ماشین بازهای واقعی علاقه زیادی به خودروهای روباز یا کانورتیبل ندارند. دلیل اصلی این عدم علاقه به فقدان سقف مربوط میشود. خودروی بدون سقف معمولاً استحکام کمتری نسبت به نسخه کوپه خود دارد. البته در سالهای اخیر اکثر کمپانیهای اسپورت ساز راههایی برای رفع این مشکل (اگر بتوان نام آن را مشکل گذاشت!) پیدا کردهاند. آنها شاسی محصولات کانورتیبل خود را اصلاح کردهاند تا همان میزان مقاومت و استحکام نسخههای کوپه را داشته باشند. از طرف دیگر پرفورمنس این خودروها نیز معمولاً با برادران کوپه خود یکسان است.
اگرچه تصمیم به انتخاب خودرویی کوپه یا کانورتیبل موضوعی کاملاً شخصی است اما برخی استثناها نیز وجود دارند که ما میخواهیم با شما آنها را مرور کنیم. در ادامه ۵ خودروی کانورتیبلی را خدمتتان معرفی میکنیم که باعث خواهند شد آنها را به مدلهای کوپه ترجیح دهید.
- جگوار اف تایپ کانورتیبل
جگوار اف تایپ خودروی اسپورت زیبایی است که شاخصههای دوستداشتنی زیادی دارد. طراحی این خودرو اگرچه به زیبایی E تایپ کلاسیک نیست اما قطعاً به آن نزدیک است. به راحتی میتوان اف تایپ را یکی از زیباترین خودروهای عصر حاضر دانست.
اگرچه بسته بودن سقف نرم این خودرو ظاهر خیلی زیبایی ایجاد نمیکند اما زمانی که سقف را باز کنید اف تایپ یک خودروی مخصوص پوستر اتاقها خواهد بود! خطوط بدنهای که از نمای جلو و چراغها شروع شده و به چراغهای عقب میرسند واقعاً ترکیب زیبایی را ایجاد کردهاند. علاوه بر زیبایی ظاهری، انتخاب اف تایپ کانورتیبل باعث میشود بهتر از قبل بتوانید صدای زیبای پیشرانههای ۶ یا ۸ سیلندر سوپرشارژردار را بشنوید.
- پورشه ۷۱۸ باکستر
اگرچه از نظر ما خودروی نمادین ۹۱۱ در حالت کوپه ظاهر بهتری دارد اما ۷۱۸ باکستر جدید ظاهر بهتری نسبت به ۷۱۸ کیمن دارد.
هر دو خودرو هماکنون طراحی بهتری دارند. همانند نسل قبلی، باکستر سقف حبابی مانند خود را از دست داده و هماکنون خط کمر کاملاً مناسب و به جایی دارد. این خودرو واقعاً زیباست.
- لامبورگینی اوراکان اسپایدر
سوپرکارها مختص رانندگی هیجان و ناب هستند اما در واقعیت خودروهایی همچون اوراکان اسپایدر ظاهر بسیار جذابی دارند. گالاردو اسپایدر نیز خودروی زیبایی بود اما نسخه روباز اوراکان چیز دیگری است.
این خودرو دارای فرمی تیز همانند اکثر سوپرکارهای دیگر بوده و ظاهر آن با ویژگی کانورتیبل بودن هماهنگی درخوری دارد. پیکربندی تارگا مانند و زاویه شیشه جلو نشان دهنده کار سخت طراحان بوده است. زمانی که خبرنگاران میگویند نسخه کانورتیبل را ترجیح میدهند پس شما انتخاب درستی کردهاید!
- پاگانی هوایرا رودستر
هوایرا رودستر یکی از شاخصترین خودروهای دنیاست. این خودرو اگرچه زیباترین خودرو نیست اما با روش خاص خود چشمها را خیره میکند.
نسخه استاندارد هوایرا هیچ مشکلی ندارد. ایتالیاییها به خوبی میدانند که ظاهر سوپرکارهای خود را چگونه فوقالعاده کنند؛ اما نسخه رودستر خاصتر است. اگر نگاهی عمیقتر به شیشه جلوی هوایرا رودستر داشته باشید قطعه سهگوش کوچکی را تشخیص خواهید داد که از جای خود بیرون آمده است. قطعاً این قطعه برای همخوانی با سقف سخت خودرو است اما همین جزئیات کوچک باعث میشوند که نسخه رودستر اکازیون تر از برادر خود باشد. همچنین پاگانی با کمپانی Dainese همکاری کرده تا هوایرا رودستر را بسازد.
- مرسدس-ای ام جی GT C
مرسدس- ای ام جی GT C کودک فوقالعاده این کمپانی اسطورهای است. برخی قطعات GT C از نسخه متمرکز روی پیست GT R گرفته شده و البته قلب تپنده آن قویتر از GT S میباشد. مرسدس-ای ام جی GT C یک خودروی شیک بوده و گلگیرهای پهن و برخی شاخصههای متمایز باعث شدهاند در نسخه رودستر زیباتر باشد. کاپوت طویل و بخش عقب جمع شده این خودرو در طراحی کانورتیبل به خوبی خود را نشان میدهند.
خب از نظر شما چه خودروهای دیگری وجود دارند که در نسخه روباز زیباتر از مدل کوپه به نظر میرسند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
F۲۲RAPTOR
۲۹ فروردین ۱۳۹۷از همه شون زیبا تر هوراکانه استایل خاص خودشو داره
amir
۲۹ فروردین ۱۳۹۷نه!مرسدس از همه خوشگل تره
maximus_450SEL 6.9
۲۹ فروردین ۱۳۹۷آره
این بنز فراتر از انتظار زیبا بود
نیما
۲۹ فروردین ۱۳۹۷قد کوتاهه تو فصل 23 تاپ گیر میگفت با اینکه قدم خیلی کوتاه ولی تو هوراکان بیش از اندازه باد به سرم میخوره . . .
ساسان
۲۹ فروردین ۱۳۹۷کریس هریس یه ضد لامبورگینی به تمامه..ولی با این حال تو همون قسمت از موتور لامبورگینی و از کشش موتور درخط مستقیم که تو اون قسمت از پورشه بهتر عمل کرد هم گفت…حتی از ظاهر وطراحی لامبورگینی تعریف کرد..ولی شما مثل اینکه فقط همین یه نکته رو شنیدی…همین مواردو جرمی و جیمز می درمورد آئودی و آستون مارتین هم گفتن…که یه جور مشرک تو خودرو های کانور تیبل
حتی وقتی کریس هریس به شکل مستقل پرفورمانترو تست کرد مثل ریچارد هموند نتونست تمجید نکنه با اینکه این دومجری به اعتراف خودشون به شدت طرفدار پورشه هستن
me84
۲۹ فروردین ۱۳۹۷.
هوراکان خیلی خیلی خوشگله کثافت.
pool
۲۹ فروردین ۱۳۹۷سقف اینا چون چرمه و نرمه چجوری باید شسته بشه
amir
۲۹ فروردین ۱۳۹۷کوپه لایک+
کانورتیبل دیسلایک_
ADAK
۳۰ فروردین ۱۳۹۷خب معلومه امیرجان ، اول مقاله اینو گفته :
“ماشین بازهای واقعی علاقه زیادی به خودروهای روباز یا کانورتیبل ندارند. ”
الان همه تو جو هستن ! لایک میزنن :-)
ساسان
۲۹ فروردین ۱۳۹۷عکس دوم اوراکان سفید…داره دیوونم میکنه… چقدر خشونت داره تو چراغ جلوش
AmirHo3ein
۳۰ فروردین ۱۳۹۷وجدانا این هوراکان باعث میشه عاشق هیچ خودروی دیگه نباشم به غیر از اونتادور
javad
۲۹ فروردین ۱۳۹۷هوایرا❤❤
امیر
۲۹ فروردین ۱۳۹۷فقط پاگانی
alireza
۲۹ فروردین ۱۳۹۷استون مارتین DB11 هم به لیست اضافه کنید
Khosrow
۲۹ فروردین ۱۳۹۷اخ که مرسدس اس ال با سقف هارد تاپ — هر دو – رو با هم داری / نسل قبلیش R230 که برونو ساکو سال 1999 طراحی کرد / هنوزم از خیلی اسپرت ها زیباتره ..
ستار
۲۹ فروردین ۱۳۹۷موافقم
ولی فیست لیفت ش خیلی دیگه خوب بود
جای aston ونکوئیش تو این لیست خالیه و زیباترین کانورتبل (اصلا هم سلیقه ای نیس،بس که زیباس)
مهران
۲۹ فروردین ۱۳۹۷فراری لا فراری اپرتا؛ لامبو هورا کن پرفورمنته اسپایدر ؛ فراری پورتوفینو؛ و …….