تب ساخت مدلهای ویژن گرن تویزمو (Gran Turismo Vision) را کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi) سازنده مجموعه بازیهایی با همین نام، به راه انداخت و از خودروسازان دعوت کرد تا برداشت خود را از یک خودروی GT ایده آل به نمایش بگذارند. بدین ترتیب بسیاری از کمپانیها وارد میدان شده و طرحهای کم و بیش اغواکننده خود را ارائه کردند. البته مدلی که در تصاویر میبینید جزئی از این طرحها نبوده و ربطی به بازی گرن توریزمو ندارد. نام آن ۰۴-۹۰۸ مفهومی است. طراحیاش توسط شش نفر طراح مستقل انجام شده؛ گرچه الهاماتی هم از پروتوتایپهای ساختهشده برای بازی دارد.
دنباله طویل عقب باعث شده که شباهت زیادی به مدلهای مسابقهای دهههای ۱۹۷۰ و ۸۰ داشته باشد و از این نظر به راحتی متمایز شود؛ درست مثل خودروهای LMP1 امروزی که به راحتی قابلتمییز با دیگر خودروها هستند. با این حال اینطور برداشت میشود که نام آن ربط زیادی به مدل مسابقهای ۹۰۸ LH کمپانی در سال ۱۹۶۹ ندارد و از قوانین نامگذاری یادبود گونه امروزی پیروی نمیکند. از جانب دیگر استفاده از زبان طراحی کنونی پورشه موجب گردهمایی میراث گرانبهای کمپانی و هویت طراحی آن در یک مجموعه مسابقهای شده است. به قول طراحان: این پروتوتایپ یک خودروی دستیِ خالص بوده (چیزی که بسیاری از طرفداران پورشه دلتنگ آن هستند) که روح اصیل مکانیکی در جایجای آن ازجمله تعویضکننده دنده دیده میشود.
با توجه به اینکه این خودروساز چندی پیش برنامه خود را برای ساخت سوپراسپورتی دیگر در آینده نزدیک علنی کرد، به نظر میرسد این دست اقدامات و طراحی پروتوتایپهای اینچنینی خیلی هم بیربط به قضیه نباشد. باید منتظر بود و دید که حاصل نهایی کار چقدر از عناصر مدلهای کنونی و نیز ایدههای جدید کمپانی را در خود پرورده و چه چیز جدیدی برای در بوق و کرنا کردن دارد.
البته با توجه به پیشینه ای که از پورشه سراغ دارم و اخباری که به گوش میرسه فعلا نباید منتظر یک هایپر کار مثل ۹۱۸ از پورشه بود . . . در حال حاضر تمرکز پورشه بیشتر روی مدل هایی مثل mission E و توسعه مدل های جدیدی از پانامرا هیبرید و turismo و به احتمال زیاد مدلی از سری ۹۱۱GT با پرفورمنس بالا و شاید چیزی شبیه به ۹۱۱GT2RS افسانه ای خواهد بود . اما اخباری از توسعه یک سوپر اسپرت جدید به گوش میرسه که برای رقابت با لامبو اوراکان و فراری ۴۸۸GTB و مکلارن ۶۵۰S به میدان خواهد آمد .
تا اونجایی که یادمه چند سال پیش هم حرفهایی از توسعه این مدل به میان آمد اما به دلایلی متوقف شده بود . در حال حاضر با توجه به پیشرانه های جدید V8 پورشه و وجود فضای رقابتی خوب ، پورشه تصمیم به توسعه این مدل که با کد ۹۶۰ شناخته میشه گرفته که از لحاظ عملکرد چیزی بین ۹۱۱ و ۹۱۸ خواهدبود .
من احتمال میدم پورشه از پلتفرم کیمن بعنوان یک خودروی موتور وسط با تغییراتی در ۹۶۰ استفاده کنه و از یک موتور V8 توئین توربو با قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار . چیزی که شاید منو و طرفدارای پورشه رو نگران میکنه نزدیک بودن ۹۱۱ و ۹۶۰ به یکدیگر هست . راستی جا داره به این موضوع هم اشاره کنم که مدل ۹۱۳ هیچ وقت توسط خود پورشه و سایت های مرتبط تایید نشده !!! و به احتمال زیاد شایعه ای بیش نیست و بهتر بهش پرداخته نشه . فعلا فقط باید منتظر بود
درسته مجید عزیز اگه بخواهیم دقیق به سگمنت 911 نگاه کنیم در دسته خودرو های کوپه اسپرت قرار میگیره . اما مشخصات فنیش بیشتر شبیه به یک سوپر اسپرت تمام عیاره
طراحان پورشه بهتره دیگه استعفا بدن، چون چندین ساله که هیچ کار خاصی انجام ندادن، اصلا معلوم نیست برای چی حقوق می گیرن، یه خورده اینورش رو عوض می کنن، بعد میگن نسل جدید. واقعا طراحی های بیخودی دارن.
