آستون مارتینطراحیقایق

قایق هزار اسبی آستون‌مارتین

آستون‌مارتین وارد فاز جدید و نسبتاً تعیین‌کننده‌ای در حیات خود می‌شود؛ رئیس جدید، روابط جدید با مرسدس، موتورهای جدید توربو و مهمتر از همه، مدل جدید DB11. و موضوع نسبتاً کم‌اهمیت‌تر برای آستون‌مارتین، ساخت یک شاسی‌بلند جدید در آینده‌ای نزدیک در ولز است.

top_open
فارغ از همه اینها، خودروساز بریتانیایی مدل‌های اسپورت، زمانی را نیز برای ماجراجویی در دنیای حمل‌و‌نقل دریایی پیدا کرده است. یکی از ثمرات این موضوع، AM37، یک قایق‌ موتوری با عرشه چوبی است که احتمالاً برای حضور در موناکو یا ونیز طراحی شده، ولی احتمالاً در «چلسی» لنگر خواهد انداخت.

quintessence_am37_plan_view_v02_b-1
این قایق که توسط شرکت «کوینتسنس یاس» تولید شده، به نظر می‌رسد که «وضع فعلی حمل و نقل دریایی را به چالش بکشد». AM37 دنیای ناوگان دریایی را با المان‌های طراحی اتومبیل ترکیب کرده و در نتیجه یک طراحی داخلی خودرویی را در یک دل پوسته قایقی جای داده است.

top_closed
البته برخی چیزها در این قایق وجود دارند که نمی‌توان آنها را در خودروهای آستون‌مارتین یافت؛ از جمله یک پلتفرم شنا و سیستم لنگر الکترونیکی که با یک نمایشگر کنترل شبیه به آی‌پد آزاد می‌شود. همچنین در این قایق، تجهیزاتی مانند یک سیستم خنک‌کننده، یک یخچال و یک قهوه‌ساز دیده می‌شود. همه این تجهیزات را را می‌توان از راه دور و در هنگام رفتن به لنگرگاه کنترل کرد.

interior_side
برای پیشرانه ۳ گزینه و دو روش پروانه و جت وجود دارد. مدل پایه AM37 را می‌توان با هر یک از دو حالت، جفت موتورهای دیزلی ۳۷۰ اسب‌بخاری یا جفت موتورهای بنزینی ۴۳۰ اسب‌بخاری انتخاب کرد. این در حالی است که مدل سطح بالای AM37 S مجهز به  یک جفت موتور بنزینی ۵۲۰ اسب‌بخاری است.

screen
بر این اساس، قدرت کلی AM37 حداکثر به ۱۰۴۰ اسب‌بخار می‌رسد؛ یعنی به اندازه دو V12 ونتیج. امّا حداکثر سرعت ۵۲ نات و اندکی کمتر از ۹۶ کیلومتر بر ساعت است؛ سرعتی که در دریا و هنگامی که می‌خواهید صیدهای دریایی‌تان در جای خود حفظ شوند، ممکن است بسیار زیاد نیز باشد.

quintessence_interior_cockpit_a_v04
در حالی که AM37 بیشتر شبیه به یک نسخه مدرن از قایق لوکس سال‌های نه‌چندان دور، «ریوا آکواراما» است، آستون‌مارتین برنامه‌های سفارشی‌سازی متنوعی را با رنگ‌ها و متریال‌های گوناگون در نظر گرفته است؛ به طوری که به سرعت می‌توانید ظاهری مانند یک One-77 را برای قایق خود ایجاد کنید.

quintessence_rear_quarter_press_teaser_wide_d
AM37 قبل از ورودش به بازار در انتهای سال ۲۰۱۶، در هفته طراحی میلان معرفی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    دیگه زد به سرم بخرمش اما دقت کردم دیدم تا 2000 کیلومتر دور تر هم ابی نیست که بخوام برونمش بابا داریم از بی ابی می میریم چه کاریه ……….

  2. بهنام طیبی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4421 ديدگاه)

    طراحی فوق العاده ای داره

  3. great britain

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2862 ديدگاه)

    انصافا بریتانیا نه تنها در طراحیه خودرو بلکه در تمام ضمینه ها طراحیاش حرف نداره.

  4. علي

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (955 ديدگاه)

    انقدر فروش ماشیناش کم شده زده به اقیانوس و دریا . فکر کنم کم کم لنج و تراکتور هم بسازه???

    1. great britain

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      علی بس که تو به استون بی توجهی میکنی.
      اصلا شعار استون اینه:علی نپسنده فروش کمه!!!!!!!!!!!
      علی خواهشا یه سر به سایت استون بزن و طراحیهاتو براشون بفرست شدیدا استقبال میشه بلکه به کمک طراحی های تو فروشش بیشتر شه!!!!!
      راستی نظرت درمورد db11 چیه؟
      خیلی مشتاقم بدونم طراح ارشد سایت.

  5. نوید جهرمی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3761 ديدگاه)

    طراحیش حرف نداره.
    جالبه ای ام جی قایق ساخت. بعد شراکتش با استون مارتین و تولید DB-11 . اگه اینجور پیش بره باید منتظر موتورسیکلت هم از استون باشیم.

  6. احمد باقری

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    استون و وصف بی مثالش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا