بی ام وطراحی

رئیس بی ام و با استناد به فروش بسیار خوب XM از زبان طراحی جدید دفاع کرد

الیور زیپس رئیس بی‌ام‌و در اظهاراتی قابل‌توجه از جهت‌گیری طراحی این خودروساز دفاع کرد. تاکنون مطالب جنجالی زیادی درباره زبان طراحی کنونی این خودروساز بیان شده و افراد زیادی از محصولات اخیر بی‌ام‌و انتقاد کرده‌اند. همه‌چیز با جلوپنجره بزرگ نسل فعلی M3 و M4 شروع شد که طراحی آن افراد زیادی را شوکه کرد. همین روند طراحی با معرفی خودروهای iX و سری ۷ و i7 الکتریکی ادامه یافت. همچنین شاسی‌بلند X7 فیس لیفت با طراحی بحث‌برانگیز چراغ‌های جلوی خود جزو دیگر محصولات بی‌ام‌و با زبان طراحی جدید بود و اخیراً نیز نسل جدید بی‌ام‌و M2 G87 را ظاهری متفاوت رخ‌نمایی کرده است.

اما آیا بی‌ام‌و از این مسیر باز خواهد گشت؟ پاسخ کوتاه خیر است. الیور زیپس رئیس بی‌ام‌و که هفته پیش در مراسم معرفی سری ۷ جدید در آمریکا حضور یافته بود در حضور خبرنگاران از زبان طراحی جدید این برند دفاع کرد. او گفت طراحی آینده‌نگرانه‌ای تغییرات زیادی را در روندهای کنونی به وجود می‌آورد باید بحث‌برانگیز و جنجالی باشد. زیپس اظهار داشته است:

اگر می‌خواهید یک طراحی را تغییر دهید هر قدمی در آینده خواه‌ناخواه جنجالی خواهد بود. طراحی آینده‌نگرانه‌ای بدون عناصر بحث‌برانگیز وجود ندارد. هدف این است که نتیجه باید چیزی شود که مشتری خواهان آن باشد. این یک برنامه مدون است.

رئیس بی‌ام‌و اذعان می‌دارد خواهان چنین طراحی جنجالی‌ای است زیرا هیجان زیادی را ایجاد می‌کند و همین موضوع در نهایت به معنی فروش بیشتر خواهد بود. نکته سورپرایز کننده اینکه زیپس می‌گوید تقریباً همه بی‌ام‌و XM 2023 را دوست دارند. زیپس همچنین خاطرنشان می‌سازد تمامی خودروهای مدرن سایر برندها بسیار شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند. او تأکید می‌کند این استراتژی جنجالی ساختن طراحی محصولات شامل همه آن‌ها نخواهد شد و مدل‌های پرفروش‌تر همچنان ظاهر سنتی‌تر خود را حفظ خواهند کرد.

این مدیر ۵۸ ساله آلمانی به خودروهایی همچون سری ۷، X7 و XM اشاره می‌کند که باید برای مشتریانی جذاب باشند که خواهان خرید خودرویی در این کلاس هستند. زیپس همچنین معتقد است نوع قوای محرکه بکار رفته در یک خودرو نباید خود را به ظاهر آن تحمیل کند و به همین خاطر خودروهای X1/iX1، X3/iX3، سری ۳/i3 و سری ۷/i7 از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارند. همچنین سری ۵ جدید/i5 از طراحی مشترکی استفاده خواهند کرد. البته تفاوت ظاهری بیشتر محصولات درون‌سوز و الکتریکی بی‌ام‌و می‌تواند در سال ۲۰۲۵ اتفاق بیفتد یعنی زمانی که این خودروساز از پلتفرم Neue Klasse در نظر گرفته شده برای خودروهای فاقد پیشرانه‌های درون‌سوز رونمایی خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    #برای_حسرت_داشتن_ماشین_خوب

    موافقم 79
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      # برای-حسرت-داشتن-ماشین-خوب👋🏻
      با احترام به دهه ۸۰‌ها که این روزها پرچمشان بالاتر از هر پرچمیست ، جمله‌ای خواندم در بابِ دهه ۶۰‌ها که دوستانِ دهه ۶۰ خوب میتوانند بفهمند و دَرکِش کنند !