مهدی 911
۲ مرداد ۱۳۹۵یعنی جانشین 918 بشه شاید
noob saibot
۲ مرداد ۱۳۹۵انگار یه غول با پا رفته رو 918 این شکلی شده ……..
زیاد چهرش خوب نیست اما صد در صد جانشین 918 نخواهد بود ….
پورشه جانشین 918 رو تایید کرده اما فعلا انرژیش رو برا میژن ایی گذاشته
الف.ی
۲ مرداد ۱۳۹۵بی نهایت زیباست ولی به نظرم عقبش زیادی درازه.
علی
۲ مرداد ۱۳۹۵پاگانی هویرای دم دراز
mehran911
۲ مرداد ۱۳۹۵البته با توجه به پیشینه ای که از پورشه سراغ دارم
و اخباری که به گوش میرسه
فعلا نباید منتظر یک هایپر کار مثل ۹۱۸ از پورشه بود
.
.
.
در حال حاضر تمرکز پورشه بیشتر روی مدل هایی مثل mission E و توسعه مدل های جدیدی از پانامرا هیبرید و turismo و به احتمال زیاد مدلی از سری ۹۱۱GT با پرفورمنس بالا و شاید چیزی شبیه به ۹۱۱GT2RS افسانه ای خواهد بود .
اما اخباری از توسعه یک سوپر اسپرت جدید به گوش میرسه که برای رقابت با لامبو اوراکان و فراری ۴۸۸GTB و مکلارن ۶۵۰S به میدان خواهد آمد .
تا اونجایی که یادمه چند سال پیش هم حرفهایی از توسعه این مدل به میان آمد اما به دلایلی متوقف شده بود .
در حال حاضر با توجه به پیشرانه های جدید V8 پورشه و وجود فضای رقابتی خوب ، پورشه تصمیم به توسعه این مدل که با کد ۹۶۰ شناخته میشه گرفته که از لحاظ عملکرد چیزی بین ۹۱۱ و ۹۱۸ خواهدبود .
من احتمال میدم پورشه از پلتفرم کیمن بعنوان یک خودروی موتور وسط با تغییراتی در ۹۶۰ استفاده کنه و از یک موتور V8 توئین توربو با قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار .
چیزی که شاید منو و طرفدارای پورشه رو نگران میکنه نزدیک بودن ۹۱۱ و ۹۶۰ به یکدیگر هست
.
راستی جا داره به این موضوع هم اشاره کنم که مدل ۹۱۳ هیچ وقت توسط خود پورشه و سایت های مرتبط تایید نشده !!! و به احتمال زیاد شایعه ای بیش نیست و بهتر بهش پرداخته نشه
.
فعلا فقط باید منتظر بود
مجید.بهترین یا هیچ.
۲ مرداد ۱۳۹۵درسته. دمت گرم.
911 همین الانشم غولیه واسه خودش. میدونم 911 توربواس همیشه جزو خودروهای اسپرت طبقه بندی میشه ولی مشخصاتش به سوپراسپرت ها میخوره.
mehran911
۲ مرداد ۱۳۹۵درسته مجید عزیز
اگه بخواهیم دقیق به سگمنت 911 نگاه کنیم در دسته خودرو های کوپه اسپرت قرار میگیره .
اما مشخصات فنیش بیشتر شبیه به یک سوپر اسپرت تمام عیاره
یو اس اس اینترپرایز
۲ مرداد ۱۳۹۵افرین
احمد باقری
۲ مرداد ۱۳۹۵طراحان پورشه بهتره دیگه استعفا بدن، چون چندین ساله که هیچ کار خاصی انجام ندادن، اصلا معلوم نیست برای چی حقوق می گیرن، یه خورده اینورش رو عوض می کنن، بعد میگن نسل جدید. واقعا طراحی های بیخودی دارن.
مرصاد
۳ مرداد ۱۳۹۵شاید پول نمی گیرن
فی سبیل الله کار می کنن
رضا
۳ مرداد ۱۳۹۵عجب …..
فوق العاده خیره کننده ست ???