مسئول طراحی سیتروئن طراحی کراس اورهای کوپه را به خاطر محدودیت دید به عقب به واسطه سبک خاص طراحی، خطرناک خواند.
فردریک دوورنیر رئیس بخش طراحی بیرونی سیتروئن دراینباره به پایگاه خبری کارادوایس گفت:دوورنیر همچنین بیان کرد که این طراحی بد که با تقلیدی کورکورانه دنبال شده را نمیپسندد چرا که تنها طرح و ایدهای جدید است. به نظر او طرحهای جدید باید بر روی ترکیبی از راحتی، عملکرد و دید مناسب متمرکز شود تا رانندگی برای هر کسی راحت شود. او در ادامهی این بیانیه به خودروی C4 کاکتوس اشاره داشت. این خودرو که مسلماً به یکی از موفقیتهای کمپانی پژوسیتروئن تبدیل میشود همان خودرویی است که پژو برای بازگشت به دوران طلاییاش به آن نیاز دارد. وی اعلام کرد که در حال حاضر سیتروئن بر روی یک شاسیبلند سایز متوسط کار میکند و این خودرو نهایتاً تا دو سال آینده وارد بازار میشود. جزییات و مشخصات فنی این مدل تا امروز فاش نشده است اما انتظار میرود که این خودرو مشخصات مشترکی با کانسپت ایرکراس داشته باشد. کانسپتی که پیشتر در نمایشگاه خودروی شانگهای چین معرفی شده بود.چیزهای فانتزی یک کوپه مثل بامو X4 و X6، مرسدس بنز GLE کوپه و مدل آیندهی GLC کوپه درنهایت به خاطر شیب زیاد سقف در قسمت عقب تبدیل به یک طرح خطرناک میشود. این شیب سقف که دید در عقب را بهشدت کاهش میدهد فضای بار و همچنین فضای سر در قسمت عقب را تحت تأثیر قرار میدهد.
منبع: motor1
دکتر داریوش
۲۵ مهر ۱۳۹۴خدایی راست میگه
مشکل دید هم نباشه، اخه چه لزومی داره که فضا و راحتی رو تو یه خودروی suv فدای دراوردن یه همچین استایلی کنن!!!
ارتفاع سقف و جای بارو بزنن که مثلا” فرم کوپه به یه شاسی بلند بدن! دید هم که اصلا” نزدیک صفر!
اونایی که نشستن می دونن چی گفته
ثانیا” خود طرح که البته کاملا” سلیقه ای هست، ولی تو x4 مثلا” با اینکه دماغه خیلی زیبا و با استایلی داره عقبش بد جوری بی قوارست! انگاری این قسمت مال یه ماشین دیگست!!
تو ایرودینامیک هم که تاثیری نداره!!
اینه میگن یکی یه کاری میکنه بقیه هم…….
بابک
۲۵ مهر ۱۳۹۴ببینید بحث تولید در دنیای امروز حول محور فروش میچرخه
وقتی BMW برای اولین بار این کار رو تو مدل X6 انجام داد با اقبال خیلی خوبی همراه شد و سود بیشتری کرد نسبت به مدل X5
بقیه شرکت ها هم که دنبال این سود هستن دارن این کار رو تکرار میکنن
متاسفانه خیلی از قوانینی که در دنیای امروز می بینیم فقط بر پایه منفعت ها بنا شده و خوب یا بد بودن دیگه اهمیت سابق رو نداره
و بقیه ش هم که بحث سلیقه هست تو مدل X4 درست میگین ولی تو مدل X6 خیلی نمای زیباتری شده به نظر من
simorq
۲۵ مهر ۱۳۹۴اون مشکل دید عقب رو میشه با یه دوربین حل کرد
ارمان
۲۶ مهر ۱۳۹۴یعنی در طول رانندگی تلوزیون ببینیم جای اینه؟ بد جلو رو کی نگاه کنه !
اها مشکلی نیست واسه جلو هم یه دوربین میزاریم!!!!
Hossein
۲۶ مهر ۱۳۹۴حالا اگه در حین رانندگی دوربین عقب از کار افتاد یا گل روش پاشیده شد چیکار کنیم.
لابد باید سرمونو از شیشه بکنیم بیرون یا برف پاک کن برا دوربین عقب بزاریم.
simorq
۲۵ مهر ۱۳۹۴این جوری هم که شما میگی چرا ادم باید بره کوپه بخره که دونفر به زور توش جا میشن بره سدان بخره بهتره طرف واسه چی بره مثلا z4 یا 911بخره تا وقتی سدان ها هستند
مجید
۲۵ مهر ۱۳۹۴کوپه سرعتش بیشتر از سدانه و اسپورته
کراس اور کوپه نه آفرود میتونه بره
نه جا داره
نه جمع و جور بیرونش
هندلینگ بدتری نسبت به سدان ها داره
تمام نقاط ضعف کوپه ها و کراس اور هارو جمع کردن شده کراس اورد کوپه
و اتفاقا خیلیا یه جای زی4 میرن سدان های اسپورت پر سرعت میخرن
Archi KHAN
۲۵ مهر ۱۳۹۴چه ربطی داره دکترجان
حالا فردریک یه شکری گفت ! دیگه شد حرف حق !!؟؟؟!!
دیگه با این همه تکنولوژی دوربین ها و رادارها و …
آرماااان
۲۵ مهر ۱۳۹۴عجب،سه تا آینه،دوربین و سنسورهارو برا همین کار نصب کردن دیگه،حالا سیتروئن لنگ نگاه تو اینه ی داخل کابینه؟عجب،بنظرم این نوع طراحی یه طراحیه خاص و نواورانه بود که شرکتای بزرگ و قدری مثل بنز و آکورا هم بعد از بی ام دبلیو بهش رسیدن
مهدی
۲۵ مهر ۱۳۹۴جان من برید یه نگاه به طراحی سیتروعَن C6 بندازید
https://www.bing.com/images/search?q=citroen%20c6&qs=n&form=QBIR&pq=citroen%20c6&sc=0-0&sp=-1&sk=
احمد باقری
۲۵ مهر ۱۳۹۴صحبت خیلی خوبی کرد.
مهدی
۲۵ مهر ۱۳۹۴ببین کار به کجا کشیده سیتروئن به طراحی های BMW و مرسدس میگه تقلید کورکورانه
یاد سیتروئن C5 افتادم
https://www.bing.com/images/search?q=citroen%20c6&qs=n&form=QBIR&pq=citroen%20c6&sc=0-0&sp=-1&sk=
نوید جهرمی
۲۵ مهر ۱۳۹۴حالا همین کاکتوس ک مثال زده چه تحفه ایه؟
جواد
۲۵ مهر ۱۳۹۴پس طبق ادعا این اقا نشستن تو لامبورگینی مثل خودکشی هستش چون تو نسخه های مجهز به درپوش فیبر کربنی موتور دید عقب صفر هستش
شاسی
۲۵ مهر ۱۳۹۴من بشدت مخالف این طراح سیتروئن هستم، چون دلایلی دارم که حرفش رو بی منطق میدونم: اول اینکه طراحی به روز شده ی این خودرو ها هیچ مشکلی در دید جلو نداشته و دید عقب هم با آینه های کناری بطور دقیق تنظیم و جبران میشوند. دید عقب فقط برای دنده عقب گرفتن لازم است که به قول یکی از دوستان با دوربین و حسگر های هشدار جبران میشوند. دوما اینکه بازار به سوی طراحی های مفهومی و زیبا تر کشیده شده است تا طراحی های خشک و زاویه دار، و سوم اینکه فروش همواره با نیاز مشتری در رابطه است پس لزومی ندارد فضای بیشتر در اختیار قرار گیرد وقتی که نیازی به آن نیست و به گونه های دیگر مثلا افزایش عرض خودرو جبران میشود.
و در آخر اینکه سلیقه ی مشتریان خودروی کراس اوور سیتروئن رو کمتر می پسندد.
mohsen
۲۵ مهر ۱۳۹۴اصلا عاشق این مدل بودن X6 ام
AHMADREZA
۲۵ مهر ۱۳۹۴آخه کاکتوس چیش موفقیته
بعد پژو باید از سیترون درس بگیره ؟
یا ب ام و و بنز بیان از سیترون درس بیگرند؟
فکرکنم یکم اعصابش خراب بوده اینا رو گفته تازه کلاس بندی ها گوناگون هستند و هرکس بسته به سلیقش میخره اگه اینز
این طوریه پورشه 918 که واسه افراد خیلی قد بلند اذیت کنندس به درد نمیخوره یا لامبو ها که دید عقبشون خوب نیست
بعد x6 نیازی به نگاه عقب نداره چون راحت با دوربین عقب می تونی عقبو نگاه کنی حتما نباید دنده عقب باشد
دکتر داریوش
۲۵ مهر ۱۳۹۴صحبت اکثر دوستان کاملا” درسته
ولی دو تا نکته:
اول اینکه این جریان کم شدن دید و این حرفا مشکل اصلی نیست! واقعا” نیست
چون اصلا” مگه اینجوری هم نباشه تو یه شاسی بلند چقدر ادم دید به پشت ماشین داره،بیشتر سنسور و اینه بغل به کار میاد! چون هم ارتفاع زیاده هم فاصله راننده تا عقب زیاده! دوربین باشه که تمومه
دوم اینکه دوستان به خاطر بحثی که مطرح شده طراحیهای سیترون رو ملاک عدم انتقاد قرار میدن که البته دلیل نمی شه! نه سیترون همیشه بد بوده و نه ب ام و همیشه خوب
چون این دو برند از اساس با هم فرق دارن
اخر اینکه واقعا” نمیشه زیبایی x6 رو انکار کرد.اون هیبت و استایل با اون فرم بدنه ، یکی ازجذاب ترین خودروهای دنیاست
ولی دقیقا” نکته همینجاست! موفقیت اون باعث جوگیری بقیه شد! حتی خود ب ام و!!!
اخه این x4 نه استایل و هیبت x6 رو داره،نه تناسب یه سدان رو !
ارمان
۲۶ مهر ۱۳۹۴داریوش جا ن همچی بستگی به دیدگاه فرد خریدار داره
من با شما موافقم اصولا کار کرد فنی دوام و کم نقص بودن ماشین اساسی تر هستش و دیگه اصلا فراموش شده که ماشین واسه چی ساخته شده؟
جالبه چشم و هم چشمی مردمی از ما ساخته که در زمان خرید خودرو اگار میخوان واسه خونه پرده بخرن! این خوشکله این خوشکل نیست یه سوال نمیپرسن اقا مصرفش چطوره
متراژ ترمزش چقدره؟ فروشنده ها هم که دیگه نپردازیم بهتره
(مردی که در ابادان سانتافه با اپشن گرمکن صندلی عقب خریده که بگه فول خریدم)
با این حال به نظر این نوع طراحی ها ایراداتی داره اما چون bmw میزنه از دیدگاه دوستان ایراد محسوب نمیشه . و چون bmw , bmw هست سیتروعن باید دهنش رو ببنده و نظر نده؟ چرا ؟ احتمالا چون به این شیوه زندگی عادت داریم !.
نوید جهرمی
۲۵ مهر ۱۳۹۴این قسمت از گفته طراح که گفته باید خودرو برای کارایی بیشتر و بهتر شدن رانندگی طراحی بشه درست. اما زیبایی چیزی نیست ک بخواد فدای فاکتورهای دیگه بشه.
به علاوه مشتری هست که حرف اول و آخر رو میزنه.نه متخصصین و منتقدین.
شخصاً از اس یو وی کوپه خوشم نمیاد و کاملا دوست دارم با هیبت و استایل خودش باشه. اما این طرح کوپه در بازار خوب جواب داده .حالا هر چقدرهم میخواد ضعف و نقص و مشکل داشته باشه.
FcmZ
۲۵ مهر ۱۳۹۴احتمالا تصور یک دنیای رویایی برای اقای فردریک دوور دنیاییه که همه سوار بر یک MPV از شرکت سیتروئنن!!!!!!!!
والا مزخرفترین ماشین ها میشن 918 و لافراری و پی1. چون نه میتونی باهاشون بری خرید و نه بچه ها رو ببری مدرسه.
شاید اقای فردریک دوور اون ساعتی که این حرف رو زده یا در حالت طبیعی نبوده یا سنش بالای نوده.
دکتر داریوش
۲۶ مهر ۱۳۹۴درست میگی ارمان جان
وضعیت انتخاب و اظهار نظر در مورد خودرو تو ایران متاسفانه داستان ها داره!!!
پرهام
۲۶ مهر ۱۳۹۴به نظر من این سبک طراحی اگه تو کلاس خاصی مثل خود x6 باشه دید عقب خیلی مطرح نیست و با انواع و اقسام سنسور و رادار و دوربین جبران میشه مثل سوپر اسپورت ها ولی اگه این سبک طراحی برای خودرو های اقتصادی تر و کاربردی تر مثل سیتروئن کاکتوس باشه اونوقت گفته این آقا قابل باور تره ولی کلا معلومه چرا اینارو گفته چون آخرش به سیتروئن کاکتوس خودشون اشاره کنه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ مهر ۱۳۹۴درود .
من که کلا ازینجورکلاس خودرویی خوشم نمیاد ،ولی وقعا اینکه یک شاسی بلند باید ابعاد و راحتی داشته باشه . این کلاس خودرویی سوسوله . از نظر من ابهت لازم رو نداره .