      جمله این بود :
      ما که جوانی نکردیم !
      یعنی وقت و حوصله‌اَش را نداشتیم .
      ما سرمان شلوغ بود خیلی شلوغ !
      به قدری فکر و مشغله روی سرمان سنگینی میکرد ، که درک درستی از سن و سال نداشتیم و نداریم…
      ما حتی کودکی هم نکردیم ،
      چشم باز کردیم پیر بودیم !
      ما قربانیان بدترین برهه‌ی تاریخ بودیم.
      نسل جوانی‌های بر باد رفته ،
      نسل بحران و بلاتکلیفی ،
      نسلی که بدون فریاد در دل آتش زمانه سوخت.
      ( ما کم سن و سال‌ترین سالمندان تاریخیم … )!

      موافقم 78
      مخالفم 13
      1. مهدی

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (552 ديدگاه)

        نوید جان شما چند سالته بنظرم بین 27 تا 35 سال سن داری راستش بگو پیرمرد ماهیگیر

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. مازیار

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    خوب میفروشه پس همه چیز خوبه و هیچ چیز مهم نیست
    سری سه و چهار و هفت جدید بنظرم بهترین همه دوران خودشون هستن و XM نه اونقدر، اما باید اعتراف کنم که با نگاه اول کمی فرق کرده درست مثل همون سری سه و چهار و هفت
    خیلی جالب میشه اگه این خصوصیت زبان طراحی جدید بی ام و باشه
    “عشق در چند نگاه” !

    موافقم 40
    مخالفم 11
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      مازیار جان
      به نظر من این خودرو اصلاً هماهنگی طراحی در ظاهر نداره و این چیزی نیست که از یه bmw انتظار میره ، چرا ؟!
      وجداناً ، نه ، وجداناً شما هماهنگی‌ای در نمای عقب و طراحی چراغ‌ها و گرافیکشون با طول خودرو و نمای بقل با اون زِه نقره‌ای دو تیکه شده از بالای درها تا زیر خط شیشه‌ها و جلوی خودرو با چراغ‌ها‌ی جلو میبینید ؟؟؟؟؟

      به نظر من ix بسیار چشم‌نوازتر و هماهنگ‌تر هستش نه این خودرو !

      موافقم 16
      مخالفم 22
      1. مازیار

        ۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        من با نمای جلوش مشکل دارم اما بنظرم عکس آخر (نمای ترکیبی جانبی و پشتی) پویا و جذابه

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          من به نظر شما احترام میذارم ولی مخالفم با طراحی این خودرو !

          موافقم 8
          مخالفم 11
      2. محمدهادی

        ۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        اینطوری نیست نوید جان
        اینجا تنها اتفاقی که داره میوفته اینه که هنوز عده یی با المان های اصلی و زبان طراحی بی ام و در مدلهای جدید مانوس نشدن
        درواقع هنوز برخی از ما نتونستیم معنای طراحی ماشینای جدید بی ام و رو درک کنیم
        من به شخصه همیشه از این المان ها دفاع کردم و وجدانا از دیدنشون در بخش های مختلف یه حس لذتی بخشی بهم دست میده
        کافیه این حس رو درک کنیم
        اونوقت میفهمیم بی ام و ها چه مخوف و شبیه به ربات ها دارن طراحی میشن

  3. mahdi-es17

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    اما من که ندیدم کسی بخره😅

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. mahdi-es17

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      همه از ویران خودروخرید میکنن

      موافقم 13
      مخالفم 5
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      چرا اتفاقاً دیدیم داداش ، چرا میگی ندیدیم کسی بخره ، مگه ندیدی ۱۵ تاشو تو رومانی فروختن ، پانزده تاااااا ، خَیلیه‌هااااا !

      اما جدا از شوخی ، bmw چه داره میکنه در بحث طراحی داخلی و متریال آن‌ها ، بینظیره ، غوغا داره به پا میکنه ، سال‌ها بود خودروسازها از چنین چرم‌هایی استفاده نمیکردند و این طرح چرم چه قشنگ رنگ داده به کابین و مکمل آلومنیوم‌های برس‌کاری شده شده !

      موافقم 18
      مخالفم 13
    3. محمدهادی

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      خب حق داری
      خریداراش همه خارج از این کشورن

  4. mahdi-es17

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    متن خود مقاله رو هم کامنت بزاری میره برای تایید🙂

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. ehsan.fa

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      برای ترسیدن از بستن سایت ، برای ادغام تو زومیت

      موافقم 2
      مخالفم 6
    2. Porsche 911

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      والا گفتن برای تغییر مدام آدرس IP هاست
      ولی به نظرم دلیل دیگه ای داره…

    3. میلاد زد ام

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      فضای کشور این روز ها به شدت ملتهبه
      هم فضای حقیقی و هم فضای مجازی
      احساس میکنم سایت با این کار میخواد بیشتر کامنت های ملت رو کنترل کنه تا یه موقع از دستش در نره .

      موافقم 5
      مخالفم 5
  5. GMA

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    طراحی جذابی داره،ولی بسیار زشته بنظرم.

    موافقم 7
    مخالفم 15
    1. محمدهادی

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      این خیلی نکته جالب و جذابیه ها
      احتمالا طراحان هم همینو میخواستن انجام بدن
      همه با دیدن یه بی ام و جدید،در یک دوگانگی بی پایان وارد میشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. مهران

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    تقریبا تمام بی ام و سری e و ۵ بزاری کنار این و مدلای جدید و به قولی مدرن(بی هویت و زشت)الان.
    حرفاش پر از کلمات قلمبه سلمبه ی مدرن پسنده پر از سفسطه…فقط همین. برای من همین ۵۲۸ یا ۵۳۰ هایی که ایران هست بی نهایت جذابیت و ابعت بیشتری داره تا این مدل های غریب…قطعا و حتما بی ام و میتونست و میتونه در کنار مدرنیته شدن طراحی ها،اون ابهت و جذابیت اصیل خودش رو حفظ کنه‌نمیدونم چرا طراحی ها یه جورایی فرازمینی شدن انگار و حداقل برای من به دل نمیشینن…

    شما E39 رو ببینید👌

    موفق باشید همگی

    موافقم 11
    مخالفم 10
  7. محمد حسین

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اگه تو تعریف نکنی کی بکنه؟!
    گند زدی اخوی

    موافقم 11
    مخالفم 10
  8. AMANTE

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    شما دفاع نکنید کی دفاع کنه‌.
    زبان طراحی جدید BMW جدا از اینکه خیلی بحث بر انگیز و سلیقه ی هست، خیلی شلوغ هم هست و هر محصول سبک خودشون رو دارن و فقط از جلو پنجره شون میشه گفت BMW هستن و خود زیپس هم همونطور که توی متن پست هست از این سبک خوشش میاد و قرار نیست تغییر کنه. البته طراحی های BMW همیشه همین جوری بودن و فقط یکسری عناصر بین مدل ها مشترک بود مثل چراغ L شکل عقب و…..
    اما زبان طراحی جدید دیگه خیلی شلوغ و عجیب و سبق و سیاق آسیای شرقی داره.

    موافقم 9
    مخالفم 7
  9. Sobhan

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    طراحی جذابه ولی مثل نسل های قبل شیک و با کلاس نیست 🙌

    موافقم 6
    مخالفم 4
  10. amir1400

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خداییش مدل xm داستانش از بقیه ب ام و ها جداست ، چون این مدل صرفا توسط برند m پرفورمنس ساخته شده ولی بقیه محصولات پرفورمنس ب ام و مثل m5 و m8 همون ب ام و های سری ۵ و ۸ هستن که توسط زیر مجموعه m ب ام و تیونینگ شدن

    موافقم 5
    مخالفم 6
  11. Lamborghini

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    از این xm جدید خوشم اومد ولی کاش بی ام و یه چند تا از سدان هاش رو ظریف تر طراحی می کرد مثل مدل های قدیمیش این سبک طراحی جدید هم برای کراس اوور هاش می موند سدان ها و کوپه های قدیمی
    بی ام و زیباتر بودن

    موافقم 7
    مخالفم 6
  12. Alan.r

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    بایدم دفاع بکنه
    محصولات اخیر BMW رو با محصولات قبلیش مقایسه بکنید کاملا گند زدن تو طراحی

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. محمدهادی

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      داداش رشد فروش سبد محصولاتش چیز دیگه یی رو میگه ها
      مدیر شرکت هم دقیقا به همین دلیل استناد کرده
      که اگه سرسختی بی دلیل بخرج ندیم،منطقیه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  13. امیرحسین

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    من بیشتر مدیر زمان ساخت ای ۳۰ رو قبول دارم چون عقل و فهم و شعورش می رسید مشتری واقعا چی میخواد تا بیاد برسه به مدیر زمان ساخت ای ۴۶ و ای ۹۲

    موافقم 4
    مخالفم 5
  14. datsun

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    طراحیش خوبه منتها تو این چند ساله طراحی بیمر چون یکنواخت بوده و الان یه سری مدلها به یکباره تغییر کردن یه سری طرفدارها از این کار بیمر آزرده شده ولی به نظر خودم هم طراحی بیرون و هم کابین خیلی بهتر از طراحی های قبله

    موافقم 13
  15. ماکان

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . ببخشید با اینکه می دانم برخی از مدل های جدید بی ام و در طراحی بیرونی از لحاظ کلی جذاب تر از قبل نیستند ، اما در هر صورت بگویم که من یکی از افرادی هستم که برند بی ام و به همراه مرسدس بنز خودروهای خودشان را به هر شکلی هم که طراحی کنند من باز هم به صورت کم یا زیاد دوست دارم و با همه جور طراحی از آنها می توانم کنار بیام .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. پدرام

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    با اینکه خودم هم فکر می کنم این طراحی زیاد پایبند به سنت همیشگی ب ام و نیست اما می تونه یه حرکتی باشه که همه محصولات کمپانی شبیه هم نباشند مثل اتفاقی که در حال حاضر داره برا مرسدس بنز می افته الان سی کلاس، ای کلاس و اس کلاس و حتی آ کلاس یه جورایی شبیه هم شدن که یه مقدار برای مخاطب سردرگمی ایجاد می کنه این مساله کم کم داره تو برخی مدل های کراس اور بنز هم سرایت می کنه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  17. احمدرضا

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    از بچگی ماشین مورد علاقم ب ام و بود اما از وقتی طراحی های عجیب غریبش شروع شده دیگه انتخابم نیست
    شاید جوون هایی که ب ام و رو این ریختی دیدن و باهاش آشنا شدن بپسندن اما هم سن و سالای من بعیده بتونن

    موافقم 5
    مخالفم 6
  18. ❤BMW❤

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ابهت و زیبایی خالص

    موافقم 5
    مخالفم 4
  19. مهردادکمال

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    نیاز به توجیه هم نداشته اتفاقا xmزیباس
    ت و بسیار دارک و با ابهت
    در ضمن قویترین شاسی بلند جهان رو ساختن چیزیکه خیلی عجیبه اینه اصلا ندیدم بهش اشاره کنن

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا