اگرچه خودروهای اسپورتی چون sonett و ۹-۳ Viggen ماحصل دسترنج ساب بودهاند اما این کمپانی هرگز یک سوپرکار کامل نساخت. به نظر میرسد Gray Design به وجود این خلأ در سبد محصولات شرکتی که دیگر وجود ندارد پی برده و رندری از یک کوپهی سوئدی تکنولوژیک را منتشر کرده که AiroX نام دارد. هوش مصنوعی پیشرفتهی خودرو میتواند به راننده حتی این کمک را بکند که در پیست سریعتر حرکت نماید.
جدای جلوپنجره، خیلی نمیتوان اثری از طراحی محصولات کلاسیک ساب را در AiroX دید. صفحهنمایش موجود در نمای جلو برای نشان دادن پیامها یک تکنولوژی عجیبوغریب است. این خودرو با سقفی کم ارتفاع و قوای محرکهی قرار گرفته در میانهی خودرو بیشتر شبیه سوپرکارهای کلاسیک است. هرچند این خودرو بیشتر از تاریخچهی هوانوردی ساب الهام گرفته است.
بالهای قابل حرکت و فلاپ هایی که تنظیم میشوند باعث افزایش ویژگیهای آئرودینامیکی خودرو میشوند. طبق گفتههای Gray Design قطعات بخش جلویی میتوانند میزان نیروی رو به پایین را تنظیم کنند. پانلهای عقبی نیز به منظور افزایش پایداری خودرو در سرعتهای بالا میتوانند بسط یابند.
شانس ساخت سوپرکار توسط ساب بسیار پایین است زیرا کمپانی مادر مشکلات کافی با تولید مدل ۹-۳ الکتریکی دارد. در ژانویهی سال جاری کمپانی ادعا کرد که سفارشهایی برای تأمین ۱۵۰ هزار دستگاه از خودروهای الکتریکی از شرکت پاندای چین را دریافت کرده است. انتظار میرود تولید این خودرو در تأسیسات جدید تا پایان سال آغاز شود.
Carbonado Aventador
۱۶ اسفند ۱۳۹۵فولوکس…
ساب رو دریاب!!!
داره حیف میشه!
:(
VIPER ACR
۱۶ اسفند ۱۳۹۵.
متاسفانه با برنامه ریزی های غلط و عدم مدیریت درست جنرال موتورز ، ساب ورشکسته شد و فقط یک اسم ازش باقی موند.
افول ساب از دهه ی ۹۰ میلادی و بویژه سال ۲۰۰۰ شروع شد.
شرکت های کوچیک ، خاص و درست کاری مثل ساب هیچ وقت نباید زیر مجموعه ی هیچ شرکتی بشن.
چون از اهداف بلند پروازانه ی خودشون دور میشن و صرفا وسیله ی کسب درآمد بیشتر قرار میگیرن .
جنرال موتورز یک زمانی جوگیر شد و میخواست همه ی برند ها رو بخره. نتیجش هم از بین بردن بسیاری از اون برند ها بود.
ولوو -ساب ماشین های بسیار بسیار ایمن و مستحکمی تولید می کردند و همیشه بر سر امنیت سرنشین ها با هم رقابت داشتن (مثل فراری-لامبورگینی که بر سر سرعت رقابت داشتند. ) (مثل بنز-ب ام و که برای افزایش امکانات و ثبت اختراعات جدید در زمینه ی راحتی خودروها همیشه از هم سبقت می گرفتند.) ( یا شبیه بنتلی ورولزرویس و ….)
از دوستان اینترنتی شنیدم که با خودروهای ساب با کامیون های بنز مایلر تصادف کردن و آسیب جدی ندیدن.
تست مقاومت ستون های یک دستگاه BMW و SAAB هم یک بار در تاپ گیر پخش شد که همه فکر کنم یادشونه.
مجید
۱۶ اسفند ۱۳۹۵من برند ساب رو خیلی دوست داشتم و دارم و برای من مثل پونتیاک که از بین رفت همچنان باارزشه.امیدوارم یک روز هر دو تا برند با قدرت تمام احیا بشن و به روزهای اوج خودشون برگردن
فرشاد سجادیان
۱۶ اسفند ۱۳۹۵تو سوئد طرفداری از ساب و ولوو مثل طرفداری از استقلال و پرسپولیسه!
VIPER ACR
۱۶ اسفند ۱۳۹۵.
یکی از کاربران یه بار دلیل ایمنی بسیار بالای ماشین های سوئدی در برابر تصادفات رو پرسیده بود :
دلیلش وجود گــوزن هایی هست که در نواحی شمال اروپا مثل سوئد به فراوانی زندگی میکنن ، و یک دفعه از کنار جاده وارد جاده میشن و احتمال برخورد باهاشون هست.
انگلیسی ها بهش میگن Elk و سوئدی ها میگن Älg . (گــوزن شمالی)
ونوم
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ساب گریفین عجب جنگنده خوبی هست دوستان ببینن عکسشو تو نت