بنتلیطراحیمشاهیر خودرویی

تغییرات در کادر طراحی بنتلی

سرعت تغییرات در کمپانی بنتلی حتی از سرعت پیشرفت تکنولوژی هم سریع‌تر است. خیلی وقت پیش نبود که دانکرولکه به‌عنوان رییس تیم طراحی در بنتلی مشغول به کار شده بود. او که در سال ۲۰۱۲ این سمت را از آن خود کرده بود اکنون بعد از سه سال از بنتلی جدا شد.

Luc Donckerwolke
Luc Donckerwolke
اگر به رزومه کاری وی نگاهی بیندازیم می‌بینیم که خودروهای مهمی را طراحی کرده است. او ۲۳ سال در خدمت فولکس‌واگن بود. او اولین مدل‌های فابیا و اوکتیوا از شرکت اشکودا را طراحی کرد، آئودی A2 طراحی خود را مدیون دانکرولکه است و از همه مهم‌تر لامبورگینی توانست با کمک او تولید گایاردو را متوقف کرده و مورچیه‌لاگو را روانه بازار کند. در سال ۲۰۰۵ او به سئات رفت و بعدها به مقام ریاست تیم طراحی فولکس‌واگن رسید. همان‌طور که گفته شد در سال ۲۰۱۲ به بنتلی رفت و حالا که شما این مطلب را می‌خوانید، دانکرولکه جای خود را به طراح آئودی یعنی استفان سیلاف داده است.
2015 Bentley Bentayga SUV
۲۰۱۵ Bentley Bentayga SUV
او در این سه سالی که در خدمت بنتلی بوده است، سه مدل جدید برای بنتلی طراحی کرده است که به‌زودی معرفی خواهند شد. مدل شاسی‌بلند بنتِیگا که به‌کلی از مدل ناامیدکننده EXP 9 F متفاوت است، نسل بعدی کانتیننتال جی‌تی و مدل مفهومی EXP 10 Speed 6 که عکس آن را در قسمت پایین مشاهده می‌کنید.
Bentley EXP 10 Speed 6 concept
Bentley EXP 10 Speed 6 concept
این خودرو جایزه بهترین طراحی خودرو را در جشنواره Concorso d’Eleganza از آن خود کرد.
Bentley Continental GT Cabriolet
Bentley Continental GT Cabriolet
به‌هرحال دانکرولکه با روی خوش و بدون جدال از بنتلی جدا شد و انتظار می‌رود که درجایی دیگر که درخور شخصیت و حرفه او باشد کار خود را از سر بگیرد. جانشین وی، استفان سیلاف نیز طراح برجسته‌ای است که خودروهایی نظیر آئودی e-tron اسپایدر را در سال ۲۰۱۱ طراحی کرده و با حفظ سمت به‌عنوان رئیس استراتژی طراحی داخلی گروه فولکس‌واگن، به مدیریت طراحی بنتلی هم خواهد پرداخت.
Audi e-tron Spyder concept
Audi e-tron Spyder concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد شیدایی

نویسنده و مترجم اخبار و مطالب خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    طراح فقط پینین فارینا

    1. Danial

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (465 ديدگاه)

      البته این “پینینفارینا” که گفتی اسم یک شرکته و کلی آدم درونش کارمیکنن که اسم اونا طراح هست و زیر پرچم این شرکت کار میکنن… من قبول دارم شرکت خوبیه خیلی

    2. احسان آرسنالی

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      میدونم پینین فارینا شرکت منظورم مرحوم سرجیو پینین فارینا هستش .
      دیروز یه مزدا 6 گذر موقط از نزدیک دیدم از دیروز دارم به این فکر میکنم ما ایرانی ها نه تنها از داشتن خودرو با کیفیت محروم هستیم بلکه از دیدن تابلوهای زیبای متحرک(منظور ماشین های به روز) هم محروم هستیم.
      صرفا نگاه کردن به مزدا 6 به عنوان یه اثر زیبایی بصری در خیابان در این بازار بی رمق و بی تنوع کشور باعث میشه خوشحال بشی .

      1. یه پسر

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1123 ديدگاه)

        جی 5 رو هم پنین طراحی کرده :)

    3. سامورایی

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (181 ديدگاه)

      اون bmw عجب عروسکیه

  2. bab

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    طراح فقط و فقط طراحان مجرب، کار ازموده ،فنی ، کانسپ باز، خفن دو کمپانی بزرگ سایپا اند ایران خودرووووووووووو حتی بنزم نمیتونه این همه پراید با تغییرات متنوع بده بیرون احترااااااااااااام بزارید یه مشت پراید سوارم شاخ نشن:)))))))))))))))))

    1. نوید جهرمی

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3761 ديدگاه)

      یکی از دوستام کاراموزی رو تو دفتر طراحی و تحقیق ایرانخودرو گذروند. میگفت دریغ از این که تو این یک ماه کاری جز مجله و کتاب خوندن داشته باشم. ازشون پرسیدم چند وقته اینجوریه؟ مسوولش گفته بود من 5 ساله اینجام و همینجوره کلن فقط این بخش رو دارن که بگن داریم. کاری هم انجام بدیم به جای حمایت با دردسر مواجه میشیم.

  3. Pooya

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام.
    یک بخش این مطلب برام عجیبه. ( از همه مهم‌تر لامبورگینی توانست با کمک او تولید گایاردو را متوقف کرده و مورچیه‌لاگو را روانه بازار کند. )●︿●
    بنتلی بهترین و زیباترین لوکس ساز جهانه و این لوکس بودن با تاپ اسپید و شتابگیری عالی ترکیب شده. بنتلی بهترین لوکس سازه.

  4. احمدرضا

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1012 ديدگاه)

    اون ب ام و هه چی میگه اونجا

  5. milad

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    طراحی فقط ایرانی..هیچ جای دنیا ترکیب 3 تا ماشین درست نمیکن..پژو پارس+پژو405+ اردی=وانت اریسان.

    1. ماسل کار

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      تندرو یادت رف
      Just Muscle Cars Like Always

  6. نوید جهرمی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3761 ديدگاه)

    اگه هیچ جا هم گیرش نیاد مطمأنا چینی ها با حقوق بالا بهش درخواست میدن.همون کاری که هیوندای و کیا کردن و انقلابی تو تولیداتشون انجام دادن.

  7. رضا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    تو متن نوشته شده (لامبورگینی توانست با کمک او تولید گایاردو را متوقف کرده و مورچیه‌لاگو را روانه بازار کند) که کاملا اشتباهه.
    بعضی کمپانیها هستن که جای مانور زیادی رو واسه طراح نمیزارن و یه چهارچوب دارن که نمیشه از اون عبور کرد برعکس کره ای ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا