پینین فاریناطراحی

ماهیندرا در اندیشه خرید پینین فارینا

استودیوی طراحی بسیار مشهور ایتالیایی پینین فارینا ممکن است به تملک ماهیندرای هندوستان درآید. طبق گزارش رویترز، این شرکت ۸۵ ساله و شریک قدیمی فراری، آلفارومئو، مازراتی، پژو و دیگر خودروسازان معروف بعد از رکود و پایان قرارداد مونتاژ خودروهای آلفارومئو و ولوو، به دنبال شریک تجاری مناسبی برای خروج از بحران می‌گردد.

Ferrari 512S Modulo by Pininfarina (15)
تعداد کارکنان پینین فارینا، اکنون ۶۷۷ نفر و تنها نصف تعدادی است که در سال ۲۰۰۶ در این شرکت فعالیت می‌کردند. در سال ۲۰۱۴ این شرکت زیانی ۱.۶ میلیون دلاری را به ثبت رساند. موافقت‌نامه ای برای فروش ۷۶ درصد از سهام خانواده پینین فارینا با ماهیندرا امضا شده است.

2013 Pininfarina Sergio concept
۲۰۱۳ Pininfarina Sergio concept
Sergio Pininfarina -- 1926-2012
Sergio Pininfarina — ۱۹۲۶-۲۰۱۲
ماهیندرا به‌عنوان مالک سانگ یانگ کره جنوبی، در اندیشه تصاحب ساب سوئد نیز می‌باشد تا بدین ترتیب حتی وارد بازار ایالات‌متحده نیز بشود. شاید اولین نکته مثبت این مالکیت‌ها، تأثیر پینین فارینا بر روی طراحی خودروهای سانگ یانگ باشد تا دیگر شاهد انتقادات از طراحی این محصولات نباشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. CBR400

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (576 ديدگاه)

    خیلی وقت بود که از پینین فارینا خبری منتشر نشده بود . امیدوارم هرچه زودتر پینین فارینا از بحران خارج بشه . اگه اشتباه نکنم سومین عکس مربوط به فراری تستاروزا هستش .

  2. سعید

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1470 ديدگاه)

    این هندیها باید راه چین رو شروع کنن و حتی میتونن رو دست چین رو هم بیارن،از نظر جمعیت که خیلی نزدیک به اونا هستن،با این جمعیت کارای خیلی بزرگی میتونن بکنن

  3. مجتبی(ساروی)

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (548 ديدگاه)

    اره دیگه کمپانی های غول و کارگرای بدبخت با دستمزد ارزون

    برده داری مدرن

  4. صادق

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    هند!؟

    آخه آدم چی بگه؟؟؟

    حیف که دیگه پینین فارینا اون سود دهی سابق رو نداره وگرنه فیات یا یکی از زیرمجموعه هاش باید میرفتن تو کارش

    (البته یه نکته ی خوبی هم داره، اینکه هندی ها چیزی از طراحی حالیشون نیست و قطعا نمیتونن توی طرح های پینین فارینا دخالت کنن و سبک و روشش رو عوض کنن)

  5. حسین

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. واقعا نمیدونم چی بگم!! پینین فارینای بزرگ حالا باید سهامشو بفروشه تا به بقا ادامه بده. حتی همکاری با شرکت های خودرو ساز چینی هم از بحران نجاتش نداد و مجبور شد سهامشو به شرکت هندی بفروشه. فقط کاش توی متن میگفتن که این شرکت هندی کارش چی بوده و این همه سرمایه رو از کجا آورده که پینین فارینا رو خریده و تو فکر ساب هم هست.

    خدایا شرکتهای طراحی ایتالیایی رو از بحران نجات بده. ما رو هم از بحران نجات بده ;)

  6. یه پسر

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    نمی دونم این چیزی که می گم چقدر دیس لایک می تونه بخوره :)
    اما حداقل نصف ماشین های زیبای جهان از زیر دست پنین رد شده
    بقیه شون هم مربوط به شرکت های آلمانی هستن

    واقعا نهایت تناسب تو طراحی های این شرکت هست که حتی با قدیمی شدن ماشین ها هم طراحی زشتی ندارن

    امیدوارم اگه مالکیتش تغییر می کنه تاثیری در کیفیتش نداشته باشه
    البته همونجورم که بالا گفتن منم امیدوارم که یه معجزه ای بشه و این سانگ یانگ های زشت درست بشن
    چون واقعا بی استعداد تر از سانگ یانگ تو طراحی خودرو فقط چینی ها هستن و بس

  7. javid

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    با سلام
    من واقعا تاسف خوردم واسه این خبر اخه این شرکت با این همه طرح های افسانه ای که داشت حالا باید بره زیر دست هند
    واقعا افسوس

  8. Lamborghini REVENTON

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام.
    آیا می دانستید شرکت هندی TATA برای یک ایرانی است که به خاطر بوجود آوردن کارخانه ی آهن اون رو راه اندازی کرد.
    البته الان نه نزدیک به دو یا سه قرن پیش.!!!!!
    اسم کاملشو نمیدونم ولی اون یک تاجر بود.

    1. علی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (208 ديدگاه)

      کارخانه میتال

  9. milad

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    با این روند خریدی که چینی ها و هندی ها راه انداختن ممکن در اینده اسمی از خودروسازان معروف نمونه…الان جگوار که مال تاتا هندوستان توی این چندسال فقط یه ماشین داده بیرون و فقط به فیس لیفت محصولات دست میزنه..

  10. فرهاد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماهیندرا یک شرکت خودرو سازی هندی میباشد . و همون طور که مشخص شرکتهای بزرگ هند دست مهاراجه ها است که ثروت نا مشخصی دارن و دارن سعیشون میکنن که در جهان خودشون به یه نحوی مطرح کنن .شرکتهای معروفی چون جاگوار.لندروور. هم دست هندی هاست.کاش ایران هم میتونست خودرو سازیشو گسترش بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا