طراحیفورد

موستانگ مک اف، بازگشت به دوران ماسل‌های تنومند

احتمالاً شما هم همانند ما در زمان معرفی موستانگ مک ای همان احساسی را داشتید که در زمان رونمایی سایبرتراک پیدا کرده بودید. این حس، ناشی از شکستن باورهای دیرینه به خودروهایی است که انتظار دیگری از آن‌ها داشتیم. درواقع ذهن ما از یک ماسل کار یا یک پیک آپ تصاویری دیگر برای خود ساخته است و در هنگام مواجهه با تغییراتی بنیادین در آن‌ها شروع به مقاومت دربرابر پذیرش آن‌ها می‌کند.

با این وجود فرصت‌های ایده پردازی، نامحدودند و مغز مشتریان نیز به‌زودی مسیرهای جدیدی برای پذیرش محصولات ساختارشکن ایجاد خواهد کرد. همان‌گونه که هم سایبرتراک و هم موستانگ مک ای در پیش‌فروش توانستند فراتر از انتظارها ظاهر شوند.

با این وجود باید در نظر داشته باشیم که چهره ماسل هایی نظیر کامارو و موستانگ هم روزبه‌روز در حال ظریف‌تر شدن است و از آن نگاه شرارت‌بار و خشن سابق فاصله می‌گیرد. در واقع موستانگ مک ای به‌جز نشان موستانگ در تمام ویژگی‌های دیگر، نشانی از اسب وحشی فورد ندارد.

در راستای تلاش برای بازگرداندن تصویر نمادین موستانگ به محصولات آینده آن، Emre Husmen کانسپتی هوشمندانه از یک خودروی چهار درب با نشان موستانگ را طراحی کرده که می‌توان با وجود مدرن بودن، رگه‌های ماسل کار را نیز در آن به وضوح مشاهده کرد.

در واقع این کانسپت، از کراس‌اوور مک ای الهام گرفته اما به صورت یک سدان اسپرت چهار درب طراحی شده که احتمالاً این سبک بدنه نیز در آینده به محصولات برند موستانگ خواهد پیوست. موستانگ مک اف، با قوای الکتریکی، دارای یک جلوپنجره بسته و چراغ‌های دینامیک، خطوط برجسته روی کاپوت و کناره‌های بدنه، سقف شیب‌دار و فرم کوپه می‌باشد که البته تا حدودی نیز یادآور مدل‌های اسپرت‌بک آئودی است.

یک غربیلک فرمان مدرن با تنظیمات لمسی هم برای ترکیب ویژگی‌های یک خودروی الکتریکی مدرن و اسپرت کلاسیک طراحی شده است. این خودرو تطابق بالایی با ویژگی‌های یک موستانگ الکتریکی دارد و البته می‌تواند رقیب خوبی نیز برای تسلا مدل اس، پورشه تایکان و خودروهای الکتریکی اسپرت آینده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ♤ANGUS_812♤

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    باید موستانگ بشه یه برند جدا
    چون پتانسیل جدا شدن از برند فورد رو داره
    امیدوارم همینجوری بشه و محصولات پرفورمنس مخصوص خودشو تولید کنه

    1. ممد ژانگولر

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      اینو خوب گفتی ?

    2. رامین

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (918 ديدگاه)

      آره واقعا محبوبیت ماستنگ تو 20 سال اخیر خیرکننده بوده. اندازه دهه 60 و 70 بین مردم محبوب شده. الان وقتشه یه برند مستقل بشه. فک کنم این ماشینو اگه موتور الکتریکی قدرتمندی بزارن می تونه حتی با تایکان و تسلا هم رقابت کنه.

  2. Hadi

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    خیلی زیباست…
    کاش مدل تولیدی هم شبیه همین کانسپت باشه…

  3. سینا BMW

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    اصلا برای اینکه به یه ماشین بگیم ماسل کار داشتن یک موتور V8 ضروریه‌. هر چی که اسمش موستانگ باشه ماسل کار نیست.
    من ماسل کاری که به نسخه های قدیمی اشاره کنه و شبیه اون باشه رو بیشتر دوست دارم. مثل موستانگ نسل قبل و دوج چلنجر

    1. رامین

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (918 ديدگاه)

      حقیقت تلخ اینه که دیگه باید کم کم خداحافظی کنیم با این موتورها. روز به روز قوانین آلایندگی سخت تر میشه. مگه این که یه V8 با مصرف سوخت خیلی پایین بسازن که نزدیک به غیر ممکنه

      1. سینا BMW

        ۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        االبته میشه ساخت ولی کسی هزینه نمی کنه، دلیلش هم اینه که واسه ماشین برقی به خاطر پاک بودن کمک میکنن ولی اگه بنزینی نسبتا پاک بسازن هیچ کس کمکی نمی کنه چون سود تبلیغات اون برقیا خیلی زیاده.
        البته بعضیا هستن که هنوز دارن سرمایه گذاری میکنن که بدلیل اینه که تا ۳۰ سال آینده هنوز بنزینیا براشون سود داره

        1. رامین

          ۵ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (918 ديدگاه)

          بحث علمشه. شما باید بتونی موتوری بسازی که بتونه بازدهی ماورایی با کمترین مصرف سوختو داشته باشه. برای اینکار یه مشکل هست بحث بنزین با اکتان بسیار بالا و یا سوختی دیگه و سیلندرها و سیستم احتراقی که بتونه 100% انرژی رو منتقل کنه و استفاده کنه و البته توربو شارژی بسیار پیشرفته تر از نمونه های امروزی که این واقعا نزدیک غیر ممکنه. قوانین فیزیکو نمیشه کنار گذاشت.

      2. OMID

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        مشکل بازدهی هست
        بازدهی موتور های الکتریکی حدود نود درصده
        بازده موتور بنزینی حداکثر سی درصد ( که ماله موتورهای ماشین ها خاص و بسیار کم مصرفه نه عادی )
        حداکثر خیلی هم زور بزنن شرکت ها به بازده پنجاه درصد برسند ( به فرض محال ) بازم چهل درصد بازده کمتری دارند

      3. سینا BMW

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        اگه دقت کنی یه زمانی میگفتن که ماشین های برقی خیلی نابود بودن مثل جی ویز
        و همه مسخرشون میکردن
        الان هم تو از آینده خبر نداری

  4. OMID

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    جلوش شبیه نیسان gtr شده

  5. m4

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    در نگاه اول نیسان بود !!!

  6. SRT

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (625 ديدگاه)

    حالم بهم میخوره ازین سبک ماشینا
    امیدوارم داج این اشتباهاتو نکنه⁦=_=⁩

    1. OMID

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      با این استیکر آخرت یاد جلوی کامارو 1969 ss افتادم:)

  7. بچه مشهد

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    به نظر من که واقعا جذاب شده و فورد مثل خیلی شرکتهای دیگه طراحی فضایی و عتیقه نداده بیرون

  8. Hamidreza

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    هر کاری میکنی بکن فقط موستانگ رو به فنا نده

  9. Harley-Davidson

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (16 ديدگاه)

    عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا