طراحیمشاهیر خودرویی

پایان افسانه طراح شهیر سرجیو پینین فارینا

طراح معروف ایتالیایی و خالق آثاری چون فراری تستاروزا، کادیلاک آلانت، آلفا رومئو جولیا، فیات ۱۲۴ اسپایدر، پژو ۴۰۶ و بیشتر فراری های انزو و فرزند باتیستا فارینا، بنیانگذار موسسه طراحی پینین فارینا، در سن ۸۵ سالگی در خانه اش در تورین چشم از جهان فرو بست.

sergio pininfarina
sergio pininfarina

سرجیو پینین فارینا در ۸ سپتامبر ۱۹۲۶ در شهر تورین بدنیا آمد. او در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک این شهر فارغ التحصیل شد. و سپس کار خود را در شرکت خانوادگی طراحی پینین فارینا آغاز کرد. در سال ۶۶ پس از مرگ پدر، او بعنوان رئیس این شرکت، این موسسه را تبدیل به یک پیشرو در دنیای طراحی خودرو کرد.

sergio pininfarina
sergio pininfarina

گرچه در سالهای اخیر و بخاطر مشکلات مالی ناچار به فروش این شرکت شد. اما نام سرجیو پینین فارینا بعنوان طراحی که می توانست از ورقهای فلز، خودروهای ساده اما خلاقانه و زیبا خلق کند، جاودانه خواهد ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. MATIN

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    روحش شاد یادش گرامی …

    1. yashar

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (283 ديدگاه)

      تا جایی که من می دونم پژو 405 رو طراحی کرده بود!

      1. اسلامی

        ۱۹ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        طراحی 405 رو خودش انجام نداده
        این لیست طراحی هاش هست
        http://en.wikipedia.org/wiki/Sergio_Pininfarina#Works
        طراحی405 رو موسسه اش یعنی Pininfarina انجام داده
        http://en.wikipedia.org/wiki/Pininfarina#Notable_car_designs

  2. Farshid

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    روحت شاد…. حالا که میره اون ور میبینه خدا چه لطفی بهش کرده که تو ایران متولد نشده چون تو ایران طراحی خودرو معنی نداره…… اصلا خودرو معنی نداره ما سوار فرغون میشیم…..واردات هم فقط china……

  3. مرتضی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خدارحمتش کنه
    و تمام خودرو ساز های مارو تا آخر عمر در جهنم نگه داره
    الهی آمین
    این دعا از ته قلبم بود

  4. فرهاد( تبریز)

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    vagan khoda rahnatesh kone

  5. محمدرضا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    مسئولان خودروساز و بی کفایت ما شب اول قبر اول میذارندشون جای آدمک تصادف و باهاشون ماشینائی که با زورگوئی داند ملت باهاش تست تصادف می کنند تا بفهمند چه حالی میده ماشینت شدیدا با کیفیت باشه!!!!!!و مردم چاره جز خرید نداشته باشند

  6. سجاد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خدا رحمتش کنه!
    حداقل کار خوبی که تو این دنیا کرده نجات دادن خیلی از مردم سراسر دنیا از مرگ(در اثر تصادف) با طراحی های بی عیب و نقص هستش.
    مدیران خودرویی ما جاشون ته جهنمه!جدیدا هم که دارن هر روز از چین آلات. قتاله وارد میکنن.البته شاید دارن به مردم لطف میکنن که با این اوضاع مملکت زجر کش نشن!!

  7. دانیال

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    خدا بیامرزهتش خدا ما رو هم بیامرزه

  8. Ata

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    God bless him, may god rest him in peace

  9. parthia

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خدمتی که او برای عاشقای ماشین کرده وصف ناشدنیست، یادش جاودان

  10. بهزاد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    روحش شاد ، نور به قبرش بباره

  11. amir

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

  12. shayan

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    روحش شاد.
    این اقا همونیه که پیکان رو طراحی کرد؟

  13. Ali

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    دمش گرم…. واسه ماشینا و مخصوصاَ فراری پیکاسو بود.

  14. arya

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده ان است که نامش به نکویی نبرند…….تقدیم به تمام کسانی که حداقل یک بار قلبشون برایه دیگران تپیده و از بینه ما رفتن

  15. رضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    روحش قرین رحمت الهی. اما عزیز ایرانی طراح صاحب نام بی ام دبلیو آقای (نادر فقیه زاده) را سلامتی باد که با طراحی ام پاور سری 6 نام ایران و ایرانی را افتخار آفرین کرد. درود و دو صد درود.

  16. mahdi

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی نبود

  17. m.amin

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدا رحمتش کنه.اما ما هم خودرو طراحی میکنیم ولی در ایران هیچ فایده ای نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا