در آینده نهچندان دور خودروهای خودران بخش قابلتوجهی از وظایف راننده را بر عهده خواهند گرفت. در این صورت سواری خودروها تبدیل به تجربهای جدید همراه با آسایش خواهد شد. اما در این وضعیت باید دید که نقش غربیلک فرمان تا چه حدی تغییر میکند.
به نظر میرسد که ما همچنان در شرایطی قادر به کنترل شخصی و هدایت آن خواهیم بود اما در بیشتر مواقع این خود خودرو خواهد بود که رانندگی را بر عهده دارد. بنابراین خود فرمان میتواند تبدیل به یک وسیله هوشمند با نقش تعاملی بیشتر شود و فراتر از ابزاری برای جهت دادن چرخهای جلوی خودرو عمل نماید.
ممکن است فرمان خودرو تبدیل به مغز هوشمندی شود که وظایف متعددی را بر عهده میگیرد مثلاً دربهای پارکینگ را باز میکند یا قرارهای شما را یادآوری میکند یا پیشنهاد میکند که در کدام قسمت سفر و مسیرتان رانندگی را شخصاً بر عهده بگیرید.
جگوار-لندروور برای نمایش فرمانهای آینده از طرحی به نام Sayer با هوش مصنوعی و قابلیت تشخیص و فعالسازی با صدا استفاده کرده است. این طرح کانسپت به افتخار مالکوم سایر، یکی از برجستهترین طراحان جگوار در سالهای ۱۹۵۱ تا ۱۹۷۰ نامگذاری شده است.
طرح دوم متعلق به کادیلاک است. این طرح نیز با هدف لذت بردن غایی از محیط داخلی خودرو ایجاد شده است. این رندر توسط Ray Yu و با نگاهی به طراحی کادیلاک CTS و البته با محوریت راننده طراحی شده است. در این ایده طراحی فرمان تغییر کرده و قسمت بالایی آن نیز حذف گردیده تا بهنوعی یادآور خوشههای حذف شده لوگوی کادیلاک نیز باشد.
peyman
۱۵ شهریور ۱۳۹۶با ماشین خودران حال نمیکنم .لذت ماشین به گاز دادن و دنده عوض کردن و… هست
aston martin
۱۶ شهریور ۱۳۹۶اعصاب خوردی این راننده های … ببخشید خوش دست ایرانی رو که میبینم میگم صد رحمت به خودران باو
فرشاد
۱۵ شهریور ۱۳۹۶با اینکه خودران شدن خودروها برای راحتی راننده خیلی سودمنده و کلمه خود+رو رو معنی میکنه، اما برای کسی که هدفش از سوار شدن به خودرو، لذت بردنه، نه صرفا جابهجایی، گزینه مناسبی نیستن.
MAHDI . TUNING
۱۵ شهریور ۱۳۹۶نگران یا خوشحال نباشید به ما نمیرسه
aston martin
۱۶ شهریور ۱۳۹۶والا
ایرانی جماعت تا پنجا سال دیگم باید از همین پلت فرم پرایدو پژو برن بالا
me84
۱۵ شهریور ۱۳۹۶.
من که طرفدارشم