وقتی یک خودرو در طول ۴۰، ۵۰ و یا حتی ۶۰ سال با چندین نسل در بازار حضور دارد، حتماً در طول این مدت دچار تغییرات عمدهای میشود. در همین حال، تغییرات چهار مدل زیر وقتی در یک قاب در کنار هم مرور میشوند، حالتی دراماتیک پیدا میکنند.
سایت Ebay Motors اخیراً تغییرات ظاهری چند مدل شامل فورد موستانگ، شورولت کوروت، بامو سری ۳ و هوندا آکورد را در کنار یکدیگر قرار داده است. در این تصاوی میتوان به شکلی واضح رشد این مدلها را حس کرد. در حالی که مدلهای موستانگ و کوروت در طول زمان وضعیت پایداری داشتهاند، سری ۳ و آکورد نشان میدهند که تعریف خودروهای «کامپکت» و «متوسط» از معرفی آنها در دهه ۷۰ میلادی چگونه تغییر کرده است. حتی با وجود اینکه این مدلها هنوز هم قسمتی از بازار را که از روز اول در اختیار داشتهاند، حفظ کردهاند، آخرین نسلهای آنها خبر از بزرگی کلاسهای آنها میدهد. بنابراین، دیدن این تصاویر خالی از لطف نیست؛ چرا تصویری عالی از پیشرفت طراحی خودرو در اختیار قرار میدهند:۲۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
محمد شریعت
۱ مهر ۱۳۹۳طراحی های موستانگ زمانی که چراغاش گرد نبود ( ک نمیدونم کدوم سالها بوده) به نظر من اصلا موستانگ نبوده. ولی الآن فوقالعادس!
ASTON MARTin
۱ مهر ۱۳۹۳حالا یه عکس از خودورهای ایرانی بزارید!
خودتونو بکشید هم متحرک نمیشه
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳ممنون از آقای انیس حسینی فعالترین نویسنده سایت پدال.واقعا عالی بود.
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳تصاویر متحرک جالبی هستن.بیشتر از همه ماستانگ دچار تغییر شده.
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳ولی بی ام و سری 3 همیشه زیبایی خودشو حفظ کرده.
بازم اصیل و دوست داشتنی هست
ToRMoZ_DaSTi
۱ مهر ۱۳۹۳خدا را شکر مدرسه ها باز شد و شاید یکم جو پدال بهتر شه!
farzad
۱ مهر ۱۳۹۳مدرسه ها هم باز بشه ما هنوز هستیم
کیا
۱ مهر ۱۳۹۳خیلی جالبه
همه احتمالا میدونن که انیمیشن سازی ساده از تعدادی زیاد عکس (نقاشی)
که دایما حرکت بعدی تو رو به ترتیب نشون میدن تشکیل شده .
حالا اگه ما بیاییک یه انیمیشن از تولیدات داخل نمایش بدیم به نظرتون بیشتر از یه عکس یا فریم نیاز هستش ؟!
فک میکنید بقیه شرکتها به چند عکس (فریم ) نیاز دارن ؟!
امیر
۱ مهر ۱۳۹۳به نظزتون چرا طراحی ماشینای داخلی اینقد عقب مونده اس
یعنی تو کشور ما یه مغز متفکر در زمینه طراحی نیست به داد سایپا و ایران خودرو برسه؟
امیر
۱ مهر ۱۳۹۳بخاطر اینکه اونا هرچی تولید کنن مردم واسه ثبت نام و خرید خودروهاشون صف میکشن
و اینکه با این بازار انحصای که دارن اصلا نیاز به تغییر و تحولی نمیبینن !
مغز های متفکرمون هم میرن واسه خارجیا خودرو طراحی میکنن چون اینجا بهشون بها نمیدن
—————————-
همیشه و در همه حال به طبیعت احترام بگذاریم و حق زندگی برای حیوانات را هم محترم بشماریم
datsun
۱ مهر ۱۳۹۳کوروت و موستانگ همیشه اصالت رو حفظ کردن و سری سه وآکورد زیبای رو
این تصاویر خیلی جالبن ممنون
منم یه عکس از تاریخچه نیسان gtr میذارم امیدوارم خوشتون بیاد.
http://www.gtrcanada.com/wordpress/wp-content/uploads/2013/02/nissan_skyline_history_gtrcanada.jpg
محمد
۱ مهر ۱۳۹۳عاشق عکسهاییم که نسل های مختلف یه ماشین کنار همن
وحید
۱ مهر ۱۳۹۳طراحی فورد موستانگ تو نسل 4 و 5 قشنگ یه دنده عقب گرفته اما توبقیه نسلاش دقیقا یه آمریکاییه عضلانیه
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳یه عکس هم از پیشرفت پراید لطف کنید بزارید.
حتم دارم روی پورشه 911 رو کم می کنه دیگه کسی نمی گه 911 تکراریه
شلبى
۱ مهر ۱۳۹۳مطلب جالبى بود،فقط نسل دوم شورولت کروت که میشه گفت یک انقلاب براى این خودرو و شایدم صنعت خودروسازى بود و پایه طراحى تمام نسل هاى بعدى کوروت تا همین حالا قرار گرفت
در مورد موستانگ هم که نسل طلاییش مربوط به سریه ۱۹۶۸ بود که به جز دو سه نسل باز پایه ى طراحى مدل هاى موستانگ شد
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳کوروت هم مثل 911 هست پس چرا فقط اسم 911 دراومده
4MATIC
۱ مهر ۱۳۹۳خداییش نسل پنجم کوروت عایه ازهوندااکورد هم خوشم می اد ولی یه سوال مهم:ازنظرGD POWERتویوتا کمری GLXS(فول فول)ازهوندااکوردEXB(فول)بهتره
توایرانم بیشترکمری می خرن پس چرا اکورد فول193تومنه ولی کمری فول170؟؟؟؟؟؟؟؟
4MATIC
۱ مهر ۱۳۹۳چراغ گرد چقدربه موستانگ می اد
حسین
۱ مهر ۱۳۹۳اینم ی تصویر متهرک از پراید 111.112.121.131.132.133.134
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳جالب بود حسین.از دست تو
Ahmad..F12
۲ مهر ۱۳۹۳انیش جان ممنون جالب بود :)
طراحی CL کلاس مرسدس خیلی جالیه اگه بتونین تو نت سرچ کنین