تمام خودروهای جاده ای هستش((و حتی برخی خودروهای پیست))خیلی خودروها تمام نیروی رو به پایینشون از این بال کمتره!!!!
البته این تنها کار این بال عقب نیست.
همیشه پیشرفت های اولیه زیبا نیست،مطمئن باشید ماشین های آینده ی مک لارن بهترین سیستم های ایروداینامیک رو در بهترین طراحی خواهند داشت.
Ferrari
۲۱ اسفند ۱۳۹۶پهلوان مکلارن
این حرفهای شما نظر کونیگ زگ رو توجیه نمیکنه شکی وجود ندارد که هردومدل استون و مکلارن مسابقه ای هستن زیبایی چه ربطی به داون فورس داره؟؟ اگه به داون فورس باشه که استون بیشتر تولید میکنه یا فراری FXXK که همچین اسپویلری نداشت اما تو سرعت ۲۰۰ کیلومتر ۵۰۰ کیلو دانفورس تولید میکرد و سال ۲۰۱۵ هم جایزه بهترین طراحی رو کرفت.
گفتی هدف ساخت دو خودرو بیاهم فرق داره میتونم بپرسم چه فرقی داره؟؟ هردوی این ماشینها از نسخه خیابانی خودشون سبکتر قوی تر و مسابقه ای تر هستن و برای پیست طراحی شدن ما که با نسخه ال تی مکلارن طرف نیستیم که شما میگی هدف ساختشون باهم فرق داره .
درمورد طراحی مکلارن هیچ نظری ندارم این کامنت من به این معنی نیست که از طراحی سنا جی تی از خوشم نمیاد فقط در جواب نظر شما بوده
ضمنا توکامنتت گفتی سیستم بال عقب فعال مکلارن پیشرفته ترین در بین خودروهای جاده ای هستش لطفاً درمورد آیرودینامیک و داونفورس مدل انزو تحقیق کن انزو تو سرعت ۳۰۰ کیلومتر ۷۷۰ کیلو داونفورس تولید میکرد و تو سرعت ۳۵۰ کیلومتر داونفورس تولیدی به ۵۷۰ کیلوگرم کاهش پیدا میکرد اونم سال ۲۰۰۲ . مدل ۴۸۸ پیستا هم تو سرعت ۲۵۰ کیلومتر ۴۰۰ کیلو داونفورس تولید میکنه تولید داونفورس بالا بدون اسپویلر هنره
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۲ اسفند ۱۳۹۶من منظورم بال عقب((به تنهایی)) هستش که این نیروی رو به پایین عظیم رو در محدوده ی سرعت پایین تری ایجاد میکنه.
فقط این نیست که نیروی رو به پایین این بال عقب رو پیشرفته کرده.
زمان پاسخویی بسیار کم((در حد چند میلی ثانیه)) وزن کم این بال نسبت به نیرو،drs، ترمز گیری هوایی و بهبود بهتر عبور جریان هوا و……..
البته اینایی که اینجا و اون بالا هم گفتم مربوط به نسخه ی جاده ای مک لارن سنا بود نه خیابانی که شما از FXXK مثال میزنید.
این نسخه ی سنا ((gtr)) یک کانسپت هستش و قبول هم دارم اصلا زیبا نیست و بیش از حد شلوغه.
من نمیگم مک لارن سنا زیباس ولی خب تو بحث فنی و در عمل چند وقت دیگه میفهمیم کاری که مک لارن کرده ارزش داشته یا نه.
Ferrari
۲۲ اسفند ۱۳۹۶مکلارن سنا یه ماشین کاملا مسابقه ای هستش که با تغییرات به کوچک مجوز تردد در خیابانها و داره مثل یه مدل fxx که تونست مجوز بگیره وگرنه هیچ چیز سنا خیابانی نیست و مقایسه ی من کاملا درست بود من گفتم میشه یه ماشین مسابقه ای با داون فورس تولیدی بالا ساخت و جایزه بهترین طراحی رو هم گرفت اما متاسفانه متوجه نشدی من چی گفتم
ضمنا ممنون میشم یه لینک درمورد مکلارن سنا و ایرودینامیکش بدی منم بخونم
Fk
۲۱ اسفند ۱۳۹۶اقایون بنز باز ناراحت نشن
اگه شاسی و موتور و متعلقاتو فاکتور بگیریمً
پروجکت وان چیزی برای هیجان زده کردن ماشین بازا نداره
واقعا اس ال ار کجا این کجا
بیشتر از اینا از هایپر کار بنز انتظار میرفت
Kamran
۲۱ اسفند ۱۳۹۶بدون شک مرسدس بنز پروجکت وان از نظر
طراحی خیلی از استون مارتین والکری سر تره
Ali Keyhani
۲۱ اسفند ۱۳۹۶منم باهاش موافقم،هرچند سنا خودروی خاص و گران قیمتیه ولی به دلم ننشست،من بعد از خودروی افسانه ای F1،مک لارن p1 رو به بقیه ترجیح میدم،مدل 720s هم که یک شاهکاره،در مورد آستون مارتین،مدل one 77 رو خیلی دوست دارم و به نظرم بهترین خودروی چند سال اخیر آستونه،بالاتر از والکری.